Før Stoke - Swansea

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Stoke - Swansea

Innlegg onside » 01 Des 2017, 22:30

Dette kan være sjebnekampen til Sparky. De fleste skjønner at med tap er det kort vei til bunnen og prosjektet bør skrinlegges. Det er mange lag som overraskende har sviktet denne sesongen, noen må jo ligger på 16. , 17., 18., 19. og 20.plass også, men West Ham, Everton, WBA har heller ikke imponert heller, men sammen med Stoke var det disse lagene som gjorde det «brukbart» på overgangsmarkedet i sesongstarten. Vi har slitt med stor ustabilitet og skader, for å si det mildt, i den bakre treer, firer eller femmer for å si det slik. Nye spillere som kom inn og vært veldig ustabile, Jese, Wimmer, Martins Indi og Tymon, mens flere har slitt med skader, Shawcross, Cameron og Butland, mens atter andre har underprestert i forhold til tidligere sesonger, blant annet forårsaket at overgangen til 3-4-2-1. Da tenker jeg på Johnson, Diouf og ikke minst Pieters. Fletcher er etter sigende viktig i forholdt til garderoben og alt rundt spillerstallen og menneskelige egenskaper, men han begynner å stange i det berømte tempo-dilemmaet sammen med blant andre Charlie Adam, som møtte tempotaket for halvannet år siden. Allen viste meget bra ting mot Liverpool, mens Shaqiri og Choupo har vært på et tilfredsstillende høyt nivå i høst, MEN det aller største savnet er en SPISS. Og her har Sparky bommet totalt.

Sparky får ingen ny spiss til i morgen mot Swansea, men de andre tingene kan han gjøre noe med, om det da ikke er for seint. Selvtilliten til Pieters en vel på et bunnivå, og det er et stort spørsmålstegn om vi tør satse på han i morgen. Da må det i alle fall bli 4-3-3, og jeg har lest rykter om at Sparky er på glid til en formasjonsendring.

Jeg håper uansett på tre poeng i morgen, og ja, jeg tror på det også ;)
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før Stoke - Swansea

Innlegg vegar56 » 02 Des 2017, 11:56

Edwards var et lyspunkt da han slapp til, men ble dessverre skadet. Hvis vi setter han inn på høyre back, og forskyver linja mot venstre og tar Pieters ut, så får vi en firer bak som ligner på noe.

Fletcher gjør en del gode ting på pasningsfronten, men virker ikke i form for tiden og er temposvak. Jeg ville gitt Afellay sjansen i dag sammen med Allen (Cameron er vel fremdeles uaktuell :cry: ). På høyre er Shaqiri selvskreven, på venstre er det litt verre. Egypteren får ikke til noe fremover, men er en løve bakover. Et mulig omskolerings-valg på venstre siden i den bakerste fireren. Da ville han få bedre plass når han går fremover også, med en mann foran seg til å binde opp forsvarere.

Så da blir Choupo-Moting valget på venstre, Jese i 10er-rollen, og så er jeg villig til ennå en gang satse på Berahino. Klar over at mange ikke er enige der. Men Crouch eller Diouf går også for meg.

Så jeg tror dette laget vil vinne kampen for Stoke :

Grant
Edwards - Shawcross - Zouma - Indi (Ramadan)
Afellay - Allen
Shaqiri - Jese - Choupo-Moting
Berahino

Dessverre kommer ikke dette laget på banen, og dessverre klarer vi ikke bedre enn uavgjort i dag.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Før Stoke - Swansea

Innlegg onside » 02 Des 2017, 15:45

Ganske enig Vegard, og jeg er utrolig spent hva Sparky stiller med i dag, skal vi gå for den gamle 4-3-2-1?

.............. Grant.......
Edwards - Shawcross - Martins Indi - Pieters
....Zouma - Allen - Sobhi
..... Shaqiri - choupo
............Diouf
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron