Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Morten T. » 08 Jan 2019, 22:35

mfkpotter skrev:Nå har inkompetansen i klubben holdt på lenge nok. Først med å vente alt for lenge før Mark Hughes ble sparket, så ansettelsen av Lambert, før den helt utrolige amatørmessige ansettelsen av Rowett. Så ble samme taben gjort nok en gang, med å vente alt for lenge før Rowett fikk fyken.
Denne gangen er det avgjørende å treffe med manager, og da må Martin O`Neill for guds skyld ikke ansettes. Jeg har sagt det i flere år, men Brendan Rodgers er mannen. Det eneste som er synd, er at Brendan ikke kommer til Stoke nå. Til det har klubben sunket for lavt.

Slik jeg ser ståa i klubben akkurat nå, så tror jeg Moyes er den som kan gjøre mest for klubben i nåværende posisjon.
Skjønner ikke motstanden mot O’Neill, Rune. Han har faktisk solide resultater å vise til. En meget god trener.

Rodgers er jeg mer tvilende til. Okei, han hadde en bra sesong i Liverpool, men etter at kannibalen forsvant til Barcelona så fikk han det vel ikke særlig til? Og det virker som han strever litt i Celtic også.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg mfkpotter » 08 Jan 2019, 22:53

O`Neill for 15-20 år siden ja, men ikke nå. Jeg mener at det vil være en skikkelig tabbe å velge han. Rodgers fikk Swansea opp til PL, og han spiller en offensiv god fotball. Han har vist med Celtic i Europa at han er en god taktiker, og det med et begrenset Celtic lag.
Jeg har alltid hatt sansen for Rodgers, og det var synd han ikke ble manager i fjor. Da hadde Stoke mest sannsynlig fortsatt vært i PL.

Hvem vil du ha Morten?
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Morten T. » 08 Jan 2019, 23:06

mfkpotter skrev:O`Neill for 15-20 år siden ja, men ikke nå. Jeg mener at det vil være en skikkelig tabbe å velge han. Rodgers fikk Swansea opp til PL, og han spiller en offensiv god fotball. Han har vist med Celtic i Europa at han er en god taktiker, og det med et begrenset Celtic lag.
Jeg har alltid hatt sansen for Rodgers, og det var synd han ikke ble manager i fjor. Da hadde Stoke mest sannsynlig fortsatt vært i PL.

Hvem vil du ha Morten?

Av de som virker å være aktuelle: Moyes.
På samme måte som du synes det var synd at Stoke ikke hentet Rodgers, så synes jeg det var synd at ikke Stoke hentet Ranieri når de hadde muligheten.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg mfkpotter » 08 Jan 2019, 23:11

Morten T. skrev:
mfkpotter skrev:O`Neill for 15-20 år siden ja, men ikke nå. Jeg mener at det vil være en skikkelig tabbe å velge han. Rodgers fikk Swansea opp til PL, og han spiller en offensiv god fotball. Han har vist med Celtic i Europa at han er en god taktiker, og det med et begrenset Celtic lag.
Jeg har alltid hatt sansen for Rodgers, og det var synd han ikke ble manager i fjor. Da hadde Stoke mest sannsynlig fortsatt vært i PL.

Hvem vil du ha Morten?

Av de som virker å være aktuelle: Moyes.
På samme måte som du synes det var synd at Stoke ikke hentet Rodgers, så synes jeg det var synd at ikke Stoke hentet Ranieri når de hadde muligheten.


Da er vi enige Morten, i et innlegg før i dag så skrev jeg at Moyes er mitt 1.valg ut fra dagens situasjon :D
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Torstein Norevik » 08 Jan 2019, 23:41

onside skrev:
Torstein Norevik skrev:Mannen det gjelder er Luton-manager Nathan Jones, en 45-åring som overtok Luton i januar 2016, da laget lå i nedrykksstriden i League Two. Han fikk etter hvert løftet laget til en 11. plass i 2015/16 sesongen, som ble fulgt opp med 4. plass og Play Off i den påfølgende sesongen, der det ble tap mot Blackpool.
Ingen tvil om at han har gjort en meget god jobb i Luton altså. Om han har det som skal til for å lede et lag som jakter opprykk til Premier League er en annen sak. For egen del er jeg imidlertid ikke overvettes begeistret for navn som Moyes og Allardyce. Rutinerte ja, og har gjort mye bra, men ikke veldig spennende valg.

Nathan Jones har tydeligvis gjort det bra i League Two og fått laget opp i League One, men tror du dette er en god idé når vi så hvordan det gikk med Rowett!? Vi trodde han kunne Championship, byttet ut mer enn halve laget, og slik endte det. Det er kanskje ikke spennende med Moyes, O'Neill eller Allardays, men det er nesten så jeg håper Stoke tar et litt "kjedelig", sikker valg og velger en erfaren manager som kan håndtere de få" primadonnaene" vi har igjen...
og får oss opp i PL igjen. Da kreves det penger, og det tror jeg en erfaren manager greier bedre enn en upcoming manager. Kanskje ikke så spennende, men det er heller ikke League One ;) eller?

Nei, jeg er slett ikke sikker på at det vil være noen god ide å ansette Jones, som jeg må innrømme jeg aldri hadde hørt om før han plutselig seilte opp som en favorittene hos bookmakerne.

Et spennende navn, ja, men enig i at det i dagens situasjon ikke nødvendigvis er det vi trenger. Han stiller jo egentlig litt i samme gate som Rowett, en ung og "upcoming" manager, men det viste seg jo at vi bommet skikkelig når det gjelder Rowett. Og noen gambling på manager-siden har vi ikke råd til nå, hvis målet er er en snarlig retur til Premier League.

Samtidig er jeg heller ikke overbevist om navn som Moyes og Allardyce er de rette heller. Jovisst har de vist før at de duger, men de har nå hatt sin del av motgang de også, og noen frelser tror jeg ikke noen av de er. Moyes har vel ikke hatt særlig suksess i noen av klubbene han har vært i etter Everton, og noen veldig suksess de senere år har vel heller ikke Allardyce hatt. Han har jo også vært i fokus for en del tvilsomme "forretninger", som ikke akkurat setter han i noe veldig bra lys.

Dessuten er vel ingen av de kjent for å spille særlig attraktiv fotball, men har hovedfokus på defensiv organisering, og Allardyce er vel også kjent som en manager som gjerne spiller mye langballer. Begge har fått tyn fra egne fans nettopp på grunn av spillestilen de sverger til.

Er det enda en "kjedelig" manager vi trenger nå etter Rowett ?

Noen mener at resultater er alt i fotball, og at måten man oppnår resultater på er underordnet. Jeg tror det er å undervurdere sitt publikum, å tro at resultater er alt og at måten det skjer på er uten betydning.

Eksempelvis Mourinho. Han regnes som en meget dyktig manager, trolig en av de beste når det gjelder resultater. Men han ender som regel opp med å få sparken over alt hvor han har er, ofte på grunn av at han får fansen mot seg som følge av misnøye med spillestilen han forfekter, som mange omtaler som kjedelig. Er ikke det en indikasjon på at resultater ikke er alt ?

O´Neill er jeg også usikker på. Om han sies det at han er en meget dyktig motivator og flink til å coache fra sidelinjen, men at han tar lite del i selve treningene.

Jeg er veldig glad for at Rowett er borte, men det er heller ikke så lett å finne en erstatter som fremstår som noen innertier. Jeg tenker på Brendan Rodgers som en som kunne ha gjort en veldig god jobb, men om det er realistisk å få han bort fra Celtic for å overta Stoke i Championship er vel kanskje tvilsomt.

Jeg tenker at vi besitter en av de beste, kanskje den aller beste, spillerstallen i Championship. Da må vi tørre å utnytte dette, ved å angripe motstanderen, presse og stresse de til å gjøre feil, "være på" og ikke gi de fred. Det har vi mannskap til. Da må vi slutte med å ligge avventende og bare spill på tvers og bakover, med en enslig spiss som ofte får veldig vanskelige arbeidsforhold. Vi må være langt mer offensive i tilnærmingen, ikke så forsiktige - jeg hadde nær sagt feige - som vi var ved en rekke anledninger under Rowett, og som jeg på mange måter tror også ble hans bane.

Derfor er jeg også litt tvilende til om Moyes, Allardyce eller O`Neill er den rette til å ta oss videre, da jeg tror de fort kan komme til å kjøre videre, om ikke i samme spor, så i alle fall ganske nært.

Og så håper jeg for all del at vi får inn en manager som vet å verdsette kvaliteten til spillere som Bojan og Bauer, som jeg mener ville forsterke laget vesentlig, om de bare fikk sjansen.

Spennende i alle fall å se hva ledelsen kommer opp med. Får håpe at det er noe fansen kan samle seg om som et godt valg, og at det ikke blir nye kontroverser knyttet til valget av ny manager. Da kan det fort bli enda mer støy hvis motgangen melder seg, og det er vanskelig å se at det skulle gagne klubben.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Morten T. » 09 Jan 2019, 00:11

Torstein Norevik skrev:Er det enda en "kjedelig" manager vi trenger nå etter Rowett ?

Noen mener at resultater er alt i fotball, og at måten man oppnår resultater på er underordnet. Jeg tror det er å undervurdere sitt publikum, å tro at resultater er alt og at måten det skjer på er uten betydning.

Eksempelvis Mourinho. Han regnes som en meget dyktig manager, trolig en av de beste når det gjelder resultater. Men han ender som regel opp med å få sparken over alt hvor han har er, ofte på grunn av at han får fansen mot seg som følge av misnøye med spillestilen han forfekter, som mange omtaler som kjedelig.

Vi trenger en bedre manager enn Rowett. Om han er kjedelig spiller ingen rolle. Jeg føler meg helt trygg på at de fleste supporterne hadde vært såre fornøyd med hadde nær sagt hvilken som helst type fotball hvis laget hadde toppet tabellen.

Ja, fotballspillets grunnidé handler om resultater og så lenge disse resultatene fremskaffes på ærlig vis så er det helt greit.
Det står absolutt ingenting i fotballens regelverk at oppgaven til et fotballag handler om å «underholde».

Og Mouhrino? Hvis en slik kapasitet hadde vært tilgjengelig for Stoke så ville det vært galskap å ikke ansette han. Helt klart en av verdens beste trenere.

Jeg har forlengst forstått at de synspunktene jeg har rundt denne type tematikk aldri kommer til å vinne noen popularitetsmåling, men mener okke som at fotballklubber først og fremst bør ansette resultatorienterte, pragmatiske trenere som kan gi de relativ suksess. Divisjonen Stoke spiller i nå inneholder flere klubber som tok seg vann over hodet i forhold til helt urealistiske ambisjoner være seg på resultat og ønske om å «underholde» . Jeg håper Stoke finner tilbake til sin identitet. Det var i hvertfall et uttalt ønske før sesongen - men det har de ikke klart.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg vegar56 » 09 Jan 2019, 00:38

mfkpotter skrev:før den helt utrolige amatørmessige ansettelsen av Rowett.

Jeg og mange med meg så ansettelsen av Rowett som riktig og spennende, at det ikke fungerte kvalifiserer ikke til betegnelsen "amatørmessig".
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Torstein Norevik » 09 Jan 2019, 01:51

Liam Lawrence skriver på Twitter at han fra en god kilde har fått vite at Nathan Jones (Luton) skal ha sagt ja til Stoke, og at Stoke nå forhandler om en avtale med Luton. Men han legger også til...you never know...og at vi kan vente oss 48 spennende timer.

https://twitter.com/LiamLawrence07

Jeg ser for øvrig også at den anerkjente Stoke-kjenneren Mark "Homzy" Holmes (journalist for Teamtalk) melder på Twitter at han langt heller vil ha Jones som manager, enn eksempelvis David Moyes. Homzy peker på Jones sin store suksess i Luton, og til at klubben har scoret mye mål under Jones.

Etter det jeg har lest meg frem til, overtok han Luton i januar 2016, da klubben lå på 18. plass i League Two. Nå, tre år etter, ligger de på 2. plass i League One.

Jones er kjent for å være tilhenger av offensiv fotball, og noen sammenligner han med Eddie Howe, som overtok Bournemouth i League Two, og har ført de til en solid posisjon i Premier League.

Jeg synest Jones høres spennende ut, men er selvsagt usikker på om han ville takle oppgaven, m.t.p. relativt liten managererfaring, og da bare fra lavere divisjoner.

For egen del synest jeg likevel at han virker langt mer fristende enn de gamle traverne Moyes, Allardyce og O`Neill. Men jeg var i utgangspunktet positiv til Rowett også, jeg... ;)

Jeg liker også at han sverger til offensiv fotball, og tror det - i denne divisjonen - vil passe den spillerstallen vi har bedre enn det den forsiktige stilen til Rowett gjorde.

Jeg har heller aldri skjønt denne veldige begeistringen for sterke forsvar, fremfor sprudlende angrepsfotball. Vel kan man finne mange lag som har høstet sin suksess gjennom sterke forsvar, men det finnes vel også en rekke eksempler på lag som har bygget sin suksess på mange scoringer snarere enn på betongforsvar. Eller lag som ikke har hatt særlig suksess selv om forsvaret har fungert bra.

Angående det siste trenger vi ikke gå lenger tilbake enn til de 15 kampene vi hadde under Lambert. Lambert mislyktes ikke å holde plassen fordi vi slapp inn mange mål (men det gjorde vi under Hughes), men fordi vi under Lambert scoret for lite til at vi greidde å hanke ombord nok poeng til ny kontrakt. På de 15 kampene under Lambert fikk vi bare 2 seire, vi hadde 6 tap og hele 7 uavgjort, altså nesten halvparten av kampene endte uavgjort.

Dette gav et poengsnitt på ca 0,87 poeng per kamp under Lambert, og ville ha gitt 32-33 poeng, og altså nedrykk, også med Lambert ved roret fra sesongstart, dersom dette snittet hadde vært gjeldende hele sesongen.

Vi slapp inn 18 mål på de 15 kampene, et snitt på 1,2 baklengs per kamp. Kun de første 5 lagene på tabellen, pluss Burnley på 7. plass, hadde et lavere snitt sesongen sett under ett. Det var ikke der vi tapte poengene. Men vi scoret bare 12 i samme periode, et snitt på 0,8 per kamp. Kun Huddersfield og Swansea hadde et lavere snitt per kamp.

Poenget er at det hjelper lite å slippe inn lite mål om det medfører at man ikke greier å score nok. Da ender det gjerne uavgjort, som det gjorde i omtrent halvparten av kampene under Lambert, og det blir det lite poeng av.

Det er altså ikke slik at et solid forsvar i seg selv er ensbetydende med suksess, eller trenger å være den rette veien til suksess. Det kan like gjerne være at veien til suksess går gjennom godt angrepsspill, og en offensiv tilnærming. Og i et slikt perspektiv kan kanskje Jones være et vel så godt valg som Moyes, Allardyce eller O`Neill ?

Stoke-kjenneren John Percy (The Telegraph) melder for øvrig på Twitter at Stoke også skal ha vært i kontakt med tidligere Fulham-sjef Slavisa Jokanovic, men at han har meldt seg uaktuell for jobben.
Sist endret av Torstein Norevik den 09 Jan 2019, 09:55, endret 1 gang
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg onside » 09 Jan 2019, 08:43

Ser på Oddsene nå at Nathan Jones er nede i 1/6 mens Moyes på andreplass har 8. Da er det noen som vet at han er veldig nær en kontrakt nå. Får håper de får rett at dette er manageren vi trenger da. Imponerende det han har gjort med Luton, men jeg må si dette er "risky business". Tror han får en like formidabel jobb som Rowett med først å holde skuta i Championship, for så å prøve å rykke opp, fordi det er vel det som er målet???? Selv om jeg begynner å lure.

En kjapp gjennomgang av spillerstallen gir ikke store forhåpninger om offensivt spill og store prestasjoner, dog finnes det noen lyspunkter der (Butland, Allen, Ince og Campbell) men her trengs det vanvittige forsterkninger som kommer til å koste. Som noen har nevnt før (understatement) : her er det et gedigent etterslep av" gammal moro" fra Hughes sin tid, og nå også etter Mr. Rowett. Jeg tror det hadde trengtes en mer erfaren mann enn Jones, og da aller helst Moyes, men men. Nå er vel Jones veldig nær?

Uansett: jeg holder med Stoke i tykt og tynt (stort sett) og håper, dersom Jones får jobben, at han gjør en god jobb......
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Morten T. » 09 Jan 2019, 10:55

Det må ikke bli slik at det som betraktes som "kjedelig" er lite smart, lite kunnskapsbasert, lite fremtidsrettet, lite moderne eller lite attraktivt.
Og det må heller ikke bli slik at det som klassifiseres som "underholdene" og "gøy" nødvendigvis må slås i hartkorn med det å være smart, kunnskapsbasert, moderne, attraktivt, gjennomtenkt og flott.
Får vi en slik utvikling så er vi over på virkelighetsforståelsen til såkalte "rosablaoggere", "influencere" o.l. Og skjer det at en slik verdensanskuelse vinner frem, ja så har vi alle tapt.

Det må heller ikke bli slik at kunnskapsrike folk med lang erfaring og suksess( enten den er reel eller relativ ) enkelt avfeies, settes i bås og påklistres den noget negativt ladede merkelappen "gamle travere". Da er vi på ville veier.

Og det må heller ikke bli slik at bruk av superlativer/adjektiver som "sprudlende", "fantastisk" osv. om enkelte faktorer i fotballspillet må få lov å skygge for det faktumet at det samme spillet inneholder flere bestanddeler. Bestanddeler som fort kan beskrives som "traurig", "kjedelig", "negativt" o.l., men som likefullt har en vel så viktig verdi, om ikke viktigere, for at et LAG som beskjeftiger seg med fotball skal få bra resultater.

Okke som, det kan være et spennende valg han karen fra Luton og det kan selvfølgelig falle heldig ut, men det fremstår også som veldig "risky". Spørsmålet må bli om det er det klubben ønsker i nåværende situasjon?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 128 gjester

cron