Overgangsvinduet januar 2018

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg onside » 22 Des 2017, 19:41

Vi vet jo faktisk ikke hvilken manager vi har 1. januar, da Mark Hughes engasjement som Manager henger i en tynn liten hyssing, og den blir ikke sterkere selv med seier mot WBA i morgen. Eneste som kanskje kan redde Sparky er en sterk og overbevisende seier over WBA, noe jeg tror er utopi. Uansett den som eventuelle kommer, vil få en formidabel jobb for å berge plassen da vi har hatt en begredelig to måneders periode nå, etter en faktisk ikke så aller verst start....

Problem 1. Vi solgte feil spillere!
Å selge 100% spillere er skummelt. Vi solgte tre (Walters, Bardsley og Whelan), og så solgte vi vår beste spiller de to siste årene, Marko Arnautovic. Vi sitter igjen med Johnson, Adam og Crouch.

Problem 2. Vi kjøpte/lånte feil spillere. For seint og for dyrt.
Det tar tid å spille inn nye spiller, normalt sett, mens andre glir rett inn. Fletcher så ut som et kjempekjøp som ble den joviale og godt likte spilleren som glei rett inn på laget og stod for det stabile, rolige og ballfordelende midtpunktet på midtbanen, og i garderoben. Sammenlignet med Whelan er han endel bedre offensivt, med tendenser til gode gjennombruddspasninger og skudd, mens defensivt åpnet han bra, men har etterhvert blitt en katastrofe bakerst på midtbanen. Der Whelan var ballvinner går nå motstanderen igjennom som kniv i smør - for å overdrive en smule. Jeg tror detter er mye av problemet, og det løses ikke med tre midtstoppere. De som kan lagbygging vet hva sentrallinje betyr. Hullet ligger på bakre midtbane - også. Allen trenger en tiger ved siden av seg, som er mer statisk og stabil defensivt, Whelan passet mye bedre.
Wimmer er et eget kasus. Har veldig mye å forsvare i forhold til prisen, har hatt en variabel periode hos Stoke, takket være mye variasjon, nye medspillere, nye systemer. Håper han blir stabiliteten etterhvert.... Zouma har vært lyspunktet med sin fart og taklingskraft, men har begrensninger plasseringsmessig og pasninger offensivt. Faen, Wilson var jo faktisk mye bedre pasningsmessig fremover jo! Bruno Martins overgangen var jo en pinsom og langdryg affære, dessverre ikke opp mot det han presterte forrige sesong. Coupho Mouting liker jeg. Har basisfunksjonene som å ta i mot ball, holde ball og gi fra seg ball. Bra signering, men benyttet i en fullstendig feil kontekst, etter min mening. Burde vært mer oppspillspunkt sentralt (tier) og ikke ytreløper eller spiss(han er ikke spiss) selv om han hadde sine golden moments....
Jese, burde vel vært sendt hjem til Spania igjen eller aldri lånt, slik er det bare......

Problem 3. For dårlig ettervekst!
Sjefsspeider/Teknisk direktør Cartwright jobber sikkert langsiktig med investeringer i unge spillere og samarbeid med andre klubber (St.Pauli) men dette har ikke materialisert seg på noen som helst måte i dagens spillerstall. Ngoy, Cambell, Tymon og Edwards har fått minimal tillit, men andre unggutter er enten lånt ut eller solgt (Waring, Moha m.fl) så her bæres det ingen frukter fra egen stall enda. «Stakkars» Edwards er vel eneste unntaket, men når han starter to kamper og de er bortekampene mot henholdsvis Manchester City og Tottenham, får man virkelig begynne å lure.

Problem 4. Spillestil
Fra 4-2-3-1 til 3-4-2-1
Det er jo dette som overrasket meg mest, og kanskje det mest skuffende vår manager har utøvet. Dette var en god ide tuftet på Wales sin suksess fra EM og også ganske andre lag i PL bl.a Chelsea. Så får vi inn tre nye stoppere, og håper dette skal gå bra, og så glemmer man det helt essensielle i denne formasjonen, wingbackene.... Pieters gjør så godt han kan, men blir litt for bakoverspillende, og greier aldri gå forbi en mann noensinne, og da er den formasjone dødfødt på den siden. Diouf har greid seg bedre, og jobber godt både opp og ned ( ikke ulik Moses i Chelsea) men mangler noen å spille ballen til fremover..... Vi tvinges inn i en spillestil uten at vi har spillere med ferdigheter eller evner til å tilegne seg ferdigheter til å spille det spillet Sparky vil....

Problem 5. Spiss
Dette har jeg skrevet om før også. Vi har ikke spiss. Vi har ikke spiss. Vi har ikke spiss. Hvordan kan et lag i Pl ikke ha spiss? Dette er det viktigste våpenet et lag bør ha. SPISS. Se på alle de andre lagene i Pl; de har en spiss. Vi har det ikke. Crouch har blitt satt opp fast på spissplass i de siste kampene. All honnør, dette er kun en nødløsning, og det vet Mark Hughes også. Spissen hans sitter på benken og heter Barahino, og han har enda ikke levert noe som helst. Beste kamp hittil var mot Man.C i forrige sesong hvor han løp som en galeislave for å hindre bakspillerne til City å gå på løp. Det er spissen som Sparky har jaktet på i to-tre år.... og fremdeles ikke leverer.

Problem 6. Vil noen forlate oss?
Butland er attraktiv men har langtidskontrakter, og da blir det mye penger inn, så holder kanskje Grant et par sesonger til.
Shaqiri begynner å gå lei, tror jeg. Kontrakt til sommeren 2020. Uansett mye penger inn....
Pieters har fått mye pepper, imponert hvis han står fast og hever seg, han har potensiale enda, tror jeg.....


Så hvordan blir overgangsvinduet Januar 2018?
1. Midtstopper. Showcross - etter min mening ikke rask nok til å være midtstopper på dette laget. Eneste forse er defensive dødball, that’s it. Har også forsøkt seg som avslutter/spiss i de siste kampene. Det sier det meste. Jeg mener vi bør selge han, og kjøpe en som ny sjef i forsvaret, selv om vi fikk inn tre nye i sommer. PS. Vi mister Zouma til sommeren. Aktuelle Chambers(Arsenal), Reid(West Ham)
2. Vi trenger en aggressive pågående midtbanespiller ala Kante(Chelsea) Herreira(ManU), Sissoko(Spurs), Lemina(Southampton) eller Shneiderlin(Everton). Fletcher er ferdig.
3. Spiss. Her bør det muligens lånes. Vanskelig å kjøpe nå, dette er det vanskeligste, men Slimani(Leicester) eller hvorfor ikke Vydra(Derby - sett ham live ett par ganger, god spiller) eller Reid(Bristol City), Fran Sol(Willem), de VET i alle fall hvor målet står.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg onside » 25 Des 2017, 18:24

Martin Spinks (Sentinel) lagde en artikkel om kjøpene til Sparky: Her er den satt opp pr.år. S=suksess og F=Failure

2013/14..: Erik Pieters......(S) Marko Arnautovic (S) Marc Muniesa...(S) Oussama Assaidi(S) Peter Odemwingie(S) John Guidetti..(F) Stephen Ireland (F)
2014/15..: Bojan Krkić......(S) Mame Diouf........(S) Victor Moses....(S) Phil Bardsley....(OK) Phil Wollscheid (OK) Steve Sidwell..(F)
2015/16..: Xherdan Shaqiri.(S) Glen Johnson......(F) Ibrahim Afellay(F) Joselu Barroso..(F) Shay Given.........(F) Jakob Haugaard(F) Marco van Ginkel (F) Giannelli Imbula (F)
2016/17..: Joe Allen.........(S) Bruno Martins Indi(S) Lee Grant.......(S) Ramadan Sobhi.(S) Wilfried Bony......(F) Saido Berahino.(F)
2016/17..: Kurt Zouma......(S) Darren Fletcher..(OK) Choupo-Moting(OK) Josh Tymon..(OK) Jese Rodriguez...(F) Kevin Wimmer.(F)

Jeg er stort sett enig med Martin på det meste med unntak av disse med
Muniesa = (S) Vel, hadde han vært en suksess hadde han spilt på vestre stopperplass i en 3-4-3 nå ergo = (OK)
Odemwingie(S) Vel vel, scoret noen mål og så skade og noen mål og skade igjen. =( OK)
Bojan = (S) da hadde han vel ikke vært på benken i hverken Mainz eller Alaves peiod = (OK)
Wollscheid (OK) Total failure, høyere kneløft får vi ikke inn på Victoria Ground, sorry Brittania, solly Bet365.... (TF)
Joselu .(F) Javel, kanskje jeg tar feil,men det siste halvåret hadde vi faktisk hatt behov for Joselu? retrospektive.... = (OK)
van Ginkel(F) : Tilbake i Nederland i PSV nå som toppscorer, vi kunne benyttet han så mye bedre.... = (OK)
Imbula (F) ikke F men TF = Total Failure (Hørte du Torstein?) Total Failure. (TF)
Martins Indi (S) - Lånet var Brilliant, kjøpet var i beste fall en trang fødsel. Rett på benken og usikkerheten brer seg. WTF Hughes? = (OK)
Choupo-Moting(OK) - Vel dette er vel den nest beste deal'en til Stoke noensinne = (S)

Så Stokies der ute? Hva bør vi kjøpe i dette vinduet?
Wingbacker? Ny stopper? Begegelig midtbanespiller? Spiss? eller Wing?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg Torstein Norevik » 26 Des 2017, 01:14

onside skrev:Martin Spinks (Sentinel) lagde en artikkel om kjøpene til Sparky: Her er den satt opp pr.år. S=suksess og F=Failure

2013/14..: Erik Pieters......(S) Marko Arnautovic (S) Marc Muniesa...(S) Oussama Assaidi(S) Peter Odemwingie(S) John Guidetti..(F) Stephen Ireland (F)
2014/15..: Bojan Krkić......(S) Mame Diouf........(S) Victor Moses....(S) Phil Bardsley....(OK) Phil Wollscheid (OK) Steve Sidwell..(F)
2015/16..: Xherdan Shaqiri.(S) Glen Johnson......(F) Ibrahim Afellay(F) Joselu Barroso..(F) Shay Given.........(F) Jakob Haugaard(F) Marco van Ginkel (F) Giannelli Imbula (F)
2016/17..: Joe Allen.........(S) Bruno Martins Indi(S) Lee Grant.......(S) Ramadan Sobhi.(S) Wilfried Bony......(F) Saido Berahino.(F)
2016/17..: Kurt Zouma......(S) Darren Fletcher..(OK) Choupo-Moting(OK) Josh Tymon..(OK) Jese Rodriguez...(F) Kevin Wimmer.(F)

Jeg er stort sett enig med Martin på det meste med unntak av disse med
Muniesa = (S) Vel, hadde han vært en suksess hadde han spilt på vestre stopperplass i en 3-4-3 nå ergo = (OK)
Odemwingie(S) Vel vel, scoret noen mål og så skade og noen mål og skade igjen. =( OK)
Bojan = (S) da hadde han vel ikke vært på benken i hverken Mainz eller Alaves peiod = (OK)
Wollscheid (OK) Total failure, høyere kneløft får vi ikke inn på Victoria Ground, sorry Brittania, solly Bet365.... (TF)
Joselu .(F) Javel, kanskje jeg tar feil,men det siste halvåret hadde vi faktisk hatt behov for Joselu? retrospektive.... = (OK)
van Ginkel(F) : Tilbake i Nederland i PSV nå som toppscorer, vi kunne benyttet han så mye bedre.... = (OK)
Imbula (F) ikke F men TF = Total Failure (Hørte du Torstein?) Total Failure. (TF)
Martins Indi (S) - Lånet var Brilliant, kjøpet var i beste fall en trang fødsel. Rett på benken og usikkerheten brer seg. WTF Hughes? = (OK)
Choupo-Moting(OK) - Vel dette er vel den nest beste deal'en til Stoke noensinne = (S)

Så Stokies der ute? Hva bør vi kjøpe i dette vinduet?
Wingbacker? Ny stopper? Begegelig midtbanespiller? Spiss? eller Wing?

Ja, jeg hører, Onside, angående Imbula... ;) Og jeg er til dels enig, når han kjøpes for over 18m pund og ikke benyttes i mer enn 26 PL-kamper (hvorav 3 som innbytter), for så å bli sendt på lån, så er han Total Failure. Men for meg er det interessante spørsmålet, hvorfor ble det slik ? Var det bare Imbulas feil, og var han et dårlig kjøp allerede i utgangspunktet ? Dette var tross alt en spiller med et tosifret antall landskamper for Frankrike på aldersbestemt nivå, og som allerede som 20-åring ble kåret til "Årets spiller" i den nest øverste divisjonen i Frankrike.

At Imbula nok har mye å jobbe med når det gjelder holdninger er det vel ingen tvil om. Men at han også er en meget bra fotballspiller, når han vil, det ser ut til å drukne oppi det hele. For vel spilte han bare 23 PL-kamper fra start for Stoke. Men hvor mange ganger trekkes det frem - når "fiaskoen" Imbula omtales - at han faktisk var Man of The Match i 4 eller 5 av disse ? Kan det tenkes at vi kunne ha fått mye mer ut av Imbula om han hadde blitt håndtert på en annen måte ?

Det er fort å glemme at en spiller som Arnie kom til Stoke med et heller frynsete rykte, og ikke presterte all verden den første og andre sesongen, da han var mye ut og inn av laget. Men Stoke viste tålmodighet, og det lønnet seg til slutt, både ved at Arnie etter hvert ble en av våre aller beste spillere og at han tidoblet seg i verdi i de sesongene han var her slik at vi kunne selge med en enorm profitt når han først bestemte seg for å forlate klubben. Det var ingenting som tydet på det etter de to første sesongene til Arnie. Han scoret f.eks bare ett eneste ligamål i sin andre sesong for Stoke.

Kanskje Hughes rett og slett var altfor utålmodig med Imbula ? Kanskje var han egentlig et godt kjøp, som ble skuslet bort ?

Og det er sikkert heller ikke noen bombe for deg, Onside, at jeg er veldig uenig med deg når det gjelder Bojan. Jeg mener at han var en av våre aller beste spillere de første sesongene han var i klubben. Men han ble "ofret" da det begynte å gå dårligere, og Hughes begynte å legge om stilen til mer fysikk, langballer og dueller, og da passet ikke Bojan lenger så godt inn. Bojan var strålende da han kom tilbake etter skaden, selv om det (til min store forundring) er blitt en populær oppfatning, og det til stadighet er noen som påstår, at Bojan aldri ble den samme etter skaden. Dette er regelrett feil, og er ikke noe annet enn en myte uten rot i virkeligheten!

Bojan hadde tvert imot kanskje sin beste periode i Stoke høsten 2015, etter at han var kommet tilbake fra den alvorlige kneskaden, og var i ryktespaltene til januarvinduet 2016 linket til klubber som Chelsea, Man.U og Liverpool. Jeg legger ved en link for å "friske på hukommelsen".

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ds-7033285

Og dette klippet er altså fra desember 2015, etter at Bojan var kommet tilbake fra skaden. Husker jeg ikke helt feil var det også på denne tiden "tilløp til panikk" i supporterkretser, da det gikk rykter om at Bojan hadde en utkjøps-klausul, og faktisk til en slik grad at Hughes til slutt måtte gå ut for offisielt å avkrefte at så var tilfelle.

For meg er dette helt klart en spiller som må betraktes som et suksessfullt kjøp, ikke minst tatt i betraktning at overgangssummen ble sagt å bare ligge på rundt 1 mill pund.

Jeg mener faktisk, som jeg også har uttalt ved en rekke anledninger, at en av Hughes´aller største feil som Stoke-manager var at han la om stilen, og herunder "gav fra seg" Bojan, og senere Imbula, da motgangen begynte å melde seg for Stoke-laget i januar 2016. Og jeg synest det er et gedigent paradoks at Bojans siste kamp fra start for Stoke (så langt), før han ble satt ut for godt, var 2-2 kampen hjemme mot Leicester, 17. desember 2016, der BBC Sport kåret han til Man of The Match og blant annet omtalte Bojan på følgende måte:

"An impressive return to the side for Bojan after a month of being overlooked. He was Stoke's dangerman with clever passes and through balls."

Dette var ikke godt nok for Hughes, som igjen plasserte Bojan på benken i den påfølgende kampen mot Chelsea, der han fikk spille den siste halvtimen, så langt hans siste opptreden for Stoke. Jeg synest dette sier mer om Hughes´(mangel på) taktiske egenskaper enn om Bojan.

Nå er jeg selvsagt klar over at hverken Imbula eller Bojan har hatt særlig suksess i låneoppholdene i etterkant av Stoke-perioden. Men det gjør muligens noe med selvtilliten til spillere som stadig blir oversett av manageren, selv etter å ha levert gode prestasjoner på banen ved mange anledninger.

Og da er jo igjen spørsmålet...Var ikke Imbula og Bojan gode nok for Stoke i utgangspunktet, og derfor dårlige kjøp, og de spillerne vi bruker i deres posisjoner i dag bedre spillere enn disse to ? Eller ble karrierene deres spent krok på, av en manager som "fikk panikk", og la om til en stil som ikke passet de to ? Og hvor stor suksess kan man si at han har hatt med det, når både resultater og spill - i tiden under Hughes - aldri har vært dårligere enn etter at de to forsvant ? :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg Svein Nilsen » 26 Des 2017, 10:55

Interessante, velformulerte og gode innlegg fra onside og Torstein. Jeg velger å fokusere på fremtiden og min største bekymring i det vinduet som starter om kun noen dager er følgende; hvis vi ikke lykkes i dag mot Huddersfield og/eller de neste kampene mot Chelsea og Newcastle står vi med kvikksand til hofta og blir dratt i beina av Wankership. Hva da? Hva med Shaqiri og Butland, for å nevne to? Vil de bli værende på et synkende skip? Og hvor lett er det for klovnen fra Wales å hente nye, gode nok spillere som ønsker en fight på et lag med dårlig selvtillit, dårlig innsats, dårlig taktikk og en ræva manager? Jeg tror det kan bli en av våre største bekymringer når Peter Coates nå har vist usedvanlig dårlig handlekraft i å beholde MH. Han kan ikke leve på lånt tid særlig lenger? Skal han ut, må det skje snarest, før vinduet åpner. En ny manager må få sjansen til å sette sitt preg på laget.
Hva så hvis MH blir? Mitt største ønske er at vi snur trenden, spiller fotball igjen, vinner kamper og klatrer på tabellen. Det kan godt bli med MH som sjef, så lenge han bruker spillere der de er gode, har en offensiv holdning, tetter igjen bakover og får inn en tøffere holdning på spillerne. Han har lykkes tidligere, her er det snakk om å gå tilbake til røttene! Jeg slutter gjerne å kalle han klovnen fra Wales, men da må han slutte med klovnestrekene!! Goooaaarrrnnnn Stoke!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg gmel » 26 Des 2017, 12:50

Håper vi bruker penger på en skikkelig spiss, og at ikke Jack og Shaq ikke lar seg lokke vekk.
Satser på at vi overlever dette året og at MH bare forsvinner stille ut bakdøren til sommeren....
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg vegar56 » 26 Des 2017, 13:34

gmel skrev:Håper vi bruker penger på en skikkelig spiss, og at ikke Jack og Shaq ikke lar seg lokke vekk.
Satser på at vi overlever dette året og at MH bare forsvinner stille ut bakdøren til sommeren....

Det er nok som Coates sier, en skikkelig spiss er i prisklasse 40-50 mill. pund + +, og at i den klassen kan ikke Stoke være med.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg Torstein Norevik » 26 Des 2017, 15:22

vegar56 skrev:
gmel skrev:Håper vi bruker penger på en skikkelig spiss, og at ikke Jack og Shaq ikke lar seg lokke vekk.
Satser på at vi overlever dette året og at MH bare forsvinner stille ut bakdøren til sommeren....

Det er nok som Coates sier, en skikkelig spiss er i prisklasse 40-50 mill. pund + +, og at i den klassen kan ikke Stoke være med.

Og det har nok den godeste Coates rett i. Men vi brukte 18m pund på en midtstopper som nok ikke er bedre enn de vi hadde, og som må slite benken når alle er skadefrie. Kanskje de pengene heller burde ha vært lagt i potten for en spiss i prisklasse 20-25 mill pund ? Jeg tror nok vi for den prisen kunne ha fått en spiss som er langt bedre enn de vi har, selv om han ikke hadde matchet nivået til Kane, Aguero, Lukaku & co. Kanskje en som Batshuai fra Chelsea ? Han scorer jevnt og trutt når han får sjansen, men konkurransen på spissplassen der er så stor at han sliter med å få spilletid. Og det ryktes at han derfor ønsker seg vekk. Kanskje noe for Stoke ?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg Svein Nilsen » 26 Des 2017, 16:47

Coates har råd til £40-50 mil. Men, forståelig at han ikke lar MH sløse bort så store summer - igjen! Han har jo allerede sløst bort mer enn det på spillere som ikke er i nærheten!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg onside » 30 Des 2017, 14:09

Mick Pejic med mange spørsmå men få svar på hvordan Stoke skal benytte Januarvinduet. http://www.stokesentinel.co.uk/sport/fo ... ino-987239

Jeg holder på det jeg skrev innledningsvis: En klarere og sterkere sentrallinje dvs
1- En ny sterk ung stopper :o
2. En kreativ og løpssterk midtbanespiller :shock:
3. Spiss 8-)
Og det innebærer at noe må selges også, men det kommer jo an på hvilket spillesystem som skal velges i fremtiden. Og som Pejic og jeg også har nevnt: Hvem gav rådet om å låne ut Muniesa? Det er Sparkys forbannede ansvar å ha nok spillere på de plassene de skal bekle til enhver tid. Nå er det liksom KRISE når vi har har 3-4 bakspillere indisponibel til kampen mot Chelsea? Syns dette er litt tafatt holdning, og man må kunne spørre seg om det at vi har fryktelig trege spillere og såpass mange skader ikke kan ha en sammenheng med det medisinske støtteapparatet og også trenerteamet?

Update:
Jack Butland understreker også at vi trenger ikke en men flere sterke spillere i dette vinduet.
Butland said: “I think it would help. We need some big characters. We need to get some ability, some more talent in and get a lot better at playing as a team, because we’ve not been doing that.”
http://www.stokesentinel.co.uk/sport/fo ... ow-1024062
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg Torstein Norevik » 18 Jan 2018, 16:44

Vi har så langt signert en høyre back, og ser ut til å signere en venstre-back. Ut fra det Bauer viste i sin debut på Old Trafford ser han ut til å være en klar forsterkning på høyreback, og ut fra det som kan leses om Stafylidis ser han også ut til å være en klar forsterkning på venstrebacken. Han har riktig nok mistet plassen sin på Augsburg - etter skade - men det skyldes at hans erstatter (Philipp Max) har gjort det knallbra, så bra at han faktisk har vært linket til Manchester City etter det jeg har lest (om jeg husker rett).

Det betyr forsterkninger i posisjoner som kanskje har vært noen av våre svakeste ledd denne sesongen (selv om Edwards har vært et friskt pust).

Vi bør også hente inn en kvalitetsspiss, og legge mesteparten av transferbudsjettet for dette vinduet i den potten. Og da mener jeg å sikte høyere enn Troy Deeney, snarere i skiktet 20-30 mill pund, om det finnes aktuelle spillere tilgjengelig.

Og så håper jeg at vi henter hjem igjen både Bojan og Imbula, om dette lar seg gjøre. Etter mitt syn er de begge bedre enn det meste vi har fra før i de aktuelle posisjonene, og de vil ikke koste noe annet enn lønna.

Et brukbart vindu så langt, selv om vi også bør forsterke på de områdene jeg har nevnt. Da burde det holde til at vi sikrer oss ny kontrakt med bra margin, dersom Lambert får en god start nå til helga og får en ny giv inn i både laget og i fansen. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron