Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg bjørn123 » 09 Jan 2019, 16:35

Dette kan bli bra. Bedre med en sulten og ung enn en som har blitt for mett av alt.
Dersom denne beskrivelsen stemmer er tror jeg vi har en god mann her:
"They see him as a hungry, ambitious, intelligent manager on the up whose enthusiasm and personality will have an immediate galvanising effect on the dressing room."
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Morten T. » 09 Jan 2019, 17:36

Ser Luton-fansen reagerer:
https://footballleagueworld.co.uk/dont- ... al-update/

På den annen side så er jo dette å slå inn åpne dører.
For det er vel neppe noen der ute lenger som faktisk tror på det nyankomne spillere og trenere sier til klubbenes interne TV-kanaler?
Dette er en del av pakka som med noen få språklige variasjoner blir servert hver eneste gang.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Morten T. » 09 Jan 2019, 17:44

Kanskje Jones tar med seg en rutinert herre i teamet sitt?:
https://www.nottinghampost.com/sport/fo ... an-2410649
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg TrondG » 10 Jan 2019, 00:49

Jeg synes dette er en meget spennende ansettelse, men samme følelsen satt jeg jo med da Rowett kom inn dørene...

Hadde vi endt opp med Moyes eller Big Sam ville jeg også vært fornøyd - sannsynligheten for raske resultater, særlig med Big Sam, tror jeg ville vært stor. Å hente inn Jones viser definitivt et helt annet retningsvalg, men på tross av de siste årenes fadeser og feilgrep har jeg uansett tro på at klubben har lært og at de forhåpentligvis har tatt et veloverveid valg i denne ansettelsen. Evig optimist... :geek:
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Morten T. » 10 Jan 2019, 10:23

TrondG skrev:Jeg synes dette er en meget spennende ansettelse, men samme følelsen satt jeg jo med da Rowett kom inn dørene...

Hadde vi endt opp med Moyes eller Big Sam ville jeg også vært fornøyd - sannsynligheten for raske resultater, særlig med Big Sam, tror jeg ville vært stor. Å hente inn Jones viser definitivt et helt annet retningsvalg, men på tross av de siste årenes fadeser og feilgrep har jeg uansett tro på at klubben har lært og at de forhåpentligvis har tatt et veloverveid valg i denne ansettelsen. Evig optimist... :geek:

Ja la oss håpe det. Erna & co. har jo vist oss at man kan komme hvor langt som helst bare ved å smile ustanselig og kjøre bevisst på en positiv fremtoning uansett problemstilling, så hvorfor ikke... :) ;)

Det blir spennende å se hvordan Jones vil angripe dette i forhold til både formasjon, taktikk og spillermateriell. Han overtar en spillergruppe som har vært på nedadgående en god stund, så jeg antar at det å få trua inn i gruppa også vil være viktig.

Sitter med en følelse av at dette kan gå begge veier.
Det jeg tror vil bli essensielt er en god start. Det har blitt veldig viktig i dagens fotball hvor dette med langsiktighet og tålmodighet har havnet litt i bakevja.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg gmel » 10 Jan 2019, 10:30

TrondG skrev:Jeg synes dette er en meget spennende ansettelse, men samme følelsen satt jeg jo med da Rowett kom inn dørene...

Hadde vi endt opp med Moyes eller Big Sam ville jeg også vært fornøyd - sannsynligheten for raske resultater, særlig med Big Sam, tror jeg ville vært stor. Å hente inn Jones viser definitivt et helt annet retningsvalg, men på tross av de siste årenes fadeser og feilgrep har jeg uansett tro på at klubben har lært og at de forhåpentligvis har tatt et veloverveid valg i denne ansettelsen. Evig optimist... :geek:


Synes det er greit å slippe Biggen, men dette er en kar som kanskje ikke helt har oversikten over spillere på dette nivået. Hadde virkelig tro på Rowett, men han viste seg å være en stabeis helt blottet for tilpasning. Så håper jeg Jones ikke gjør som i Luton og skifter 11 mann, men nøyer seg med 3-4....og at Bojan og Bauer får en ny vurdering.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Morten T. » 10 Jan 2019, 14:58

Har forstått det slik at Jones liker en oppstilling med en slags diamant på midten. Det kan åpne opp for det jeg har forstått er noens favoritt, Krkic, i en fremskutt rolle der.
Slike systemer er offensive, men kan også etterlate ganske store rom bakover og da kanskje først og fremst på midtbanen. Det kan løses hvis de fire bak står litt høyere og er aggressive i presset og i hvertfall tre av de fire i diamanten er villige til å jobbe hardt også når Stoke mister ballen.
Dette er et system som krever stor innsats og løpskraft. Det minner litt om tradisjonell 4-4-2, men er mer ekspansivt og uforutsigbart i angrep og med litt større avstander mellom de to bakerste leddene.
Det kan funke fint, i teorien gjør det meste det, men til syvende og sist er det spillerne og deres innsats som avgjør om det blir pluss eller minus...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Lilledino » 10 Jan 2019, 17:51

Yes, yes yes !!!
Fornuften seirer !!!
hade Rowett...

"Nathan Jones says Bojan and Bauer fit into his philosophy of football very well and that both will have chances to prove themselves.
#SCFC #TBPTV (Sentinel)"


Nå GLEDER jeg meg til lørdagskampen .. Håper Streamen funker oxo...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Morten T. » 10 Jan 2019, 19:21

Lilledino skrev:Yes, yes yes !!!
Fornuften seirer !!!
hade Rowett...

"Nathan Jones says Bojan and Bauer fit into his philosophy of football very well and that both will have chances to prove themselves.
#SCFC #TBPTV (Sentinel)"


Nå GLEDER jeg meg til lørdagskampen .. Håper Streamen funker oxo...

Det er bra at han kommer inn og lar alle spillerne i troppen starte med blanke ark, det skulle nesten bare mangle.
Men i samme intervju som han nevner Krkic og Bauer, så sier han også noe annet jeg liker veldig godt:
But it’s not about one individual. There will be times when both will play. There will be times when others will play. There will be times they will need a rest, or are out of form, so we have to have a competitive environment.

“It won’t be about any one individual. We just want to give them a structure they will buy into and give the fans a team they are proud of.”


Slike uttalelser tyder på at Jones har forstått at dette er en lagsport, og det velger jeg å tolke positivt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg mfkpotter » 10 Jan 2019, 19:59

Som en av de aller mest kritiske til våre siste managere, og en som drømmer om Guardiola, så må jeg bare si etter å ha sett dagens pressekonferanse, at Mr Nathan Jones gjorde et utrolig bra inntrykk. Nå håper jeg bare at han har det like mye i hodet som med tunga, i motsetning til en viss dust med navnet Rowett.

Troa har faktisk kommet tilbake det siste døgnet, come on Mr Jones........
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron