Overgangsvinduet Sommer 2019

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Svein Nilsen » 01 Aug 2019, 16:11

Ikke overanalyser dette nå gutter. Kjøper vi Gayle for £15 mil så rykker vi direkte opp! Han scorer minst 25 ligamål og tar et stort ansvar fra andre spillere som kan jobbe hardere som første, andre, tredje forsvarer osv. Forskjellen på Gayle (en notorisk målscorer) og de andre middelmådige spissene vi har er at han trenger færre sjanser på å score, og han kan produsere mål på egenhånd. Og en sum på £15 mil er i så fall lite målt opp mot opprykk, men også opp mot våre tidligere kjøp (Wimmer, Imbula, Berahino etc.etc.).


Nathan Jones og Peter Coates; LØP OG KJØP!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 01 Aug 2019, 16:39

Svein Nilsen skrev:Ikke overanalyser dette nå gutter. Kjøper vi Gayle for £15 mil så rykker vi direkte opp! Han scorer minst 25 ligamål og tar et stort ansvar fra andre spillere som kan jobbe hardere som første, andre, tredje forsvarer osv. Forskjellen på Gayle (en notorisk målscorer) og de andre middelmådige spissene vi har er at han trenger færre sjanser på å score, og han kan produsere mål på egenhånd. Og en sum på £15 mil er i så fall lite målt opp mot opprykk, men også opp mot våre tidligere kjøp (Wimmer, Imbula, Berahino etc.etc.).


Nathan Jones og Peter Coates; LØP OG KJØP!

Ikke løp og kjøp. Det har det vært altfor mye av en del år.
Bedre å stresse ned, sette på litt kaffe og få pressa prisen ned ved forhandlingsbordet.
15 mill + visstnok skyhøy lønn kan fort svi litt vel mye.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 01 Aug 2019, 17:52

Svein Nilsen skrev:Og en sum på £15 mil er i så fall lite målt opp mot opprykk, men også opp mot våre tidligere kjøp (Wimmer, Imbula, Berahino!
I den frb. er det litt skøy å lese gamle tråder om disse tre nevnte herremenn. Vi er flere som bomma litt i forhold til hvordan vi trodde det skulle gå med disse tre og hvordan det faktisk gikk. Men sånn er fotballen. Noen vet selvfølgelig mer enn andre og besitter mer kunnskap, men ingen sitter med helt eksakt fasit... :lol: :ugeek: :oops:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 05 Aug 2019, 22:37

Så vidt jeg har forstått så stenger overgangsvinduet førstkommende torsdag kl 18(?).
Ikke så mange dager igjen å kjøpe og selge m.a.o.
På meg virker det som om NDiaye nesten sikkert forlater Stoke nå. Indi virker også å være på vei ut. Krkic skal nærme seg maple syrup og det kule landet Canada. Berahino er vel i Belgia og havner vel kanskje der, treneren til Waregem har visstnok trua.
Hva som skjer med fyrer som Bauer, NGoy, Imbula og Wimmer virker helt i det blå.
Inn virker Gayle fortsatt å være aktuell - enten på lån eller kjøp.
Jeg tipper 1-3 spillere inn og 4-7 spillere ut før Dagsnytt 18 starter på torsdag.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Oddvin » 06 Aug 2019, 09:48

Me kan enno bli kvitt daukjøt, overgangsvinduet stenger ikkje for resten av Europa på noken veker enno.
Oddvin
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1102
Registrert: 07 Aug 2010, 13:57
Bosted: Os

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg onside » 06 Aug 2019, 21:31

Oddvin skrev:Me kan enno bli kvitt daukjøt, overgangsvinduet stenger ikkje for resten av Europa på noken veker enno.

Riktig Oddvin, outcast`ene kan vi vente med til over torsdagen, det er dette som er viktig: å få inne et par kvaliteter i laget.

Etter min mening bør vi nå seriøst gå etter en skikkelig stor og sterk defensiv midtbanespiller. Er veldig redd at både Cousins og Woods ikke er det vi trenger der, det blir for smått og omstendelig. Cameron var jo en konge i forhold. ;) I tillegg trenger vi å få solgt McClean og kjøpt en skikkelig Venstre Wingback.
Tror faktisk ikke vi trenger noe mer, men signere vi Scott McKenna ville jeg jublet, men det tror jeg ikke skjer.
Og for all del, glem Wickham, han er jo en Vokes-kopi, og det er vel ikke det vi trenger. Skal vi ha en spiss, så må vi eventuelt ha en super-rask bakromsspiss, som komplimenterer Afobe/Gregory, men vi kan også kjøre på med Campbell.

Spennende to dager....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Torstein Norevik » 06 Aug 2019, 23:45

Ennå er det ikke hentet inn noen ving-back på venstre-siden, og det ser ut til at Jones satser på McClean, eventuelt Ward eller Clucas.

Det er da et betimelig spørsmål om Jones er i ferd med å gjøre den samme tabben som Hughes, da han begynte med tre sentralt bak og to ving-backer, ved å bruke et system der ving-backene er kjempeviktige, uten å ha spesialister på de plassene.

Hughes satset på en spiss (Diouf) og en full-back med Premier Leagues dårligste innleggsfot (Pieters) i de posisjonene, og det endte da også i fiasko, der Hughes til slutt - sist av alle - motvillig måtte innse at dette ikke fungerte.

Jones satser også på et system der ving-backene er meget viktige, men - i likhet med Hughes - uten å ha noen vingback-spesialist på venstresiden. Der gambler han i stedet på å få omskolert en ving/kantspiller til å fylle den rollen, med en full-back (Ward) og en midtbanespiller (Clucas) som back-up. Jeg synest det er å spille høyt, og kan også det fort ende i en fiasko.

Dette bekymrer meg faktisk mer, enn tapet i åpningskampen i seg selv...

Og jeg ser fortsatt ingenting som får meg til å tro at Afobe og Vokes plutselig skal "eksplodere" og score vesentlig mer enn de gjorde i fjorårssesongen, der Afobe endte opp som toppscorer med beskjedne 8 mål. Vi trenger en som er kapabel for 15-20, eller helst 20 +. Og da tror jeg at hverken Wickham eller Hogan er løsningen. Hogan scoret riktig nok over 20 for Brentford, men har ikke vært noen "hit" hverken i Aston Villa eller på lån i Sheffield United, mens Wickham har vært mye skadet og ingen suksess i Crystal Palace.

Jeg håper fortsatt vi jakter på Gayle, og det at disse to nevnes er et forsøk på en avledningsmanøver.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg onside » 07 Aug 2019, 07:47

Torstein Norevik skrev:Jeg håper fortsatt vi jakter på Gayle, og det at disse to nevnes er et forsøk på en avledningsmanøver.

Bruce har meddelt både Stoke og WBA om at Gayle blir i Newcastle.
https://footballleagueworld.co.uk/newca ... or-28-y-o/

Nå ser det ut til at det blir Hogan for Gayle :cry:
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Torstein Norevik » 07 Aug 2019, 11:22

onside skrev:
Torstein Norevik skrev:Jeg håper fortsatt vi jakter på Gayle, og det at disse to nevnes er et forsøk på en avledningsmanøver.

Bruce har meddelt både Stoke og WBA om at Gayle blir i Newcastle.
https://footballleagueworld.co.uk/newca ... or-28-y-o/

Nå ser det ut til at det blir Hogan for Gayle :cry:

Synd, tror Gayle kunne ha vært akkurat det vi trenger.

Alltid litt skeptisk når vi henter spillere som ikke greier å spille seg til plass i andre Championship-lag :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 08 Aug 2019, 10:11

Så langt har vel Jones hentet 8 spillere før denne sesongen og også fått skipet ut noe vrakgods og gammal moro.
Han gjorde vel noe tilsvarende i Luton og det funka jo.
Ikke sikkert det vil funke like bra i Stoke, det er vanskelig å si, men uansett hvor mye vi måtte leve i en tidsalder hvor umiddelbar nytelse ser ut til å være viktigere enn alt annet for en overraskende stor gruppe mennesker, så er det faktisk litt viktig at han får litt tid, eller at han får anledning til å være litt møysommelig, rett og slett.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester

cron