Gordon Banks

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Gordon Banks

Innlegg Morten T. » 12 Feb 2019, 12:06

Meget triste nyheter: Gordon Banks døde i natt.
En sann gentleman og tidenes beste keeper.
En fantastisk person, ydmyk, morsom og hyggelig.
Han var jo på besøk hos oss i Norge noen ganger og etter hva jeg har forstått så elsket han både oppholdet her i Oslo og på Tysnes.

Hvil i fred.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Gordon Banks

Innlegg mfkpotter » 12 Feb 2019, 13:13

Meget trist ja, og så alt for tidlig. En av de største gjennom tidene, og en Stoke legende.
RIP Gordon Banks.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Gordon Banks

Innlegg Morten T. » 12 Feb 2019, 20:15

Svært mange i fotballverdenen som hedrer Banks i dag. Ikke bare som spiller, men også som person.

Pele:
https://www.stokecityfc.com/news/peles-condolences

Peter Coates:
https://www.stokecityfc.com/news/gordon-banks-obe

Jackie Marsh, som selv er en fantastisk fin og hyggelig fyr:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... sh-2534906

Og mange, mange flere:
https://www.skysports.com/football/news ... g-tributes

Trist dag for klubben og fotball dette.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Gordon Banks

Innlegg gmel » 12 Feb 2019, 22:11

Gordon Banks har hovedskylden for at jeg er Stoke-fan. På 70-tallet ble Stoke vist titt og ofte i Tippekampen, og Banks var den første jeg la merke til og kunne navnet på. Mine første fotballsko var av merket Kingswell, kjøpt på postordre fra Avenna på Karmøy. Skoene var røde og hadde Banks signatur. Sannelig fikk jeg gleden av å se Norge- Stoke på Stavanger Stadion, med min helt i mål. Men dette var etter den fatale kollisjonen, og karrieren var definitivt på hell. Stoke vant 2-1, og jeg var en av de få som heiet på Stoke, og skrek meg hes og mistet stemmen i flere dager.......
Men 81 år og et innholdsrikt liv , ingen grunn til å klage.
En trist dag for oss alle er det uansett.
R.I.P.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Gordon Banks

Innlegg Torstein Norevik » 12 Feb 2019, 22:26

Veldig trist å høre at Gordon Banks er gått bort. En sann legende og en av verdens aller beste fotballkeepere gjennom alle tider.

Og ikke bare var han en fantastisk keeper, han var også en utrolig hyggelig, jordnær og ydmyk person, som jeg var så heldig å få møte ved et par anledninger, senest på Tysnes i fjor sommer.

Han er borte, men de gode minnene vil leve videre.

Hvil i fred, Gordon Banks.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Gordon Banks

Innlegg Knut Ole » 12 Feb 2019, 23:15

Gordon Banks. Min barndoms helt. Keeper i verdensklasse. Legende. Nydelig personlighet.
Runar beskriver dette med fin penn på forsiden / Stoke.no.
Kjente det gikk et stikk og kaldt gufs innabords da jeg fikk nyheten midt under et kommunalt møte i dag. Heldig som fikk møte Banks flere ganger de siste årene. Hvil i fred. Minnene lever!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Gordon Banks

Innlegg Rune » 13 Feb 2019, 00:27

Gordon Banks, en gentleman både på og utenfor banen. Var så heldig å treffe han to ganger. Sist på Tysnes det jeg så heldig å han ved min side under middagen. Lett å snakke med og ivrig etter å høre hva vi tenker om dagens Stoke og fremtiden. Et varmt menneske som vil bli husket for sitt flotte vesen og smittende smil. En fantastisk keeper som har gitt oss mange flotte fotballstunder. R.I.P
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Gordon Banks

Innlegg Svein Nilsen » 13 Feb 2019, 01:46

Søker du på Gentleman i alle verdens søkemotorer eller i gamle leksika dukker nok bilder av Gordan Banks opp. En fantastisk hyggelig fyr som jeg og flere andre medlemer i SCSBN har hatt gleden av å møte ved flere anledninger. Størst for meg personlig var det nok da han dukket opp på grillfesten i hagen hjemme hos meg under besøket i Oslo for noen år siden. Vi som var med på Tysnes samlingen sist juni var heldige.......Gordon var et naturlig midtpunkt og hadde tid til alle. En stor keeper, men et enda større menneske. RIP Gordon!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Gordon Banks

Innlegg -Tottal- » 13 Feb 2019, 11:52

Et av mine aller største øyeblikk som Stoke supporter var å få møte selveste Banks i Oslo i 2014. En av de aller største legendene
i engelsk fotball som også hadde en personlighet som veldig mange kan lære mye av. For øvrig var det Gordon Banks som var spilleren
som fikk meg til å bli Stoke City supporter på livstid. Ingen over, ingen ved siden. En ekte fotballhelt.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Gordon Banks

Innlegg Morten T. » 04 Mar 2019, 12:56

I dag er folk i Stoke-on-Trent og fotballsupportere i byen og resten av England og andre steder samlet for å vise Gordon Banks respekt på hans siste reise:
https://www.port-vale.co.uk/news/2019/m ... don-banks/

R.I.P. Gordon Banks
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

cron