Ibrahim Afellay

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Ibrahim Afellay

Innlegg Torstein Norevik » 29 Mar 2018, 01:23

Stoke Loud & Proud melder i kveld, på sin Facebook-side, at Afellay er blitt bedt om å holde seg borte fra treningsområdet. Grunnen skal være at Paul Lambert har sett seg lei på holdningen til Afellay og (mangel på) prestasjoner på treningene.

Dette er ikke bra. Enten sier det noe om (mangel på) holdninger blant enkelte av spillerne, ellers så sier det noe om en manager som ser seg ut sine syndebukker og skyver de ut i kulden. Jeg kan nevne Wimmer, Berahino, Ireland - slik han også ble det under Lambert i Aston Villa - og nå altså Afellay. Mens spillere som Adam og Pieters får tillit på ny og på ny.

Jeg liker ikke det jeg ser. Selvsagt kan Lambert ha rett i å handle som han gjør. Han følger tross alt spillerne tett, og har førstehånds kjennskap til de, om deres styrker og svakheter...og hvordan de fungerer i spillergruppa. Og hvis Afellay forsurer stemningen i gruppa - eksempelvis med sutring fordi han ikke får spille - så skjønner jeg Lambert. Men han kan også ta feil. Ireland hadde et veldig bra comeback mot Man.U, i kampen der Niedswiecki var care-taker, og en nyansatt Lambert satt på tribunen. Greitt nok at Ireland brente noen store sjanser, men han kom i alle fall til disse to-tre store sjansene gjennom gode løp og plasseringsevne. Og vårt aller største problem i øyeblikket - og har vært det lenge - er jo nettopp at vi ikke produserer sjanser og heller ikke mål. Neste gang sitter de kanskje for Ireland.

Men, etter den gode kampen mot Man.U ble Ireland satt på benken mot Huddersfield i påfølgende kamp, Lamberts første, og Ireland var der ubenyttet reserve. Siden har han ikke en gang vært i troppen på kampdagen. Ikke Lamberts mann han, akkurat, ettersom han vel opplevde det samme under Lambert i Aston Villa, og der måtte trene med U-21 laget (om jeg ikke husker helt feil). :?

Jeg håpet vi skulle få en boost under Lambert. Det har vi ikke fått, selv om vi har blitt tettere bak. Etter en god start, med seier i første kamp, har det ikke blitt flere trepoengere, og poengfangsten under Lambert er ganske lik poengfangsten under Hughes, når det gjelder gjennomsnittlige poeng per kamp. Og tilliten til Lambert er synkende blant mange, ikke minst på grunn av en del laguttak og bytter som store deler av fansen har funnet uforståelig, som laguttaket mot Everton.

Og meldingen om Afellay bekymrer meg virkelig. Den gir ikke uttrykk for en sammensveiset spillergruppe som bretter opp ermene og står sammen nå i en meget viktig innspurt. Tvert imot, og er det noe vi ikke trenger nå så er det en spillergruppe der uro og interne stridigheter rår. Shaqiris kroppsspråk og kjefting på lagkameratene i de siste kampene har heller ikke etterlatt noe inntrykk av en sammensveiset gruppe som drar i samme retning. Og da har jeg ikke nevnt Pieters brudd på interne klubbregler kvelden før den enormt viktige Everton-kampen.

Lambert fremstår tøff, som ikke aksepterer slinger i valsen. Det er i og for seg bra. Men han har ikke flust av spillere å velge blant, og gjør han seg upopulær hos flere av disse er han på gyngende grunn. Når krybben er tom bites hestene, og gjør han seg upopulær er det fort gjort å "miste" garderoben.

Hvis de siste tiders hendelser viser seg å være symptomer på mangel av harmoni og samhold i spillergruppen - og mellom manager og flere spillere - så kan det fort vise seg å bli en vel så tøff motstander i innspurten som Crystal Palace, West Ham og Southampton. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Ibrahim Afellay

Innlegg Torstein Norevik » 29 Mar 2018, 15:50

Afellays exit skal visstnok skyldes en "bust up", eller krangel som vi vel sier her i landet, med Lambert på treningsfeltet, og foran resten av spillerne.

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... rt-1398468

Da skjønner jeg egentlig Lambert, for slikt er jo bare egnet til å svekke sjefens posisjon. Og Lambert er nødt til å vise hvem som er sjefen, ellers vil det jo bli det totale anarki, og det er nå i alle fall ingen tjent med.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Ibrahim Afellay

Innlegg Svein Nilsen » 30 Mar 2018, 11:51

Uff, det verste er vel at han tjener fortsatt £30.000 i UKA! Helt sinnsykt, og tar vi med de feite lønningene til Berahino, Wimmer etc så er det uforståelig mye penger som renner ut av Stoke City UTEN at vi får noe som helst igjen for det!
Men, tilbake til Afellay, det er sikkert vanskelig å akseptere at en spiller med landskamper for Nederland og kamper for selveste Barcelona IKKE er god nok for kampstallen til et Stoke City i fritt fall hvor ikke akkurat store spiller prestasjoner står i kø.........................faen vi er i trøbbel!!!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron