Nedrykk?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Nedrykk?

Innlegg Torstein Norevik » 04 Mar 2018, 16:04

Hughes fikk mye tyn da han uttalte at FA-cup tapet mot Coventry i ettertid vil kunne vise seg å være en "blessing in disguise". Når man tenker på hva dette tapet nok gjorde med spillernes - fra før allerede dårlige - selvtillit, er vel utsagnet mer enn tvilsomt, isolert sett.

Det Hughes nok mente, og som han kan ha rett i, er at tapet gjorde at vi kan ha fokus kun på Premier League og ikke noe annet, og at dette ville kunne være en fordel i ligainnspurten.

Faktum er at tre av våre argeste konkurrenter i nedrykkskampen, Brighton, Swansea og Southampton, alle fortsatt er opptatt med FA-cup, og skal spille kvartfinaler om knappe to uker. Southampton skal opp mot Wigan, og selv om sistnevnte slo ut selveste Manchester City, vil det ikke være noe usannsynlig scenario om The Saints også tar seg til semifinalen.

Swansea har hjemmekamp mot Tottenham, en vanskelig men ikke mulig oppgave for waliserne.

Tøffest blir det nok for Brighton, som skal opp mot Manchester United på Old Trafford.

Poenget er: I hvilken grad vil dette forstyrre disse lagenes innsats i ligaen i den tette og spennende innspurten, der hvert poeng og hvert mål kan bli utslagsgivende ? Aner vi at dette kan være små momenter, i favør av Stoke, eller er slike tanker å koke suppe på spiker og bare å gripe etter hvert eneste tynne halmstrå ? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Nedrykk?

Innlegg Rune » 06 Mar 2018, 00:30

Fikk heldigvis litt hjelp av Manu i kveld ;) .. ikke ofte jeg holder med dem, men ....Crystal P spilte bra, så Stoke må være "på jobb", som Sørloth senior sa i studio ifm Manu i pausen, når vi møter Palace ....
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Nedrykk?

Innlegg onside » 06 Mar 2018, 11:39

Diouf kan se ut til ha brudd i kragebeinet, noe som betyr at han er ute i minst to måneder, kanskje resten av sesongen? Kranglingen med Hoedt kostet oss, med andre ord en spiss/wing. Jeg synes det er utrolig at dette ikke fikk/får konsekvenser for Hoedt, da dette var en klar hevn fra hans side, uten sjanse på å nå ballen! PS. men det hjelper hverken Stoke eller Diouf nå, dessverre.

Så hvem spiller spiss hjemme mot Man. City? Jeg tipper det er plan B som gjelder: Crouch. Det er og blir plan B. Jeg ville prøvd Campbell igjen. Håper at han vet hvordan han skal løpe i forhold til Shaqiri og Choupo-Moting, det var ganske tydelig mot Leicester at de ikke var samspilte. Eller skal Jesè så starte igjen? Eller skal vi la Berahino få lufte beina sine av igjen?

Uansett vi sitter igjen med plan-B, -C, -D og -E! Dette fordi det ikke ble handlet noen spiss da vi trengte det som mest! :x
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nedrykk?

Innlegg Svein Nilsen » 06 Mar 2018, 17:33

At ikke vi har klart å hente inn en annen spiss enn Berahino de siste 5 overgangsvinduene er i beste fall tjenesteforsømmelse, i verste fall den direkte årsaken til et nedrykk. Det er mye som skurrer nå, også Lamberst taktikk. I en kamp vi bør vinne (Southampton) får vi vår spiss skadet etter 15 minutter, hva gjør geniene på sidelinja da? Setter inn en dårlig venstreback! Forstå det den som kan. Ikke mye tillitt til våre to potensielle spisser på benken; Crouch og Jese. At Hanmeddetlangenavnet har vært dårlig i 4-5 kamper på rad har ikke fått noen konsekvenser for han ennå, og den mest naturlige erstatteren, Sobhi, sitter jo hjemme og ser kampen på TV! Ser vi på de som sitter på benken så oser det ikke akkurat PL kvalitet. Unggutta Campbell og Edwards er vel også ute av bilde nå, hvis ikke skaden til Diouf gir plass til Tyrese på benken igjen!

Jeg hadde vondt i både kropp og sjel men i går kveld måtte jeg faktisk heie på Manchester United, uff - føltes som et svik, men de gjorde iallefall det de måtte selv om det satt langt inne. Vi rykker jo ned hvis lagene rundt oss fortsetter å ta poeng mot Topp-6 lagene. At vi holder oss på 34 poeng som noen tror, er nok bare en våt drøm! Vi må fortsette å håpe at Topp-6 lagene gjør sin jobb, og at vi gjør vår! Nå blir jo de andre kampen vel så viktig for oss fremover, vi får flere lag å "holde med" i kampene mot våre kollegaer i bunnen.
Til helgen er det mange "interne" kamper i bunnstriden, mens vi prøver oss mot litt vanskeligere motstander. Newcastle-Southampton og Huddersfield-Swansea blir nøkkelkamper, men det skal deles ut minst 2 poeng i hver kamp. Så har West Ham en overkommelig kamp hjemme mot Burnley (heia Burnley), så er det å håpe at Arsenal, Tottenham og alle mest Chelsea gjør jobben sin. At Chelsea møter Barcelona uken etter KAN jo bety at de ikke er helt på hjemme mot Crystal Palace...håper ikke det. At spesielt Swansea har en FA cup kvartfinale å se frem mot, kan jo være en fordel for oss, kanskje!
Dette blir en rysare!

Gooooarrrrnnnn Stoke.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Nedrykk?

Innlegg Lilledino » 06 Mar 2018, 18:20

Jeg mener at TP en gang sa at 36 er nok..

Uansett, kamper skal spilles og vinnes.
Når det er sagt, så tror jeg Lambi (som Tørnquist velger å kalle ham) har fått en annen attitude i spillerne og at de nå ikke er Zoombier på vei til nedrykk.

Derfor tror jeg på uavgjort på mandag...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Nedrykk?

Innlegg Knut Ole » 11 Mar 2018, 00:52

Viktige tap for utsatte konkurrenter i dag. Heldigvis !
Wba (er mer el mindre fortapt), Palace, Southampton , WestHam. Og greit at Huddesfield og Swanse delte poeng.
Endelig litt positivt nytt.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Nedrykk?

Innlegg Torstein Norevik » 11 Mar 2018, 11:29

Knut Ole skrev:Viktige tap for utsatte konkurrenter i dag. Heldigvis !
Wba (er mer el mindre fortapt), Palace, Southampton , WestHam. Og greit at Huddesfield og Swanse delte poeng.
Endelig litt positivt nytt.

Ja, resultatene gikk vår vei, heldigvis. Det blir også veldig viktig i de resterende rundene, i tillegg til at vi selv sanker bra med poeng.

I øyeblikket synest jeg at West Ham og Southampton ser ut til å være de klubbene som ser svakest ut, i tillegg til WBA. West Ham har jo kollapset fullstendig, etter en god start under Moyes, og har nå tre tre-måls tap på rappen. Etter den sterke 4-1 seieren borte over Huddersfield har de spilt 7 kamper, som har gitt fire tap, to uavgjorte og bare en seier. Og de slipper inn veldig mye mål for tiden. Hvis ikke de greier å snu trenden raskt, kan de komme til å slite med å holde plassen. De har jo også - i likhet med Stoke - et tøft kampprogram mot slutten, og har igjen tøffe hjemmekamper mot begge Manchester-lagene, og bortekamper mot Arsenal og Chelsea.

Jeg så noen glimt fra Burnley-kampen igår, og West Ham-fansen var rasende. Faktisk så rasende at eierne - av sikkerhetsmessige grunner - måtte geleides ut av sikkerhetsvaktene. Ikke noe godt utgangspunkt for en tøff ligaavslutning, noe som kan komme Stoke til gode.

Southampton virker også veldig svake, og har - hvis vi ser bort fra borteseieren mot bunnlaget WBA i februar - ikke vunnet siden 26. november. De har også tøffe kamper igjen, med bortekamp mot Arsenal og hjemmekamper mot Chelsea og Man.C. De har også igjen bortekamper mot Leicester og Everton, som også vil bli tøft. I tillegg skal de ut i kvartfinalekamp mot Wigan i FA-cupen, og kan komme til å kvalifisere seg for semifinalen. Veldig bra det - i utgangspunktet - men kanskje kan dette likevel bli et forstyrrende element i en tøff bunnkamp, som Stoke faktisk kan profitere på.

WBA synest fortapt, og i øyeblikket synest jeg at nettopp West Ham og Southampton fremstår som de mest sannsynlige kandidatene til å slå følge ned i Championship, om de ikke greier å snu trenden i de siste kampene. ;)

Nå ligger Crystal Palace riktig nok enda svakere til enn West Ham og Southampton, og har i likhet med West Ham hatt en meget svak periode etter en flying start under Hodgson. 2 poeng på de syv siste kampene bærer ikke bud om god form. Men så har de også møtt tøff mye motstand, som Arsenal, Tottenham, Man.U og Chelsea og hatt mye marginer imot. Mot Tottenham holdt de 0-0 inntil Kane avgjorde to minutter før slutt. Mot Man.U ledet de 2-0 til godt ut i annen omgang, men tapte på en skikkelig United-sluttspurt, som kulminerte med Matic´s scoring på overtid. Og mot Chelsea hadde de stolpeskudd og annulert scoring, begge ved Sørloth, og der mange mener at annulleringen var tvilsom. Så det har vært mye stang ut for Palace, så kanskje er de noe bedre enn tabellsituasjonen tilsier ? ;)

Og vi skal heller ikke glemme at lag som Swansea, Huddersfield og Newcastle heller ikke på langt nær er trygge. Jeg kunne tatt med Bournemouth i samme åndedrag, men ser at de i øyeblikket leder 1-0 over Tottenham, og holder det resultater seg så har nok de tatt et langt steg i retning ny kontrakt. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Nedrykk?

Innlegg Lilledino » 12 Mar 2018, 13:07

Torstein Norevik skrev:
Knut Ole skrev:Viktige tap for utsatte konkurrenter i dag. Heldigvis !
Wba (er mer el mindre fortapt), Palace, Southampton , WestHam. Og greit at Huddesfield og Swanse delte poeng.
Endelig litt positivt nytt.

Ja, resultatene gikk vår vei, heldigvis. Det blir også veldig viktig i de resterende rundene, i tillegg til at vi selv sanker bra med poeng.

I øyeblikket synest jeg at West Ham og Southampton ser ut til å være de klubbene som ser svakest ut, i tillegg til WBA. West Ham har jo kollapset fullstendig, etter en god start under Moyes, og har nå tre tre-måls tap på rappen. Etter den sterke 4-1 seieren borte over Huddersfield har de spilt 7 kamper, som har gitt fire tap, to uavgjorte og bare en seier. Og de slipper inn veldig mye mål for tiden. Hvis ikke de greier å snu trenden raskt, kan de komme til å slite med å holde plassen. De har jo også - i likhet med Stoke - et tøft kampprogram mot slutten, og har igjen tøffe hjemmekamper mot begge Manchester-lagene, og bortekamper mot Arsenal og Chelsea.

Jeg så noen glimt fra Burnley-kampen igår, og West Ham-fansen var rasende. Faktisk så rasende at eierne - av sikkerhetsmessige grunner - måtte geleides ut av sikkerhetsvaktene. Ikke noe godt utgangspunkt for en tøff ligaavslutning, noe som kan komme Stoke til gode.

Southampton virker også veldig svake, og har - hvis vi ser bort fra borteseieren mot bunnlaget WBA i februar - ikke vunnet siden 26. november. De har også tøffe kamper igjen, med bortekamp mot Arsenal og hjemmekamper mot Chelsea og Man.C. De har også igjen bortekamper mot Leicester og Everton, som også vil bli tøft. I tillegg skal de ut i kvartfinalekamp mot Wigan i FA-cupen, og kan komme til å kvalifisere seg for semifinalen. Veldig bra det - i utgangspunktet - men kanskje kan dette likevel bli et forstyrrende element i en tøff bunnkamp, som Stoke faktisk kan profitere på.

WBA synest fortapt, og i øyeblikket synest jeg at nettopp West Ham og Southampton fremstår som de mest sannsynlige kandidatene til å slå følge ned i Championship, om de ikke greier å snu trenden i de siste kampene. ;)

Nå ligger Crystal Palace riktig nok enda svakere til enn West Ham og Southampton, og har i likhet med West Ham hatt en meget svak periode etter en flying start under Hodgson. 2 poeng på de syv siste kampene bærer ikke bud om god form. Men så har de også møtt tøff mye motstand, som Arsenal, Tottenham, Man.U og Chelsea og hatt mye marginer imot. Mot Tottenham holdt de 0-0 inntil Kane avgjorde to minutter før slutt. Mot Man.U ledet de 2-0 til godt ut i annen omgang, men tapte på en skikkelig United-sluttspurt, som kulminerte med Matic´s scoring på overtid. Og mot Chelsea hadde de stolpeskudd og annulert scoring, begge ved Sørloth, og der mange mener at annulleringen var tvilsom. Så det har vært mye stang ut for Palace, så kanskje er de noe bedre enn tabellsituasjonen tilsier ? ;)

Og vi skal heller ikke glemme at lag som Swansea, Huddersfield og Newcastle heller ikke på langt nær er trygge. Jeg kunne tatt med Bournemouth i samme åndedrag, men ser at de i øyeblikket leder 1-0 over Tottenham, og holder det resultater seg så har nok de tatt et langt steg i retning ny kontrakt. :?


Og så gikk Bournemouth på en smell mot Spurs. Tap 1-4.
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Nedrykk?

Innlegg mfkpotter » 19 Mar 2018, 13:43

Etter det pinlige tapet mot Everton, så er jeg redd for at toget har gått. Nå har alle sagt i 10 kamper, at neste kamp bare må vinnes, men det ender alltid med 0-0 eller tap. Greit nok at laget har blitt bedre defensivt, men offensivt er det ingen tegn til bedring. Når du ser på de andre lagene Stoke kjemper med, så tør jeg påstå at alle er bedre en Stoke pr. i dag. Det er jo alltid lett å være etterpåklok, men ansettelsen av Lambert kan ses på som en skikkelig tabbe av ledelsen. Nå var Hughes ferdig uansett, men dessverre så ser Lambert ut som en mega amatør der han prøver å redde klubben. Det er jo ikke så lenge siden Coates uttalte at han ikke skjønte all negativiteten og alt maset om nedrykk, vel takket være hans passivitet så rykker Stoke ned og spørsmålet blir om Stoke kan gjøre som Burnley og Newcastle og komme tilbake. Jeg tror mest på at klubben dessverre tar en Sunderland og blåser gjennom championship til League 1.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Nedrykk?

Innlegg -Tottal- » 23 Mar 2018, 23:28

Det er ikke ferdig, før det er ferdig.
Ikke en snill kamp mot Arsenal borte på søndag, har jo tapt hver eneste kamp der siden opprykk for 10 år siden.
95% sikkert at det blir atter en smultring i målprotokollen for The Potters etter denne match. Ikke bra, kan du si.

Men er det håp ? Er det faan meg håp ? Etter hjemmetapet mot Everton er det opplagt å si - NEI
Sorry, men for en jævla tafatt gjeng som skal presentere Stoke City de resterende kamper.

Men likevel, er det håp i hælvete ? Kanskje. Det er alt jeg kan si. Skandaløst dårlig målforskjell er ett poeng mindre.
Gutta må få lyst til å vinne, kjempe for yrkesstoltheten med å prestere - faan de er i røde og hvite striper- skapt for å vinne.
Kjemp for faan. Krig, det er ingenting å tape på det, jævla overbetalte puddinger. Savner Walters og Whelan. De visste hva
dette handlet om. Og statistikken sier at da ble det sjeldent tap når de altfor lite respekterte spillere var på banen, de som
bare bare løp og løp, og en sjelden gang gjorde seg bemerket med foppall brillianse. Walters klarte det innemellom, men som
tungvekter og løpefant ble det sjeldent eller aldri verdsatt. Blø for faan. Det er ikke veldig vanskelig.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron