I dag har det blitt klart at Stoke Citys manager Tony Pulis blir ny landslagstrener for Wales etter at årets Premier League-sesong er avsluttet. Pulis vil få med seg den nåværende walisiske sjefen Gary Speed som assistent.
Det walisiske fotballforbundet har lenge forsøkt å friste waliseren Pulis til å ta over landslaget, men Pulis har stått knallhardt på å fullføre sin "Three-year plan" i Stoke City.
Wales har startet EM-kvalifiseringen elendig og står med null poeng etter 4 kamper. Pulis uttaler til Wales Online: "Jeg har aldri hatt en større utfordring som trener noengang i karrieren. Nå rettes alt fokus mot kvalifiseringen til VM i Brasil i 2014. Det blir en tøff jobb å komme dit, men samtidig er det en stor ære for meg å være ansvarlig for landslaget til hjemlandet mitt.
Pulis uttaler videre: "Det er med tungt hjerte jeg forlater Stoke etter sesongslutt og jeg har hatt noen fantastiske år der, men jeg kunne ikke takke nei til tilbudet fra Wales og jeg vet at Stoke vil bli ført videre i de beste hender."
Mer info kommer...