Gary Rowett

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Gary Rowett

Innlegg Lilledino » 04 Jan 2019, 16:36

Rykter på Twitter (som du ikke liker Morten) at GR er sparket.

Noen som har fått det bekreftet ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Gary Rowett

Innlegg Morten T. » 04 Jan 2019, 18:26

Rykter er gøy eller ok, men riktig: jeg er ingen fan av medier hvor det er en retningslinje å uttrykke seg kortest mulig. Det er ganske mye der ute som er såpass kompleks enn at det trengs mer enn en setning fra f.eks. verdens mektigste mann( Trump ) for å forstå hva saker og ting egentlig handler om.
Sjøl har jeg ikke sett noe som helst på at Rowett får fyken. Snarere tvert i mot. Han fortsetter ufortrødent å forsvare sitt 4-3-3 system. Det er et bra system, for all del, men ikke med det lave balltempo og den manglende løpskraften Stoke har for øyeblikket.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Gary Rowett

Innlegg gmel » 04 Jan 2019, 22:15

Morten T. skrev:Rykter er gøy eller ok, men riktig: jeg er ingen fan av medier hvor det er en retningslinje å uttrykke seg kortest mulig. Det er ganske mye der ute som er såpass kompleks enn at det trengs mer enn en setning fra f.eks. verdens mektigste mann( Trump ) for å forstå hva saker og ting egentlig handler om.
Sjøl har jeg ikke sett noe som helst på at Rowett får fyken. Snarere tvert i mot. Han fortsetter ufortrødent å forsvare sitt 4-3-3 system. Det er et bra system, for all del, men ikke med det lave balltempo og den manglende løpskraften Stoke har for øyeblikket.

Tror vi skal være glade for at mr T fatter seg i korthet....
Når det gjelder Rowett er det bare tull og spekulasjoner med lite rot i virkeligheten. Taper vi i morgen derimot....
Ellers har vi vel hørt om norske spillere som har fått spørsmål om hvorfor de uttalte det eller det til en engelsk avis. Svaret har ofte vært at de faktisk ikke har snakket med journalisten noensinne :(
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Gary Rowett

Innlegg Morten T. » 05 Jan 2019, 13:19

Jeg registrerer at Mike Pejic i sin siste artikkel i Sentinel er inne på mye av det samme som noen av oss har vært inne på en god stund:
«The backbone of the team has suffered for far too long now while we have been wasting millions on your Kevin Wimmers and Giannelli Imbulas, to name but two.
Where is the strong centre back we’ve missed since selling Robert Huth? Where is the midfield competitor in the spirit of Glenn Whelan? Or the frontmen like a Jon Walters and a younger Peter Crouch, who were 100 per cent pros day-in, day-out?

With a proper spine to the team we would not have suffered the same ordeal as we have all just been through over those costly last three fixtures.«
Noen har ment at disse spillerne ikke var viktige. Jeg mener at mange av EGENSKAPENE disse spillerne hadde er verdifulle for å bygge LAG. Synd at fokuset på lagbygging skled sakte men sikkert bort etterhvert. En vestentlig årsak til at Stoke er der de er i dag, etter mitt syn...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Gary Rowett

Innlegg -Tottal- » 05 Jan 2019, 16:37

Der er veldig vanskelig å IKKE være enig med Mike Pejic med dette han kommer med her.

Forfallet begynte når lite verdsatte slitere som Walters og Wheelad ble borte, samtidig som det har vært en merkelig og ekstrem
sløsing med penger og dårlige spillekjøp.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Gary Rowett

Innlegg Torstein Norevik » 05 Jan 2019, 17:06

-Tottal- skrev:Der er veldig vanskelig å IKKE være enig med Mike Pejic med dette han kommer med her.

Forfallet begynte når lite verdsatte slitere som Walters og Wheelad ble borte, samtidig som det har vært en merkelig og ekstrem
sløsing med penger og dårlige spillekjøp.


Eller da Arnie, Bojan og Shaqiri ble borte...? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Gary Rowett

Innlegg Morten T. » 05 Jan 2019, 17:20

Torstein Norevik skrev:
-Tottal- skrev:Der er veldig vanskelig å IKKE være enig med Mike Pejic med dette han kommer med her.

Forfallet begynte når lite verdsatte slitere som Walters og Wheelad ble borte, samtidig som det har vært en merkelig og ekstrem
sløsing med penger og dårlige spillekjøp.


Eller da Arnie, Bojan og Shaqiri ble borte...? ;)
Det at de tre forsvant har fått massiv oppmerksomhet og er på mange måter gjennomdebbatert i forhold til å benytte det som en slags forklaringsmodell på at det har gått tråere en stund.
Det som har vært sterkt underkommunisert, det har vært betydningen til de herrene Pejic nevner i sin artikkel. Jeg vil heller påstå at noen ofte har brukt en eller flere av de herrene som Pejic nevner som hoggestabber. Derfor er det befriende, etter mitt syn, at Pejic ser at de nevnte herrers bidrag til Stoke sin fremgang har vært større enn det noen ynder å fremstille det som.
De var grå mus som jobbet knallhardt for LAGET og lot andre få skinne...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Gary Rowett

Innlegg Torstein Norevik » 05 Jan 2019, 17:24

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:
-Tottal- skrev:Der er veldig vanskelig å IKKE være enig med Mike Pejic med dette han kommer med her.

Forfallet begynte når lite verdsatte slitere som Walters og Wheelad ble borte, samtidig som det har vært en merkelig og ekstrem
sløsing med penger og dårlige spillekjøp.


Eller da Arnie, Bojan og Shaqiri ble borte...? ;)
Det at de tre forsvant har fått massiv oppmerksomhet og er på mange måter gjennomdebbatert i forhold til å benytte det som en slags forklaringsmodell på at det har gått tråere en stund.
Det som har vært sterkt underkommunisert, det har vært betydningen til de herrene Pejic nevner i sin artikkel. Jeg vil heller påstå at noen ofte har brukt en eller flere av de herrene som Pejic nevner som hoggestabber. Derfor er det befriende, etter mitt syn, at Pejic ser at de nevnte herrers bidrag til Stoke sin fremgang har vært større enn det noen ynder å fremstille det som.
De var grå mus som jobbet knallhardt for LAGET og lot andre få skinne...

Det er et helt fair synspunkt, Morten, og deres vilje til å blø for drakta og alltid gi 100 prosent tror jeg vel ikke det er noen som har bestridt. På det området var de forbilder, som andre - også lagkamerater - hadde mye å lære av. :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Gary Rowett

Innlegg Morten T. » 05 Jan 2019, 19:50

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:
Eller da Arnie, Bojan og Shaqiri ble borte...? ;)
Det at de tre forsvant har fått massiv oppmerksomhet og er på mange måter gjennomdebbatert i forhold til å benytte det som en slags forklaringsmodell på at det har gått tråere en stund.
Det som har vært sterkt underkommunisert, det har vært betydningen til de herrene Pejic nevner i sin artikkel. Jeg vil heller påstå at noen ofte har brukt en eller flere av de herrene som Pejic nevner som hoggestabber. Derfor er det befriende, etter mitt syn, at Pejic ser at de nevnte herrers bidrag til Stoke sin fremgang har vært større enn det noen ynder å fremstille det som.
De var grå mus som jobbet knallhardt for LAGET og lot andre få skinne...

Det er et helt fair synspunkt, Morten, og deres vilje til å blø for drakta og alltid gi 100 prosent tror jeg vel ikke det er noen som har bestridt. På det området var de forbilder, som andre - også lagkamerater - hadde mye å lære av. :)
Joda Torstein, jeg tror de fleste klarte å se at disse gutta la ned en voldsom innsats veldig ofte, men de øvrige egenskapene de hadde mener jeg har blitt oversett eller lite verdsatt. Disse fire har hver for seg bidratt sterkt til at Stoke i mange år sementerte sin plass i PL. Glenn Whelan var periodevis enorm til å dekke rom defensivt og han var sterkt delaktig i å forhindre potensielle målsjanser for motstanderen. Trappatoni, som trente Whelan på det irske landslaget, sammenlignet han vel med Gennaro Gattuso. Det i seg selv er jo et kvalitetsstempel.
Jonathan Walters det samme. Eminent førsteforsvarer som forstyrret motstanderen i oppspillsfasen, men bidro offensivt også ved å vinne dueller og faktisk også score mål.
Huth var ekstremt duell-og hodesterk både defensivt og offensivt. Smarte plasseringer og flink til å ta ut dybde for å kompensere for manglende hurtighet. En fyr som var veldig flink på det jeg mener forsvarsspillere først og fremst skal være gode på: å forsvare.
Crouch har jo nærmest blitt utskjelt og latterliggjort( «langemann», «bønnestengelen», men ingen kaller Krkic eller Shaqiri for «dverger» eller «tusseladdene») helt fra han kom til Stoke. På mange måter synes jeg det er greit å kritisere han nå, for han er ikke god nok lenger, men den notoriske utskjellinga og latterliggjøringen som noen har bedrevet mot han fra dag en er rett og slett håpløs. Over tid har han levert meget godt i Stoke og har tilført en ny dimensjon når han har spilt. Mange lag legger jo om taktikken og bytter inn andre spillere når Crouch kommer på banen. Det i seg selv borger for kvalitet.

Altså i sum så er jeg av den mening at slike «unsunged heroes» for sjelden får den oppmerksomheten de fortjener, mens andre spillere igjen genierklæres hvis de dribler to karer eller scorer ett mål.

Jeg er av den mening at Stoke hadde trengt spillere nå med tilsvarende egenskaper som f.eks. Whelan, Walters og Huth.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Gary Rowett

Innlegg Lilledino » 07 Jan 2019, 18:09

GR håper nå på : "the Robins/Heath moment "

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ed-2401413

Mao en kamp som vi snu alt, og som gjør at vi kan se oppover..

Hva tror dere......
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

cron