Hvis du var Nathan Jones, hvilken elver ville du starte med?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Hvis du var Nathan Jones, hvilken elver ville du starte med?

Innlegg onside » 31 Jul 2019, 21:49

Onside sin ellver.... som garantert ikke blir den Jones velger, men jeg utfordrer....

..................Butland............
Edwards .. Smith .. Lindsay .. Ward
.................Cousins............
......Allen.................Verlinden
..................Powell.......
.............Afobe... Campbell....

Davis, Batth, Collins, Clucas, Dunwood, Vokes, Gregory


https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ip-3159638
Sist endret av onside den 01 Aug 2019, 06:12, endret 1 gang
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Hvis du var Nathan Jones, hvilken elver ville du starte

Innlegg Torstein Norevik » 01 Aug 2019, 00:10

Ja, en ting er hva man ønsker, en annen ting hva man får... ;)

Tipper Jones går for denne i diamant-formasjon:


Butland

Smith - Batth - Collins - Mc Clean

Cousins (bakerst) - Clucas (høyre) - Allen (venstre) - Powell (topp)

Afobe - Vokes


Benken:

Davies - Edwards - Indi - Ward - Verlinden - Campbell - Gregory

Denne start-elleveren er altså nærmest identisk med start-elleveren mot Leicester, med unntak av Collins inn for Shawcross. Lindsay har karantene og er uaktuell, og da har vi bare Indi igjen som alternativ på stopper-plass. Hvis det er tilfelle at han er nær en overgang til Besiktas, tror jeg ikke han brukes fra start, men kun som en nødløsning ved eventuell skade på en av stopperne, for ikke å risikere at overgangen går i vasken som følge av skade på Indi.

Har ingen sentrale midtbanespillere på benken, men det kan løses ved å stokke litt om på Cousins/Clucas/Allen og sette inn Verlinden ved eventuell skade på de på midten.

Blir heller ikke veldig overrasket om Campbell kommer innpå i siste del av annen omgang, uavhengig av resultat, og om han prioriteres som innbytter foran Gregory. 8-)

Dette er vel også ganske nær min foretrukne løsning, med de spillerne som nå er aktuelle. Kanskje med unntak av at jeg godt kunne tenke meg ungguttene Verlinden og Campbell i stedet for Clucas og Vokes, og kanskje også Ward i stedet for McClean. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Hvis du var Nathan Jones, hvilken elver ville du starte

Innlegg Lilledino » 01 Aug 2019, 14:32

Torstein Norevik skrev:Ja, en ting er hva man ønsker, en annen ting hva man får... ;)

Tipper Jones går for denne i diamant-formasjon:


Butland

Smith - Batth - Collins - Mc Clean

Cousins (bakerst) - Clucas (høyre) - Allen (venstre) - Powell (topp)

Afobe - Vokes


Benken:

Davies - Edwards - Indi - Ward - Verlinden - Campbell - Gregory

Denne start-elleveren er altså nærmest identisk med start-elleveren mot Leicester, med unntak av Collins inn for Shawcross. Lindsay har karantene og er uaktuell, og da har vi bare Indi igjen som alternativ på stopper-plass. Hvis det er tilfelle at han er nær en overgang til Besiktas, tror jeg ikke han brukes fra start, men kun som en nødløsning ved eventuell skade på en av stopperne, for ikke å risikere at overgangen går i vasken som følge av skade på Indi.

Har ingen sentrale midtbanespillere på benken, men det kan løses ved å stokke litt om på Cousins/Clucas/Allen og sette inn Verlinden ved eventuell skade på de på midten.

Blir heller ikke veldig overrasket om Campbell kommer innpå i siste del av annen omgang, uavhengig av resultat, og om han prioriteres som innbytter foran Gregory. 8-)

Dette er vel også ganske nær min foretrukne løsning, med de spillerne som nå er aktuelle. Kanskje med unntak av at jeg godt kunne tenke meg ungguttene Verlinden og Campbell i stedet for Clucas og Vokes, og kanskje også Ward i stedet for McClean. ;)



Gode valg, men jeg ville sett Campbell inn, kanskje til fordel for Afobe...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Hvis du var Nathan Jones, hvilken elver ville du starte

Innlegg Morten T. » 01 Aug 2019, 14:44

Butland- Smith - Baath - Indi - McClean -
Cousins-Allen - Clucas - Powell
Afobe-Campbell
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvis du var Nathan Jones, hvilken elver ville du starte

Innlegg Svein Nilsen » 01 Aug 2019, 16:00

Min drømme-11'er uten Etebo og uten den spissen og venstrebacken vi kjøper morra…….er;

Butland
Edwards-Batth-Collins-Ward
Allen-Cousin-Verlinden-Powell
Campbell-Gregory

Det som derimot er helt sikkert er at dette IKKE er laget NJ sender utpå lørdag ettermiddag. Da har han nok med Smith, McClean, Clucas, Vokes og Afobe. Så hvis vi bytter disse 5 med Edwards, Ward, Verlinden, Campbell og Vokes så har vi nok laget. Blir BMI værende så kanskje han starter isteden for Collins også...…….
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Hvis du var Nathan Jones, hvilken elver ville du starte

Innlegg onside » 05 Aug 2019, 09:39

Svein Nilsen skrev:
Butland
Edwards-Batth-Collins-Ward
Allen-Cousin-Verlinden-Powell
Campbell-Gregory
Da har han nok med Smith, McClean, Clucas, Vokes og Afobe. Så hvis vi bytter disse 5 med Edwards, Ward, Verlinden, Campbell og Vokes så har vi nok laget.


Tror du traff veldig bra med den analysen av laguttak Svein. Dessverre!

Og jeg begynner virkelig å tvile på dømmekraften til den godeste Jones, når han presterer å :
1 Velge Smith foran Edwards - som presterte meget godt siste halvdel av fjoråret og er godt gående mot en stor karriere. Han trenger kamper og selvtillit, for så å bli benket?
2 I det hele tatt å plassere McClean på venstrebeck. Må si jeg er imponert over McClean som med de begrensningene han har fotballmessig, nå har spilt seg til fast plass på opprykkshungrige Stoke sin venstrback
3 Vokes og Afobe sammen. De har vel bevist mange ganger at de ikke kan spille sammen.
4 Verlinden ikke på benken engang?
5 Skal vel ikke dømme for hardt på diamant-formasjonen enda, men det var ÅPENBART mye som ikke stemte på midtbanen også! Allen var elendig i sin rolle spesielt i 1. omgang, utakt. Cousins for langt bak for å hente. Powell ble også litt for baktung.

Jones har veldig mye å ta tak i til kampen mot Charlton....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Hvis du var Nathan Jones, hvilken elver ville du starte

Innlegg Morten T. » 05 Aug 2019, 10:07

onside skrev:
Svein Nilsen skrev:
Butland
Edwards-Batth-Collins-Ward
Allen-Cousin-Verlinden-Powell
Campbell-Gregory
Da har han nok med Smith, McClean, Clucas, Vokes og Afobe. Så hvis vi bytter disse 5 med Edwards, Ward, Verlinden, Campbell og Vokes så har vi nok laget.


Tror du traff veldig bra med den analysen av laguttak Svein. Dessverre!

Og jeg begynner virkelig å tvile på dømmekraften til den godeste Jones, når han presterer å :
1 Velge Smith foran Edwards - som presterte meget godt siste halvdel av fjoråret og er godt gående mot en stor karriere. Han trenger kamper og selvtillit, for så å bli benket?
2 I det hele tatt å plassere McClean på venstrebeck. Må si jeg er imponert over McClean som med de begrensningene han har fotballmessig, nå har spilt seg til fast plass på opprykkshungrige Stoke sin venstrback
3 Vokes og Afobe sammen. De har vel bevist mange ganger at de ikke kan spille sammen.
4 Verlinden ikke på benken engang?
5 Skal vel ikke dømme for hardt på diamant-formasjonen enda, men det var ÅPENBART mye som ikke stemte på midtbanen også! Allen var elendig i sin rolle spesielt i 1. omgang, utakt. Cousins for langt bak for å hente. Powell ble også litt for baktung.

Jones har veldig mye å ta tak i til kampen mot Charlton....

Hvis jeg skal tippe hvordan Jones ser det, så tror jeg han vil gi McClean 5-6 kamper som back for å se om han kan omskoleres i den rollen.
Trenere er ofte litt repetetive. Hvis de har lykkes med noe før, eller i en annen klubb, så prøver de gjerne det samme i nye omgivelser - uavhengig om både kart og terreng er forskjelig fra tidligere.
Ellers enig i forhold til Edwards. Han er et uferdig produkt, men jeg synes også han ble bedre og bedre forrige sesong. I tillegg har han noe jeg liker - guts.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvis du var Nathan Jones, hvilken elver ville du starte

Innlegg onside » 05 Aug 2019, 10:41

Morten T. skrev:Hvis jeg skal tippe hvordan Jones ser det, så tror jeg han vil gi McClean 5-6 kamper som back for å se om han kan omskoleres i den rollen.

Hmmm, jeg er veldig skeptisk til denne omskoleringen. McClean har åpenbare defensive problemer både plasseringsmessig og taklingsmessig. Offensivt er han jo bedre..... Det mest bekymringsmessige er jo at diamanten er tuftet på skikkelig wingback spill, og jeg må si årsaken til at midtbanen ikke hang sammen var jo at vi ikke hadde noe Wingback-spillere på banen med høy nok kvalitet!

Det jeg ser er at Jones nå gamber på å omskolerer en av Championships stiveste og støleste kropper til å bli en dynamisk, spillende og moderne wingback. Det prosjektet der burde han slutte med snarest mulig.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Hvis du var Nathan Jones, hvilken elver ville du starte

Innlegg Svein Nilsen » 05 Aug 2019, 10:55

onside skrev:
Morten T. skrev:Hvis jeg skal tippe hvordan Jones ser det, så tror jeg han vil gi McClean 5-6 kamper som back for å se om han kan omskoleres i den rollen.

Hmmm, jeg er veldig skeptisk til denne omskoleringen. McClean har åpenbare defensive problemer både plasseringsmessig og taklingsmessig. Offensivt er han jo bedre..... Det mest bekymringsmessige er jo at diamanten er tuftet på skikkelig wingback spill, og jeg må si årsaken til at midtbanen ikke hang sammen var jo at vi ikke hadde noe Wingback-spillere på banen med høy nok kvalitet!

Det jeg ser er at Jones nå gamber på å omskolerer en av Championships stiveste og støleste kropper til å bli en dynamisk, spillende og moderne wingback. Det prosjektet der burde han slutte med snarest mulig.


Uansett om McClean får 2 eller 10 kamper, og uansett om han er bra i noen av disse; vi blir ikke et opprykkslag med en så begrenset fotballspiller på venstrebacken. Jeg kan forstå tanken til Jones med en ving/kantspiller som back i en diamant formasjon, men det kan dessverre ikke være James McClean. En av veldig mange fotballspillere som tjener seg styrtrik uten å være spesielt god...…….
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Hvis du var Nathan Jones, hvilken elver ville du starte

Innlegg Morten T. » 05 Aug 2019, 11:03

onside skrev:
Morten T. skrev:Hvis jeg skal tippe hvordan Jones ser det, så tror jeg han vil gi McClean 5-6 kamper som back for å se om han kan omskoleres i den rollen.

Hmmm, jeg er veldig skeptisk til denne omskoleringen. McClean har åpenbare defensive problemer både plasseringsmessig og taklingsmessig. Offensivt er han jo bedre..... Det mest bekymringsmessige er jo at diamanten er tuftet på skikkelig wingback spill, og jeg må si årsaken til at midtbanen ikke hang sammen var jo at vi ikke hadde noe Wingback-spillere på banen med høy nok kvalitet!

Det jeg ser er at Jones nå gamber på å omskolerer en av Championships stiveste og støleste kropper til å bli en dynamisk, spillende og moderne wingback. Det prosjektet der burde han slutte med snarest mulig.
McClean er ingen Zambrotta, nei.
Igjen vil jeg tippe, og jeg tipper på at Jones i første rekke prioriterer stamina her. McClean er jo nesten på James Milner-nivå hva kommer til fysiske egenskaper.
Dernest tror jeg han håper på at dette skal "klikke" inn på rett spor og at McClean vil ta til seg defensive egenskaper og å mestre rollen som, helt riktig som du skriver, er så viktig i dette systemet.
Hvis det jeg tipper på her stemmer sånn nogenlunde, så er det i tilfelle et skjørt prosjekt...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester

cron