Peter Crouch...

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Peter Crouch...

Innlegg onside » 22 Jan 2020, 23:16

Morten T. skrev:Jeg har vel en formening, eller anelse, om hvilke spillere Crouch peker på her. Det skjedde noe med mentalitet og identitet de siste åra i PL. Derav hersker ingen tvil...:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... es-3767805

Ha ha, ingen nevnt ingen glemt Morten?

Jeg aner faktisk ikke hva Crouch merner dette om, men mener å huske at det var et par spillere som helt sikker ikke gav 100%
1. Shaqiri - han freste jo rundt og var forbannet på medspillere hele tiden....
2. Fletcher - han sprang jo rundt der som er førtidspensjonert AFP'er.
3. Berahino - han får ha meg unnskyldt , men han evnet dessverre ikke....

Hvem mener du det var Morten? ;) ;) ;) ;)
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Peter Crouch...

Innlegg Morten T. » 22 Jan 2020, 23:33

onside skrev:
Morten T. skrev:Jeg har vel en formening, eller anelse, om hvilke spillere Crouch peker på her. Det skjedde noe med mentalitet og identitet de siste åra i PL. Derav hersker ingen tvil...:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... es-3767805

Ha ha, ingen nevnt ingen glemt Morten?

Jeg aner faktisk ikke hva Crouch merner dette om, men mener å huske at det var et par spillere som helt sikker ikke gav 100%
1. Shaqiri - han freste jo rundt og var forbannet på medspillere hele tiden....
2. Fletcher - han sprang jo rundt der som er førtidspensjonert AFP'er.
3. Berahino - han får ha meg unnskyldt , men han evnet dessverre ikke....

Hvem mener du det var Morten? ;) ;) ;) ;)

Råtips fra meg hvem Crouch hadde i tankene:
Berahino og Shaqiri, men neppe Fletcher.
Kanskje også NDiaye, Sobhi, Choupo-Moting, Wimmer, Bauer og Jese. Altså bare, med unntak av Berahino, ikke-britiske spillere. Jeg tror de han mener her er å finne blant disse navnene. 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Peter Crouch...

Innlegg onside » 23 Jan 2020, 00:13

Morten T. skrev:Råtips fra meg hvem Crouch hadde i tankene:
Berahino og Shaqiri, men neppe Fletcher.
Kanskje også NDiaye, Sobhi, Choupo-Moting, Wimmer, Bauer og Jese. Altså bare, med unntak av Berahino, ikke-britiske spillere. Jeg tror de han mener her er å finne blant disse navnene. 8-)

Interessant -
Ndiaye var jo et aktivum helt til nedrykket var et faktum, da forsvant det ett eller annet fra hode hans - eller noe som ble plassert der?
Sobhi - var jo bra i begynnelsen, hadde rykket og innleggene, så forsvant det gradvis - mistet farten og ble redd for å prøve til og med
Choupo-Moting - var jo veldig god i periode - husker jeg mente han var den eneste Stokespilleren som greide går forbi men motstande i PL men så ble det mye tull med Instagram og håndvesker og pressen osv...
Wimmer - han spilte jo ikke - han ble jo benket ganske så raskt.... totalt bom -der var det ikke vilje, men evne. Fakta
Bauer - interessant Han også var et kjempe friskt pust, på høyrebacken i begynnelsen. Så ble det skifte til trege midtstoppere, og 4 i backrekken. Da falt ha litt igjennom defensivt, så ja her er det definitivt noe....
Jese - åpnet også kjempebra med scoring mot Arsenal, rask og frekk, og så forsvant det etter hvert med syke barn og Instagram og forsvinninger....

Ja det var fryktelig mye rart, på slutten der...
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Peter Crouch...

Innlegg Morten T. » 23 Jan 2020, 11:14

onside skrev:
Morten T. skrev:Råtips fra meg hvem Crouch hadde i tankene:
Berahino og Shaqiri, men neppe Fletcher.
Kanskje også NDiaye, Sobhi, Choupo-Moting, Wimmer, Bauer og Jese. Altså bare, med unntak av Berahino, ikke-britiske spillere. Jeg tror de han mener her er å finne blant disse navnene. 8-)

Interessant -
Ndiaye var jo et aktivum helt til nedrykket var et faktum, da forsvant det ett eller annet fra hode hans - eller noe som ble plassert der?
Sobhi - var jo bra i begynnelsen, hadde rykket og innleggene, så forsvant det gradvis - mistet farten og ble redd for å prøve til og med
Choupo-Moting - var jo veldig god i periode - husker jeg mente han var den eneste Stokespilleren som greide går forbi men motstande i PL men så ble det mye tull med Instagram og håndvesker og pressen osv...
Wimmer - han spilte jo ikke - han ble jo benket ganske så raskt.... totalt bom -der var det ikke vilje, men evne. Fakta
Bauer - interessant Han også var et kjempe friskt pust, på høyrebacken i begynnelsen. Så ble det skifte til trege midtstoppere, og 4 i backrekken. Da falt ha litt igjennom defensivt, så ja her er det definitivt noe....
Jese - åpnet også kjempebra med scoring mot Arsenal, rask og frekk, og så forsvant det etter hvert med syke barn og Instagram og forsvinninger....

Ja det var fryktelig mye rart, på slutten der...

Ja, på meg virker det som om Crouch forsøker å dra opp et skille hva kommer til mentalitet og innstilling mellom britiske/irske spillere og de som ikke er det.

Engelsk fotball var jo lenge en beintøff og, ikke minst, dønn ærlig affære. Spillere som filmet ble hengt ut til spott og spe i avisene dagen derpå og ble til og med offer for såkalt "internjustis". Det manglet heller ikke på meldinger hvis en spiller bakka ut av en tackling. På den tiden hadde fotballspillere nesten samme innstilling som ishockeyspillere, noe som vi som har vokst opp med begge idrettene kjenner godt til.

Så skjedde det noe, jeg vil påstå rundt 90-tallet en gang og rundt den tiden Arsene Wenger begynte å sette sin påvirkning på engelsk fotball. Importen av (skue)spillere fra land og kontinenter hvor fallesyke er en viktig bestanddel i fotballspillet, begynte også å sette sitt preg på engelsk fotball. Det tristeste med det hele er at noen engelske/britiske spillere har tatt etter denne væremåten.
Sånn sett, og isolert sett, er Championship en mye kulere liga enn Premier League.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Peter Crouch...

Innlegg Morten T. » 22 Mai 2020, 10:33

Mye mimring hist og her under denne perioden uten fotball og mye artig og interessant å lese - og høre på også. F. eks. Peter Crouch sin nesten allerede legendariske podcast. Wenger/Pulis - bataljen, Delap-kastene, Vieira og rivaliseringen med Arsenal bl.a.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... is-4155411

Jeg liker det Pulis sier her:
"Wenger came one year and complained about the grass being too long. He wrote a letter to the FA. The referees and the linesmen had to come and measure the grass. I know he talked about banning throw-ins and saying they shouldn't be allowed. That was all music to our ears."

og ikke minst her:
"We used it as a wonderful weapon. We stumbled on it. Liverpool now have a throw-in coach - when we were using Rory we were getting dogs' abuse."
Pulis og Stoke var rett og slett langt forut sin tid da de benyttet innkastene til Delap som et viktig våpen. :twisted: 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron