Verdens eldste ligaklubb...

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Verdens eldste ligaklubb...

Innlegg Morten T. » 09 Mai 2019, 18:32

...i det profesjonelle systemet trodde jeg kom til å hete Stoke City FC etter Notts County sitt nedrykk til nivå 5, men neida! Nottingham Forest er det:
https://www.nottinghampost.com/sport/fo ... ow-2850883

Jeg har lest en del rundt dette i årenes løp så jeg er egentlig ikke overrasket. Det finnes nemlig ingen bevis på at Stoke ble stiftet i 1863. De første tegnene til en stiftelse finner man i 1868. Alt jeg har lest om dette konkluderer med det. De fem årene mellom 1863 og 1868 finnes det ikke, så vidt jeg vet, et eneste skriftlig bevis for klubbens eksistens, så Stoke City FC burde kanskje begynne å tenke på å forandre sin egen fødselsdato?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Verdens eldste ligaklubb...

Innlegg Morten T. » 23 Jul 2019, 14:18

Bolton er ikke eldst, men en av de eldste og var en av 12 klubber som var med å starte ligaen i England.
Nå er den gamle, tradisjonsrike klubben virkelig på rattata og kan faktisk bli lagt ned og derav forsvinne helt.:
https://www.nrk.no/sport/fa-dagar-for-s ... 1.14633886

Sånn KAN det gå, når det satses hardt og urealistisk uten noen som helst form kontroll på økonomi. Selvfølgelig er det styret og de ledende menn og kvinner som må bære hovedansvaret når slikt skjer, men supportere er heller ikke fullstendig uten skyld. Supportere bør IKKE legge press på klubbledelser i forhold til å shoppe vilt, at de på død og liv skal "underholdes" eller kreve resultatmessige forbedringer hver eneste sesong.
Supportere bør heller presse klubbene til å opptre ansvarlig, anstendig og langsiktig - slik at de har en klubb å holde med om 5, 10, 25 og 50 år.

Håper dette aldri, aldri skjer med Stoke City Football Club!
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

cron