Nedturen - hva skyldes den ?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Nedturen - hva skyldes den ?

Innlegg Morten T. » 10 Des 2018, 09:40

Torstein Norevik skrev:Har ikke glemt innlegget ditt, Morten, men veldig travelt i det siste... ;) Svar kommer...plutselig... :D

He-he, ja det er no problem.
Jeg jobber jo i matbransjen, og denne tida på året er jo absolutt den traveleste, så ikke så mye tid selv nå. Blir som regel roligere på nyåret når folk skal på slanker`n eller lommeboka er tom...
Vi tar det som det kommer. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nedturen - hva skyldes den ?

Innlegg Knut Ole » 29 Des 2018, 20:41

Rowett sverger til 4-5-1, med 3 sentralt på midten. Kan noe av problemet ligge her? Woods tar mye plass og for meg er det blitt tydeligere i det siste at han senker fart og framdrift. Mye trilling og pasninger på tvers. Mot et lag som Bolton bør det kanskje være tilstrekkelig med to sentralt, og Allen er selvskreven. Tilstrekkelig med 2 sentralt mot de fleste motstandere og heller ha en offensiv spiller til. I dag og mot Birmingham utgjør vår ensomme (og litt for stasjonære) spiss liten trussel. Samtidig som sentrale midtbanespillere florerer i ufarlig sone.
Er Rowett åpen for å se etter mulighe systemskifter når klubben han leder har kjørt seg fast i et feilslått spor?
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Nedturen - hva skyldes den ?

Innlegg Svein Nilsen » 30 Des 2018, 10:54

Knut Ole skrev:Rowett sverger til 4-5-1, med 3 sentralt på midten. Kan noe av problemet ligge her? Woods tar mye plass og for meg er det blitt tydeligere i det siste at han senker fart og framdrift. Mye trilling og pasninger på tvers. Mot et lag som Bolton bør det kanskje være tilstrekkelig med to sentralt, og Allen er selvskreven. Tilstrekkelig med 2 sentralt mot de fleste motstandere og heller ha en offensiv spiller til. I dag og mot Birmingham utgjør vår ensomme (og litt for stasjonære) spiss liten trussel. Samtidig som sentrale midtbanespillere florerer i ufarlig sone.
Er Rowett åpen for å se etter mulighe systemskifter når klubben han leder har kjørt seg fast i et feilslått spor?


Veldig enig Knut Ole. Tror ikke Rowett er åpen for noe som helst, han har vel vist at han er fryktelig sta og med stor tro på egne ferdigheter som manager. Etter hans flåsete bemerkninger om Bojan i går er det vel ting som tyder på at han har mistet supporterne også. Tror det blir "bråk" på Bet365 på tirsdag. Tror det går mot slutten for et mørkt kapittel i vår historie.........Rowett skal på NAV!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Nedturen - hva skyldes den ?

Innlegg vegar56 » 30 Des 2018, 12:34

Vi produserer nesten ikke sjanser mot Bolton, et klarere signal om at noe er galt kan man vanskelig se.

Faktisk er Campbell den som er nærmest med en fin avslutning, men både Clucas og McClean hadde større sjanser uten å være i nærheten av å score. Og det var det. Mot et lag på nedrykksplass.

Akkurat det hadde jeg nok kunnet godta hvis vi ikke hadde sluppet til sjanser i den andre enden, men realiteten er at Butland må hente fram Gordon Banks-kvaliteter for at vi skal være i nærheten av poeng.

Woods gikk ut og sa at vi må være tålmodige, at endringer tar tid. Hvis Rowett har samme tilnærming, så har han ikke forstått hva jobben gikk ut på: Få Stoke tilbake til PL på direkten!

Rowett har nå et vindu og deretter resten av sesongen til å overbevise, skal han ha jobben etter sommerferien må Stoke vise helt andre takter mot slutten av sesongen. Men å skrike #rowettout før det synes jeg ikke noe om. Vi kan fremdeles klare den siste playoff-plassen, og klarer vio det kan alt skje :!:

Men hvem vil signe for Rowett og Stoke slik det ser ut nå?
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Nedturen - hva skyldes den ?

Innlegg Morten T. » 30 Des 2018, 13:02

vegar56 skrev:Men hvem vil signe for Rowett og Stoke slik det ser ut nå?

Hvis lønnsnivået er noe tilnærmet det Diouf får( som etter sigende er 700 000 norske kroner i uka ), så blir ikke det noe problem å få inn nytt blod. Svært få spillere innrømmer at penger er drivkraften for å signere, de fleste fremstår veldig positive på klubbenes interne TV-kanaler og annen media, og utbasuner freidig at de har signert pga. «Managerens fremtidsplaner», «Måten laget spiller på», «Supporterne er de beste i landet» osv., men av og til opp gjennom historien har det jo dukket opp spillere som har uttalt seg befriende ærlig:
https://www.dagbladet.no/sport/er-i-tot ... e/65085565
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nedturen - hva skyldes den ?

Innlegg Lilledino » 30 Des 2018, 18:52

vegar56 skrev:Vi produserer nesten ikke sjanser mot Bolton, et klarere signal om at noe er galt kan man vanskelig se.

Faktisk er Campbell den som er nærmest med en fin avslutning, men både Clucas og McClean hadde større sjanser uten å være i nærheten av å score. Og det var det. Mot et lag på nedrykksplass.

Akkurat det hadde jeg nok kunnet godta hvis vi ikke hadde sluppet til sjanser i den andre enden, men realiteten er at Butland må hente fram Gordon Banks-kvaliteter for at vi skal være i nærheten av poeng.

Woods gikk ut og sa at vi må være tålmodige, at endringer tar tid. Hvis Rowett har samme tilnærming, så har han ikke forstått hva jobben gikk ut på: Få Stoke tilbake til PL på direkten!

Rowett har nå et vindu og deretter resten av sesongen til å overbevise, skal han ha jobben etter sommerferien må Stoke vise helt andre takter mot slutten av sesongen. Men å skrike #rowettout før det synes jeg ikke noe om. Vi kan fremdeles klare den siste playoff-plassen, og klarer vio det kan alt skje :!:

Men hvem vil signe for Rowett og Stoke slik det ser ut nå?


Jeg skal slutte å skrike #rowettout, når han viser evne til å ta grep, endre på det han holder på med og starte med å vinne fotballkamper...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Nedturen - hva skyldes den ?

Innlegg Svein Nilsen » 30 Des 2018, 20:24

Jeg tror faktisk, som Knut Ole skriver, at det største problemet er formasjonen vi benytter; 4-5-1 eller 4-3-3 offensivt. Vi spiller alltid med 3 sentrale midtbanespillere og en, enslig spiss. Det fungerer ikke, men vi endrer ikke formasjon. Det vil si, det hender Rowett gjør noen paniske grep på slutten av kampene men da fungerer det ikke. Et 4-4-2 eller 4-4-1-1 system må også spilles inn! I noen klubber/lag fungerer 4-3-3 eller 4-5-1 bra nok, i Stoke gjør det ikke det. Noe av årsaken er selvfølgelig at vi ikke har den enslige spissen som kan gjøre noe på egenhånd - eller spillere som kan bruke en enslig spiss. Og å fylle opp sentral midtbane med 3 mann virker unødvendig. OK, da har vi overtall der, men blir da for få i angrepssonen. Dette er jo også den direkte årsaken til at vi spiller ball lavt i banen. Ved å bruke 2 spisser, iallefall en i 10-er rollen vil vi automatisk få spillet høyerer i banen og skape flere sjanser. Riktignok øker muligheten for kontringer i mot, men den sjansen skal vi ta.
For meg er det helt ufattelig at Rowett står hardt på sin formasjon når det ikke fungerer. Selv om vi kun har et tap på 11-12 kamper så er det mange uavgjort og nesten kun dårlige prestasjoner. Vi har mange spillere som er mer enn gode nok for Championsship. At vi underpresterer kamp etter kamp,, som også tabellsituasjonen viser, betyr at noe må endres - og det veldig raskt for å redde sesongen. Vi sa etter 5,10, 15 og 20 kamper at det var mange kamper igjen av sesongen. Snart er det ikke det...... Jeg mener at Rowett har vist seg som udugelig og bør slippe å lede Stoke City i 2019. Coates må ta grep nå for å redde sesongen. En plass i Play-off er minimum, dit kommer vi ikke med Rowett!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Nedturen - hva skyldes den ?

Innlegg Torstein Norevik » 30 Des 2018, 22:35

Svein Nilsen skrev:Jeg tror faktisk, som Knut Ole skriver, at det største problemet er formasjonen vi benytter; 4-5-1 eller 4-3-3 offensivt. Vi spiller alltid med 3 sentrale midtbanespillere og en, enslig spiss. Det fungerer ikke, men vi endrer ikke formasjon. Det vil si, det hender Rowett gjør noen paniske grep på slutten av kampene men da fungerer det ikke. Et 4-4-2 eller 4-4-1-1 system må også spilles inn! I noen klubber/lag fungerer 4-3-3 eller 4-5-1 bra nok, i Stoke gjør det ikke det. Noe av årsaken er selvfølgelig at vi ikke har den enslige spissen som kan gjøre noe på egenhånd - eller spillere som kan bruke en enslig spiss. Og å fylle opp sentral midtbane med 3 mann virker unødvendig. OK, da har vi overtall der, men blir da for få i angrepssonen. Dette er jo også den direkte årsaken til at vi spiller ball lavt i banen. Ved å bruke 2 spisser, iallefall en i 10-er rollen vil vi automatisk få spillet høyerer i banen og skape flere sjanser. Riktignok øker muligheten for kontringer i mot, men den sjansen skal vi ta.
For meg er det helt ufattelig at Rowett står hardt på sin formasjon når det ikke fungerer. Selv om vi kun har et tap på 11-12 kamper så er det mange uavgjort og nesten kun dårlige prestasjoner. Vi har mange spillere som er mer enn gode nok for Championsship. At vi underpresterer kamp etter kamp,, som også tabellsituasjonen viser, betyr at noe må endres - og det veldig raskt for å redde sesongen. Vi sa etter 5,10, 15 og 20 kamper at det var mange kamper igjen av sesongen. Snart er det ikke det...... Jeg mener at Rowett har vist seg som udugelig og bør slippe å lede Stoke City i 2019. Coates må ta grep nå for å redde sesongen. En plass i Play-off er minimum, dit kommer vi ikke med Rowett!

Veldig enig med dere, Svein og Knut Ole. Det fungerer ikke i det hele tatt med en enslig spiss, det blir for lange avstander, og det blir for baktungt. Vi har trolig divisjonens sterkeste stall, men Rowett greier ikke å utnytte det, fordi han - etter mitt syn - bruker spillerne feil, tar ut feil spillere, velger feil formasjon og taktikk.

Så skal vi heller ikke glemme at denne sesongen er ekstremt viktig.

Noen mener at det er viktig å konsolidere og bygge opp et nytt lag, og at det ikke er så nøye om vi rykker opp. Jeg er ikke enig, men mener det er viktig med opprykk på første forsøk, fordi det vil bli enda vanskeligere senere. Økonomien vil bli gradvis svekket, og det vil bli mindre rom for nye innkjøp. I tillegg er det vanskeligere å tiltrekke seg de rette spillerne i Championship, og dette vil bli enda vanskeligere når økonomien svekkes og lønningene må reduseres.

Da begrenses potten med spillere som kan styrke oss vesentlig.

For vi må også være realistiske nok til å innse at Butland og Allen vil forsvinne til sommeren om det ikke blir opprykk. Egentlig er det en bonus at de var villige til å bli med oss denne sesongen for å prøve å spille oss opp igjen på direkten. Vi kan ikke forvente at de vil gjøre det samme neste sesong, når de trolig vil få opptil flere tilbud fra Premier League-klubber.

Det betyr i sum en svekket spillerstall og svakere økonomi, og en enda vanskeligere vei til opprykk. Derfor er denne sesongen så viktig, og vi ikke har råd til å mislykkes, slik Rowett nå er i ferd med å gjøre. I motsatt fall kan vi fort komme til å "gro fast" i Championship.

Det vil være mange steg tilbake for klubben, med mindre man er såre fornøyd med å spille i Championship da, og ikke ser noe behov for å prøve å komme opp igjen i Premier League.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron