Tips for Championship 2018/19

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Tips for Championship 2018/19

Innlegg ToGra » 03 Aug 2018, 13:43

Det er lov å håpe, men tør vi tro på dette?
Uansett virker det som om denne mannen vet hva han skriver om.

http://championshipnorge.com/?p=14045
Brukerens avatar
ToGra
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1646
Registrert: 16 Aug 2011, 11:56

Re: Tips for Championship 2018/19

Innlegg Morten T. » 06 Feb 2019, 21:06

Ser nå at en slik EDB-maskin har regnet seg fram til st Stoke vil ende som nr. 14.:
https://talksport.com/football/efl/4890 ... ry-update/

Det virker sannsynlig. Stoke rykker ikke ned, men nesten helt sikkert heller ikke opp. Skal det skje så må det meste vinnes her i fra og ut, og det skjer ikke. I tillegg må noen av lagene foran på tabellen gå rimelig hardt på rattata. Det kan skje med noen klubber, men ikke mange nok.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tips for Championship 2018/19

Innlegg Torstein Norevik » 06 Feb 2019, 21:59

Morten T. skrev:Ser nå at en slik EDB-maskin har regnet seg fram til st Stoke vil ende som nr. 14.:
https://talksport.com/football/efl/4890 ... ry-update/

Det virker sannsynlig. Stoke rykker ikke ned, men nesten helt sikkert heller ikke opp. Skal det skje så må det meste vinnes her i fra og ut, og det skjer ikke. I tillegg må noen av lagene foran på tabellen gå rimelig hardt på rattata. Det kan skje med noen klubber, men ikke mange nok.

Tror du har rett, Morten. På tiden rundt managerskiftet hadde jeg fortsatt håp om Play-Off, under forutsetning av at vi "tok en Man.U" under ny manager. Det har ikke skjedd, og kombinasjonen av avstand frem og antall kamper igjen tilsier vel at Play-Off vil bli veldig, veldig vanskelig.

Kanskje like greitt, slik at Jones får bruke tiden som kommer til å bestemme seg for hvem han vil ha med videre og hvem han vil ha ut, samt drille inn den nye formasjonen han pleier å benytte. Ut fra det han sier kan vi nok vente oss store omveltninger i spillerstallen til sommeren. Slik det har sett ut til nå er nok det også nødvendig, selv om jeg vel mener at svake resultater også skyldes at vi har underprestert ut fra eksisterende stall.
Sist endret av Torstein Norevik den 06 Feb 2019, 23:49, endret 1 gang
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Tips for Championship 2018/19

Innlegg Rune » 06 Feb 2019, 23:33

Tenker også du har rett. Skal nok et lite under til om vi skal klare Play off. Championsship er en uforutsigbar liga, så det kan skje mye de siste kampene. Spm jeg stiller meg, er om vi nå tenker at ambisjonen er "redusert" justert til å holde oss i Championsship og bygge et nytt lag, om Rowett kunne fått fortsatt tillit ;) !? Managerbytte som vi har hatt, er kanskje også en faktor som kan ha innvirket på klubbens stabilitet og derav prestasjoner....
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Tips for Championship 2018/19

Innlegg Morten T. » 07 Feb 2019, 11:09

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Ser nå at en slik EDB-maskin har regnet seg fram til st Stoke vil ende som nr. 14.:
https://talksport.com/football/efl/4890 ... ry-update/

Det virker sannsynlig. Stoke rykker ikke ned, men nesten helt sikkert heller ikke opp. Skal det skje så må det meste vinnes her i fra og ut, og det skjer ikke. I tillegg må noen av lagene foran på tabellen gå rimelig hardt på rattata. Det kan skje med noen klubber, men ikke mange nok.

Tror du har rett, Morten. På tiden rundt managerskiftet hadde jeg fortsatt håp om Play-Off, under forutsetning av at vi "tok en Man.U" under ny manager. Det har ikke skjedd, og kombinasjonen av avstand frem og antall kamper igjen tilsier vel at Play-Off vil bli veldig, veldig vanskelig.

Kanskje like greitt, slik at Jones får bruke tiden som kommer til å bestemme seg for hvem han vil ha med videre og hvem han vil ha ut, samt drille inn den nye formasjonen han pleier å benytte. Ut fra det han sier kan vi nok vente oss store omveltninger i spillerstallen til sommeren. Slik det har sett ut til nå er nok det også nødvendig, selv om jeg vel mener at svake resultater også skyldes at vi har underprestert ut fra eksisterende stall.

Enig.
For all del. jeg tror Stoke kan havne høyere enn 14. plass til slutt, men neppe særlig høyere enn 8-10. plass.
Og ja, laget har underprestert, allikevel så kan jeg ikke la være å undres litt på følgende: Var klubben uforberedt på hva som ventet dem i Championship? OK, de ansatte en manager med erfaring der i fra, men det har allikevel virket som om intensiteten, duellspillet, tettheten med kamper osv. i Championship har kommet noe bardus på noen av spillerne.

Det blir litt sånn at når man spiller i Championship så må man være villig til å gå inn i krigen en eller to ganger i uka. Jeg mener at det kan stilles spørsmål ved om Stoke har mange nok spillere i dagens tropp med mentaliteten som kreves? F.eks. spiller Derby og Rotherham på forskjellige måter. Har Stoke spillere som kan håndtere begge disse utfordringene?

Jeg er i tvil...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tips for Championship 2018/19

Innlegg Svein Nilsen » 08 Feb 2019, 01:08

Play-off finalen spilles på Wembley 27. mai. Jeg mener bestemt at vi skal være med der! Det kreves selvfølgelig at vi må prestere bedre enn på et par år, men som supportere har vi jo alltid trua!
Det er 9 poeng opp til Play-off, merk følgende; For kun 5 kamper siden lå Bristol City langt ned på tabellen, bak Stoke! De hadde 32 poeng, vi hadde 35. Nå er Bristol City på Play Off!! Det viser hva noen seire på rad betyr i denne tette ligaen! Det er 16 kamper igjen - dette klarer vi :D
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Tips for Championship 2018/19

Innlegg Morten T. » 08 Feb 2019, 11:56

Svein Nilsen skrev:Play-off finalen spilles på Wembley 27. mai. Jeg mener bestemt at vi skal være med der! Det kreves selvfølgelig at vi må prestere bedre enn på et par år, men som supportere har vi jo alltid trua!
Det er 9 poeng opp til Play-off, merk følgende; For kun 5 kamper siden lå Bristol City langt ned på tabellen, bak Stoke! De hadde 32 poeng, vi hadde 35. Nå er Bristol City på Play Off!! Det viser hva noen seire på rad betyr i denne tette ligaen! Det er 16 kamper igjen - dette klarer vi :D

Ja, det kan selvfølgelig gå, men det er spesielt to ting som tyder på det motsatte:
1. Stoke har ikke vist noen særlig som gjør at utviklingen vil snu. Det er liten forbedring å spore - over tid.
2. Flere av lagene foran må begynne å feile, prestere svakere og spille svakt. Det kan skje, når karantener og skader kommer snikende etter en lang sesong, men det kommer neppe til å skje med alle lagene som ligger foran Stoke på tabellen.

Jeg klarer ikke helt å se tegnene for at denne sesongen skal ende med suksess. Neste derimot kan gå bedre, HVIS Jones får noe av det som prissettes minst av supportere og fotballbransjen forøvrig pr. dato, nærmere bestemt.......tid.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tips for Championship 2018/19

Innlegg vegar56 » 09 Feb 2019, 10:33

Svein Nilsen skrev:Det er 16 kamper igjen - dette klarer vi :D

Flott med optimisme, men det kommer normalt så mange feilskjær i løpet av 16 kamper at det kommer ikke til å holde.
Det er ikke noe som helst som tyder på at laget er godt nok for en lang seiersrekke for øyeblikket.

Men duverden så gjerne jeg vil ta feil vedr. akkurat det :D
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Tips for Championship 2018/19

Innlegg Morten T. » 09 Feb 2019, 13:38

vegar56 skrev:
Svein Nilsen skrev:Det er 16 kamper igjen - dette klarer vi :D

Flott med optimisme, men det kommer normalt så mange feilskjær i løpet av 16 kamper at det kommer ikke til å holde.
Det er ikke noe som helst som tyder på at laget er godt nok for en lang seiersrekke for øyeblikket.

Men duverden så gjerne jeg vil ta feil vedr. akkurat det :D

Enig.
Bare en gang denne sesongen har Stoke klart å vinne to seriekamper på rad, og fem av de syv siste seriekampene har endt med tap.
Optimisme og positiv tankegang er greit og tidsriktig, men okke som så er det vel lite som tyder på at dette vil ende med noe annet enn rundt midt på tabellen?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tips for Championship 2018/19

Innlegg Morten T. » 09 Feb 2019, 23:08

Som nevnt før. Stoke rykker ikke ned. De trenger 3-4 seire, eller 10-12 poeng til og det skal gå greit, men opprykk er det bare å glemme.

Jeg tror vi trygt kan slå fast at klubben nå er tilbake på samme nivå som før, i enkelte kretser, utskjelte og lite prissette Tony Pulis kom inn og gjorde underverker.

Det er i beste fall trist, men det kan snu igjen hvis klubben gjør gode grep...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron