Overgangsvinduet Januar 2019

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Overgangsvinduet Januar 2019

Innlegg onside » 18 Jan 2019, 12:46

vegar56 skrev:
onside skrev:Ellers er det stadig rykter om at det er slutten for både Bauer(Wolves), Bojan(Huddersfield), Etebo(Trabzonspor), Allen(Burnley) og også Adam(Scotland), og tiden henter vel inn Crouch og Fletcher også...

Hvor leser du disse ryktene?

Rundt omkring på nettavisene på de britiske øyer, og de er det mange av. Skulle vel lagt ved noen kilder nå jeg først skriver dette, men dette er vel kjente ting eller? :shock:
Leser også litt på http://oatcakefanzine.proboards.com , men der er det f..n meg så mye useriøst og gjentagelser at http://forum.stoke.no kan bli oppfattet som høyprosa ;)
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Januar 2019

Innlegg onside » 18 Jan 2019, 12:57

Morten T. skrev:
onside skrev:Ny ass. Manager har vi også fått: Paul Hart - den gode gamle Leeds-kjempen hvis dere husker han :) Dette er en skikkelig moroklump. Not.

Det blir vel ikke helt feil å påstå at han har hatt svært så begrenset suksess i rollene han har hatt som manager. Han har snarere vært nærmere det man kan kalle fiasko.

Folk beklager seg over folk med kombinasjonen rutine + (relativ) suksess og putter den diffuse og nedsettende merkelappen "gamle travere" på dem, som f.eks. Moyes og O`Neill, hva skal man kalle Hart da?
Tripod Donkey?
Rusten Traktor?
Dølagamp?

Men dårlige morsomheter til side, jeg antar at Jones har hentet inn Hart fordi han gjerne vil ha en rutinert fyr rundt seg, i tillegg til at de har samarbeidet før og derav kjenner hverandre godt.

Trodde kanskje du skulle dra morsomhetene dine enda lenger som f.eks: "Paul Hart(65) henviser vel Shawcross til benken mot Leeds" :lol:
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Januar 2019

Innlegg Torstein Norevik » 18 Jan 2019, 13:49

Morten T. skrev:
onside skrev:Ny ass. Manager har vi også fått: Paul Hart - den gode gamle Leeds-kjempen hvis dere husker han :) Dette er en skikkelig moroklump. Not. [/
Folk beklager seg over folk med kombinasjonen rutine + (relativ) suksess og putter den diffuse og nedsettende merkelappen "gamle travere" på dem, som f.eks. Moyes og O`Neill, hva skal man kalle Hart.

Nå var det vel jeg som brukte uttrykket «gamle travere» om Moyes og Allardyce (mulig jeg også nevnte O’Neill i samme settingen), men tror nok at du har oppfattet det litt annerledes enn det egentlig var ment, Morten. Det var ikke ment nedlatende, slik det ser ut til at du har oppfattet det, for jeg mener at både Moyes, Allardyce og O’Neill er bra managere, som kan vise til bra resultater, selv om heller ikke de bare har hatt suksessrike år i managerstolen.

Snarere brukte jeg uttrykket i betydningen erfarne managere, som veldig ofte nevnes (såfremt de er ledige) når en klubb trenger en ny manager. Altså trauste, men kanskje ikke så veldig spennende valg, i motsetning til eksempelvis Jones, som var et ubeskrevet blad, og som kommer inn som et friskt pust med nye ideer.

Det var ikke mer nedlatende enn som så.

En annen sak er at jeg er fornøyd med at Jones ble valgt, fordi jeg liker frisk offensiv fotball, og tror han er en bedre eksponent for det enn de tre nevnte. Og det er fordi spillestil faktisk betyr noe for meg, og ikke bare resultater i seg selv.

Jeg er slik skrudd sammen at jeg heller ser Stoke vinne 4-3 enn 1-0.

Og det har vært perioder der jeg faktisk ikke har gledet meg til Stoke-kamper på bortebane, fordi jeg har visst at det ville handle om å prøve å forsvare seg til et uavgjort resultat, eller kanskje attpåtil en heldig seier. For meg er ikke resultater alt, dersom det betyr at spillet må være dørgende kjedelig for å oppnå dette. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet Januar 2019

Innlegg Morten T. » 18 Jan 2019, 14:57

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:
onside skrev:Ny ass. Manager har vi også fått: Paul Hart - den gode gamle Leeds-kjempen hvis dere husker han :) Dette er en skikkelig moroklump. Not. [/
Folk beklager seg over folk med kombinasjonen rutine + (relativ) suksess og putter den diffuse og nedsettende merkelappen "gamle travere" på dem, som f.eks. Moyes og O`Neill, hva skal man kalle Hart.

Nå var det vel jeg som brukte uttrykket «gamle travere» om Moyes og Allardyce (mulig jeg også nevnte O’Neill i samme settingen), men tror nok at du har oppfattet det litt annerledes enn det egentlig var ment, Morten. Det var ikke ment nedlatende, slik det ser ut til at du har oppfattet det, for jeg mener at både Moyes, Allardyce og O’Neill er bra managere, som kan vise til bra resultater, selv om heller ikke de bare har hatt suksessrike år i managerstolen.

Snarere brukte jeg uttrykket i betydningen erfarne managere, som veldig ofte nevnes (såfremt de er ledige) når en klubb trenger en ny manager. Altså trauste, men kanskje ikke så veldig spennende valg, i motsetning til eksempelvis Jones, som var et ubeskrevet blad, og som kommer inn som et friskt pust med nye ideer.

Det var ikke mer nedlatende enn som så.

En annen sak er at jeg er fornøyd med at Jones ble valgt, fordi jeg liker frisk offensiv fotball, og tror han er en bedre eksponent for det enn de tre nevnte. Og det er fordi spillestil faktisk betyr noe for meg, og ikke bare resultater i seg selv.

Jeg er slik skrudd sammen at jeg heller ser Stoke vinne 4-3 enn 1-0.

Og det har vært perioder der jeg faktisk ikke har gledet meg til Stoke-kamper på bortebane, fordi jeg har visst at det ville handle om å prøve å forsvare seg til et uavgjort resultat, eller kanskje attpåtil en heldig seier. For meg er ikke resultater alt, dersom det betyr at spillet må være dørgende kjedelig for å oppnå dette. ;)

Mange som har brukt ordene "gamle travere" om disse du nevner her, så du er neppe alene der. ;)

MEN, går vi ikke mer og mer mot et samfunn hvor slike ting som erfaring, rutine, viten og lignende "kjedelige" ting må vike plass for sprudlende ungfoler med Colgate-smil, kunnskapsnivået til en Paradise Hotel-deltaker og hvor staffasje er viktigere enn innhold?
Nå blir det politikk igjen, men tyskerne velger gang på gang Angela Merkel som sin leder. Hun er sannsynligvis en av verdens kjedeligste personer, en grå mus som like gjerne kunne ha jobbet på et kontor uten vinduer som revisor eller bibliotekar( no offense !), men hun er dyktig og kunnskapsrik. Slike faktorer bør holde etter min mening, og vinne over dette "frisk pust"-greiene, også i fotballens verden.

Jeg er slik skrudd sammen at jeg heller vil se laget mitt vinne 1-0 så ofte som mulig. Scorer de flere enn det så ser jeg på det som en bonus. Slipper de inn flere enn null mål så er det en skuffelse.
Det å satse på å vinne 4-3 innebærer en for høy risiko for meg. Det betyr at man må håpe på å score 4 mål selv fordi man gladelig godtar å være så slepphendte bakover at man vil slippe inn 3. Den sjansen ville ikke jeg ha tatt, fordi en slik tankegang minimerer mulighetene for et godt resultat.
4-3 er et sjeldent resultat i fotball. De vanligste er 0-0, 1-0, 1-1 og 2-1, så langt på vei de fleste klubber er opptatt av å forsvare seg også.

Og hva er egentlig dette med "dørgende kjedelig" eller "kjedelig"?
Hvorfor har noen funnet ut at det å spille på en bestemt måte anses som "kjedelig", mens andre anses som underholdene?
Som nevnt før, jeg vet at man ikke vinner noen popularitetspris på å hevde at solid forsvarsspill og det å bevisst unnlate å ha ballen altfor mye i laget er positivt, flott, fint og underholdene, men hva så, så lenge standpunktet står seg godt i forhold til alle andre faktorer enn det noen velger å kalle for "underholdene"?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Januar 2019

Innlegg onside » 23 Jan 2019, 09:37

Det har ikke skjedd så veldig mye i dette vinduet, og det skal vel heller ikke skje så mye eller? Jeg holder fremdeles en stor advarsel over midtforsvaret, selv om gutta spilte "over evne" mot Leeds. Fikk ikke sett hele kampen, bare sporadisk innom.... :? OG det overrasker heller ikke at Shawcross spilte bra. Når vi ligger ganske så rolig bak og får headet og beinet ballene ut fra eget felt, som jo er en vesentlig oppgave for en stopper, så blir det gode tilbakemeldinger. MEN det er i den andre fasen av spillet han svikter totalt. Når vi har ballen mye, og spillet bølger frem og tilbake mister han styringen over ikke bare seg selv, men hele styringen av backrekka. Han er kaptein og har ansvaret for denne styringen, uansett hvem som spiller der. Her sviktes det. Pasningsferdighetene er det også så som så med. Det må forventes at en slik erfaren spiller kan ta med seg ballen forbi et par motspillere fra stopperposisjon og vandre oppover. Dette gjør veldig mange andre gode stoppere.
Så til poenget. Shawcross er ganske god når han får stå bak der og regjere og laget har 23% possesion. Når vi skal styre kamper er han relativt dårlig. Vi trenger en ung, pasningsgod, rask, stor og sterk midtstopper. (til dømes Scott McKenny)

Tar gjerne et tilsvarende midtbaneanker - ung, stor, sterk og langpasningsdyktig, men det skjer vel ikke, så vi får klare oss med våre 5 pygmeer.

Spiss da?
Nå har jo Pulis i Boro hanket inn enda et midtbaneanker Jon Obi Mikel(som vi hadde trengt?), slik at ingen skal kunne score på Boro resten av sesongen, og så skal ha selge Britt Assombalonga!
Pulis fornekter seg ikke. Skal bygge opp laget bakfra, og finansiere med fornuftige spillersalg.
https://www.footballtransfertavern.com/ ... shy-stoke/

Stoke er interessert i å kjøpe Assombalonga :o , men er det han vi trenger nå? På bekostning av Stopper og Midtbanespiller? Kanskje?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Januar 2019

Innlegg Morten T. » 23 Jan 2019, 12:14

onside skrev:Vi trenger en ung, pasningsgod, rask, stor og sterk midtstopper. (til dømes Scott McKenny)

Tar gjerne et tilsvarende midtbaneanker - ung, stor, sterk og langpasningsdyktig, men det skjer vel ikke, så vi får klare oss med våre 5 pygmeer.

Ikke alltid så lett å finne spillere som har alle disse kvalitetene - i den forstand at alle disse kvalitetene er veldig gode.
F.eks. betyr det å være stor og sterk relativt ofte at man ikke er spesielt hurtig( hvis vi ser bort i fra Usain Bolt og noen til. :mrgreen: ).

Jeg liker jo spillere med ekstremferdigheter( f.eks. hva kommer til fart, teknikk, skudd, duellstyrke, løpskraft, pasningsfot osv. ) og tror at hvis man besetter et lag med det og kombinerer forskjellige ferdigheter, så vil man komme styrket ut. Litt på samme måte som det man i økonomien kaller for "komparative fortrinn".

Jeg skal ikke påstå bastant at det er den eneste veien til gull og grønne skoger, men det er en av flere muligheter å bygge opp et lag på den måten.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Januar 2019

Innlegg onside » 23 Jan 2019, 13:04

Morten T. skrev:
onside skrev:Vi trenger en ung, pasningsgod, rask, stor og sterk midtstopper. (til dømes Scott McKenny)

Tar gjerne et tilsvarende midtbaneanker - ung, stor, sterk og langpasningsdyktig, men det skjer vel ikke, så vi får klare oss med våre 5 pygmeer.

Ikke alltid så lett å finne spillere som har alle disse kvalitetene - i den forstand at alle disse kvalitetene er veldig gode.
F.eks. betyr det å være stor og sterk relativt ofte at man ikke er spesielt hurtig( hvis vi ser bort i fra Usain Bolt og noen til. :mrgreen: ).

Jeg liker jo spillere med ekstremferdigheter( f.eks. hva kommer til fart, teknikk, skudd, duellstyrke, løpskraft, pasningsfot osv. ) og tror at hvis man besetter et lag med det og kombinerer forskjellige ferdigheter, så vil man komme styrket ut. Litt på samme måte som det man i økonomien kaller for "komparative fortrinn".

Jeg skal ikke påstå bastant at det er den eneste veien til gull og grønne skoger, men det er en av flere muligheter å bygge opp et lag på den måten.

Joda, slike vokser ikke på trær og koster nesten ingen ting så er vel mest av alt en ønsketenkning fra min side. Men jeg mener, etter å ha sett noen kamper med dagens midtbane i Championship, at vi blir altfor lette i midtbaneleddet. Vi blir fryktelig lett dyttet tiolbake. Tenker på duellstyrke, hodedueller og generelt ballvinning. Woods er veldig god på kortpasningsspillet, men det mangler veldig mye på det først nevnte. Når vi i tillegg har Etebo, Allen og Adam er jo alle veldig små spillere. Hodedueller vinner vi sjeldent på midtbanen......

Men jeg er enig i at prioriteringen ikke ligger på en midtbanespiller i denne vinduet, men du ser problemet?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Januar 2019

Innlegg Morten T. » 23 Jan 2019, 14:03

onside skrev:
Morten T. skrev:
onside skrev:Vi trenger en ung, pasningsgod, rask, stor og sterk midtstopper. (til dømes Scott McKenny)

Tar gjerne et tilsvarende midtbaneanker - ung, stor, sterk og langpasningsdyktig, men det skjer vel ikke, så vi får klare oss med våre 5 pygmeer.

Ikke alltid så lett å finne spillere som har alle disse kvalitetene - i den forstand at alle disse kvalitetene er veldig gode.
F.eks. betyr det å være stor og sterk relativt ofte at man ikke er spesielt hurtig( hvis vi ser bort i fra Usain Bolt og noen til. :mrgreen: ).

Jeg liker jo spillere med ekstremferdigheter( f.eks. hva kommer til fart, teknikk, skudd, duellstyrke, løpskraft, pasningsfot osv. ) og tror at hvis man besetter et lag med det og kombinerer forskjellige ferdigheter, så vil man komme styrket ut. Litt på samme måte som det man i økonomien kaller for "komparative fortrinn".

Jeg skal ikke påstå bastant at det er den eneste veien til gull og grønne skoger, men det er en av flere muligheter å bygge opp et lag på den måten.

Joda, slike vokser ikke på trær og koster nesten ingen ting så er vel mest av alt en ønsketenkning fra min side. Men jeg mener, etter å ha sett noen kamper med dagens midtbane i Championship, at vi blir altfor lette i midtbaneleddet. Vi blir fryktelig lett dyttet tiolbake. Tenker på duellstyrke, hodedueller og generelt ballvinning. Woods er veldig god på kortpasningsspillet, men det mangler veldig mye på det først nevnte. Når vi i tillegg har Etebo, Allen og Adam er jo alle veldig små spillere. Hodedueller vinner vi sjeldent på midtbanen......

Men jeg er enig i at prioriteringen ikke ligger på en midtbanespiller i denne vinduet, men du ser problemet?

Ja, dette er jeg helt enig i.
Stoke har smått med spillere i midtbaneleddet som kan gå i dueller - og vinne disse så ofte som det bør gjøres.
Idèelt sett skal jo midtbanespillerne ( også ) være med på å gjøre jobben enklere for de som spiller bak dem, og da kreves det selvfølgelig at de har egenskaper i forhold til det.
Der mangler Stoke en del og faren er selvfølgelig at spillerne i det leddet kan bli like - først og fremst fysisk. Det er klart, f.eks. Allen jobber hardt og tør å gå i dueller, men jeg vedder skjorta på at han totalt taper flere enn han vinner av dem. Spillere som Woods, Etebo, Krkic - for å nevne noen - går vel knapt inn i dueller.
Så ja, jeg tror det hadde vært en god ide å få inn midtbanespillere med andre kvaliteter og fysiske forutsetninger - om ikke annet som et alternativ og for å få flere strenger å spille på.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Januar 2019

Innlegg onside » 23 Jan 2019, 15:17

Morten T. skrev:Stoke har smått med spillere i midtbaneleddet som kan gå i dueller - og vinne disse så ofte som det bør gjøres.
Spillere som Woods, Etebo, Krkic - for å nevne noen - går vel knapt inn i dueller. Så ja, jeg tror det hadde vært en god ide å få inn midtbanespillere med andre kvaliteter og fysiske forutsetninger - om ikke annet som et alternativ og for å få flere strenger å spille på.

Nå ryktes det at vi har følere ute etter Grant Leadbitter også. Han er hele 1.75. Litt mer kriger enn de andre, men nei nei nei!!! :oops:
https://the72.co.uk/123942/stoke-blackb ... h-captain/
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Januar 2019

Innlegg onside » 23 Jan 2019, 18:45

Oversikt over de spillerne vi har blir lenket til i dette vinduet.... så langt.....
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ts-2461464

Og en åpenbar grei analyse av ståe når en uke gjenstår før vindue lukkes.
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... en-2462846
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 132 gjester

cron