SPISS

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

SPISS

Innlegg onside » 01 Okt 2017, 16:19

Sitter og ser på Everton - Burnley. Burnley har Chris Wodd som spiss. Når jeg ser hvordan Wood jobber på nesten umulige baller, river seg fri fra motstandere, skaffer rom for medspillere, går på lange løpeturer med motspillere, er hele tiden en trussel i både bakrom, på frispark og cornere, får forsvarerne til å gjøre feil. Alt dette får meg til å tenke på av vi ikke har en spiller på den kanskje viktigste plassen på banen. SPISSPLASSEN. Med Barahinos straffebom friskt i minne, som jeg selvsagt kan tilgi, men det er alt det andre jeg savner. Nå har vi bygd opp et lag bakfra - 2 gode keepere, 5 stoppere, 2 omskolerte wingbacker + Tymon. 2-3 sittende midtbanespillere, 4-5 indre/ytreløpere av grei kvalitet. Så har vi Barahino og Crouch. Crouch har vist at han innimellom kan komme inn og endre på sluttresultatet, men vi har ingen spiss av høy kvalitet i 90 minutter. Se på de andre lagene. Aguero, Lukaku, Kane, Morata, Lacazette, Vardy, Abraham, Chicharito, Gray, King, Long, Rodriguez, Joselu ??, Randon, Deeney, Niasse... osv. og de har ofte en backup av kvalitet! Vi har Barahino. Her må det skje drastiske tiltak i januar-vinduet!
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: SPISS

Innlegg Torstein Norevik » 01 Okt 2017, 16:46

onside skrev:Sitter og ser på Everton - Burnley. Burnley har Chris Wodd som spiss. Når jeg ser hvordan Wood jobber på nesten umulige baller, river seg fri fra motstandere, skaffer rom for medspillere, går på lange løpeturer med motspillere, er hele tiden en trussel i både bakrom, på frispark og cornere, får forsvarerne til å gjøre feil. Alt dette får meg til å tenke på av vi ikke har en spiller på den kanskje viktigste plassen på banen. SPISSPLASSEN. Med Barahinos straffebom friskt i minne, som jeg selvsagt kan tilgi, men det er alt det andre jeg savner. Nå har vi bygd opp et lag bakfra - 2 gode keepere, 5 stoppere, 2 omskolerte wingbacker + Tymon. 2-3 sittende midtbanespillere, 4-5 indre/ytreløpere av grei kvalitet. Så har vi Barahino og Crouch. Crouch har vist at han innimellom kan komme inn og endre på sluttresultatet, men vi har ingen spiss av høy kvalitet i 90 minutter. Se på de andre lagene. Aguero, Lukaku, Kane, Morata, Lacazette, Vardy, Abraham, Chicharito, Gray, King, Long, Rodriguez, Joselu ??, Randon, Deeney, Niasse... osv. og de har ofte en backup av kvalitet! Vi har Barahino. Her må det skje drastiske tiltak i januar-vinduet!

En spiss som kan være kapabel til å score 15-20 mål per sesong har Stoke manglet alle årene vi har vært i PL, så dette er jeg helt enig i.

Vi var en del som var skeptiske til å spandere så mye penger på Berahino, målt ut fra det han (ikke) hadde vist i WBA de siste sesongene, og så langt har vi - dessverre - fått rett. Han ble hausset opp etter èn god sesong, 2014/15-sesongen, der han scoret 14 PL-mål. Men det kan være grunn til å minne om at han sesongen før og etter scoret bare henholdsvis 5 og 4 mål, til sammen ni scoringer på 63 kamper. Et relativt tynt grunnlag for å spandere 12-15m pund på en spiller, spør du meg.

Men som du skriver, vi bygger nå bakfra, noe som ofte har vist seg som en god måte å bygge et lag på, men jeg setter likevel et lite spørsmålstegn ved å spandere 18m pund på en midtstopper som aldri greidde å tilrive seg en plass hos Tottenham, i stedet for å legge disse pengene i potten på en kvalitetsspiss. Det er først og fremst manglende evne til å score mål som har vært Stokes achilles-hæl i alle årene i PL. Og det løser man ikke ved å bruke alle pengene på midstoppere og midtbanespillere.

Så er det selvsagt slik at gode spisser ikke vokser på trær, og de koster. Men kanskje må vi finne oss i at disse koster, vurdert opp mot hvor viktig det er å ha nettopp denne type spillere i et lag ? :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: SPISS

Innlegg onside » 01 Okt 2017, 17:12

Torstein Norevik skrev: jeg setter likevel et lite spørsmålstegn ved å spandere 18m pund på en midtstopper som aldri greidde å tilrive seg en plass hos Tottenham, i stedet for å legge disse pengene i potten på en kvalitetsspiss. Det er først og fremst manglende evne til å score mål som har vært Stokes achilles-hæl i alle årene i PL. Og det løser man ikke ved å bruke alle pengene på midstoppere og midtbanespillere.
Så er det selvsagt slik at gode spisser ikke vokser på trær, og de koster. Men kanskje må vi finne oss i at disse koster, vurdert opp mot hvor viktig det er å ha nettopp denne type spillere i et lag ? :?


Jeg mener bestemt dette er problemet nå, at vi ikke har noen spiss, og ja kanskje prioriteringene kunne vært gjort litt anderledes? Eller har vi på Bet365 nok penger til en kvalitetsspiss i Januarvinduet? Det betyr vi må ha en spiss med den troppen vi har i dag, og akkurat nå viser ikke Barahino i det hele tatt tegn på å forsvare spissplassen for Stoke. Hvem skal vi da ha som spiss? Jeg mener de eneste to alternativene nå er Diouf eller Choupo, men begge fyller sine posisjoner veldig bra, uten at de har direkte erstattere , midlertidig ville jeg benyttet Diouf som spiss med Sobhi på som høyre Wingback - som erstatter. Så får eieren av Bet365 bla opp i Januar!
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: SPISS

Innlegg Svein Nilsen » 02 Okt 2017, 11:12

Her har Mark Hughes gjort en gedigen feil. Han har over en 2-års periode lagt alle egga i samme kurven, Saido Berahino. Han har KUN sett på han som en god og fornuftig investering og med det feilet noe voldsomt. Berahino har dessverre aldri vært så god, eller hatt det potensiale som Mark Hughes tror. Ved å være så sta i forhold til kjøp av spiss har Hughes fratatt oss muligheten til å hente inn en eller flere spisser/målscorere de siste 4 overgangsvinduene. Peter Crouch reddet Hughes fra den store fiaskoen nå på lørdag, hadde straffemissen til Berahino vært avgjørende, ville det vært dråpen som fikk begeret til å renne over! Berahino har tatt 8 straffespark i PL, de siste 3 har han bommet på. Han har nå spilt 30, TRETTI, kamper i Premier League UTEN å score mål. Han har ikke scoret på 31 timer og 48 minutter i PL!! Jeg er 57 år, veier godt over 100 kg og generelt i alt for dårlig form, men hadde scoret en gang på 30 kamper i PL som spiss!
Og det verste, den spissen som Mark Hughes burde kjøpt i et av de siste 4 vinduene som da ville kostet £15-20 millioner pund, koster nå £100 millioner!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: SPISS

Innlegg onside » 02 Okt 2017, 19:34

Bra oppsummert dette Svein, jeg anbefaler alle å lese denne tråden
viewtopic.php?f=21&t=3865
Der kan man se hvordan ryktene fra starten oppstod og hvordan Hughes la seg langflat etter Barahino, og hvilke priser som blir nevn i ulike perioder, og hvordan Pulis pynta brura... og lurte Hughes? Uansett, han dreit seg ut på lørdag, og han vil antagelig få sjansen igjen om ikke lenge.

Uansett sagt og gjort: jeg savner at Stoke har en spiss med radius, styrke, kraft og er bestemmende for hvordan vi spiller spillet vårt i angrepet, og ikke av andre...... Utrolig av vi lot Burnley kjøpe Wood for £15m......
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron