Checkatrade Trophy

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Checkatrade Trophy

Innlegg Svein Nilsen » 14 Nov 2018, 09:58

Unggutta med overårig hjelp fra Sam Clucas spilte 1-1 borte mot Carlisle (og vant på straffekonk) i går kveld og er klare for neste runde etter å ha blitt nr 2 i sin pulje. Tyrese Campbell scoret igjen og må vel snart nærme seg en plass i en A-lagstropp som ikke scorer mål?
Trener Kevin Russell har uttalt seg svært positivt om mange av unggutta i den senere tid. Tom Edwards selvfølgelig, men også spillere som Campbell, Ollie Shenton, Josh Tyman og Souttar. Alle disse har jo smakt bittelitt på A-lags fotball og kanskje vi kan se en eller to på banen utover sesongen?
Trekning av neste runde på fredag og vårt U-21 lag kan møte A-lagene til Walsall, Oldham, Mansfield eller U-21 laget til Newcastle. Come on you mighty Potters!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Checkatrade Trophy

Innlegg Svein Nilsen » 16 Nov 2018, 16:13

Hmm det ble ingen av de lagene det første ble oppgitt at de kunne møte...det ble et skikkelig lokaloppgjør; Port Vale i neste runde! På Vale Park den første uka i desember. Gooooaaaarrrnnnn Stoke.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Checkatrade Trophy

Innlegg Svein Nilsen » 05 Des 2018, 11:00

Tap 4-0 mot et toppet Vale lag. Fantastisk at Stoke kom med 4.000 tilskuere, det høyeste antall bortesupportere i Checkatrade Trophy historien! Men, dessverre burde mange av de blitt hjemme - det utartet seg til 80-talls tribunebråk hvor stoler, flasker og mynter ble kastet ut på banen. Toaletter ødelagt, vinduer knust osv. Å tape 4-0 er en ting, å oppføre oss som idioter noe helt annet. Håper vi legger oss flate, beklager til Port Vale og fotballfamilen og hiver disse drittsekkene ut i Trent! I dag er det flaut og pinlig å være Stoke City supporter!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Checkatrade Trophy

Innlegg Morten T. » 05 Des 2018, 11:34

Svein Nilsen skrev:Tap 4-0 mot et toppet Vale lag. Fantastisk at Stoke kom med 4.000 tilskuere, det høyeste antall bortesupportere i Checkatrade Trophy historien! Men, dessverre burde mange av de blitt hjemme - det utartet seg til 80-talls tribunebråk hvor stoler, flasker og mynter ble kastet ut på banen. Toaletter ødelagt, vinduer knust osv. Å tape 4-0 er en ting, å oppføre oss som idioter noe helt annet. Håper vi legger oss flate, beklager til Port Vale og fotballfamilen og hiver disse drittsekkene ut i Trent! I dag er det flaut og pinlig å være Stoke City supporter!

Jeg skjønner ikke slike ting som dette.
Det er helt ok med såkalt "banter" eller "dissing", men vold og ødeleggelse er helt meningsløst. Disse folka bør utestenges på livstid. Fotballen trenger dem ikke.

Sjøl om jeg selv misliker f.eks. Vålerengen, så kunne det aldri ha falt meg inn å slå til noen som holder med dem( da hadde jeg ikke hatt stort annet å gjøre, for det er en god del folk bosatt i Oslo med blå skjerf og trøyer, både innfødte og merkelig nok innflyttede, det er ikke til å komme fra ). Ei heller hadde jeg ødelagt noe på det omdiskuterte stadionet deres, skjenket klubben for latterlige en krone etter en tvilsom "prosess" av Oslo Kommune, hvis jeg hadde avlagt det et svært sjeldent besøk på bortetribunen for å bivåne en seier til Skeid. Jeg måtte muligens ha tatt farvel til skoene mine etterpå for å ha tråkka på besudlet område, men det hadde jo ikke gått utover noen andre enn meg sjæl og min egen lommebok.

Jeg har sjøl vært i Burslem en del ganger og også på Vale Park( som faktisk er et kult stadionbygg av den gode gamle sorten ) og har hatt noen virkelig kule opplevelser der med morsomme og hyggelige folk( noe jeg forøvrig også opp gjennom årene har hatt med Vålerengen-folk med selvironi( den gamle garden som har hengt med en stund )her i byen ).
Det går altså an å "kødde" med hverandre, men når det sklir over i vold og ødeleggelser fra folk på neandertalernivå, da er grensa passert.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Checkatrade Trophy

Innlegg Svein Nilsen » 05 Des 2018, 15:50

Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev:Tap 4-0 mot et toppet Vale lag. Fantastisk at Stoke kom med 4.000 tilskuere, det høyeste antall bortesupportere i Checkatrade Trophy historien! Men, dessverre burde mange av de blitt hjemme - det utartet seg til 80-talls tribunebråk hvor stoler, flasker og mynter ble kastet ut på banen. Toaletter ødelagt, vinduer knust osv. Å tape 4-0 er en ting, å oppføre oss som idioter noe helt annet. Håper vi legger oss flate, beklager til Port Vale og fotballfamilen og hiver disse drittsekkene ut i Trent! I dag er det flaut og pinlig å være Stoke City supporter!

Jeg skjønner ikke slike ting som dette.
Det er helt ok med såkalt "banter" eller "dissing", men vold og ødeleggelse er helt meningsløst. Disse folka bør utestenges på livstid. Fotballen trenger dem ikke.

Sjøl om jeg selv misliker f.eks. Vålerengen, så kunne det aldri ha falt meg inn å slå til noen som holder med dem( da hadde jeg ikke hatt stort annet å gjøre, for det er en god del folk bosatt i Oslo med blå skjerf og trøyer, både innfødte og merkelig nok innflyttede, det er ikke til å komme fra ). Ei heller hadde jeg ødelagt noe på det omdiskuterte stadionet deres, skjenket klubben for latterlige en krone etter en tvilsom "prosess" av Oslo Kommune, hvis jeg hadde avlagt det et svært sjeldent besøk på bortetribunen for å bivåne en seier til Skeid. Jeg måtte muligens ha tatt farvel til skoene mine etterpå for å ha tråkka på besudlet område, men det hadde jo ikke gått utover noen andre enn meg sjæl og min egen lommebok.

Jeg har sjøl vært i Burslem en del ganger og også på Vale Park( som faktisk er et kult stadionbygg av den gode gamle sorten ) og har hatt noen virkelig kule opplevelser der med morsomme og hyggelige folk( noe jeg forøvrig også opp gjennom årene har hatt med Vålerengen-folk med selvironi( den gamle garden som har hengt med en stund )her i byen ).
Det går altså an å "kødde" med hverandre, men når det sklir over i vold og ødeleggelser fra folk på neandertalernivå, da er grensa passert.


Helt enig, det er vel slik det skal være; rivalisering blant supportere i verbal form med mye ironi og ikke minst selvironi. Det tåler vi og de fleste, men når det går over til hærverk og vold går man langt over en grense som gjør at du ikke lenger er fotballsupporter men pøbel og voldsmann. En ganske klar og tydelig grense! Håper politiet får tatt alle bråkmakere og at de får sin velfortjente straff, både på pengepungen og utestengelse fra Stoke kamper - borte og hjemme! jeg har forsåvidt aldri forstått det hatet mange har til motstandere og deres supportere. Jeg har mer enn nok med å bry meg med eget lag og har fullt fokus på det, driter fullstendig i det andre laget! Så kan det være at du misliker andre klubber, men hater er jo å dra det langt. Supportere som kjøper dyre billetter for å bruke 2x45 minutter på å vise finger'n og skrike på det andre lags supportere forstår jeg meg ikke på.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Checkatrade Trophy

Innlegg Morten T. » 05 Des 2018, 21:14

Svein Nilsen skrev:
Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev:Tap 4-0 mot et toppet Vale lag. Fantastisk at Stoke kom med 4.000 tilskuere, det høyeste antall bortesupportere i Checkatrade Trophy historien! Men, dessverre burde mange av de blitt hjemme - det utartet seg til 80-talls tribunebråk hvor stoler, flasker og mynter ble kastet ut på banen. Toaletter ødelagt, vinduer knust osv. Å tape 4-0 er en ting, å oppføre oss som idioter noe helt annet. Håper vi legger oss flate, beklager til Port Vale og fotballfamilen og hiver disse drittsekkene ut i Trent! I dag er det flaut og pinlig å være Stoke City supporter!

Jeg skjønner ikke slike ting som dette.
Det er helt ok med såkalt "banter" eller "dissing", men vold og ødeleggelse er helt meningsløst. Disse folka bør utestenges på livstid. Fotballen trenger dem ikke.

Sjøl om jeg selv misliker f.eks. Vålerengen, så kunne det aldri ha falt meg inn å slå til noen som holder med dem( da hadde jeg ikke hatt stort annet å gjøre, for det er en god del folk bosatt i Oslo med blå skjerf og trøyer, både innfødte og merkelig nok innflyttede, det er ikke til å komme fra ). Ei heller hadde jeg ødelagt noe på det omdiskuterte stadionet deres, skjenket klubben for latterlige en krone etter en tvilsom "prosess" av Oslo Kommune, hvis jeg hadde avlagt det et svært sjeldent besøk på bortetribunen for å bivåne en seier til Skeid. Jeg måtte muligens ha tatt farvel til skoene mine etterpå for å ha tråkka på besudlet område, men det hadde jo ikke gått utover noen andre enn meg sjæl og min egen lommebok.

Jeg har sjøl vært i Burslem en del ganger og også på Vale Park( som faktisk er et kult stadionbygg av den gode gamle sorten ) og har hatt noen virkelig kule opplevelser der med morsomme og hyggelige folk( noe jeg forøvrig også opp gjennom årene har hatt med Vålerengen-folk med selvironi( den gamle garden som har hengt med en stund )her i byen ).
Det går altså an å "kødde" med hverandre, men når det sklir over i vold og ødeleggelser fra folk på neandertalernivå, da er grensa passert.


Helt enig, det er vel slik det skal være; rivalisering blant supportere i verbal form med mye ironi og ikke minst selvironi. Det tåler vi og de fleste, men når det går over til hærverk og vold går man langt over en grense som gjør at du ikke lenger er fotballsupporter men pøbel og voldsmann. En ganske klar og tydelig grense! Håper politiet får tatt alle bråkmakere og at de får sin velfortjente straff, både på pengepungen og utestengelse fra Stoke kamper - borte og hjemme! jeg har forsåvidt aldri forstått det hatet mange har til motstandere og deres supportere. Jeg har mer enn nok med å bry meg med eget lag og har fullt fokus på det, driter fullstendig i det andre laget! Så kan det være at du misliker andre klubber, men hater er jo å dra det langt. Supportere som kjøper dyre billetter for å bruke 2x45 minutter på å vise finger'n og skrike på det andre lags supportere forstår jeg meg ikke på.

Enig.
Å bruke ordet «hat» i frb. med fotball er i beste fall et tegn på mangelfullt språk.
Noe jeg stusser over er at en del folk blir så eitrande forbanna over «dissing» på tribunene. Ok, jeg har også noen grenser. Rasisme, sexisme, meldinger relatert til utseende o.l. er lavpanna og ikke greit, men utover det så er det jo bare å ikke ilegge andre injurierende kraft. Slik for eks. den glimrende komikeren Jerry Seinfeld reagerer hvis han blir vist finger’n. Han sier: «It’s just a guy that holds up one of his fingers. Why should I get angry about that!?». 8-)

I fotball er jo «banter» en del av pakka, og i England går mange på kamp for å delta i forhold til å lage stemning. Det blir som et slags teater hvor man slipper unna hverdagens rigiditet på kontoret, bussen eller hjemme, og på tribunen kan man åpne opp noen ventiler og slippe ut litt damp. Det er helt greit, men vold, enten den er fysisk eller psykisk, er det ikke. Håper som deg at disse folkene blir straffet.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron