Peter Crouch...

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Peter Crouch...

Innlegg Morten T. » 18 Aug 2019, 10:52

https://www.bbc.co.uk/programmes/p06kyl ... /downloads

Veldig morsom podcast med legenden Crouch. Rett og slett en av de morsomste og fineste fyrene i fotball.
Flere Stoke-relaterte historier her og dermed kult for oss som er supportere.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Peter Crouch...

Innlegg Morten T. » 18 Okt 2019, 14:36

Interessant igjen fra Crouch i forhold til sesongen Stoke rykka ned.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... rs-3441925
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Peter Crouch...

Innlegg Morten T. » 20 Okt 2019, 13:50

Det interessante her er hva Crouch sier om Shaqiri. Nå er det riktignok litt av en øvelse å debattere tidligere tider - vel og merke hos enkelte - men likefullt....
Det går altså an å snakke om «et savn» etter spillere som f.eks. Shaqiri, Arnautovic, en håndfull spanjakker og Mark Hughes, men å ytre «et savn» etter spillertyper og managertyper som f.eks. Crouch, Whelan, Walters, Pulis og Huth ser paradoksalt nok ut til å avstedkomme....tja...litt god, gammaldags "gal manns ralling" ? :ugeek: :oops: :)

Vel, nok om det. Her er det Crouch sier om Shaqiri sin siste sesong i Stoke:
“Shaqiri could be brilliant. He’d set off, dribble past two men, end up on the left wing – and stay on the left wing. Then we would be totally out of shape. Joe Allen would dash over to help the full-back, inadvertently leaving us short in midfield. At least drop into left midfield, you’d think, so we could all shuffle across. Instead it would take Shaqiri an age to re-animate. We would eventually lump the ball clear and he would be caught offside on the left touchline, as a right winger. There is a fine line between being mercurial and just doing what you want. People will point out, rightly, that Shaqiri scored eight goals and had seven assists during the 2017–18 season in a team relegated. But for 85 minutes each weekend he would be making everyone else’s job slightly harder. Resentment grew in the squad, resentment grew with management. Neither system nor player could mesh.»

Dette er veldig interessant. Flere har jo i årenes løp, også nå for tiden, hevdet betydningen til Shaqiri og hans like. Han og en håndfull andre har rett og slett blitt skrytt opp i skyene, men Crouch nyanserer dette glansbildet - kraftig.
Som meg selv så erkjenner Crouch at Shaqiri er en god spiller, men samtidig så forteller han også om en Shaqiri som med sitt agerende gjorde at medspillerne fikk en tøffere jobb.

Det er interessante synspunkter Crouch kommer med her og er kanskje, men sannsynligvis bare kanskje, et slags skudd for baugen for de i blant oss som er veldig opptatt av slike spillere som Shaqiri i LAGsporten fotball...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Peter Crouch...

Innlegg edith » 21 Okt 2019, 08:39

Det er jeg helt enig i. Peter Crouch har alltid vært undervurdert av supportere.
I forhold til antall kamper har han vært svært effektiv for det Engelske landslaget.
edith
Newbie
 
Innlegg: 1
Registrert: 13 Okt 2019, 07:10
Bosted: Oslo

Re: Peter Crouch...

Innlegg Morten T. » 21 Okt 2019, 09:30

edith skrev:Det er jeg helt enig i. Peter Crouch har alltid vært undervurdert av supportere.
I forhold til antall kamper har han vært svært effektiv for det Engelske landslaget.
Mulig jeg surrer litt med hukommelsen( begynner å bli skikkelig gammal ), men er ikke Crouch blant tidenes mest effektive spillere på det engelske landslaget? Hvis vi ser på antall scoringer opp mot antall spilte minutter?

Ellers enig at han har blitt sterkt undervurdert av mange supportere opp gjennom. Min tese i forhold til det er at det rett og slett skyldes at han ikke ser ut som en A4-fotballspiller. Han er høy og tynn og skiller seg dermed ut. Men i fotballmiljøet, blant fagfolk, spillere og trenere så har han alltid hatt en høy stjerne.

Vil nok en gang benytte anledningen til å anbefale mannens podcast. Til tider hysterisk morsomt og mange kule historier fra fotballmiljøet. Det finnes og fantes en del slike figurer i England, som f.eks. Crouch, Harry Redknapp, Brian Clough, Ian Holloway osv. Personlig så liker jeg det.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Peter Crouch...

Innlegg Morten T. » 23 Okt 2019, 22:24

Som vel de fleste har fått med seg så er James McClean en omdiskutert fyr på banen - men også av banen.
Han har i mange år nektet å bære såkalte «poppy-shirts» og har fått veldig mye hets fra tribunene på grunn av det standpunktet. McClean er irsk og kommer fra et område som ligger på grensen til Nord-Irland. Alle som har levd en stund eller kan litt historie kjenner til den betente og voldelige konflikten som pågikk der, og dette har selvfølgelig preget McClean.
Jeg er supertilhenger av at man skal få ytre sine standpunkter( og motargumenter ) uansett hva «folk flest» eller majoriteten måtte mene om en sak. Massesuggesjon og konsensus er jeg livredd for. Det fører litt for ofte til apati og usunt fravær av meningsbrytning, og den type sløvhet kan få katastrofale følger.
McClean benytter seg av denne rettigheten ved å markere motstand eller boikotte. Det er meget bra, men også tøft gjort - tatt i betraktning hvilket miljø han opererer i. Det er selvfølgelig full anledning til å være uenig med McClean - og ytre dette også - dette er selve kjernen i det noen av oss velger å kalle for debatt...

Derfor er det flott å registrere at hedersmannen Crouch er ute og forteller om at spillerne i Stoke har støttet og vist forståelse for McClean sin aksjonsform. Dette er bra og tyder på at spillerne er oppegående, tolerante og moderne fyrer.:
https://www.balls.ie/football/peter-cro ... oke-419185
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Peter Crouch...

Innlegg onside » 24 Okt 2019, 20:08

la meg starte med konklusjonen: Jeg liker ikke spillestilen til James McClean og skulle gjerne sett ham borte fra Stoke. Det er vel egentlig ikke så interessant, men litt historie som denne karen driver med utenfor banen.
Han er faktisk født og oppvokst i Nord Irland. Spilte ungdoms-landskamper for Nord.Irland, men leste meg litt opp på historie og fant ut at i London -Derry (endestasjonen på E-16 forresten :) hvor katolikk-protestant-problematikken var på sitt høyeste i det herres år 1972, hvor det ble konfrontasjoner mellom militante Royalister på protestantisk side mot Katolikkene på andre siden. Resultatet ble vel at de militante Royalistene skøt ned og drepte 13-14 uskyldige demonstranter hvorav 5 i ryggen. Jeg gjentar at altså James McClean er født og oppvokst i Nord-Irland. Hvilke politiske standpunkter han har eller ikke har er vel ganske så interessante, de lærde strides ;) . Den godeste McClean vil dog ikke lengre spille for Northen Irland, men spille for Republikken Irland. Det kan ha noe med familierelasjoner eller annen overbevisning, men uansett, han gidder ikke lenger spiller i Maggies Farm, men velger egentlig ikke motstanderen heller, men en nabo som både har infiltrert og terrorisert det Britiske Imperiet gjennom utallige tiår gjennom IRA. Så da er han fotballspiller for Irland. Konvertitt. Stridsøksen mellom IRA og Great Briten ble jo begravet minst en to-tre ganger i løpet av 1997 - 2012. - men ikke for den godeste McClean.

Vi nærmer oss poenget: Alle lag i Premier League minnes Remembrance Sunday (11 november) med å bære en valmue. Som skal minne om freden for 1. verdenskrig. Men det gidder ikke McClean. Han river den av fordi ett eller annet. Antar det er fordi det har med dette som har skjedd med Storbritania og Irland og at GB har blod på hendene etter alt som har skjedd etter andre verdenskrig og frem til i dag. Uansett, han blir tiljublet av de som fremdeles har litt krutt i blodet enda, om enn litt lav blodprosent, mens, og deriblant undertegnede, syns han han kanskje har et politisk poeng, men er en dårlig fotballspiller.

Konklusjon: Han skyter med løskrutt både på og utenfor banen.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Peter Crouch...

Innlegg Morten T. » 24 Okt 2019, 21:18

Mye av det du sier her stemmer, men det føles nok vanskelig for folk som har stått midt opp i det her å være med på å hedre en nasjon( og da snakker jeg om det militære ) som har vært delaktig i det som oppfattes som overgrep og maktbruk - kanskje til og med mot nær familie og venner.
Man kan kanskje tilgi og glemme, men å hedre?
Det tror jeg blir omtrent like vanskelig som om de av oss som har familie som ble offer for tyskernes brutalitet under 2. Verdenskrig skulle sette i gang med å hedre soldater fra det landet. Tilgi og se framover ja, men hedre? Neppe.
Det er muligens slik irer og noen nord-irer føler det også?
F.eks. var jo Bloody Sunday en grusom dag som har satt spor.

Bottom line: McClean har rett til å protestere, men det kan diskuteres om anledningen er rett. Han får i hvertfall mye oppmerksomhet rundt sitt standpunkt, og noen ganger kan også det være hensikten .
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Peter Crouch...

Innlegg onside » 24 Okt 2019, 21:39

Morten T. skrev:Mye av det du sier her stemmer, men det føles nok vanskelig for folk som har stått midt opp i det her å være med på å hedre en nasjon( og da snakker jeg om det militære ) som har vært delaktig i det som oppfattes som overgrep og maktbruk - kanskje til og med mot nær familie og venner.
Man kan kanskje tilgi og glemme, men å hedre?
Det tror jeg blir omtrent like vanskelig som om de av oss som har familie som ble offer for tyskernes brutalitet under 2. Verdenskrig skulle sette i gang med å hedre soldater fra det landet. Tilgi og se framover ja, men hedre? Neppe.
Det er muligens slik irer og noen nord-irer føler det også?
F.eks. var jo Bloody Sunday en grusom dag som har satt spor.

Bottom line: McClean har rett til å protestere, men det kan diskuteres om anledningen er rett. Han får i hvertfall mye oppmerksomhet rundt sitt standpunkt, og noen ganger kan også det være hensikten .


Joda, han får oppmerksomhet og har selvsagt rett til det som en av de få, og det skal han ha, at han står i det. Men jeg syns han burde begravd denne øksen for lenge siden og slutte med denne "barnslige" demonstasjonen (men den gir oppmerksomhet) slik at både den Irske og Nord-Irske befolknngen kan "glemme noe" og komme seg videre. Brexit kan være en mulighet, men også en spire til enda mere ondt blod.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Peter Crouch...

Innlegg Morten T. » 22 Jan 2020, 18:53

Jeg har vel en formening, eller anelse, om hvilke spillere Crouch peker på her. Det skjedde noe med mentalitet og identitet de siste åra i PL. Derav hersker ingen tvil...:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... es-3767805
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester

cron