Hvis du var Nathan Jones, hvilken elver ville du starte med?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Hvis du var Nathan Jones, hvilken elver ville du starte

Innlegg Morten T. » 05 Aug 2019, 11:12

Svein Nilsen skrev: En av veldig mange fotballspillere som tjener seg styrtrik uten å være spesielt god...…….

Det er mange av dem, ja. Han tjener vel sannsynligvis mer enn mange statsledere, bedriftsledere for svære selskaper/foretak osv. gjør. Og etter mitt syn enda værre, det mangedobbelte av hva en sykepleier, lærer, brannmann, kokk, snekker, politi, lokomotivfører eller rørlegger gjør.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvis du var Nathan Jones, hvilken elver ville du starte

Innlegg Svein Nilsen » 05 Aug 2019, 14:15

Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev: En av veldig mange fotballspillere som tjener seg styrtrik uten å være spesielt god...…….

Det er mange av dem, ja. Han tjener vel sannsynligvis mer enn mange statsledere, bedriftsledere for svære selskaper/foretak osv. gjør. Og etter mitt syn enda værre, det mangedobbelte av hva en sykepleier, lærer, brannmann, kokk, snekker, politi, lokomotivfører eller rørlegger gjør.


Ser at en fotballspiller som er 18-19 år kan dra inn en million NOK i uka i noen av toppklubbene. Jobber du i barnehage med lang ansiennitet har du 400' i året. Da må du jobbe i 10 år for å tjene det en ung fotballspiller tjener på en måned!!!! Og, ikke noe gærn't om fotball, men hvem har den viktigste jobben? Trist som faen :evil:
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Hvis du var Nathan Jones, hvilken elver ville du starte

Innlegg Morten T. » 05 Aug 2019, 15:05

Svein Nilsen skrev:
Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev: En av veldig mange fotballspillere som tjener seg styrtrik uten å være spesielt god...…….

Det er mange av dem, ja. Han tjener vel sannsynligvis mer enn mange statsledere, bedriftsledere for svære selskaper/foretak osv. gjør. Og etter mitt syn enda værre, det mangedobbelte av hva en sykepleier, lærer, brannmann, kokk, snekker, politi, lokomotivfører eller rørlegger gjør.


Ser at en fotballspiller som er 18-19 år kan dra inn en million NOK i uka i noen av toppklubbene. Jobber du i barnehage med lang ansiennitet har du 400' i året. Da må du jobbe i 10 år for å tjene det en ung fotballspiller tjener på en måned!!!! Og, ikke noe gærn't om fotball, men hvem har den viktigste jobben? Trist som faen :evil:

Det er helt klart trist.
Leste ett sted at eiendomsmegler er den jobben som har det største gapet mellom tid man bruker på utdannelse og lønna man får( kort tids utdannelse, men veldig høy lønn ), men fotballspiller må vel slå det så det suser?
Og uansett hvor lite begeistra jeg er for Erna Solberg, hun fortjener faktisk å tjene mer i året enn det McClean & co. tjener på èn(!) måned.

Ja, jeg vet det er mye trening bak og de greiene der hva kommer til fotball og idrett( noe som strengt tatt og i utgangspunktet er lek og fysisk fostring ), men det er det samme hvis man skal bli en flink sykepleier, baker, bibliotekar, bilmekaniker, optiker eller tømrer også.
Men som du nevner her i forhold til hvem som gjør den viktigste jobben, fotball er jo, som Pave Johannes Paul II sa det: "Av alle uviktige ting i verden er fotball det viktigste". Det var bra sagt.
Det er haug med yrker der ute som er viktigere enn fotball, men det Paven og jeg er skjønt enige om er at fotball er bra for å binde folk sammen - på kryss og tvers av det aller meste. Det skaper engasjement, tilhørighet og fellesskap - og det er bra.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron