Nedrykk?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Nedrykk?

Innlegg Svein Nilsen » 24 Apr 2018, 20:17

Håpet lever, men "the fat lady" har rensket stemmen og åpnet munnen......... Det kan godt hende at Huddersfield får maks 1 poeng på sine siste 4 kamper, kanskje 0, Southampton har også et vanskelig program. Swansea får det også tøft, MEN ingen ting hjelper hvis vi ikke vinner kamper - og det er det vi ikke gjør for øyeblikket. Mitt tips; Vi havner foran Southampton, og à poeng med Huddersfield, men de går på noen tunge tap og vi går foran på målforskjell! Usikker på om jeg tror på det selv men...... :D
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Nedrykk?

Innlegg onside » 27 Apr 2018, 21:09

Tro, håp og kjærlighet
Jeg går rundt i et kaos av følelser hvor ingrediensene tro, håp og kjærlighet har tatt fullstendig overhånd.
Fornuft og rasjonell tenkning har forduftet, til fordel for et Nirvana av ønsker, drømmer om urealistiske utfall.
Satt og funderte på hva Championship heter på Norsk; OBOS-ligaen er det visst.
Jeg vil ikke til OBOS-ligaen. Der blir vi flådd - for det lille vi har av kvalitetsspillere.
Jeg orker bare ikke.

Jeg har våte drømmer om at vi banker Liverpool i morgen.
Hvis jeg skal prøve å tenke realistisk på det, så taper vi vel 10-0. De grisebanker Roma 5-2 - som er i Champions League nesten hvert år,
noe vi er et lite stykke unna. Derfor vil det bli et stort tap i morgen. Sahla + Manè + Firmino.... mot Shawcross + Martins Indi + Pieters : Huff, Huff & Huff.

Er det rart man MÅ klamre seg til Tro, Håp og masse Kjærlighet?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nedrykk?

Innlegg Lilledino » 28 Apr 2018, 19:25

Svein Nilsen skrev:Håpet lever, men "the fat lady" har rensket stemmen og åpnet munnen......... Det kan godt hende at Huddersfield får maks 1 poeng på sine siste 4 kamper, kanskje 0, Southampton har også et vanskelig program. Swansea får det også tøft, MEN ingen ting hjelper hvis vi ikke vinner kamper - og det er det vi ikke gjør for øyeblikket. Mitt tips; Vi havner foran Southampton, og à poeng med Huddersfield, men de går på noen tunge tap og vi går foran på målforskjell! Usikker på om jeg tror på det selv men...... :D

Nå fikk vi et poeng i dag, som nullstiller målforskjell, men Southampton vant... vi MÅ vinne de 2 neste, så får vi se

Men, vi har ingen kultur med å vinne kamper, så dette blir spennende...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Nedrykk?

Innlegg Svein Nilsen » 28 Apr 2018, 23:09

Deilig med et poeng, og like deilig at Huddersfield og Swansea tapte. Synd at Soton vant, men totalt "vant" vi vel runden sammen med Soton. Huddersfield får ikke flere poeng, havner på 35 poeng. Tar vi 2 seire så havner vi på 36. Vi kan også gå foran Huddersfield på målforskjellen hvis de tar et poeng. Southampton har igjen Everton og Swansea borte og Manchester City hjemme. De kan ta max 3 poeng og totalt 35 poeng, realistisk! Swansea har Bournemouth borte samt Soton og Stoke hjemme. Slår de Soton så er de foran oss. Jeg har trua, MEN vi kan kun klare det med 2 seire. Slår vi Palace på lørdag blir det en sinnsyk spennende avslutning!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Nedrykk?

Innlegg gmel » 29 Apr 2018, 08:39

Svein Nilsen skrev:Deilig med et poeng, og like deilig at Huddersfield og Swansea tapte. Synd at Soton vant, men totalt "vant" vi vel runden sammen med Soton. Huddersfield får ikke flere poeng, havner på 35 poeng. Tar vi 2 seire så havner vi på 36. Vi kan også gå foran Huddersfield på målforskjellen hvis de tar et poeng. Southampton har igjen Everton og Swansea borte og Manchester City hjemme. De kan ta max 3 poeng og totalt 35 poeng, realistisk! Swansea har Bournemouth borte samt Soton og Stoke hjemme. Slår de Soton så er de foran oss. Jeg har trua, MEN vi kan kun klare det med 2 seire. Slår vi Palace på lørdag blir det en sinnsyk spennende avslutning!


Jeg har også satt opp min egen lille tabell med samme konklusjon, men den første forutsetningen er to seire. CP imponerte vel i går, men har berget plassen. Hvis Swansea også er berget før siste runde har de kanskje også bare æren å spille for. Men det har vi sett noen ganger før, noen faller sammen, andre slipper seg løs. Men uansett: Vi må slå CP, ellers er det bare å sette opp en salgsbod i Stanley Matthews vei :(
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Nedrykk?

Innlegg Svein Nilsen » 30 Apr 2018, 10:39

gmel skrev:
Svein Nilsen skrev:Deilig med et poeng, og like deilig at Huddersfield og Swansea tapte. Synd at Soton vant, men totalt "vant" vi vel runden sammen med Soton. Huddersfield får ikke flere poeng, havner på 35 poeng. Tar vi 2 seire så havner vi på 36. Vi kan også gå foran Huddersfield på målforskjellen hvis de tar et poeng. Southampton har igjen Everton og Swansea borte og Manchester City hjemme. De kan ta max 3 poeng og totalt 35 poeng, realistisk! Swansea har Bournemouth borte samt Soton og Stoke hjemme. Slår de Soton så er de foran oss. Jeg har trua, MEN vi kan kun klare det med 2 seire. Slår vi Palace på lørdag blir det en sinnsyk spennende avslutning!


Jeg har også satt opp min egen lille tabell med samme konklusjon, men den første forutsetningen er to seire. CP imponerte vel i går, men har berget plassen. Hvis Swansea også er berget før siste runde har de kanskje også bare æren å spille for. Men det har vi sett noen ganger før, noen faller sammen, andre slipper seg løs. Men uansett: Vi må slå CP, ellers er det bare å sette opp en salgsbod i Stanley Matthews vei :(


Jepp, vi må slå CP...og Swansea. Med tanke på at vi ikke vinner fotballkamper så virker det relativt håpløst, men større undre har skjedd før! Alle vi som skal over til helgen fikk jo et kjærkomment halmstrå også, det blir fullt hus og skikkelig trykk - så lenge gutta leverer. Gjør de ikke det, blir det dårlig stemning og mindre hyggelig! Jeg tror fortsatt at 2 seire holder til fornyet PL status. Come on you mighty, miiiightyyyyyy Potters!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Nedrykk?

Innlegg Torstein Norevik » 01 Mai 2018, 23:13

Et bonuspoeng mot Liverpool var kjempepositivt, og kan vise seg å bli utrolig viktig. Det hjelper likevel lite hvis vi ikke vinner de to siste kampene, mot Crystal Palace og Swansea. For med en seier og en uavgjort vil vi bare oppnå 34 poeng, og da er det kun Swansea og Southampton vi kan ta igjen. Haken er bare at på 34 poeng vil vi neppe kunne passere begge, på grunn av at disse to møtes innbyrdes. Med Soton seier i denne kampen vil de være på 35 poeng, mens med Swansea-seier vil "svanene" være på 36 poeng. Med uavgjort mellom de to vil vi riktig nok fortsatt kunne komme foran Soton, og komme à poeng med Swansea - selv med 34 poeng - men på grunn av at vi har så mye dårligere målforskjell enn Swansea vil vi ikke kunne passere de likevel. Og dette er da også vel og merke under forutsetning av at ingen av disse to tar flere poeng enn dette.

Så i praksis er det kun to seire som gjelder, og vi vil likevel være avhengig av at andre resultater går vår vei.

Mulig ? Ja, men mye skal klaffe. :?

Med to seire havner vi altså på 36 poeng. Da er det fire lag vi fortsatt kan ta igjen, West Ham, Huddersfield, Swansea og Southampton. At vi tar igjen West Ham anser jeg lite sannsynlig, fordi de bare trenger ett poeng på de tre siste kampene for å nå 36, og når de denne poengsummen greier vi nok ikke å ta de igjen fordi de har vesentlig bedre målforskjell enn oss. De har igjen hjemmekamper mot Man.U og Everton, og bortekamp mot Leicester. Jeg tror de vil få minst ett poeng på disse tre kampene, og da er de i praksis utenfor rekkevidde.

Under forutsetning av at vi selv gjør vår del av oppgaven, tror jeg at vi har mulighet for å passere Huddersfield. Det er sannsynlig at de taper borte både mot Chelsea og Manchester City, og gjør de det må de vinne hjemme mot Arsenal i siste kamp for å få mer enn 36 poeng. Da har de stort press på seg, og Arsenal er heller ikke enkle å slå, så det er langt fra noe usannsynlig scenario at Huddersfield ender opp på 35 eller 36 poeng. Da vil vi trolig være forbi, hvis vi vinner de to siste, fordi vi å så fall antakelig også vil ha bedre målforskjell enn Huddersfield og vil gå forbi også ved poenglikhet.

Da gjenstår det i så fall å legge enten Swansea eller Southampton bak oss. Kanskje er vi best tjent med at Swansea kniper poeng borte mot Bournemouth, og vinner hjemme mot Southampton, spesielt hvis Southampton ikke vinner borte mot Everton. For da vil Swansea være trygge når de møter oss i siste runde, og det er nok et bedre utgangspunkt for oss enn å møte et lag som kjemper med alt de har for å overleve. Med et slikt scenario vil Southampton stå med 33 poeng før siste runde, og må i praksis vinne over Manchester City for å berge plassen. Man.C er riktig nok mestere for lengst, men kan slå en rekke rekorder i Premier League. Det vil nok gi tilstrekkelig motivasjon til at de ikke taper mot Southampton i siste runde.

Men som sagt...en helt klar forutsetning er at vi vinner både mot Crystal Palace og Swansea. Men Crystal Palace er i praksis allerede så godt som helt sikre, og Swansea kan være det når de møter oss. Det burde være en fordel for oss. At Crystal Palace vant 5-0 over Leicester i forrige runde skyldes neppe at CP er et så mye bedre fotballag enn Leicester. Snarere skyldtes vel det at Leicester befinner seg i et slags ingenmannsland, og hadde lite å spille for. I denne fasen kan nettopp det utgjøre en veldig stor forskjell, når et lag som har mye å spille for møter et lag som har lite å spille for.

Kanskje det er det som til slutt kan vippe vektstangen riktig vei for oss, slik at vi likevel kan få en "happy ending" på en "story" som lenge har sett ut til å ende trist...?

Jeg lever i håpet... 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Nedrykk?

Innlegg Oddvin » 04 Mai 2018, 21:32

Det er nok større sjangser for at nisser og troll finnes enn at Stoke skal klare seg i PL, men me må ha trua. Håper gjengen som er over får nåke å gleda seg over, og at det fremdeles er håp etter denne kampen.
Uansett, me sjåast på Tysnes!
Oddvin
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1102
Registrert: 07 Aug 2010, 13:57
Bosted: Os

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron