Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Torstein Norevik » 08 Jan 2019, 16:25

Synd det ikke funket for Rowett, som jeg i utgangspunktet hadde god tro på. Synest likevel det var helt riktig å sparke han på bakgrunn av manglende resultater, og måten han ledet Stoke på, som etter hvert førte til at han kom helt på kollisjonskurs med store deler av fansen, og etter hvert mistet all tillit blant disse.

Det spekuleres nå i hvem som kommer til å overta. Kjente travere som Moyes og Allardyce har vært hyppig nevnt, men ifølge fan-siden Bear Pit TV er det nå en helt annen kandidat - som tidligere ikke har vært nevnt - som nå har tatt plassen som bookmakernes favoritt.

Mannen det gjelder er Luton-manager Nathan Jones, en 45-åring som overtok Luton i januar 2016, da laget lå i nedrykksstriden i League Two. Han fikk etter hvert løftet laget til en 11. plass i 2015/16 sesongen, som ble fulgt opp med 4. plass og Play Off i den påfølgende sesongen, der det ble tap mot Blackpool.

I 2016/17 sesongen nådde klubben også semifinalen i den såkalte EFL-cupen, nå kjent som Checkatrade Trophy. I forkant av den sesongen hadde han for øvrig gjort store endringer i spillerstallen, ved at hele 12 spillere ble frigitt, mens hele 8 nye ble hentet inn. Han bygget i realiteten således et helt nytt lag.

I sesongen etter, 2017/18, ble det derimot direkte opprykk, etter at laget sikret 2. plassen i League Two. Den sesongen ble han for øvrig kåret til månedens manager i League Two hele tre ganger.

For et nyopprykket lag må det vel sies at også denne sesongen har gått over all forventning, ettersom Luton i øyeblikket ligger på 2. plass i League One, med bare Portsmouth foran seg på tabellen.

Ingen tvil om at han har gjort en meget god jobb i Luton altså. Om han har det som skal til for å lede et lag som jakter opprykk til Premier League er en annen sak. For egen del er jeg imidlertid ikke overvettes begeistret for navn som Moyes og Allardyce. Rutinerte ja, og har gjort mye bra, men ikke veldig spennende valg.

Spekulasjonene er i alle fall i full gang, og det blir noen spennende dager fremover.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Morten T. » 08 Jan 2019, 17:39

Han som fikk fyken i Fulham for litt siden( Jovakovic???), nevnes også av og til.
Nevnes gjør også portugisiske Carvalhal med fortid i Sheffield W. og Swansea.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Lilledino » 08 Jan 2019, 19:00

Nuvel. Spennende uansett....

Jeg har ørliten tro på Moyes....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Morten T. » 08 Jan 2019, 19:25

Moro at Delap tar over midlertidig da.
En sann Stoke-legende som virkelig betydde mye for at Stoke etablerte seg i PL. Det var helt, det!
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg gmel » 08 Jan 2019, 20:30

Mike Pejik for manager!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg onside » 08 Jan 2019, 20:37

gmel skrev:Mike Pejik for manager!

Nope, han kommer til å spise hele midtbanetrioen til frokost hvis de ikke leverer :|
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg onside » 08 Jan 2019, 21:04

Torstein Norevik skrev:Mannen det gjelder er Luton-manager Nathan Jones, en 45-åring som overtok Luton i januar 2016, da laget lå i nedrykksstriden i League Two. Han fikk etter hvert løftet laget til en 11. plass i 2015/16 sesongen, som ble fulgt opp med 4. plass og Play Off i den påfølgende sesongen, der det ble tap mot Blackpool.
Ingen tvil om at han har gjort en meget god jobb i Luton altså. Om han har det som skal til for å lede et lag som jakter opprykk til Premier League er en annen sak. For egen del er jeg imidlertid ikke overvettes begeistret for navn som Moyes og Allardyce. Rutinerte ja, og har gjort mye bra, men ikke veldig spennende valg.

Nathan Jones har tydeligvis gjort det bra i League Two og fått laget opp i League One, men tror du dette er en god idé når vi så hvordan det gikk med Rowett!? Vi trodde han kunne Championship, byttet ut mer enn halve laget, og slik endte det. Det er kanskje ikke spennende med Moyes, O'Neill eller Allardays, men det er nesten så jeg håper Stoke tar et litt "kjedelig", sikker valg og velger en erfaren manager som kan håndtere de få" primadonnaene" vi har igjen...
og får oss opp i PL igjen. Da kreves det penger, og det tror jeg en erfaren manager greier bedre enn en upcoming manager. Kanskje ikke så spennende, men det er heller ikke League One ;) eller?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Morten T. » 08 Jan 2019, 21:19

onside skrev:
Torstein Norevik skrev:Mannen det gjelder er Luton-manager Nathan Jones, en 45-åring som overtok Luton i januar 2016, da laget lå i nedrykksstriden i League Two. Han fikk etter hvert løftet laget til en 11. plass i 2015/16 sesongen, som ble fulgt opp med 4. plass og Play Off i den påfølgende sesongen, der det ble tap mot Blackpool.
Ingen tvil om at han har gjort en meget god jobb i Luton altså. Om han har det som skal til for å lede et lag som jakter opprykk til Premier League er en annen sak. For egen del er jeg imidlertid ikke overvettes begeistret for navn som Moyes og Allardyce. Rutinerte ja, og har gjort mye bra, men ikke veldig spennende valg.

Nathan Jones har tydeligvis gjort det bra i League Two og fått laget opp i League One, men tror du dette er en god idé når vi så hvordan det gikk med Rowett!? Vi trodde han kunne Championship, byttet ut mer enn halve laget, og slik endte det. Det er kanskje ikke spennende med Moyes, O'Neill eller Allardays, men det er nesten så jeg håper Stoke tar et litt "kjedelig", sikker valg og velger en erfaren manager som kan håndtere de få" primadonnaene" vi har igjen...
og får oss opp i PL igjen. Da kreves det penger, og det tror jeg en erfaren manager greier bedre enn en upcoming manager. Kanskje ikke så spennende, men det er heller ikke League One ;) eller?

Enig.
Jeg er veldig tilhenger av å få inn en «kjedelig» og kunnskapsbasert trener. En slags Lars Lagerbäck-fyr hadde vært prima.
Moyes gjorde det veldig bra i Preston og Everton og er en flink fyr. Men jeg tror han, eller andre, trenger tid på å fikse dette. Det forfallet i huset kalt Stoke City F.C. begynte nesten umerkelig med Mark Hughes for noen år siden. Det viktigste for klubben nå blir å få inn en sertifisert byggmester som vet at det å bygge en solid grunnmur og et holdbart reisverk er langt, langt viktigere enn interiørarkitekt-trenere som bryr seg mest om staffasje og fjas. Det blir å begynne i feil ende.

Så PLEASE, Stoke City F.C.: Ikke ansett en fyr som i jobbintervjuet sier at: «Min og spillernes jobb er å underholde».
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Knut Ole » 08 Jan 2019, 21:43

Morten T. skrev:Moro at Delap tar over midlertidig da.
En sann Stoke-legende som virkelig betydde mye for at Stoke etablerte seg i PL. Det var helt, det!

Ja, det er stilig! Selveste Delap - kjenner jeg gleder meg og blodet bruser litt. Sist lørdag var det et kun et skuldertrekk å spore da Crouch skåret. Sykdomstegn :(

Til manager-ønske. O’Neill, takk!
Skolert. Bra i A Villa. Erfaring på mange nivå inkl lang fartstid med Ireland.
Evt Moyes...
Outsider; Brendan Rogders
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg mfkpotter » 08 Jan 2019, 21:53

Nå har inkompetansen i klubben holdt på lenge nok. Først med å vente alt for lenge før Mark Hughes ble sparket, så ansettelsen av Lambert, før den helt utrolige amatørmessige ansettelsen av Rowett. Så ble samme taben gjort nok en gang, med å vente alt for lenge før Rowett fikk fyken.
Denne gangen er det avgjørende å treffe med manager, og da må Martin O`Neill for guds skyld ikke ansettes. Jeg har sagt det i flere år, men Brendan Rodgers er mannen. Det eneste som er synd, er at Brendan ikke kommer til Stoke nå. Til det har klubben sunket for lavt.

Slik jeg ser ståa i klubben akkurat nå, så tror jeg Moyes er den som kan gjøre mest for klubben i nåværende posisjon.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron