Forslag til startellever

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Forslag til startellever

Innlegg Torstein Norevik » 09 Feb 2019, 14:15

Her er det sikkert veldig delte meninger, men for egen del ville jeg vært veldig fornøyd med å se følgende startellever i "diamant" i dagens kamp mot WBA:

Butland

Bauer - Batth - Indi - Edwards

Ince (høyre) - Etebo (bakerst) - Allen (venstre) - Bojan (fremst)

Vokes - Berahino


På papiret et meget sterkt lagt, men så spørs det da om det er like sterkt i virkeligheten. Så langt denne sesongen har nok tilfellet gjennomgående vært at vi har vært sterkere på papiret enn hva vi har vist i kamp... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Forslag til startellever

Innlegg Morten T. » 09 Feb 2019, 15:50

Torstein Norevik skrev:Her er det sikkert veldig delte meninger, men for egen del ville jeg vært veldig fornøyd med å se følgende startellever i "diamant" i dagens kamp mot WBA:

Butland

Bauer - Batth - Indi - Edwards

Ince (høyre) - Etebo (bakerst) - Allen (venstre) - Bojan (fremst)

Vokes - Berahino


På papiret et meget sterkt lagt, men så spørs det da om det er like sterkt i virkeligheten. Så langt denne sesongen har nok tilfellet gjennomgående vært at vi har vært sterkere på papiret enn hva vi har vist i kamp... :?
Enig i ganske mye, spørsmålet blir vel om Jones går for diamanten eller velger noe annet?
Jeg har vært inne på det før, men hva med å la Diouf forsøke seg i sin naturlige rolle som (bakroms)spiss? Stoke har lite å tape på det, etter mitt syn.
Har sett WBA noen ganger denne sesongen. De har et bra lag, men er overraskende av og til litt «sloppy» bakover( overraskende fordi den gamle forsvarsbautaen Moore er manager). Bedre framover med godt vingspill og gode kontringer.
Stoke må vinne midtbanen her og opp ett knepp eller to hvis de skal hente noe her.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Forslag til startellever

Innlegg Torstein Norevik » 09 Feb 2019, 16:16

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:Her er det sikkert veldig delte meninger, men for egen del ville jeg vært veldig fornøyd med å se følgende startellever i "diamant" i dagens kamp mot WBA:

Butland

Bauer - Batth - Indi - Edwards

Ince (høyre) - Etebo (bakerst) - Allen (venstre) - Bojan (fremst)

Vokes - Berahino


På papiret et meget sterkt lagt, men så spørs det da om det er like sterkt i virkeligheten. Så langt denne sesongen har nok tilfellet gjennomgående vært at vi har vært sterkere på papiret enn hva vi har vist i kamp... :?

Jeg har vært inne på det før, men hva med å la Diouf forsøke seg i sin naturlige rolle som (bakroms)spiss? Stoke har lite å tape på det, etter mitt syn.
Jeg er ikke uenig i at det kanskje kan være dags for Diouf igjen, Morten. Jeg er ikke blant hans største tilhengere, fordi jeg mener han er for ineffektiv og brenner for mange opplagte sjanser, han er rett og slett ikke kald nok i avgjørende situasjoner.

På den annen side, så er det ingen av de andre spissene som kan rettferdiggjøre å ha krav på noen startplass (ser da bort fra Vokes, som må få sjansen i noen kamper før det felles noen dom over han). Og Diouf har bare sporadisk fått spille spiss, men ofte blitt plassert på kant og som vingback, og han er tross alt spiss.

En av hans største styrker er innsats og fart, og det kan jo tenkes at spesielt farten - og det å true bakrom - vil kunne komme bedre til sin rett med Vokes som makker? Og som du er inne på...har vi så mye å tape på det ?

Vi skal heller ikke glemme at han tross alt scoret 12 mål i debutsesongen, i PL, (om jeg husker riktig) som han riktig nok aldri har greidd å følge opp.

Men jeg ville heller ikke protestere heftig om han fikk sjansen sammen med Vokes...Charlie Adam, avskrevet av mange, har jo fått en renessanse under Jones. Kanskje Diouf kan få det samme ? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Forslag til startellever

Innlegg onside » 09 Feb 2019, 17:54

Tja, Berahino foran Benny Kafobe? Vel, det er en bombe Torstein.
Mitt forslag dersom vi spiller diamant....

.................Butland................
Edwards...Batth.....Indi....Bauer
..................Etebo................
......Ince..................Allen.....
..................Bojan.................
..........Vokes.........Afobe.......
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron