Øl og fotball...

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Øl og fotball...

Innlegg Morten T. » 02 Aug 2019, 18:47

onside skrev:Kul spalte dette Morten, og ikke overraskende var det noen som hang seg på meg god kunnskap. Prisverdig :D . Jeg skal ikke påstå jeg er noe kulinarisk øl-kjenner men som flasket opp med Dahls pilsner syns jeg faktisk denne fungerer aller best til det jeg bedriver det meste av kvalitetstid utenom jobb, nemlig sykling og fotball. Jeg har spandert med enn 80.000 på en sykkel, og det er fordi når man er interessert og velger preferanser over tid, så ønsker man å optimaliserer nytelsen... og når det kommer til øl, så har jeg en fryktelig lei tendens til å velge det som jeg fikk inn med morsmelka selv om jeg selvsagt har vært igjennom mange en ølkalender med mange utrolig gode eksemplarer og også smakt noen som ikke alltid mine smaksløker setter pris på, men jeg holder en knapp på Dahls pilsner :D

De (nå eid av Ringbes) kommer vel aldri til å sponse Stoke......

He-he, jo takk. :)
Pussig, men jeg har et par kompiser som også har brukt over 80 000 på EN sykkel. For meg som styrer unna alt på to hjul så hørtes det mye ut, men de er jo på sykkelen hele tiden og når de begynte å fortelle om hvorfor så kom de innpå det samme som deg. Det handler om at dess mer man vet og kan om et spesifikt tema, dess mer søker man best mulig kvalitet og kunnskap om det som interesserer enn. Det gjelder det meste.

Dahls kjenner ikke jeg særlig godt til, men du kan jo prøve noen tsjekkiske pilstyper neste gang som Gambrinus, Holba, Velkopopovichy Kozel, Staropramen, Urqell, Krusovice, Eggenberg eller Budweiser, hvis du vil sjekke ut noe nytt.
Artig historie om Budweiser forresten, som kommer fra den tsjekkiske byen Budejovice. De fikk et tilbud om å selge eneretten i Europa til navnet på ølet til amerikanerne som lager Bud(weizer) - det er et slags søtt sølevann fra USA. Tilbudet var veldig bra, de var innstilt på å selge og reiste over til USA. Der ble de vist rundt og fikk smake på produktene. Da delegasjonen kom tilbake uttalte de til tsjekkiske aviser - ordrett: «Vi fikk et veldig bra tilbud av amerikanerne, men vi kunne ikke selge det tradisjonsrike merket vårt til noen som lager øl som smaker som piss.»
Sånn skal det gjøres! 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Øl og fotball...

Innlegg Morten T. » 04 Aug 2019, 09:18

Noe annet i forhold til nærings- og nytelsesmidler er hygiene. Man kan kødde med mye og finne opp alt mulig rart som f.eks. den meget flinke kokken Ole Martin Alfsen gjorde da han jobba på den veldig gode og rocka restauranten Palace Grill her i Oslo og serverte sjokolademousse i bleie. Det er drøyt, gøy, lekent og innovativt, men meget god hygiene i behandling av næringsmidler MÅ uansett være på plass. Det er det tydeligvis IKKE på Stoke sitt stadion:
https://www.stokesentinel.co.uk/news/st ... lf-2970783
Ikke for det, de oversalta paiene der er uansett ikke spisbare, men okke som.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

cron