Nedrykk?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Nedrykk?

Innlegg Torstein Norevik » 29 Mar 2018, 11:32

Jeg har hele tiden prøvd å være positiv, og har nektet for at vi er nede før det er matematisk klart. Dette har også vært min oppriktige mening, fordi vi har kamper igjen der det fortsatt er mulig å plukke en del poeng, og det fortsatt er mulig å snu skuta. Det mener jeg fortsatt.

Men da må alle dra i samme retning. Det vi ser i øyeblikket, med kjefting på medspillere, spillere som bryter interne regler og spillere som utestenges fra trening minner dessverre mer om en klubb i full oppløsning.

Noen mener at det vil være like greitt at vi rykker ned, for så å starte en total gjenoppbygging et steg lenger ned. Jeg er ikke der. Erfaring viser at de fleste klubber sliter med å komme tilbake til det gode selskap hvis de først er ramlet ut, selv om noen hederlige unntak fra dette kan trekkes frem. Et nedrykk vil utvilsomt føre til at vi mister våre beste spillere, som Butland, Shaqiri, Allen og Zouma (som nok forsvinner uansett siden han bare er på lån). I tillegg er det langt vanskeligere å tiltrekke seg kvalitetsspillere i Championship enn tilfellet er i Premier League, selv om man er villig til å spandere en del pund på dette.

Rykker vi ned er jeg redd veien tilbake blir lang og tung. :(

Robbie Earle var for øvrig inne på det samme i sin spalte i The Sentinel her om dagen... :?

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... on-1396651
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Nedrykk?

Innlegg Svein Nilsen » 31 Mar 2018, 19:50

Bra flyt i dag, tap til Soton, Palace, Huddersfield og Swansea. Seier mot Arsenal i morra så er det vidåpent, et poeng er også til god hjelp. Et forventet tap er heller ingen krise når lagene foran oss ikke vant. Vi har mange avgjørende kamper igjen, ingenting er avgjort! Goaarnnn Stoke!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Nedrykk?

Innlegg gmel » 31 Mar 2018, 20:21

Svein Nilsen skrev:Bra flyt i dag, tap til Soton, Palace, Huddersfield og Swansea. Seier mot Arsenal i morra så er det vidåpent, et poeng er også til god hjelp. Et forventet tap er heller ingen krise når lagene foran oss ikke vant. Vi har mange avgjørende kamper igjen, ingenting er avgjort! Goaarnnn Stoke!

Hvis de andre hadde vunnet hadde vi sakket akterut uten seier, og selv med seier hadde ingenting endret seg, bortsett fra dette: Vi må vinne kamper, og det virker som det er kul umulig. Lambert endrer på,laget i hytt og vær, panikken rår , og jeg for min del har mistet troen på at dette går. Den store feilen er etter mitt syn at MH ikke fikk fyken i desember slik at en ny manager kunne få tak i de spillerne han måtte trenge for å snu skute. Nå seiler vi mot stupet, og Lambert virker mest opptatt av disiplin og straff.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Nedrykk?

Innlegg vegar56 » 01 Apr 2018, 11:10

Ingen forventer noe av laget i dag, kanskje bortsett fra spillerne selv.
En glimrende mulighet til å stjele poeng og snu mye av stemningen rundt laget :?:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Nedrykk?

Innlegg mfkpotter » 01 Apr 2018, 13:52

Den negativiteten som Coates ikke skjønte noen ting av for 2-3 måneder siden, har nå for alvor slått ut i full blomst både blant supportere og spillere. Og når vi ser laget som Stoke stiller mot Arsenal i dag, og hvilke spillere som sitter på benken, så er det ikke veldig unaturlig at Stoke ligger nest sist i PL.

Jeg har trodd veldig lenge og har ikke endret mening nå, Stoke rykker dessverre ned.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Nedrykk?

Innlegg Svein Nilsen » 07 Apr 2018, 15:04

Ser nå et reservepreget og litt tafatt Liverpool lag holder Everton til 0-0 etter 80 minutter. Jeg tror det er en STOR fordel for oss at Liverpool holder Manchester City unna i returkampen i CL på tirsdag. Det betyr nemlig at vi skal til Anfield midt imellom deres to semifinaler i Champions League og det betyr at Man City kun har ligaen igjen å toppe laget mot. Og Man City skal møte flere av våre konkurrenter i bunnen av tabellen fremover; Swansea, West Ham, Huddersfield, Brighton og Southampton!! De er direkte involvert i vår skjebne! Vinner de resten av sine kamper, med toppet lag, øker det våre muligheter! Til gjengjeld så skal Liverpool kun møte oss av bunnlagene!! Så, heia Liverpool......mot Manchester City!!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Nedrykk?

Innlegg gmel » 08 Apr 2018, 17:23

Det jeg så av Southampton mot Arsenal i dag var dessverre av en helt annen kvalitet enn vårt tannløse Stoke.
Heldigvis tapte de , men det kunne like godt endt med seier. Så nå er det å håpe på at alle rundt oss taper det meste, og at innbyrdes bunnoppgjør ender uavgjort, for hvis ikke rykker vi ned selv med tre seire på tampen.
Men det er ennå et håp, neste er West Ham som helst må bankes av Chelski.....
Jeg prøvde en "nedrykkskalkulator" for et par dager siden, der berget vi plassen med glans, men dessverre gikk ikke alle resultatene i går vår vei heller. Men vår neste kamp må vinnes !
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Nedrykk?

Innlegg Svein Nilsen » 10 Apr 2018, 23:55

Yes! Liverpool klare for semifinale i Champions League, dette tror jeg er avgjørende for vår eksistens i PL, eller håpet om det!
Det drar seg til, det er få kamper igjen, og selv med en viss bedring i spill og innsats av Stoke City er det svært langt igjen til fornyet Premier League kontrakt! Faktum er vel at vi stort sett har vært dårlig hele sesongen, og ligger helt fortjent under streken, og tiden renner snart ut. Ingen 3-poenger på 9 kamper er selvfølgelig fryktelig dårlig, og kun flaks i andre kamper har hindret at vi er akterutseilt, vi har faktisk fortsatt muligheten.

Det er Huddersfield, Southampton, Crystal Palace og Swansea som er våre reelle utfordrere. Også West Ham og Brighton KAN blande seg inn i bunnstriden, de har et tøft kampprogram!

2 av disse lagene må altså være bak oss når klokken passerer 18.00 søndag 13. mai. Før det skal lagene gjennom 5 eller 6 kamper. Soton og Swansea har dessverre en kamp til gode på oss.

Tilbake til Manchester City og Liverpool; Nå har Man City KUN ligaen å spille for og ønsker å slå rekorder. Det bør bety toppet lag og full skjerpings når de skal møte mange av bunnlagene men IKKE Stoke. Så skal Liverpool ut i 2 semifinaler i Champions League og vi møter de på Anfield midt i mellom disse kampene. Det betyr B-lag og en gyllen mulighet for oss! Kun vi og Brighton av bunnlagene møter Liverpool fremover....

Slik er kampprogrammet;
Stoke; West Ham (A), Burnley (H), Liverpool (A), Crystal Palace (H) og Swansea (A).
Southampton; Chelsea (H), Leicester (A), Bournemouth (H), Everton (A), Swansea (A), Man City (H).
Crystal Palace; Brighton (H), Watford (A), Leicester (H), Stoke (A), West BA (H).
Huddersfield; Watford (H), Everton (H), Manchester City (A), Chelsea (A), Arsenal (H).
Swansea; Everton (H), Manchester City (A), Chelsea (H), Bournemouth (A), Soton (H), Stoke (H).
West Ham; Stoke (H), Arsenal (A), Manchester City (H), Leicester (A), Man United (H), Everton (H).
Brighton; Crystal P (A), Tottenham (H), Burnley (A), Man United (H), Manchester City (A), Liverpool (A).

Huddersfield og Brighton har det tøffeste programmet, men Brighton er 8 poeng foran oss. De kan faktisk realistisk gå på 6 strake tap, det betyr at vi må ha minst 3 seire, 9 poeng på våre 5 kamper. Huddersfield tror jeg får maks 3 poeng, dvs 35 poeng, da må vi også ha 9 poeng. Southampton er nærmest oss, leverte en solid kamp på Emirates på søndag men får neppe mer enn 6 poeng. West Ham har også et tøft program, slår vi de på mandag er de også i trøbbel.

Jeg tror vi MÅ ha 9 poeng på de siste 5 kampene, dvs 3 seire. Det KAN vi klare...selv om veldig lite tyder på det etter 9 kamper på rad uten seier. Men, det VIL jo snu en gang, kanskje allerede på London Stadium? Og det er selvfølgelig ikke sikkert at det holder med 9 poeng heller!
Så er det å håpe at ingen av lagene vi kjemper mot overrasker i kamper de SKAL tape!
Ingen grunn til å gi opp....ennå! Gooooaaaarrrrnnnnn STOKE!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Nedrykk?

Innlegg Torstein Norevik » 12 Apr 2018, 23:05

Svein Nilsen skrev:Yes! Liverpool klare for semifinale i Champions League, dette tror jeg er avgjørende for vår eksistens i PL, eller håpet om det!
Det drar seg til, det er få kamper igjen, og selv med en viss bedring i spill og innsats av Stoke City er det svært langt igjen til fornyet Premier League kontrakt! Faktum er vel at vi stort sett har vært dårlig hele sesongen, og ligger helt fortjent under streken, og tiden renner snart ut. Ingen 3-poenger på 9 kamper er selvfølgelig fryktelig dårlig, og kun flaks i andre kamper har hindret at vi er akterutseilt, vi har faktisk fortsatt muligheten.

Det er Huddersfield, Southampton, Crystal Palace og Swansea som er våre reelle utfordrere. Også West Ham og Brighton KAN blande seg inn i bunnstriden, de har et tøft kampprogram!

2 av disse lagene må altså være bak oss når klokken passerer 18.00 søndag 13. mai. Før det skal lagene gjennom 5 eller 6 kamper. Soton og Swansea har dessverre en kamp til gode på oss.

Tilbake til Manchester City og Liverpool; Nå har Man City KUN ligaen å spille for og ønsker å slå rekorder. Det bør bety toppet lag og full skjerpings når de skal møte mange av bunnlagene men IKKE Stoke. Så skal Liverpool ut i 2 semifinaler i Champions League og vi møter de på Anfield midt i mellom disse kampene. Det betyr B-lag og en gyllen mulighet for oss! Kun vi og Brighton av bunnlagene møter Liverpool fremover....

Slik er kampprogrammet;
Stoke; West Ham (A), Burnley (H), Liverpool (A), Crystal Palace (H) og Swansea (A).
Southampton; Chelsea (H), Leicester (A), Bournemouth (H), Everton (A), Swansea (A), Man City (H).
Crystal Palace; Brighton (H), Watford (A), Leicester (H), Stoke (A), West BA (H).
Huddersfield; Watford (H), Everton (H), Manchester City (A), Chelsea (A), Arsenal (H).
Swansea; Everton (H), Manchester City (A), Chelsea (H), Bournemouth (A), Soton (H), Stoke (H).
West Ham; Stoke (H), Arsenal (A), Manchester City (H), Leicester (A), Man United (H), Everton (H).
Brighton; Crystal P (A), Tottenham (H), Burnley (A), Man United (H), Manchester City (A), Liverpool (A).

Huddersfield og Brighton har det tøffeste programmet, men Brighton er 8 poeng foran oss. De kan faktisk realistisk gå på 6 strake tap, det betyr at vi må ha minst 3 seire, 9 poeng på våre 5 kamper. Huddersfield tror jeg får maks 3 poeng, dvs 35 poeng, da må vi også ha 9 poeng. Southampton er nærmest oss, leverte en solid kamp på Emirates på søndag men får neppe mer enn 6 poeng. West Ham har også et tøft program, slår vi de på mandag er de også i trøbbel.

Jeg tror vi MÅ ha 9 poeng på de siste 5 kampene, dvs 3 seire. Det KAN vi klare...selv om veldig lite tyder på det etter 9 kamper på rad uten seier. Men, det VIL jo snu en gang, kanskje allerede på London Stadium? Og det er selvfølgelig ikke sikkert at det holder med 9 poeng heller!
Så er det å håpe at ingen av lagene vi kjemper mot overrasker i kamper de SKAL tape!
Ingen grunn til å gi opp....ennå! Gooooaaaarrrrnnnnn STOKE!
En veldig bra analyse, Svein :)

Jeg håper og tror ennå at det er mulig at vi redder oss helt på tampen, men det vil bli veldig tøft og forutsetter nok antakelig tre seire på de fem siste kampene, som du også skriver. Det er mulig å slå både West Ham, Burnley, Crystal Palace og Swansea på gode dager, men det er klart det vil bli tøft å greie hele tre seire på fire kamper mot disse, spesielt siden to av kampene går på bortebane.

Så er det jo et spørsmål om det er å tro på julenissen at vi skal greie å ta poeng på Anfield. Vel, vi greidde det nesten på The Emirates, der håpet ble ødelagt av en feilaktig dommeravgjørelse et kvarter før slutt. Da er det vel kanskje heller ikke utopisk på Anfield, selv om sjansen nok er liten ? Kanskje spesielt fordi kampen går midt mellom de to semifinalene i Champions League. Tidspunktet for kampen er utvilsomt gunstig for oss, fordi Liverpools fokus på semifinalene nok er større enn fokuset på Stoke-kampen. Og det kan også kanskje føre til at Klopp vil hvile noen av sine beste spillere mot oss. Det burde i alle fall ikke være noen ulempe for oss.

Når det er sagt så vil poeng på Anfield likevel være bonuspoeng, støtet må nok settes inn mot de fire andre lagene jeg nevnte.

Jeg tror nok det skal veldig mye til for at West Ham og Crystal Palace rykker ned. De har nok i utgangspunktet de beste mannskapene av lagene du nevner. Palace har et overkommelig program nå mot slutten, og har tre av fem kamper på hjemmebane, blant annet mot jumbo WBA. West Ham har et relativt tøft program, men på den annen side har de 4 av 6 kamper av de gjenstående kampene hjemme, og bare to igjen borte, og trenger nok bare tre-fire poeng for å være nokså trygge.

Jeg tror lagene vi først og fremst må håpe å legge bak oss er Southampton og Huddersfield. Southampton har vært i dårlig form, og har allerede sluppet inn seks mål på to PL-kamper under Hughes, så det ser ut til at Sparkys´ fri flyt av baklengs fortsetter i Southampton. Det er godt nytt for oss. I tillegg skal de spille semifinale mot Chelsea i FA-cupen, så de har ikke bare ligaen å konsentrere seg om. Det tror jeg heller ikke er noen ulempe for oss.

Huddersfield virker å være i veldig dårlig slag, og har også et tøft program igjen, med Man.C, Chelsea og Arsenal i de tre siste kampene, de to første på bortebane. En annen sak er at Huddersfield har nesten like dårlig målforskjell som oss per i dag (skiller 5 mål), og det kan fort snu med et par seire for oss og noen tap for de, og kan gjøre at vi kan komme til å gå foran de vi ved poenglikhet.

Når det gjelder Swansea og Brighton tror jeg det vil bli tøft å ta de igjen. Brighton har riktig nok et tøft program igjen, men har allerede 35 poeng, og er nok trygge om de greier 2-3 poeng på de siste seks kampene. Men går de på seks strake tap - noe som ikke er umulig når man ser på kampprogrammet - så lever også de farlig.

Swansea har ikke så mange poeng som Brighton, og har også noen tøffe kamper igjen, men har fire av seks kamper på hjemmebane. Har tre tøffe kamper i vente nå, men så venter Bournemouth og Southampton før de møter oss i siste kamp. Kanskje vi er bedre tjent med at de er trygge før siste kampen mot oss, og heller skal håpe på at vi greier å legge Huddersfield og Southampton bak oss ?

Veldig mye om, og hvis og men, men summa summarum har vi fortsatt dette i egne hender. Selvsagt er resultater i en del andre kamper viktige, men til syvende og sist er det opp til oss selv å gjøre en skikkelig avslutning, og sikre oss de nødvendige poengene. Kan vi greie det ? Som jeg sa innledningsvis, så har jeg fortsatt troen. Men det blir tøft.

Grunnen til at jeg har et håp, er at jeg synest vi har bedret oss betydelig under Lambert, selv om det har blitt lite poeng. Det har vært en helt annen innsats, og vi har hatt bra kamper mot sterke lag som Arsenal og Tottenham, og luktet på poeng i begge. Vi har hatt mye marginer imot, og vi har hatt dommeravgjørelser imot som har vært matchavgjørende. Men vi har selvsagt heller ikke vært dyktige nok, når vi stadig brenner opplagte sjanser og slipper inn enkle mål, noe som har vært "hakk i plata" denne sesongen.

Skal vi greie dette så må det full insats til, helhjertet støtte fra fansen, marginer riktig vei - både i egne og andres kamper - og personlige feil må lukes bort. Men greier vi det, så er det også mulig å få de nødvendige poengene - tror jeg.

Så håpet lever - hos meg i alle fall... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Nedrykk?

Innlegg Svein Nilsen » 13 Apr 2018, 11:22

Veldig enig Torstein. Det er selvfølgelig primært Southampton og Huddersfield vi kjemper mot. Og det du nevner med FA cup semifinale på Soton og målforskjellen til Huddersfield KAN være det som gjør at det vipper vår vei. Men, først og fremst må vi vinne fotballkamper, og det gjør vi jo ikke så ofte! Men, jeg er alltid optimist og har trua helt til "the fat lady start singing"!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron