Overgangsvinduet januar 2018

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg Torstein Norevik » 28 Jan 2018, 20:27

Svein Nilsen skrev:
Torstein Norevik skrev:Det ser ikke ut til at Bojan kommer tilbake, i denne omgang i alle fall. Ubegripelig i mine øyne. Er vi virkelig så godt stilt med gode offensive spillere ?

Og til de som fortsatt måtte mene at han aldri greidde å komme tilbake etter skaden kan jo følgende være noe å tygge på:

"Pre-injury, Bojan scored 4 goals in 1209 mins (1 goal every 302.25 mins). Post-injury, Bojan scored 10 goals in 2187 mins (1 goal every 218.7 mins). Stokealona/False 9 was after his injury. Why are people still acting like it ruined him???"

Dette er langt ut på Twitter av en Stoke-fan (Zach), som trolig er like lei som meg av å høre at Bojan aldri ble den samme etter skaden.

Det er kort og godt ikke tilfelle at han ikke var like god etter skaden. Stats viser det motsatte. Likevel bruker mange skaden som begrunnelse for at vi ikke trenger Bojan, fordi han - ifølge disse - aldri ble den samme etter skaden... Og mange biter på - og henger seg på - uten en gang å sjekke fakta, og så oppstår det en myte som fremstilles som en sannhet.

Og igjen...han var altså Man of The Match i sin siste kamp fra start før han forlot Stoke. Så hvorfor i all verden skulle vi slippe han like etter ?

Det står til stryk i management fra Hughes side, og det skulle ha vært moro å vite hva som var Hughes sin begrunnelse for å sette ut en spiller som hadde vært banens beste i foregående kamp ! :? Jeg er redd det sier langt mer om Hughes mangel på taktiske evner enn det sier om Bojan... :?



At Hughes står til stryk i management er vi alle enige om! Jeg er en stor fan av Bojan, og håper å se han tilbake i den vakre drakta! MEN, han har jo selv bevist at han IKKE er i kjempeslag det siste året, med dårlige opphold i Mainz og Alaves. Jeg har sett han i et par av Alaves kampene, og sorry, det har vært skralle greier! Og Torstein, du vet like godt som meg at en "banens beste" pris ikke alltid forteller sannheten, spesielt i England. Der settes poengscore på spillere i hytt og pine. Så bl.a. at the Sentinel etter Huddersfield ga ALLE Stoke spillere 8 poeng. Alle var ikke like gode........ Min klare oppfatning er at Bojan pr i dag IKKE er god nok til å spille for Stoke, MEN jeg ønsker han hjertlig tilbake for å bygge opp formen til å bli den spilleren han var, både før og etter skaden! Til sist, antall mål betyr ikke all verden ift formen han har vært i. Slik han fremstod i Stoke de siste kampene/ukene FØR skaden mot Rochdale var fantastisk. Da var han klart bedre enn etter skaden, ferdig snakka!

Men hvorfor er det i så fall blitt slik, Svein, at Bojan ikke lenger presterer ? Fordi Bojan er blitt en så mye dårligere fotballspiller i løpet av to år ? Neppe. Fordi skaden har satt han så mye tilbake ? Nei, så absolutt ikke. Men det er denne siste påstanden jeg ser til stadighet, og som jeg mener er totalt feil, og som jeg derfor blir rimelig oppgitt over. Jeg skal igjen etter hvert forklare hvorfor jeg mener dette.

Jeg tror veldig mye sitter i hodet til Bojan. I fotball er selvtillit alfa og omega, og mangler dette vil spilleren med stor grad av sannsynlighet prestere dårligere enn han ville ha gjort med bedre selvtillit. Dette gjelder for øvrig på mange av livets områder. ;)

Poenget mitt er ikke at jeg mener at Bojan nødvendigvis ville gått rett inn igjen på Stoke-laget per i dag, for - som du korrekt sier - så har han ikke levert hverken i Mainz eller i Alaves. Men jeg mener at han har potensial til igjen å bli en nøkkelspiller om han ble hentet hjem og bygget opp igjen, og at dette derfor er så viktig.

Det jeg vil til livs er myten om at det er skaden som har satt han tilbake, og at den er grunnen til at han ikke lenger presterer like bra som tidligere. Og at det derfor ikke er noen grunn til å hente han hjem. Han er liksom "ferdig" som fotballspiller på høyeste nivå, i en alder av 27 år, fordi han ble ødelagt av skaden.

Jeg er totalt uenig i dette, og det er vel derfor jeg blir så veldig engasjert i dette temaet. ;)

Så er det grunn til å minne om at Bojan slett ikke var noen "hit" i Stoke-trøya fra starten heller. Den første tiden var han en del inn og ut av laget, og han briljerte ikke slik mange hadde håpet på. Før 1. november 2014 spilte han bare to kamper fra start for Stoke, for øvrig var han stort sett innbytter. Så det var ikke før i november 2014 at man kan si at han ble fast i startelleveren for Stoke, altså drøyt et par måneder før han ble skadet. Men han vokste veldig derfra, og var meget god i perioden før han ble skadet mot Rochdale i januar 2015.

Stoke startet imidlertid sesongen 2015/16 svakt, uten Bojan, og stod med to poeng etter de fem første kampene og lå tredje sist. Bojan hadde vel prøvd seg litt i Pre-season, men fikk ikke sin første kamp i PL, etter skaden, før han - mot Arsenal på Emirates Stadium i den femte kampen - kom inn som innbytter et kvarter før slutt, på stillingen 1-0 til Arsenal, og vi tapte til slutt 0-2.

Derfra og ut året - nå med Bojan på laget - snudde det totalt. Vi spilte 14 kamper, der vi vant 8, spilte 3 uavgjort og tapte 3. Vi kapret altså 27 poeng på 14 kamper etter at Bojan igjen ble en del av startelleveren - et snitt på nesten 2 poeng per kamp - og Bojan selv scoret 5 mål på disse 14 kampene.

I den perioden vant vi blant annet hjemme mot Chelsea, Man.C og Man.U med henholdsvis 1-0, 2-0 og 2-0, og vi vant en sterk 4-3 seier på Goodison Park mot Everton. Trioen Shaqiri, Arnie og Bojan briljerte i denne perioden, der bare Tottenham (29), Arsenal (29) og Leicester (28), plukket flere poeng enn Stoke (27).

Minner dette om en spiller som var hemmet av skaden og derfor ikke leverte som før ?

Her er en link til Hughes´ uttalelse om at Bojan ikke hadde noen "release clause" i sin kontrakt, etter at det hadde gått rykter om dette.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... se-7115928

Som det fremgår av artikkelen så hadde ryktene - om at Bojan kunne være på vei bort - oppstått som følge av "the Spanish playmakers great form this season", som avisen uttrykker det.

Ryktene oppstod vel etter blant annet denne avisartikkelen, der det hevdes at en slik klausul var å finne i Bojans kontrakt.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... ed-7106972

Også i denne artikkelen fremheves Bojans glitrende form, og det hevdes at han var sterk delaktig i "back-to-back" gevinstene mot Man.U og Everton, helt mot slutten av 2015.

Og det heter i samme artikkel: "It has taken some time for him to return to action but he has forged a formidable partnership up front alongside Marko Arnautovic and Xherdan Shaqiri."

Også i denne artikkelen fremheves Bojans gode form etter tilbakekomsten fra skaden:

http://bleacherreport.com/articles/2604 ... ic-rumours

Her heter det blant annet:

"Stoke City forward Bojan Krkic's hot form hasn't gone unnoticed, with reports surfacing in the past few days that link him to Chelsea, Manchester United and Liverpool, per Martin Lipton of the Sun.

It now seems a move for the 25-year-old may actually be a relatively easy one, as Neil Moxley of the Daily Mirror claims his contract with Stoke City contains a release clause of just £10 million.

The former Barcelona star is finally flashing the potential that had scouts buzzing when he made his debut at the age of 17, scoring five goals in 15 Premier League starts this season, per WhoScored.com.

Finally healthy and in top form, he's been the main engine behind Stoke's attack, combining well with Marko Arnautovic and Xherdan Shaqiri. He looks every bit as quick as he did before suffering a knee injury last season, and despite his relative lack of size, he's holding his own playing up front for the Potters."

Også andre medier meldte om interessen fra de "store" klubbene, Liverpool, Chelsea og Manchester United, og dette var altså etter at han var kommet tilbake fra skaden:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... ds-7033285

Det er derfor - etter mitt syn - ikke riktig å si at Bojan aldri ble like god etter skaden, snarere tvert imot. Og det er derfor jeg blir litt oppgitt når jeg til stadighet ser dette brukt som argument for ikke å hente han tilbake.

Ferdig snakka ! ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg Svein Nilsen » 28 Jan 2018, 22:37

He-he, vi er ikke veldig uenige egentlig Torstein. At Bojan er et stort talent er hevet over tvil. Men han har vært i toppfotballen i 10 år og har totalt sett prestert langt under hva man kunne forvente slik han fremstod som 17-18 åring. Jeg har stor sans for typen, mye Messi-aktig over han på sitt beste, og på sitt beste når han er i "lekegrinda" med andre fotballSPILLERE, som Arni og Shaq! At han var linket til flere storklubber når han hadde sine beste perioder i Stoke er vel naturlig, selv Crouch har vært linket til Chelsea nå! Overgangsrykter er......rykter! Tror ikke Stoke fikk noen bud fra topp 6 klubbene. Det som bekymrer meg og faktisk irriterer meg er at han presterer alt for sjelden, uansett arena! Og, ja han var god i Stoke etter skaden, strålende i den perioden vi pissa på United og City med fler. Da var vi gode, Bojan og ALLE de andre! Jeg mener fortsatt at da han var på sitt beste var i kampene før skaden, da var han helt fantastisk, i en egen klasse på Stoke. Sikkert bare nyanser, vi har forskjellige oppfatninger, men jeg heller mot det; Fantastisk før skaden, veldig god etter skaden og dårlig nå! Så kan det være at du har rett i at han, som alle andre fotballspillere, trenger tillitt osv. Men fotball på dette nivået er prestasjonsbetinget, man kan ikke (som Mark Hughes) la spillere spille seg i form i kamper og gi de ubegrenset med tillitt. Selv jeg på 57 år, 110 kg, fullstendig uten kondis og spenst som et strykejern hadde scoret et mål for Stoke i PL før eller siden hvis jeg fikk ubegrenset med tillitt (sannsynligvis..... :D ).
Min konklusjon; Ja takk, hent Bojan tilbake, la han få sjansen til å prestere i noen kamper, hvis ikke, sorry du holder ikke mål lenger og lån han ut til Ross County eller Rosenborg.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg Torstein Norevik » 28 Jan 2018, 23:13

He, he, vi får være enige om å være uenige, Svein... :)

Og så er det som du sier, at egentlig er vi ikke så veldig uenige likevel... :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg Torstein Norevik » 29 Jan 2018, 13:23

Saken om våre lånespillere ser ut til å ha tatt en helomvending, ettersom Teamtalk nå melder at Lambert visstnok skal ønske seg både Bojan, Imbula og Muniesa tilbake før overgangsvinduet stenger på onsdag, dersom dette er mulig å få til.

http://www.teamtalk.com/news/exclusive- ... -loan-trio

At Bojan ønsker seg tilbake, nå som Hughes er borte, er ingen hemmelighet. Om Imbula og Muniesa ønsker seg tilbake er vel mer åpent, for ikke å si tvilsomt. Ifølge artikkelen gjør Imbula det nå bra i Frankrike, og kan komme til å velge å bli der. Muniesa på sin side dro fra Stoke på grunn av for lite spilletid, og det er vel noe tvilsomt om han ser for seg mer spilletid nå, ettersom konkurransen på venstre back er ytterligere skjerpet etter at vi hentet Stafylidis på lån, og i tillegg er bra forspent på midtstopperplass. Det er vel fare for at det fortsatt kunne bli mye benkesliting for Muniesa, selv om jeg personlig rangerer han i alle fall foran Pieters på back-plass. ;)

Lambert har også signalisert at han har vært imponert over det Jese har vist på trening, og at spanieren kan få en ny vår - og bli satset mer på - under vår nye manager. Jese skal for øvrig ha uttalt at han ønsker å bli i Stoke for å prøve seg skikkelig i Premier League, og skal ha takket nei til interessen fra Las Palmas.

http://www.stokesentinel.co.uk/sport/fo ... ez-1125300

Dette er musikk i mine ører, fordi jeg mener alle disse har potensial til å bli nøkkelspillere for Stoke, såfremt de gis tillit og får mer enn bare et og annet innhopp. Et lite spørsmålstegn dog ved Muniesa, selv om jeg personlig har stor sans for han. Men det skyldes mest at jeg også har god tro på Stafylidis, som jeg har lest mye positivt om, og som jeg tror vil kunne bli førstevalget på venstre back når han er skadefri. :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg onside » 29 Jan 2018, 14:02

Om saken har fått en helomvending er veldig drøyt å si, din ønskedrøm heller, Torstein?
Min korte oppfatning er at

Muniesa : Girona har vel lånekontrakt ut sesongen med opsjon på kjøpe dersom Girona ikke rykker ned, lite trolig at vi får han fri, og har vi faktisk behov for han nå?
Imbula : begynner å få litt skikk på seg igjen i Frankrike, men om han er klar for å være med på redningsaksjon "Nedrykk med Stoke?" Overhode ikke!
Bojan : Frosset ut i Alaves, lite kamptrening, han bør vi får tilbake så fort som mulig best for alle tre parter - ikke for at han skal redde oss - men for å redde ham! skjønner?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg Torstein Norevik » 29 Jan 2018, 14:27

onside skrev:Om saken har fått en helomvending er veldig drøyt å si, din ønskedrøm heller, Torstein?
Min korte oppfatning er at

Muniesa : Girona har vel lånekontrakt ut sesongen med opsjon på kjøpe dersom Girona ikke rykker ned, lite trolig at vi får han fri, og har vi faktisk behov for han nå?
Imbula : begynner å få litt skikk på seg igjen i Frankrike, men om han er klar for å være med på redningsaksjon "Nedrykk med Stoke?" Overhode ikke!
Bojan : Frosset ut i Alaves, lite kamptrening, han bør vi får tilbake så fort som mulig best for alle tre parter - ikke for at han skal redde oss - men for å redde ham! skjønner?

Joda, min ønskedrøm er det definitivt. :D

Men med helomvending mener jeg ikke at dette er "done deals", men jeg sikter til at Scholes for bare to-tre dager siden uttalte seg som om det var omtrent utelukket å hente disse hjem igjen nå, og at Lambert/klubben heller ikke hadde noe ønske om det. Det er det jeg mener med helomvending, dersom det som skrives på Teamtalk i dag er riktig, at klubben nå jobber for å få alle tre hjem igjen før onsdag. ;)

Men som jeg også presiserte i mitt innlegg, så er det vel Bojan som virker mest sannsynlig, fordi både han og Alaves - og nå også Stoke - ser ut til å være innstilte på en retur. Men jeg presiserte også at returer for Imbula og Muniesa var mer åpent, eller endog tvilsomt. For det første fordi de begge virker som at de har det greitt der de er, og for det andre fordi - som du også skriver - at det kan være mer tvilsomt om klubben(e) vil slippe de, noe som er en forutsetning for en retur.

På den annen side er det da også Bojan som jeg synest er viktigst å få tilbake, selv om jeg gjerne skulle hatt både Imbula og Muniesa tilbake på bet365 Stadium. ;) Enig i at Muniesa nok ikke hadde vært noe førstevalg, gitt at Stafylidis presterer. Jeg har derimot ikke mistet troen på Imbula, selv om jeg vet at mange har gitt han opp. Og det er ikke så lenge siden Toulouse så ut som de var innstilte på å kvitte seg med han. Dersom de nå ikke lenger er innstilte på det, så må vel det bety at de faktisk nå er fornøyde med han, og at han leverer ? Til tross for alle meldingene på diverse sosiale medier om hvor ubrukelig han er som fotballspiller... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg onside » 29 Jan 2018, 15:05

Torstein Norevik skrev:Men med helomvending mener jeg ikke at dette er "done deals", men jeg sikter til at Scholes for bare to-tre dager siden uttalte seg som om det var omtrent utelukket å hente disse hjem igjen nå, og at Lambert/klubben heller ikke hadde noe ønske om det. Det er det jeg mener med helomvending, dersom det som skrives på Teamtalk i dag er riktig, at klubben nå jobber for å få alle tre hjem igjen før onsdag. ;)

Det de skriver er bare tull, ingen kilder, bare luft og totalt usannsynlig, med andre ord : ingen helomvending :lol:
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg Torstein Norevik » 29 Jan 2018, 15:25

onside skrev:
Torstein Norevik skrev:Men med helomvending mener jeg ikke at dette er "done deals", men jeg sikter til at Scholes for bare to-tre dager siden uttalte seg som om det var omtrent utelukket å hente disse hjem igjen nå, og at Lambert/klubben heller ikke hadde noe ønske om det. Det er det jeg mener med helomvending, dersom det som skrives på Teamtalk i dag er riktig, at klubben nå jobber for å få alle tre hjem igjen før onsdag. ;)

Det de skriver er bare tull, ingen kilder, bare luft og totalt usannsynlig, med andre ord : ingen helomvending :lol:


OK, da.... :lol:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg onside » 29 Jan 2018, 15:42

Torstein Norevik skrev:
onside skrev:
Torstein Norevik skrev:Men med helomvending mener jeg ikke at dette er "done deals", men jeg sikter til at Scholes for bare to-tre dager siden uttalte seg som om det var omtrent utelukket å hente disse hjem igjen nå, og at Lambert/klubben heller ikke hadde noe ønske om det. Det er det jeg mener med helomvending, dersom det som skrives på Teamtalk i dag er riktig, at klubben nå jobber for å få alle tre hjem igjen før onsdag. ;)

Det de skriver er bare tull, ingen kilder, bare luft og totalt usannsynlig, med andre ord : ingen helomvending :lol:

OK, da.... :lol:

men for å være litt grei med deg Torstein: Bojan hjem så for som mulig, får skikk på ham til de siste 6-8 kampene. Spesielt viktig dersom Harrison glipper...og.... Jesé virker jo fremdeles ustabil på det følelsesmessige planet - med fremdeles sykt barn og brudd med kjærstn....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg onside » 29 Jan 2018, 19:50

http://www.stokesentinel.co.uk/sport/fo ... ye-1135541

Sentinel melder nå i en oppsummering at Harrison glipper, da Tony Pulis greide å stikke kjepper i hjula for overgangen, med et bud-skudd i natten, da NewYork og Patrick Vieira skjønte at Harrison kan være en gullgruve på sikt, og heller tar han «hjem» til Manchester City og låner han ut til Pulis` Boro, eller kommer WestHam på banen i siste time?

Nå har jeg heller ingen tro på en sterkt tiltrengt spiss, da vi ikke er knyttet til noen spiss-rykter på aldri så lenge.......
Et rivjern på midtbanen er det beste vi kan håpe på nå: Gamle Bodø/Glimt spiller Ndiaye! Her er vi veldig nærme, men ikke helt i boks enda.

Skal vårt lille håp være en liten spansk joker med det store talentet; Bojan?


PS. Siste nytt skal vel være at Crystal Palace skal være til å by oppimot £10m for Alexander Sørloth......
Han hadde vært no for Stoke!
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

cron