Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg bjørn123 » 10 Jan 2019, 20:09

mfkpotter skrev:Som en av de aller mest kritiske til våre siste managere, og en som drømmer om Guardiola, så må jeg bare si etter å ha sett dagens pressekonferanse, at Mr Nathan Jones gjorde et utrolig bra inntrykk. Nå håper jeg bare at han har det like mye i hodet som med tunga, i motsetning til en viss dust med navnet Rowett.

Troa har faktisk kommet tilbake det siste døgnet, come on Mr Jones........

Rowett ga ikke det samme solide inntrykket, langt ifra. Tror vi har gjort et scope her.
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Lilledino » 10 Jan 2019, 20:09

Morten T. skrev:
Lilledino skrev:Yes, yes yes !!!
Fornuften seirer !!!
hade Rowett...

"Nathan Jones says Bojan and Bauer fit into his philosophy of football very well and that both will have chances to prove themselves.
#SCFC #TBPTV (Sentinel)"


Nå GLEDER jeg meg til lørdagskampen .. Håper Streamen funker oxo...

Det er bra at han kommer inn og lar alle spillerne i troppen starte med blanke ark, det skulle nesten bare mangle.
Men i samme intervju som han nevner Krkic og Bauer, så sier han også noe annet jeg liker veldig godt:
But it’s not about one individual. There will be times when both will play. There will be times when others will play. There will be times they will need a rest, or are out of form, so we have to have a competitive environment.

“It won’t be about any one individual. We just want to give them a structure they will buy into and give the fans a team they are proud of.”


Slike uttalelser tyder på at Jones har forstått at dette er en lagsport, og det velger jeg å tolke positivt.



Med all respekt for bla å tråkke noen på tærne, når jeg tenker på en Norsk kvinnelig fotballspiller, ingen er større enn laget uansett.

Fotball er en lagidrett, det er noen krigere på midtbanen, som kjemper og løper, det er noen på vingene som løper opp og ned, og det er noen som får siste tåa på ballen, før den triller i mål.. Alle er like viktig...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Morten T. » 10 Jan 2019, 22:37

mfkpotter skrev:Som en av de aller mest kritiske til våre siste managere, og en som drømmer om Guardiola, så må jeg bare si etter å ha sett dagens pressekonferanse, at Mr Nathan Jones gjorde et utrolig bra inntrykk. Nå håper jeg bare at han har det like mye i hodet som med tunga, i motsetning til en viss dust med navnet Rowett.

Troa har faktisk kommet tilbake det siste døgnet, come on Mr Jones........
Guardiola, ja...det hadde vært spennende. For min del først og fremst pga. en faktor.
Hvordan hadde han løst utfordringen å trene en klubb av lavere standard enn de han allerede har vært borte i? Barcelona, Bayern München og Manchester City er alle topplag i hvert sitt land og har vanvittige ressurser tilgjengelig på alle felt som gir de konkurransefortrinn.
Jeg forstår at det å gjenskape suksess i fotball og idrett er en svært tøff utfordring, kanskje den tøffeste, men det er også en annen type utfordring.
Derfor, og dette blir bare teori fordi det aldri kommer til å skje, men det hadde vært svært interessant og se hva Guardiola og hans like hadde klart å få til i klubber med mindre ressurser. Hadde han klart å ta en middelmådig klubb i Championship til opprykk og holde de i PL? Hadde han klart å trene Leicester til PL-gull? Kunne han ha klart å kvalifisere norske klubber til spill i Champions League? Kunne han ha klart å kvalifisere Island til sluttspill i EM og VM?

Vi får jo aldri svar, men det er interessant tankespinn fordi i fotball handler det mye om relativ suksess også. Altså hva man klarer å få ut av de ressursene man til enhver tid har til rådighet.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Morten T. » 10 Jan 2019, 22:54

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:
Lilledino skrev:Yes, yes yes !!!
Fornuften seirer !!!
hade Rowett...

"Nathan Jones says Bojan and Bauer fit into his philosophy of football very well and that both will have chances to prove themselves.
#SCFC #TBPTV (Sentinel)"


Nå GLEDER jeg meg til lørdagskampen .. Håper Streamen funker oxo...

Det er bra at han kommer inn og lar alle spillerne i troppen starte med blanke ark, det skulle nesten bare mangle.
Men i samme intervju som han nevner Krkic og Bauer, så sier han også noe annet jeg liker veldig godt:
But it’s not about one individual. There will be times when both will play. There will be times when others will play. There will be times they will need a rest, or are out of form, so we have to have a competitive environment.

“It won’t be about any one individual. We just want to give them a structure they will buy into and give the fans a team they are proud of.”


