Før Stoke - Southampton

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Stoke - Southampton

Innlegg onside » 28 Sep 2017, 20:02

Vi går inn mot helga med kun en stopper 100% klar, nemlig Zouma. Det blir i utgangspunktet bedre enn med BMI i midten bak, fra forrige helg. Vi kan håpe på Cameron, men han er tydligvis ikke helt klar. Jeg forsøkte å si før Chelsea-kampen at med kun en erfaren stopper er det bare å gå tilbake til 4-3-2-1 formasjonen, men sparkey holdt på 3-4--2-1 noe som viste seg å generere en masse personlige feil i de bakre rekker av spillere som ikke er vant å spille i den posisjonen. Johnson, hvis vi ser bort fra to store tabber, spilte resten av kampen ganske brukbart, men de to tabbene medførte to scoringer, noe som på backen kanskje knapt hadde blitt lagt merke til.... skjønner?

Derfor bør vi gå tilbake en backfirer med Zouma og Cameron/Pieters/Souttar som stoppere, da kan Johnson eventuelt Edwards spille høyreback, mens Tymon kan greit bekle en høyreback. Resten av laget er vel greit, med unntak av Jese som bør få noen dager fri og overlate spissplassen til Berahino.....

Alt.1
........ .....Butland .........
Johnson - Zouma - Cameron - Pieters
........... Allen - Fletcher...........
.....Shaqiri - Allen - Coupho
............ Barahino.......

Alt.2
...............Butland
....Souttar - Zouma - Cameron/Pieters
Diouf - Fletcher - Allen - Pieters/Sobhi/Tymon
..........Shaqiri - Choupo
............ Berahino

Altså: Johnson ikke i en tre-back formasjon. Zouma må få kapteinsbind og sjefsrolle. Berahino må få sjansen nå i Premier League og prøve å få et mål.....
Sist endret av onside den 30 Sep 2017, 10:34, endret 2 ganger.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før Stoke - Southampton

Innlegg Svein Nilsen » 29 Sep 2017, 08:37

Tja, Fletcher beholder nok kapteinsbindet så lenge ikke Shawx spiller. Eller så var vel MH litt mer optimistisk eller ikke så pessimistisk i forhold til en friskmelding eller to før kampen. Han ville se an de neste 24 timene, dvs treningen i dag, før han kunne bekrefte hvem som var ute og ikke. En viktig og spennende pressekonferanse om et par timer...
Jeg har tidligere nevnt at det er helt utrolig at vi ikke kan bruke noen av våre lovende unggutter når vi har behov for en viss type spiller. Det beste eksemplet var vel mot Chelsea hvor vi etter at Indi måtte ut, ikke hadde noen, null, zero, midtstoppere på banen! Og på benken satt en sikkert spillesugen og klar Harry Souttar. MH valgte da å sette inn Affelay (!?) og flytte på noen dårlige backer og midtbanespillere for å gjøre jobben litt enklere for Chelsea. Bad management etter mitt syn! Hvis ikke Harry fikk spille når han var den ENESTE midtstopperen, når skal han spille da? Og vi som spiller med 3 midtstoppere.......

Jeg synes også at Jese bør hvile, han har definitivt ikke prestert og har som andre har nevnt noen viktigere utfordinger på hjemmebane. Gi gutten litt fri! En siste sjanse til Berahino er kanskje verdt å prøve. Og når jeg sier siste så mener jeg siste. Presterer han ikke nå, kan vi like godt sende han på lån til en Championsship klubb.

Da velger jeg å vente til etter pressekonferansen nå i formiddag før jeg tipper laget med håp om at et par av herrene Shawx, Indi, Cameron eller Wimmer er spilleklare!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Før Stoke - Southampton

Innlegg onside » 29 Sep 2017, 10:43

Da ser det ut som om Geoff Cameron er i troppen, men det gjenstår om han vil/kan spille. Wimmer/ShawX/Martins Indi ute ser det ut til. Spiller Cameron er det mulig å opprettholde en treer bak, men uten han blir det gambling og personlige feil igjen. Garantert.

Ja, det er vel endel utenomsportslig ting som preger Jesé, så kan la ham hvile, eller kjøre han i spann med Barahino? Vi husker alle sammen det fine målet mot Arsenal!
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før Stoke - Southampton

Innlegg Svein Nilsen » 29 Sep 2017, 11:07

Shawx og Indi er definitivt ute. Wimmer har ikke trent hele uka, men kan bli med i troppen. Cameron er den med størst mulighet til å bli med i morra av de som har litt efaring som midtstoppere. Det er alltid spennende å sjekke lagoppstillingen kl. 15.00 på lørdagen, men nesten enda mer spennende nå for tiden!
3 poeng er det eneste som duger mot Southampton. Da kryper vi oppover mot midten av tabellen, alt annet drar oss rett ned i møkka!

Come on you mighty, miiiiiightyyyyyyyyy Potteeeeeeeers!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Før Stoke - Southampton

Innlegg onside » 29 Sep 2017, 11:30

Svein Nilsen skrev:3 poeng er det eneste som duger mot Southampton. Da kryper vi oppover mot midten av tabellen, alt annet drar oss rett ned i møkka!
Come on you mighty, miiiiiightyyyyyyyyy Potteeeeeeeers!

Jepp, det koker ned til dette, her skal ermer bretter opp, kjerringer reises og alle skal hente det de har i den innerste, mørkeste kjeller!!!
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før Stoke - Southampton

Innlegg mfkpotter » 29 Sep 2017, 14:29

Svein Nilsen skrev:Shawx og Indi er definitivt ute. Wimmer har ikke trent hele uka, men kan bli med i troppen. Cameron er den med størst mulighet til å bli med i morra av de som har litt efaring som midtstoppere. Det er alltid spennende å sjekke lagoppstillingen kl. 15.00 på lørdagen, men nesten enda mer spennende nå for tiden!
3 poeng er det eneste som duger mot Southampton. Da kryper vi oppover mot midten av tabellen, alt annet drar oss rett ned i møkka!

Come on you mighty, miiiiiightyyyyyyyyy Potteeeeeeeers!


Tror dette blir et nytt tap for Mark Hughes sine menn, og til og med Norsk Tipping har lavere odds på Southampton seier på bortebane, enn hjemmeseier i denne kampen. Er flere som har registrert Stoke sine problemer.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Før Stoke - Southampton

Innlegg onside » 29 Sep 2017, 15:46

mfkpotter skrev:Tror dette blir et nytt tap for Mark Hughes sine menn, og til og med Norsk Tipping har lavere odds på Southampton seier på bortebane, enn hjemmeseier i denne kampen. Er flere som har registrert Stoke sine problemer.


Må ha trua vettu - og hadde vært slik at laveste odds gikk inn hver gang.......
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før Stoke - Southampton

Innlegg vegar56 » 29 Sep 2017, 16:00

Jeg klarer heller ikke å være veldig optimist, vi slipper nok inn et par mål....
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron