Før sesongen 2017/18

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg onside » 17 Aug 2017, 09:50

Ja, Lars, med Koscielny ute her de tydeligvis store problemer i midten der bak, kanskje Barahino får litt spillerom også? Skal vi tro han lager sitt første PL mål for Stoke? :mrgreen:
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg vegar56 » 19 Aug 2017, 12:19

Så har vi Robbie Savage . . . .

Klart vi er i bunnen av tabellen om en måned, men det kommer i alle fall ikke til å påvirke min mening om manageren. I fjor lå vi helt sist etter 8 kamper (2. oktober) før vi vant 5 av de neste 7, kan fort bli slik denne sesongen også.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg onside » 19 Aug 2017, 12:33

vegar56 skrev:Så har vi Robbie Savage . . . .

Klart vi er i bunnen av tabellen om en måned, men det kommer i alle fall ikke til å påvirke min mening om manageren. I fjor lå vi helt sist etter 8 kamper (2. oktober) før vi vant 5 av de neste 7, kan fort bli slik denne sesongen også.


Rakkettforskeren Robbie ute med smella igjen :)

http://www.stokesentinel.co.uk/pundit-r ... story.html
http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html
http://www.stokesentinel.co.uk/robbie-s ... story.html
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg onside » 29 Aug 2017, 21:26

Lars skrev:
onside skrev:
Lars skrev: Kanskje kombinasjonen av dødballer + Crouch kan bli ett effektivt våpen? Er vår bakre rekke med 100% så er det ingen umulighet å ta Arsenal.

Sparkys innkjøp og salg gir vel ikke rom for Crouch, langball og frisparkvarianter eller er det noe jeg har gått glitt av?

Du har neppe gått glipp av noe. ;) Var bare en tanke som slo meg når jeg så hvor dårlig Gunners taklet innspill i feltet. Men vi har da andre som kan lage krøll
for Wenger & co. :)

Det skjedde ikke mot Arsenal, men mot WBA, Lars!
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg onside » 29 Aug 2017, 22:45

To dager igjen til DeadLine Day........

Vi har ventet lenge, og Sparky har holdt korta tettere enn noen gang, men til forskjell fra andre vinduer har det vært skikkelig "vei-i-vellinga" denne sommeren. To dager igjen,og det eneste sikre er at vi ikke kommer til å kjøpe flere stoppere. Venstreføtter har vi også nok av? (Pieters, Tymon, Martins Indi og nykommer Wimmer)! Litt merkelig, men med det siste kjøpet er vi plutselig overbefolket av "gode" forsvarsspillere og det er vel her Sparky kanskje har tatt opp hansken etter at han ble kritisert av blant andre Mark Wilson for å ikke ha prioritert forsvarsarbeidet godt nok. Nå kjøper han det i stede! Får virkelig håpe vi har kompetanse til å få 3-4-2-1 på plass etter den innarbeidede 4-2-3-1 fra forrige sesong. den nye formasjonen bygges nå opp med en grunnsolid bakre treer. Wingbackene har vært litt av problemet, fordi de de mangler erfaring. Pieters har ikke gjort seg bort helt, og kan forsvare en plass, og konkurrent Tymon har vist lovende takter de gangene han har operert der, blant annet mot Rochdale i Ligacupen. Høyresiden har Diouf bekledd, men han har sine svakheter defensivt, og der har vi få alternativer, eneste som jeg kan tenke meg er at Zouma burde fått sjansen? Han har fart og blikk, mangler bare litt mer finslepen teknikk.....
På midtbanen er Fletcher rolig og voksen, men kanskje litt for treg? Blir uansett spennende og følge med om han holder - han har vel spilt uavbrutt i 3 sesonger snart. Cameron er kamelonen, kan bekle de fleste bakre og sentrale roller, men er ingen wingback :( Offensive midtbanespillere og vinger har vi mange av (Shaqiri, Jesé, Sobhi, Coupho, Bojan, Diouf, Afellay) , men blant disse har det vært mye skader, og en god offensiv kontinuitetsbærer mangler. Vi har bare to rene spisser, ettersom Joselu ble solgt, og Barahino og Crouch har jo ikke vært direkte dårlige, (Barahinos med assist mot Arsenal og Crouch sin scoring mot WBA), men problemet er at Crouch snart er 40 år gammel mens Barahino ikke scorer :cry: Coupho er også et prøvd alternativ, men det mangler krutt! Det aller beste hadde selvsagt vært å få fart på beina til Bara, men jo lengre tiden går, jo mer renner alt ut i sand.....

Så arbeidet som skal gjøres på to dager nå er :
****Selge Bojan, Wollscheid, johnson og Imbula!

****Kjøpe : en spiss - som jo ikke er lett sånn helt på slutten....
Alternativer på spissplass (ettersom min favoritt (Harry Kane - look-a-like) Wood gikk til Burnley): Willian José Real S, Vincent Janssen Spurs...
Får vi inn Delph er det positivt, men han er "ManC's Imbula....."

Så Mark Hughes og Mark Cartwright - dere har er stor jobb foran dere de neste 48 timer!


update
17 timer igjen an overgangsvinduet, og det eneste de fikk til i går var å gi bort Wollsceid, ikke imponerende det altså.
Delph ville ikke til oss, så da en den kjørt, men det gjenstår å få inn MINST en spiller i løpet av dagen..... og kvitte seg med MINST en. Helst tre. Stå på.

update
7 timer igjen
Bojan og Imbula ut på lån, som annonsert, ny 4-års kontrakt til ShawX, ELLERS SÅ MANGLER VI EN ELLER TO SPILLERE INN! COME ON!!!!! :x
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg onside » 31 Aug 2017, 20:54

Kun små timer til vinduet stenges, og vi mangler backup på noen plasser.

Høyre wingback er det største problemet, hvis det ikke blir dekket av Zouma. Diouf er for svak defensivt og ved eventuelt skade der er vi ute og sykler. Venstesiden er definitivt styrket ved at både Pieters, Tymon og Martins Indi kan spille venstre wingback. Får vi ikke fart på Allen igjen på midtbanen mangler vi definitivt en der også. Affelay er jo alltid skadet, men Adam bare er god mot dårlige lag som ikke har hurtige midtbanespillere... Vinger er det bra dekning for (Jesé, Sobhi, Choupo, Shakiri, Diouf) på to plasser, mens på topp har vi bare Barahino som ikke scorer, Croach som snart er 40 og backup er Choupo og han har IKKE imponert.

Skulle gjerne sett en skikkelig spiss inn her nå, og en god høyre wingback og en drivende god midtbanespiller. da hadde vi vært der!
Blir det ikke noe mer enn nå, er det ikke godt nok når skadene kommer! Og ja, sann mine ord , de kommer.

Vi sendt ut Walters+ Joselu (som begynte å score igjen) + Arnautovic + Bojan + Whelan + Imbula + Bardsley + Wollscheid + Muniesa + endel ungutter har gått på lån til andre klubber.
Vi har sent ut flere 1. lags spillere enn fylt på. Alder er positiv på noen, men vi mangler påfyll når det begyner å røyne! Cup'ene og serien krever sitt vi ha en ny spiss og en Wingback / eller solid midtbanespiller.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg onside » 31 Aug 2017, 22:38

Vi har tettet hullene bak og fornyet noe, men Sparky har ikke fylt på breddemessig og legger for mye på Berahinos' skuldre.
Min dom over sommervinduet - Bra - men ikke bra nok! Vi sitter fremdeles med noen spillere som overhode ikke passer inn i det nye 3-4-3 eller 3-4-2-1 systemet. Da tenker jeg på Johnson, Adam, Cameron og tildels Pieters, men der er det håp?

Stiller vi slik da etterhvert:

..........Butland......
..ShawX - Wimmer - Martins Indi
Zouma - Allen - Fletcher- Pieters
.......Shaqiri - Jese........
...........Choupo.........

Med Diouf, Sobhi og Berahino som alternativer....

Eller den mer offensive nå vi møter "antatt" svakere lag

.........Butland......
..Zouma- ShawX - Wimmer
Diouf - Allen - Fletcher- Sobhi
.......Shaqiri - Jese........
...........Berahino......

eller slik

.........Butland......
..Zouma- ShawX - Martins Indi
Diouf - Allen- Fletcher- Wimmer
.....Choupo - Jese........
...........Shaqiri ......

Det begynner å ligne litt :D
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg Lilledino » 09 Sep 2017, 22:40

vegar56 skrev:Så har vi Robbie Savage . . . .

Klart vi er i bunnen av tabellen om en måned, men det kommer i alle fall ikke til å påvirke min mening om manageren. I fjor lå vi helt sist etter 8 kamper (2. oktober) før vi vant 5 av de neste 7, kan fort bli slik denne sesongen også.


Hihi, ikke akkurat... 5 poeng på 4 kamper, hvor mange, meg inkludert, trodde at vi ville ha maks 1 !!
Så akkurat intervju med Hanmeddetlangenavnet, hvor han sa at det sprudlet i Stoke for tiden, spillere hadde troa, og det var en skikkelig positiv stemning...

Det er positivt !!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg vegar56 » 11 Sep 2017, 10:09

Lilledino skrev:Hihi, ikke akkurat... 5 poeng på 4 kamper, hvor mange, meg inkludert, trodde at vi ville ha maks 1 !!


Denne sesongstarten har vært "Over ævne", den beste siden Sparky overtok ?
Men som gammel pessimist ser jeg at det bare er 5 poeng ned til nedrykk, så vi skal ikke bli for svære i snakketøyet ennå.
Men skulle det bli 3 poeng mot Newcastle, da snakker vi......
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg Torstein Norevik » 11 Sep 2017, 13:02

vegar56 skrev:
Lilledino skrev:Hihi, ikke akkurat... 5 poeng på 4 kamper, hvor mange, meg inkludert, trodde at vi ville ha maks 1 !!



Men som gammel pessimist ser jeg at det bare er 5 poeng ned til nedrykk, så vi skal ikke bli for svære i snakketøyet ennå.

Og bare 5 poeng til tabelltopp... :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron