Bojan - ressursen vi ikke bruker

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Bojan - ressursen vi ikke bruker

Innlegg Torstein Norevik » 14 Mai 2017, 21:55

En liten "reminder" om hva Bojan kan gjøre i gode stunder, som det har vært mange av de årene han har vært i Stoke.

https://twitter.com/MightyPottersTV

For meg er det derfor helt uforståelig at Hughes - og andre med han - mener det er helt greitt å la Bojan forlate klubben. Hadde vi hatt mange bedre alternativer kunne jeg ha forstått det. Det har vi ikke. :? Bojan er en spiller som kan gjøre ting på egen hånd, og skape noe ut av ingenting. Slike spillere har vi ikke for mange av.

40 mål på 37 kamper sier noe om at det ikke er kreativitet og sjansebonanza som har preget klubben vår denne sesongen. Vår toppscorer har scoret seks mål, det sier også det meste.

Jeg håper at Bojan kommer tilbake, og får ny - og betydelig større - tillit under en manager som verdsetter kvalitetene hans mer enn det Hughes har gjort. Det samme kan for så vidt sies om spillere som Imbula og Ramadan.

Ryktene går for øvrig om at en av de italienske storklubbene, Roma, som i øyeblikket er toer i serie A, ønsker seg Imbula. Hvis det ryktet stemmer er det jo betimelig å spørrre hva de ser i Imbula som ikke Hughes ser ?

Og Ramadan skal være i søkelyset hos Liverpool, fremdeles ifølge ryktene. For Stoke får han derimot ikke spille, selv om dette kanskje mer kan forsvares med at klubben ønsker å matche han litt forsiktig, m.t.p. at han er såpass ung.

Hughes har fått for lite ut av det mannskapet han har hatt til rådighet denne sesongen. Vi har underprestert, etter mitt syn, og det har Hughes et betydelig ansvar for. Det er hans jobb å få det beste ut av mannskapet han har til rådighet, og det har han ikke greidd, hverken denne sesongen eller i siste halvdel av forrige sesong. Det hjelper ikke akkurat at han lar noen av sine beste spillere forsvinne, eller lar være å bruke de.

La oss få Bojan tilbake, og gi han sjansen til å finne tilbake til taktene han viste i sine gode perioder, i glitrende samspill med Arnie og Shaq. La spillere som Imbula og Ramadan få sjansen til å få ut det som bor i dem. Det er det som er veien å gå, etter mitt syn. Ikke å dure på videre med en haug spillere på 30+, som for lengst er over toppen, slik vi har gjort store deler av denne sesongen.

Særlig vellykket kan man ikke si det har vært. :?

Ser for øvrig at Bojan denne helgen ble plukket ut på Ukens lag i Bundesliga, etter en strålende kamp da Mainz sikret plassen, med Bojan som den sentrale spilleren. Og med tanke på de som mener at han ikke jobber godt nok er det jo interessant å registrere at det bare var en spiller på banen som løp mer enn Bojan i denne kampen, og at han vant 77 prosent av duellene, noe som karakteriseres som meget bra av en offensiv spiller... ;)

http://www.stokesentinel.co.uk/bojan-ce ... story.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester

cron