Før sesongen 2017/18

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg Svein Nilsen » 02 Aug 2017, 23:56

Litt frustrerende sommer for oss Stoke supportere. Høydepunktene så langt er lånet av Zouma, scoringsformen til Joselu og formen til Shaqiri. Men, er det nok? Neppe. Men det har de siste dagene kommet klare signaler om at vi SKAL handle flere spillere før vinduet stenger, jeg håper jo det skjer i tide til Everton kampen! Det er jo en viss mekanikk rundt overganger. De største og rikeste kjøper tidlig og sent fordi de har råd til det, de fattigste plukker spillere med utgående kontrakter og nedangående formkurver (les Burnley ang Walters og Bardsley). Lagene som er litt midt på treet (med unntak av Everton og West Ham) venter til dominobrikkene begynner å falle; de ønsker seg spillere fra de store lagene i de største ligaene men disse må være helt ferdig med sine kjøp før man ser hvem som er mulig å få tak i. Jeg tror Stoke har en del gode og relativt dyre spillere i kikkerten men de avventer tilgjengeligheten, dvs klubben de spiller for skaffer seg først erstattere (dyrere og antatt bedre spillere i samme posisjon) - da løsner det litt og et to-sifret antall millioner pund åpner for salg.
Flere av treningskampene har vært skralle greier. En ok kamp mot Bolton ble etterfulgt av en dårlig mot St Pauli. MEN, vi stilte med et rent B-lag, dvs en helt ny 11'er. Og kampen mot Crewe på søndag var med kun U-23/U-18 spillere med unntak av keeper Haugaard som jo ikke har noe å gjøre på A-laget. Dessverre har de unge lovende ikke prestert helt maks i treningskampene så det kan se ut som om Pieters og Johnson fortsatt blir våre backer mot Everton. Det tror jeg dessverre er en av våre største svakheter. Kanskje kommer det en ny venstreback om ikke lenge? Butland i mål er naturlig nok et stort pluss. I midtforsvaret har jeg stor tro på Zouma som både er duellsterk og rask, mens Shawx ikke har vært helt på høyden i sommer. Håper han skjerper seg ellers så bør det inn en ny midtstopper også (Indi?). På midtbanen har Fletcher vært bra og kan bli en viktig spiller både på og av banen. Allen har vært brukbar, det samme med Cameron. Shaqiri har vært strålende, helt fantastisk i noen kamper. Holder han formen og unngår alle skader blir han en av Premier Leagues beste spillere denne sesongen!! Bojan har bare vært sånn passe, det samme med Ramadahn, mens Croch har vist lite og ikke minst Berahino, som fortsatt er LANGT unna å være en god PL spiss, dessverre! Så har imidlertid og heldigvis Joselu vist en scoringsform som vi ikke har sett siden Pistol Pete herjet tidlig i dette århundrede. I allefall en ny kantspiller, som direkte erstating for Arnie bør på plass!
Jeg liker forøvrig at MH rydder litt i stallen, inn med noen ungdommer og så håper vi på noen feite singneringer. At vi har latt Walters, Bardsley og Whelan forlate skuta er helt naturlig HVIS vi skal bli bedre. Men systemet må settes og fungere og start 11-eren må spisses med 2 eller 3 nye spillere. DA blir det gøy fra start av og mange poeng til tross for tøft kampprogram.
Bring on Everton 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg mfkpotter » 03 Aug 2017, 16:27

Peter Coates har gjort den aller største tabben, med å beholde Mark Hughes bak roret. De siste to sesongene har mer eller mindre vært stort sett bare dårlige, og spillet sitter ikke i det hele tatt. Hughes har famlet i blinde hele veien og har ingen svar på elendigheten. Stallen er ikke forsterket og Stoke har kanskje det dårligste forsvaret i PL for øyeblikket. Tar vi så med at laget sliter voldsomt med å score mål, så er jeg ikke optimistisk for denne sesongen.

Når terminlisten i tillegg har gjort det slik at Stoke kanskje har 2 poeng etter 7 kamper, så lurer jeg veldig på om PC lar Hughes få styre skuta etter nok en mislykket start. Som det ser ut nå så sparer seg Stoke seg ned en divisjon.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg Lilledino » 04 Aug 2017, 14:44

Uff, ja..

Vi har en sykt vanskelig start, og det ser ikke så oppløftende ut..

Det tror ikke bookmakerne heller ...

http://www.thesackrace.com/news/4th-aug ... r-the-sack
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg onside » 10 Aug 2017, 22:41

Mr. Cartwright og hans team har en utrolig viktig jobb å gjøre i disse vindus-tider. Sjekk hvordan Everton og West Ham bruker penger for å komme inn blant topp-6 og eventuelt forsvare en topp-10 plassering i PL. Det har blitt et rotterace uten like. Topp-6 har så mange midler at de kjøper omtrent det de vil, med et unntak Spurs som enda ikke har tatt frem sjekkheftet. Spurs skal passe seg - det er lett å havne i klemma, slik som vi plutselig ble når Bruno Martens Indis opsjon først ikke ble innløst, antagelig vis pga at vi kunne spare noe millioner ved å kjøpe ham senere eventuelt la ham gå kontrakten ut med Porto, og få ham gratis om et år.... men så enkelt er det ikke. Nå sitter vi litt sånn på vent og biter negler og håper at vi får inn BMI asap. ASAP! Vi tenger ham for å kunne videreføre 3-2-4-1 formasjonen som er prøvd ut i fjoråret og videreutvikler i treningskampene med ulikt resultat og litt for mange ulike spillere.
Det ha blitt snakket om Stokes DNA som i mange år var "langpasning" som jo ble et skjellsord, mens vi nå har "krampet" oss til en spillestil med litt for mange støttepasninger som også jeg syns har være fullstendig meningsløse. Salget av bullterrierne Walters/Whelan/Bardsley skapte jo stor røre med - Hva i helvete? - Dette er jo de som yter 100% for klubben, Dem skal vi vel ikke selge???? Vel, fornyelsen kom kanskje litt brått og uforberedt på de fleste og mange ville jo gjerne sett andre spiller ut portene på Clayton Wood, men generasjonsskiftet måtte til. Arnie er en annen skål, som jeg hopper over nå. Da Burnley kom med £10m bud på Shawcross var jeg 100% sikker på at dette går ikke inn selv om enkelte ville sagt JA....

Som vi etterhvert skjønner blir jobben til Mr. Cartwright mer og mer viktig for hvert vindu som åpnes. Få kjenner til hvilke direktiver/ordre som gjelder ved kjøp&salg for å forhindre motsandere å gå de etter i næringen. Om dette team'et burde styrkes har jeg egentlig ikke greie på, fordi de opererer i en sone hvor svært få vet hva som foregår, og det i forhold til mange spillere og klubber på en gang.

Jeg fortsetter med de som kommer inn. Bruno og Darren på kort sikt, Tymon på lengre sikt, mens BMI må vi bare bla opp for å få inn. "The dark hourse" Max Choupo-Moting blir spennende og er vel ikke bare tiltenkt som Arnies erstatter, men også en spiss dersom Barahino ikke begynner å score. Heldigvis fikk vi plutselig en joker i Joselu som SCORER! I alle fall i treningskamper. Jeg håper vi får presset inn de rette spillerne her på slutten, da ser jeg fram mot sesongen 2017/18! Vi tenger en god venstre wingback som må utfordre Pieters, og etter min mening en sterkere og mer terrier-linende defensiv midtbanespiller ala Kanté.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg Kjell Ola » 15 Aug 2017, 08:41

Eg mellomlanda på Heathrow for nokre dagar sidan og reiv meg med sjølvaste the Sun. På framsida av sportsdelen stod det 0% med stor skrift i Stoke-farger :shock: . Avisa hadde gjort ei undersøkjing blant supportarane og spurt om dei var "extremely confident of success" for sesongen som såvidt har starta. Det svara altså 0% av "oss" nei på. Kva definisjonen på suksess var, stod det ikkje noko om, og det var da kanskje opp til kvar enkelt å definere. I mitt hovud hadde det kanskje vore topp 8-10 med ein god cupsesong. Men trua er uansett svært lita blant Stoke-supportarar i England.

Laget som var nest sist på denne tabellen, var Swansea med 5%. Suksess der er kanskje å overleva i PL? På toppen var ManC med 46%. Der vil eg nesten tru at definisjonen vil vera ligatittel(?).

Hjå dei andre laga var det slik
- B.mouth 34
- ManU 28
- H.field 26
- Everton 20
- West Ham 19
- Chelsea 17
- Leicester 15
- Brighton 14
- Arsenal 12
- Tottenham 11
- Burnley 10
- Crystal Palace 9
- Liverpool 8
- Warford 7
- West Brom 7
- Newcastle 6
- Southampton 6
Kjell Ola
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 638
Registrert: 12 Aug 2010, 19:30

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg vegar56 » 16 Aug 2017, 11:06

Det ser bedre ut nå, ikke alt for dårlig start mot Everton, og BMI og Jese inn. Samt at det virker som klubben jobber med flere spillere.
Begynner å få trua på topp-12.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg Lilledino » 16 Aug 2017, 11:08

vegar56 skrev:Det ser bedre ut nå, ikke alt for dårlig start mot Everton, og BMI og Jese inn. Samt at det virker som klubben jobber med flere spillere.
Begynner å få trua på topp-12.

Ja, enig. Kampen mot Everton var bedre enn ventet og dessverre slipper vi inn et dri.... mål på overtid av overtiden til pause.
Sånne mål irriterer meg grenseløst,,

Derfor, Arse hjemme kan bli mer spennende enn det Arse tror og jeg gleder meg til kampen nå, og ikke gruer meg ,,,,
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg Lars » 16 Aug 2017, 15:51

Lilledino skrev:
vegar56 skrev:Det ser bedre ut nå, ikke alt for dårlig start mot Everton, og BMI og Jese inn. Samt at det virker som klubben jobber med flere spillere.
Begynner å få trua på topp-12.

Ja, enig. Kampen mot Everton var bedre enn ventet og dessverre slipper vi inn et dri.... mål på overtid av overtiden til pause.
Sånne mål irriterer meg grenseløst,,

Derfor, Arse hjemme kan bli mer spennende enn det Arse tror og jeg gleder meg til kampen nå, og ikke gruer meg ,,,,


Er litt der også etter å ha sett Arsenal - Leicester kampen. Gleder meg mer enn jeg gruer meg nå. Gunners var eminente fremover, men så de hadde store
problemer i forsvar. Kanskje kombinasjonen av dødballer + Crouch kan bli ett effektivt våpen? Er vår bakre rekke med 100% så er det ingen umulighet å ta Arsenal.
Lars
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 72
Registrert: 06 Aug 2010, 21:43

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg onside » 16 Aug 2017, 19:57

Lars skrev: Kanskje kombinasjonen av dødballer + Crouch kan bli ett effektivt våpen? Er vår bakre rekke med 100% så er det ingen umulighet å ta Arsenal.


Sparkys innkjøp og salg gir vel ikke rom for Crouch, langball og frisparkvarianter eller er det noe jeg har gått glipp av?
Sist endret av onside den 29 Aug 2017, 21:25, endret 1 gang
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før sesongen 2017/18

Innlegg Lars » 16 Aug 2017, 23:54

onside skrev:
Lars skrev: Kanskje kombinasjonen av dødballer + Crouch kan bli ett effektivt våpen? Er vår bakre rekke med 100% så er det ingen umulighet å ta Arsenal.


Sparkys innkjøp og salg gir vel ikke rom for Crouch, langball og frisparkvarianter eller er det noe jeg har gått glitt av?


Du har neppe gått glipp av noe. ;) Var bare en tanke som slo meg når jeg så hvor dårlig Gunners taklet innspill i feltet. Men vi har da andre som kan lage krøll
for Wenger & co. :)
Lars
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 72
Registrert: 06 Aug 2010, 21:43

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron