Tribunekultur

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Tribunekultur

Innlegg Knut Ole » 01 Mar 2018, 22:36

Stoke supportere bidro bra lørdag / borte mot Leicester (1-1). Fullt hus i bortesvingen. Sanger og salmer for full hals. Bare spillerne viste energi og innsats for logo/drakt var det veldig bra respons fra tribunen. Hver takling som smalt utløste høylytt jubel. Innkast vår vei også....skulle liksom ikke så mye til :)
I tillegg ble det slengt ett og annet mot de blå, spesielt mot Mahrez. Da hjemmefansen ble litt tausere, på 0-1, sang vi «You are in a library”. Ironi trumfer egentlig hat.
Butland kom bort til oss (motsatt sving) etter matchen. For å skrifte litt etter den store blemmen...., men fikk solid støtte tilbake; “Still England’s no one “. Jo, på bortetur er det trøkk!

Vedrørende tribunekultur. Har vært på St.Pauli kamp i dag og her er det litt annerledes enn gjengse engelske kulturen! Synges taktfast for eget lag hele matchen, også på 1-2. Mindre drittslenging på motspillere, selvom det såklart er litt Det som virkelig er fint og flott er hvordan lagene står igjen på gresset etter matchen. Først samles laget og apparatet rundt ute på banen. Deretter tar hele gjengen runden rundt til de ulike tribuneseksjonene. Det så helt fullt ut på den svære langsiden minst 10 min etter sluttsignalet. Tilsvarende bak «eget mål». Vet jo ikke om dette alltid er settingen, men jeg pratet med noen etter match og de sa at denne attityden var ganske vanlig. Her har engelske klubber MYE å hente. De fleste managere stikker jo umiddelbart inn i tunnelen og mørket, mange spillere også. Og publikum forlater stadion gjerne før slutt eller lyn-raskt etterpå. Dagens opplevelse gav meg som tribunesliter gode vibber.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron