Overgangsvinduet Sommer 2019

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Torstein Norevik » 09 Aug 2019, 11:50

onside skrev:Det er klinkende klart at han ikke fikk fri tilgang til pengesekken, fordi her skulle det ryddes i kriker og kroker før det blir noen storkjøp. Jeg antar at han kunne fått de pengene som eventuelt kom inn ved salg av Butland / Ndiaye / Allen, men det ble som kjent aldri noe ut av.


Jeg tror nok kanskje dette muligens også hadde en side mot Financial Fair Play (FFP), og at klubben ikke turte å kjøpe spillere for store summer + lønn, for så å "gamble" på å få solgt noen for å utjevne dette, for så å komme i trøbbel opp mot FFP dersom salgene ikke ble noe av.

Altså at klubben var "tvunget" til å handle billig, før man var sikker på at man fikk solgt f.eks. Butland. Nå ble det heller ikke noen store overgangssummer inn i klubbkassen - så langt i alle fall - så kanskje var dette lurt, tross alt.

Jeg tar heller ikke "bølgen" av kjøpene, men noen av de kommer til klubben med gode skussmål fra der de kommer fra, eksempelvis er Sheffield United-fansen veldig lei seg for at Duffy forsvant. Og så vet vi av dyrkjøpt erfaring - bokstavlig talt - at høye overgangssummer ikke alltid samsvarer med kvalitet og holdninger.

Så for egen del er jeg litt avventende til hvor bra eller dårlig stallen nå er, før det er gått en del kamper og vi kan begynne å ane konturene av hvor det bærer. Vi må vel være litt tålmodige også, med tanke på at det vil ta litt tid å få samspilt laget med så mange nye i troppen.

Jeg kan likevel ikke fri meg fra tanken om at troppen - på papiret - ser betydelig svakere ut nå enn for bare et par sesonger siden. Men så er det ikke alltid det beste laget på papiret som gjør det best i praksis heller.

Konklusjon: At det ennå er altfor tidlig å konkludere med noe som helst... ;)
Sist endret av Torstein Norevik den 09 Aug 2019, 13:01, endret 1 gang
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 09 Aug 2019, 12:30

Fortsatt mulig å kvitte seg med spillere til diverse land i Europa og League One eller Two.
"Vinduet" er fortsatt åpent flere steder.:
https://www.bbc.com/sport/football/48965845
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 03 Sep 2019, 09:25

Da er vel det europeiske overgangsvinduet i all hovedsak stengt også?
Men fortsatt er vel Diouf og N`Goy i klubben. N`Diaye også selv om han kanskje er inne i varmen og tropp igjen? Indi ser også ut til å være med igjen.
Bauer, Verlinden, Imbula, Wimmer og Verlinden ut på lån.

Flere?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron