Pre-season

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Pre-season

Innlegg Morten T. » 21 Mai 2019, 13:22

Foreløpig status:
June 26: Players return to training.
July 6: Training camp start.
July 13: Training camp end.
July 17: Wrexham v Stoke City (7pm)
July 24: Lincoln City v Stoke City (7:45pm)
July 27: Stoke City v Leicester City (3pm)

Leicester er en bra test før det hele ruller i gang. De har gjort det veldig bra etter Premier League-seieren for noen sesonger siden, og har levert stabilt og godt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Pre-season

Innlegg vegar56 » 22 Mai 2019, 08:18

Altså ingen Tyskland-tur?
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Pre-season

Innlegg Morten T. » 22 Mai 2019, 09:52

vegar56 skrev:Altså ingen Tyskland-tur?

Vet ikke, men kanskje perioden i juli med "training camp" legges til Tyskland?
Den ûberkule klubben St. Pauli er jo fortsatt samarbeidsklubb. En klubb som aldri har vunnet noe som helst, men har en svær mengde supportere over hele verden og veldig fine prinsipper.
En klubb som bør være forbilde for de fleste og som har vist at det går an å være annerledes - og leve helt fint med det. Mats Møller Dæhli, som jeg oppfatter som en samfunnsbevisst fyr med gode holdninger, spiller jo der.
http://betweendistances.com/fc-st-pauli/
Det hadde uansett vært en bra matching for Stoke i forkant.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Pre-season

Innlegg Morten T. » 17 Jun 2019, 16:19

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Pre-season

Innlegg Morten T. » 21 Jun 2019, 11:19

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Pre-season

Innlegg Morten T. » 05 Jul 2019, 21:09

Sesongens første treningskamp unnagjort. 6-0 over Leek og hat-trick av Vokes:
https://www.stokecityfc.com/news/potters-overcome-leek

Også interessant å se hvem som ikke var med her. Det er vel nok en bekreftelse på at flere spillere er på vei ut?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Pre-season

Innlegg Morten T. » 06 Jul 2019, 19:02

Troppen til treningsleiren i Nederland:
https://www.stokecityfc.com/news/travel ... -confirmed
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Pre-season

Innlegg Morten T. » 17 Jul 2019, 10:10

Dette liker jeg:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... th-3099395
For meg virker det som om det fysiske aspektet som f.eks. kondisjon, muskler osv. en stund har blitt nedvurdert i Stoke. Flere spillere har rett og slett ikke orket 90++ minutter.
Det virker nå som om Jones og teamet hans i kulissene tar tak i denne viktige faktoren som ofte blir underkommunisert, ja nesten glemt, i alt tullballet rundt underholdning, showbiz, lønninger og hårfrisyrer.
Det er ikke uten grunn at de fleste gode klubber har ansatt et stort team med fysiske trenere, fysioterapeuter, leger, kokker, kostholdseksperter, analytikere og andre fagfolk. Det er selvfølgelig for at disse menneskene, selv om de jobber i kulissene og bak all virak og staffasje, er med på å bidra til at klubben til syvende og sist skal få positive resultater.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Pre-season

Innlegg kjell-etne » 18 Jul 2019, 21:20

Ja ja, så e det påan igjen, at det hevdes at underholdning er tullball er kanskje ikkje så overraskende når ein ikkje likar underholdning. For meg og svært mange andre er nok underholdning alt anna enn tullball, men ein viktig ingrediens i kvardag og helg. For meg er fotball med meir enn to-tre pasningar innad ilaget og ikkje kun lange upresise ballar som ofte har tilfeldig adresse, min måte å nyte fotball på og dermed for meg underholdning. Hårsveisar, tatovering og jåleri unngår ein nok dessverre ikkje og har lite med spelestil å gjer trur eg ;) Sjølvsagt treng et lag kondis, styrke, utholdenhet osv...uavhengig av spelestil er dette ilag med overblikk og gode holdningar overfor klubb avgjerande. Sist sesong var dette tydelig mangelvare.
Trur og håpar Jones er på rett spor i sin oppkjøring med å henta spelerar han har kjennskap til eller som har jobba under han tidlegare, då kjenner han både mentalitet og kvaliteter elles hjå den enkelte spelar. Får jo berre håpa dei held høg nok standard i denne divisjonen, mange er jo relativt ukjente navn, men trur han har god innsikt i arbeidet og planane for sesongen.
Håpar og at Jones involverer midtbanen sterkt og med god ballfordeling derfra kan tre ballen gjennom til ein av kantene eller ein stikkar rett fram mot mål; har ein spelar overblikk og teft for å lese spel (Bojan synes eg kunne glimte til her) kan dette gi resultat. I det heile tatt, ikkje gå fast i ett mønster, men variasjon som er vanskelig for motstander å gjennomskue.
Er stadig optimist og trur atter ein gang på gode resultater, håpar på offansiv spelestil fra trenar der tversover pasning på egen banehalvdel ikkje blir hovedingrediensen, det er i allefall ikkje underholdning etter min smak. :)
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Pre-season

Innlegg Morten T. » 19 Jul 2019, 23:24

Kan det hende at Jones vil benytte McClean som venstreback framover?:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ck-3113831
Ja, ikke umulig og spennende tanker. Ofte snakkes det jo om at en av svakhetene med 4-4-2 diamantsystemet er at det kan skape store rom for motstanderen, spesielt på kantene, HVIS ikke laget har struktur og jobber hardt.
Sånn sett kan idèen om en hardtarbeidende, løpssterk og faktisk også ganske tacklingssterke McClean være ganske bra(?).
Kanskje også en bonus at vi da får færre innlegg med håpløs adresse? :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

cron