Ønsket oppstilling under Jones ?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Ønsket oppstilling under Jones ?

Innlegg Torstein Norevik » 12 Jan 2019, 13:51

Det er kommet frem at Jones er en manager som liker at lagene hans spiller attraktiv angrepsfotball, og da gjerne i en 4-4-2 formasjon, med en diamant på midten.

I et slikt perspektiv ønsker jeg meg følgende lagoppstilling mot Brentford i dag:

Butland

Bauer - Williams - Martins Indi - Edwards (regnet fra høyre, ettersom Edwards kan vel også spille venstre-back)

Ince - Etebo - Allen - Bojan (i diamant regnet fra høyre, bakerst, venstre, fremst)

Berahino - Afobe

Det betyr at det ikke er plass til spillere som Woods og Clucas, men jeg mener Etebo er bedre enn begge, og at Allen, Ince og Bojan bør være selvskrevne.

Vurderte også Allen bakerst, men tenker at løpskraften hans kommer bedre til sin rett på siden i diamanten.

Benken: Federici - Pieters - Shawcross - Woods - Clucas -Campbell -Crouch

Andre forslag ?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Ønsket oppstilling under Jones ?

Innlegg Morten T. » 12 Jan 2019, 14:33

Jeg tror du er nære her, Torstein. Det eneste jeg tviler på er om han vil starte med Bauer og Krkic. Det er lenge siden disse to har spilt, men jeg tror han tar de med på benken.
Usikker på Etebo også, mulig han velger Woods der. McClean skal vel heller ikke avskrives helt som et mulig alternativ, ei heller Shawcross.
Jeg tror kanskje også at han vil benytte Allen bakerst i en slik diamant.
Men, jeg tipper du treffer bra her i forhold til hva Jones kan tenkes å gjøre.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ønsket oppstilling under Jones ?

Innlegg Torstein Norevik » 12 Jan 2019, 15:27

Morten T. skrev:Jeg tror du er nære her, Torstein. Det eneste jeg tviler på er om han vil starte med Bauer og Krkic. Det er lenge siden disse to har spilt, men jeg tror han tar de med på benken.
Usikker på Etebo også, mulig han velger Woods der. McClean skal vel heller ikke avskrives helt som et mulig alternativ, ei heller Shawcross.
Jeg tror kanskje også at han vil benytte Allen bakerst i en slik diamant.
Men, jeg tipper du treffer bra her i forhold til hva Jones kan tenkes å gjøre.

Helt enig i at de alternative scenarioene du nevner også kan være sannsynlige, Morten, også at Bauer/Bojan fort kan komme til å starte på benken, fordi det er så lenge siden de har spilt.

For ordens skyld nevner jeg at laget jeg satte opp er et ønsket lag fra min side, og ser at Jones ikke nødvendigvis vil oppfylle alle ønskene, blant annet av de grunnene som du nevner.

Dersom Bauer/Bojan settes på benken, ser jeg ikke bort fra at vi kan få en slik oppstilling:

Butland

Edwards - Shawcross - Indi - Pieters

Allen - Woods - Etebo - Ince (regnet fra høyre, bakerst, venstre, fremst)

Berahino - Afobe

Det kan fremstå som kontroversielt om han vraker kaptein Shawcross allerede i sin første kamp som manager, og det kan hende han vil unngå det dersom han mener at midstopperne ellers er ganske jevne. Og det kan godt hende at han velger Allen bakerst, som du er inne på, men jeg tenker kanskje at løpskraften til Allen kommer bedre til sin rett i en terrier-rolle på en av sidene i diamanten, enn den gjør helt bakerst, som nok er en litt mer stasjonær posisjon.

Og vi skal heller ikke helt utelukke McClean på venstresiden i en diamant, ettersom han har stor løpskraft. Spennende blir det uansett, både selve kampen og hvilke valg Jones gjør.

Kanskje vi likevel ikke skal spenne forventningene for høyt allerede i første kamp, men jeg tror at dette vil bli bra når han bare får noen kamper til å sette sitt preg på laget. Synest også det er veldig hyggelig at Rory Delap blir med videre på laget, han kjenner klubben og kulturen der, og vil nok kunne hviske Jones noen kloke ord i øret.

Ettersom Derby tapte i går, og de har fire poeng ned til neste lag, så vil en eventuell seier i dag medføre at vi vil kutte avstanden til siste Play-Off plass med tre poeng, fra åtte poeng til fem. Da er det nesten full kontakt igjen, m.t.p. at det fortsatt gjenstår mange kamper av sesongen.

Jeg kjenner optimismen komme boblende...Bring it on !
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Ønsket oppstilling under Jones ?

Innlegg onside » 15 Jan 2019, 09:37

Den neste kampen er alltid den viktigste, og nå er det Shrewsbury hjemme i Cupen som gjelder. Etter leksjonen mot Brentford(!!?) hvor spillerne ble avkledd på alle tenkelige og mulige måter blir det spennende å se hvilke som får sjansen i kveld. Skal det brytes ned enda mer før det bygges opp igjen? Antageligvis. Diamantformasjonen ble ikke bare fòr krevende, og jeg mener samme hvilken formasjon vi hadde satt opp, så hadde vi blitt løpt i senk av Brentford.

Nå har vel Nathan sagt at han vil kjøre 4-4-2 (diamant) uansett, så med de spillerne han nå har til rådighet - og med tanke på fortsettelsen hadde jeg stilt med følgende lag mot Shrewsbury.

...................Federici
Bauer - Shawcross - Williams - Pieters
...................Etebo.......
......Ince....................McClean
..................Bojan............
......... Campbell - Afobe....

Federici fordi Butland også bør gå litt i seg selv her.....
Bauer fordi vår sterkeste mann har vært lenge nok ute i fryseboksen
Shawcross fordi dette blir vel en av hans siste kamper for Stoke?
Williams - i mangel på noe bedre?
Pieters fordi han må skjønne at nå MÅ han vise hva han kan.
Etebo fordi han må vise at han er mye sterkere og bedre i denne posisjonen enn Woods.
Ince fordi dette er hans plass i diamanten - fikk aldri til 10'er-spillet mot Breadford - med unntak av en målgivende...
McClean fordi hvis dette ikke fungerer er det på hue & ræva ut!
Bojan fordi dette nivået MÅ han nå tåle, men jeg leser at ha er småsjuk, så mulig ikke dette går. :(
Campbell fordi han må øve tospann med Afobe.
Afobe fordi han er vårt klareste valg som spiss.

Clucas, Edwards, Woods, Berahino og Allen var så dårlige av de fortjener å smake litt flis......
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Ønsket oppstilling under Jones ?

Innlegg Morten T. » 15 Jan 2019, 11:35

onside skrev:Den neste kampen er alltid den viktigste, og nå er det Shrewsbury hjemme i Cupen som gjelder. Etter leksjonen mot Brentford(!!?) hvor spillerne ble avkledd på alle tenkelige og mulige måter blir det spennende å se hvilke som får sjansen i kveld. Skal det brytes ned enda mer før det bygges opp igjen? Antageligvis. Diamantformasjonen ble ikke bare fòr krevende, og jeg mener samme hvilken formasjon vi hadde satt opp, så hadde vi blitt løpt i senk av Brentford.

Nå har vel Nathan sagt at han vil kjøre 4-4-2 (diamant) uansett, så med de spillerne han nå har til rådighet - og med tanke på fortsettelsen hadde jeg stilt med følgende lag mot Shrewsbury.

...................Federici
Bauer - Shawcross - Williams - Pieters
...................Etebo.......
......Ince....................McClean
..................Bojan............
......... Campbell - Afobe....

Federici fordi Butland også bør gå litt i seg selv her.....
Bauer fordi vår sterkeste mann har vært lenge nok ute i fryseboksen
Shawcross fordi dette blir vel en av hans siste kamper for Stoke?
Williams - i mangel på noe bedre?
Pieters fordi han må skjønne at nå MÅ han vise hva han kan.
Etebo fordi han må vise at han er mye sterkere og bedre i denne posisjonen enn Woods.
Ince fordi dette er hans plass i diamanten - fikk aldri til 10'er-spillet mot Breadford - med unntak av en målgivende...
McClean fordi hvis dette ikke fungerer er det på hue & ræva ut!
Bojan fordi dette nivået MÅ han nå tåle, men jeg leser at ha er småsjuk, så mulig ikke dette går. :(
Campbell fordi han må øve tospann med Afobe.
Afobe fordi han er vårt klareste valg som spiss.

Clucas, Edwards, Woods, Berahino og Allen var så dårlige av de fortjener å smake litt flis......

Enig i mye her, men her kommer en mulig "brannfakkel":
Hva med å forsøke Diouf som en av de to spissene? Lenge siden han har spilt i den posisjonen, han har jo stort sett vært å finne som ving og sogar back de siste sesongene...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ønsket oppstilling under Jones ?

Innlegg onside » 15 Jan 2019, 13:33

Morten T. skrev:Enig i mye her, men her kommer en mulig "brannfakkel":
Hva med å forsøke Diouf som en av de to spissene? Lenge siden han har spilt i den posisjonen, han har jo stort sett vært å finne som ving og sogar back de siste sesongene...

Jo, enig , Diouf fortjener å få en sjanse han også, litt usikker på posisjonen, men han er en av våre få med "litt" fart i kroppen. Kan være en absolutt bra mann til å true bakrom.... Uansett, jeg leste at han var utilgjengelig grunnet familiære årsaker i dag?
https://www.skysports.com/football/stok ... iew/404610
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Ønsket oppstilling under Jones ?

Innlegg Per Magne » 15 Jan 2019, 13:33

Diouf er vel uaktuell pga dødsfall i familien?
Brukerens avatar
Per Magne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 237
Registrert: 08 Aug 2010, 21:34
Bosted: Stekervika 23, 5353 Straume

Re: Ønsket oppstilling under Jones ?

Innlegg Morten T. » 15 Jan 2019, 14:46

Per Magne skrev:Diouf er vel uaktuell pga dødsfall i familien?

Så det nå. Fotball betyr jo overhodet ingen verdens ting når slike ting skjer og da er det jo en selvfølge at han ikke er med i kveld.

Men på sikt kunne han ha vært interessant å forsøke som en slags bakromsspiss. Som onside skriver så har han fart, etter mitt syn så er det hans fremste force, og burde i hvertfall få noen muligheter på plassen som er naturlig for han, all den tid de andre som er forsøkt ikke har fungert.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ønsket oppstilling under Jones ?

Innlegg TrondG » 15 Jan 2019, 16:19

Morten T. skrev:
Per Magne skrev:Diouf er vel uaktuell pga dødsfall i familien?

Så det nå. Fotball betyr jo overhodet ingen verdens ting når slike ting skjer og da er det jo en selvfølge at han ikke er med i kveld.

Men på sikt kunne han ha vært interessant å forsøke som en slags bakromsspiss. Som onside skriver så har han fart, etter mitt syn så er det hans fremste force, og burde i hvertfall få noen muligheter på plassen som er naturlig for han, all den tid de andre som er forsøkt ikke har fungert.


Visst er han kjapp, men det hjelper lite når han har like svake basisferdigheter som en gjennomsnittlig norsk 2. divisjon-spiller. Jeg har heiet på Diouf helt siden han kom til klubben, og var veldig glad den dagen han signerte, men nå tenker jeg det kan være greit for den blide senegaleseren å ta en telefon til Solbakken for å få seg en deal et annet sted.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Ønsket oppstilling under Jones ?

Innlegg Morten T. » 15 Jan 2019, 17:10

TrondG skrev:
Morten T. skrev:
Per Magne skrev:Diouf er vel uaktuell pga dødsfall i familien?

Så det nå. Fotball betyr jo overhodet ingen verdens ting når slike ting skjer og da er det jo en selvfølge at han ikke er med i kveld.

Men på sikt kunne han ha vært interessant å forsøke som en slags bakromsspiss. Som onside skriver så har han fart, etter mitt syn så er det hans fremste force, og burde i hvertfall få noen muligheter på plassen som er naturlig for han, all den tid de andre som er forsøkt ikke har fungert.


Visst er han kjapp, men det hjelper lite når han har like svake basisferdigheter som en gjennomsnittlig norsk 2. divisjon-spiller. Jeg har heiet på Diouf helt siden han kom til klubben, og var veldig glad den dagen han signerte, men nå tenker jeg det kan være greit for den blide senegaleseren å ta en telefon til Solbakken for å få seg en deal et annet sted.
Joda, han har sine svakheter, men pointet mitt var at han de siste sesongene har blitt plassert på vingen eller som back, mens han egentlig er en relativt rask (bakroms)spiss som i tillegg har en veldig god stamina.
Det er veldig lite å tape på å forsøke mannen som tauer inn småpene 700 Laken i uka(!!!) som spiss i en kamp eller tre.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester

cron