Slike uttalelser tyder på at Jones har forstått at dette er en lagsport, og det velger jeg å tolke positivt.



Med all respekt for bla å tråkke noen på tærne, når jeg tenker på en Norsk kvinnelig fotballspiller, ingen er større enn laget uansett.

Fotball er en lagidrett, det er noen krigere på midtbanen, som kjemper og løper, det er noen på vingene som løper opp og ned, og det er noen som får siste tåa på ballen, før den triller i mål.. Alle er like viktig...
Enig. For all del, det er viktig å ha gode spillere, men litt for ofte så snevres det å være god inn til noen få egenskaper, og aller mest i forhold til hvor teknisk begavet en spiller er.
Det er viktig med slike spillere også, men ikke bare. Jeg kjenner vel egentlig bare til ett lag som har hatt vesentlig suksess med å bekle laget kun med tekniske spillere og veldig gode individualister. Det laget var Brasil i VM i 1970( som de vant ). Samtlige utespillere på Brasil sitt lag var til hverdags angrepsspillere i sine respektive klubblag.
Det gikk den gangen, men ikke nå lenger.

Personlig liker jeg best lag som fokuserer på spisskompemtanse, altså spillere som har ekstreme eller meget gode ferdigheter på ett eller flere felt. Det kan godt være teknikk, men det kan også være hurtighet, løpskapasitet, hodestyrke, fysikk, tacklingsstyrke osv.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Kjell Ola » 10 Jan 2019, 23:21

Dette var for meg ei skikkeleg overraskande tilsetjing, hadde ikkje høyrt om han før. Det er ei spennande tilsetjing, men det tykte eg også om Rowett. Eg var positiv til han, nokså lenge faktisk, nesten til jul (sikkert for lenge, men).

Eg må vedgå at eg er litt glad for det rimeleg offensive tilsetjinga, og er glad for at Stoke ikkje resirkulerte td. BigSam. Det er ei type eg ikkje er særleg begeistra for.

Nå håpar eg ikkje Stoke opplever set same som Ipswich (utan samanlikning ellers). Før sesongen tilsette dei ein Hurst (trur eg) frå vår FA-cup motstandard Shrewsbury, der han hadde hatt bra suksess, og dei fleste/mange var positive. Men som Ipswich-tilhengjarane seier nå: «Vi tilsette ein League-one manager som tok med nokre League-one spelarar og nå spelar vi League-one fotball.» Så kom sjølvaste Lambert.

Men som sagt, på mange måtar likar eg denne tilsetjinga, og har i alle fall trua på meir fotball i «fartsretninga». Det meiner eg laget har spelarar, om dei rette blir brukt rett, til å takle. Da trur/håpar eg også at resultata vil betre seg.
Kjell Ola
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 638
Registrert: 12 Aug 2010, 19:30

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg TrondG » 11 Jan 2019, 11:22

Morten T. skrev:
TrondG skrev:Jeg synes dette er en meget spennende ansettelse, men samme følelsen satt jeg jo med da Rowett kom inn dørene...

Hadde vi endt opp med Moyes eller Big Sam ville jeg også vært fornøyd - sannsynligheten for raske resultater, særlig med Big Sam, tror jeg ville vært stor. Å hente inn Jones viser definitivt et helt annet retningsvalg, men på tross av de siste årenes fadeser og feilgrep har jeg uansett tro på at klubben har lært og at de forhåpentligvis har tatt et veloverveid valg i denne ansettelsen. Evig optimist... :geek:

Ja la oss håpe det. Erna & co. har jo vist oss at man kan komme hvor langt som helst bare ved å smile ustanselig og kjøre bevisst på en positiv fremtoning uansett problemstilling, så hvorfor ikke... :) ;)

Det blir spennende å se hvordan Jones vil angripe dette i forhold til både formasjon, taktikk og spillermateriell. Han overtar en spillergruppe som har vært på nedadgående en god stund, så jeg antar at det å få trua inn i gruppa også vil være viktig.

Sitter med en følelse av at dette kan gå begge veier.
Det jeg tror vil bli essensielt er en god start. Det har blitt veldig viktig i dagens fotball hvor dette med langsiktighet og tålmodighet har havnet litt i bakevja.


Definitivt. Det handler jo om nye ideer, bedre løsninger og også kanskje om å la enkeltmennesket(spilleren) utfolde seg i enda større grad - og sånn sett ser det jo ut til at Erna og Jones er helt på linje. ;)

Her er for øvrig noen ganske ærlige ord fra coach Phillips etter avskjedigelsen: https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... mntmG6v120

Jovisst er det mange egoer i stallen som Jones må håndtere (selv om han, etter en dag i stolen, hevder der ikke finnes egoer i troppen), men det må helt klart være en fordel for han at troppen nå omsider må ha våknet og vent seg til nivået i Championship.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Morten T. » 11 Jan 2019, 11:47

TrondG skrev:
Morten T. skrev:
TrondG skrev:Jeg synes dette er en meget spennende ansettelse, men samme følelsen satt jeg jo med da Rowett kom inn dørene...

Hadde vi endt opp med Moyes eller Big Sam ville jeg også vært fornøyd - sannsynligheten for raske resultater, særlig med Big Sam, tror jeg ville vært stor. Å hente inn Jones viser definitivt et helt annet retningsvalg, men på tross av de siste årenes fadeser og feilgrep har jeg uansett tro på at klubben har lært og at de forhåpentligvis har tatt et veloverveid valg i denne ansettelsen. Evig optimist... :geek:

Ja la oss håpe det. Erna & co. har jo vist oss at man kan komme hvor langt som helst bare ved å smile ustanselig og kjøre bevisst på en positiv fremtoning uansett problemstilling, så hvorfor ikke... :) ;)

Det blir spennende å se hvordan Jones vil angripe dette i forhold til både formasjon, taktikk og spillermateriell. Han overtar en spillergruppe som har vært på nedadgående en god stund, så jeg antar at det å få trua inn i gruppa også vil være viktig.

Sitter med en følelse av at dette kan gå begge veier.
Det jeg tror vil bli essensielt er en god start. Det har blitt veldig viktig i dagens fotball hvor dette med langsiktighet og tålmodighet har havnet litt i bakevja.


Definitivt. Det handler jo om nye ideer, bedre løsninger og også kanskje om å la enkeltmennesket(spilleren) utfolde seg i enda større grad - og sånn sett ser det jo ut til at Erna og Jones er helt på linje. ;)

Her er for øvrig noen ganske ærlige ord fra coach Phillips etter avskjedigelsen: https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... mntmG6v120

Jovisst er det mange egoer i stallen som Jones må håndtere (selv om han, etter en dag i stolen, hevder der ikke finnes egoer i troppen), men det må helt klart være en fordel for han at troppen nå omsider må ha våknet og vent seg til nivået i Championship.

Vel, jeg skal ikke gå så mye inn på din analyse av Erna & co, men det kommer sikkert ikke som noen overraskelse at jeg ikke akkurat deler ditt syn... 8-)

Nye ideer og bedre løsninger er topp, men i sterk kontrast til Erna & co., så håper jeg at han klarer å se styrken som ligger i et kollektiv, at han ikke bare velger å feie bort alle problemer når de kommer( for de kommer ) med et lunt smil mens han utstudert nok lar seg avbilde hjemme mens han står og lager middag for å fremstå som "en av dere", eller at han havner på dvaske mellomløsninger som medfører null progresjon for å "please" de nærmeste rundt seg.

Jeg håper, med andre ord, at det er litt tak i Jones. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg TrondG » 11 Jan 2019, 12:18

Eeeh... selv om man er statsminister og bor på Paradis må det da være lov å kokkelere på sitt eget furutre-belagte kjøkken uten at det nødvendigvis trenger å bety et kynisk PR-stunt? :shock:

Uansett - det er tilsynelatende ikke fra de politiske ideologene Jones henter sin inspirasjon fra: https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... es-around/
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg Morten T. » 11 Jan 2019, 12:37

TrondG skrev:Eeeh... selv om man er statsminister og bor på Paradis må det da være lov å kokkelere på sitt eget furutre-belagte kjøkken uten at det nødvendigvis trenger å bety et kynisk PR-stunt? :shock:

Selvfølgelig, sikkert riktig som du sier. Dette hadde neppe noe med kynisk PR å gjøre, snarere tvert i mot, furutre-kjøkkenet tatt i betraktning... 8-)

Uansett - det er tilsynelatende ikke fra de politiske ideologene Jones henter sin inspirasjon fra: https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... es-around/

De greiene der går helt fint for min del. Ser på slikt som et privat anliggende, som vel og merke ikke bør styre avgjørelser som krever rasjonalitet i forhold til fotball eller annet i livet, men det går jeg ut i fra at Jones har kontroll på og at han har satt opp et skarpt skille. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvem blir ny manager etter Rowett ?

Innlegg onside » 11 Jan 2019, 13:31

Morten T. skrev:De greiene der går helt fint for min del. Ser på slikt som et privat anliggende, som vel og merke ikke bør styre avgjørelser som krever rasjonalitet i forhold til fotball eller annet i livet, men det går jeg ut i fra at Jones har kontroll på og at han har satt opp et skarpt skille. ;)

Vi får for Guds skyld håpe han greier å skille mellom det ja......
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron