Ikke Sikker ?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Ikke Sikker ?

Innlegg Morten T. » 08 Jan 2019, 19:21

Når jeg går inn på debattforumet så får jeg ofte melding om at siden er "Ikke Sikker".
Noen andre som får samme melding?

Og er det noen som har en anelse mer peiling på det som i gode, gamle dager ble kalt EDB( Elektronisk Data Behandling ) enn det jeg selv har som vet hva som ligger bak at slike meldinger popper opp?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ikke Sikker ?

Innlegg onside » 08 Jan 2019, 23:30

Morten T. skrev:Når jeg går inn på debattforumet så får jeg ofte melding om at siden er "Ikke Sikker".
Noen andre som får samme melding?
Og er det noen som har en anelse mer peiling på det som i gode, gamle dager ble kalt EDB( Elektronisk Data Behandling ) enn det jeg selv har som vet hva som ligger bak at slike meldinger popper opp?

Dette har med hvordan data overføres fra nettstedet stoke.no og til din datamaskin. Når det står "ikke sikker" benyttes protokolen HTTP mens sikker er HTTPS (sikrere fordi det er kryptert)
Du kan sikkert google litt på forskjellen mellom HTTP og HTTPS som forklerer litt bedre. På HTTP bør/skal man ikke oppgi sensitiv informasjon slik som bankkort info, passord osv. osv
Ei heller hvem som blir den neste Manageren i Stoke.....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Ikke Sikker ?

Innlegg vegar56 » 09 Jan 2019, 00:33

onside skrev:Ei heller hvem som blir den neste Manageren i Stoke.....
:D :D :D
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Ikke Sikker ?

Innlegg Morten T. » 09 Jan 2019, 10:57

onside skrev:
Morten T. skrev:Når jeg går inn på debattforumet så får jeg ofte melding om at siden er "Ikke Sikker".
Noen andre som får samme melding?
Og er det noen som har en anelse mer peiling på det som i gode, gamle dager ble kalt EDB( Elektronisk Data Behandling ) enn det jeg selv har som vet hva som ligger bak at slike meldinger popper opp?

Dette har med hvordan data overføres fra nettstedet stoke.no og til din datamaskin. Når det står "ikke sikker" benyttes protokolen HTTP mens sikker er HTTPS (sikrere fordi det er kryptert)
Du kan sikkert google litt på forskjellen mellom HTTP og HTTPS som forklerer litt bedre. På HTTP bør/skal man ikke oppgi sensitiv informasjon slik som bankkort info, passord osv. osv
Ei heller hvem som blir den neste Manageren i Stoke.....

He-he! Thanx! ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron