Ny manager?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Ny manager?

Innlegg onside » 07 Jan 2018, 14:30

vegar56 skrev:Første krav til en manager må være å kunne sette sammen en forsvarslinje som fungerer. Og dernest hente en spiss som scorer mål.

Sparky har vel prøvd de fleste formasjoner og kombinasjoner i forsvarslinjen, i tillegg til mange skader ei heller ikke fått ut potensialet av forsvarsspillerne, mulig en annen kan få noe mer ut av dette, men jeg tror fast bestemt vi må kjøpe eller låne oss ut av forsvarsproblemet. I tillegg kommer jo det av vi ikke har gode nok wingbacker slik at vi MÅ tilbake til en back-firer. Og da har vi dette med fart på midtbanen igjen........ osv. osv......

Huff, jeg er glad det ikke er jeg som skal få skuta på rett kjøl :shock:
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Ny manager?

Innlegg vegar56 » 07 Jan 2018, 18:49

Hvis vi tenker oss litt om, så kan problemet være at gutta får servert for få dikt.
Per-Mathias Høgmo er vår mann :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Ny manager?

Innlegg Svein Nilsen » 08 Jan 2018, 10:41

vegar56 skrev:Hvis vi tenker oss litt om, så kan problemet være at gutta får servert for få dikt.
Per-Mathias Høgmo er vår mann :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Vi kan jo håpe på Graham Potter......da blir diktlesingen til Høgmo internt i spillergruppa som peanøtter å regne! Potter bygger opp spillere og lag ved å sette de utenfor sine komfortsoner. Spillerne i Östersund har vel satt opp Svanesjøen for sine supportere! Tenk dere Shaqiri og Crouch i strutseskjørt på en scene med fulle supportere i salen! Magisk :D

Ser at lista til Bookingselskapene er lang over aktuelle Stoke managere. Vi kan nok ikke velge blant alle disse, men mine favoritter er; Gary Rowett, Graham Potter, Brendan Rodgers og Martin O'Neill...
Spørsmålet er vel om Rowett og Rodgers, som begge skal ut i Europaliga sluttspill i februar er aktuelle og Rowett er i Derby som vel er en minst like stor klubb som Stoke og på vei opp i PL. Martin O'Neill har jo også jobb men kunne vel kanskje vært aktuell som midlertidig sjef frem til sommeren? Ser at Ryan Giggs er aktuell, han har jeg nok ikke trua på - vi trenger vel litt fri fra walisere nå tenker jeg.....
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Ny manager?

Innlegg Torstein Norevik » 08 Jan 2018, 12:23

Også John Percy, fra The Telegraph, lanserer Gary Rowett (Derby) som en sterk kandidat til å etterfølge Hughes. Det sies om Percy at han er kjent for at han veldig ofte treffer blink når han kommer med "spådommer" knyttet til Stoke, og han har vel da muligens gode kilder sentralt i klubben.

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... hes-stoke/

Rowett er et spennende valg, og absolutt en manager jeg kunne ønsket meg fra sommeren i alle fall. Litt mer usikker på om han vil takle presset med å prøve å berge klubben fra nedrykk, all den tid han ikke har all verden med erfaring og ingen erfaring overhodet fra PL, der presset nok er enda høyere enn noe av det han har drevet med før. Men han overtok Birmingham da de stod i fare for å rykke ned fra Championship, og loset de trygt bort fra nedrykk og til en anstendig plassering relativt høyt på tabellen, så han har jo vært ute en vinternatt før.

Så er det jo en helt annen sak om han ønsker å forlate Derby, som kjemper om opprykk til PL, og i skrivende stund ligger på andreplass i Championship.

Vi går i alle fall noen spennende dager i møte, ettersom det sies at Stoke ønsker å ha ny manager på plass før møtet med Man.U på Old Trafford om en uke.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Ny manager?

Innlegg Torstein Norevik » 08 Jan 2018, 12:28

Også Martin O'Neill er linket til den ledige jobben som Stoke-manager, og ifølge denne artikkelen vil O'Neill kunne være interessert - om han får tilbudet - ettersom han skal ha signalisert et ønske om å vende tilbake til klubbfotballen.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... ested.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Ny manager?

Innlegg onside » 08 Jan 2018, 12:47

Torstein Norevik skrev:Også John Percy, fra The Telegraph, lanserer Gary Rowett (Derby) som en sterk kandidat til å etterfølge Hughes. Det sies om Percy at han er kjent for at han veldig ofte treffer blink når han kommer med "spådommer" knyttet til Stoke, og han har vel da muligens gode kilder sentralt i klubben.
http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... hes-stoke/
Rowett er et spennende valg, og absolutt en manager jeg kunne ønsket meg fra sommeren i alle fall. Litt mer usikker på om han vil takle presset med å prøve å berge klubben fra nedrykk, all den tid han ikke har all verden med erfaring og ingen erfaring overhodet fra PL, der presset nok er enda høyere enn noe av det han har drevet med før. Men han overtok Birmingham da de stod i fare for å rykke ned fra Championship, og loset de trygt bort fra nedrykk og til en anstendig plassering relativt høyt på tabellen, så han har jo vært ute en vinternatt før.
Så er det jo en helt annen sak om han ønsker å forlate Derby, som kjemper om opprykk til PL, og i skrivende stund ligger på andreplass i Championship.
Vi går i alle fall noen spennende dager i møte, ettersom det sies at Stoke ønsker å ha ny manager på plass før møtet med Man.U på Old Trafford om en uke.

Rowett er klart det mest spennende valget etter min mening også, men jo mer jeg ser på situasjonen Stoke er i vs. den situasjone Derby er i er jeg 94% sikker på at Rowett ikke takker ja til tilbudet Stoke kommer med nå. Han kommer bare dersom Derby ikke rykker opp, og Stoke ikke rykker ned - etter sesongslutt. Men tar Rowett jobben viser han i hvert fall at det er "guts" i han 8-)
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Ny manager?

Innlegg mfkpotter » 08 Jan 2018, 15:28

Så skjønte til og med Coates til slutt at Hughes bare måtte vekk, jeg er redd at dette kanskje var i seneste laget, og at det skal bli vanskelig å snu skuta de siste 16 kampene. Man kan jo diskutere i det vie og breie hvorfor de ventet så lenge, men nå er avgjørelsen tatt, og det haster med å få inn både manager og nye spillere. Jack Butland sier at laget savner en lederskikkelse, og det ser vi at laget har savnet. Når det butter i mot, så er det ingen som tar tak. Kommer Stoke under 0-1, så blir det jo alltid tap.

Men hvem blir ny manager, det valget håper jeg Coates har tenkt på en god stund allerede, da dette mest sannsynlig avgjør om klubben skal bestå i toppen av britisk fotball.
Jeg mener fortsatt at Brendan Rodgers er det beste valget for Stoke City, men jeg kan akseptere både Koeman og Rowett.

Ta det riktige valget Coates, vår klubb avhenger av at dette blir riktig.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Ny manager?

Innlegg Torstein Norevik » 08 Jan 2018, 15:55

Stoke City fan-kanalen, "The Bear Pit TV",skriver på sin Facebook-side at Paul Lambert er klar til å akseptere et SOS-anrop fra Stoke om være "caretaker" resten av sesongen.

Om dette er seriøst ment, at Stoke faktisk har spurt Lambert om å ta jobben, eller om dette er ment som en vittighet - at Lambert bare sier han er klar hvis han får en henvendelse, men ikke har fått dette ennå - vet ikke jeg.
Han har i alle fall ikke vært nevnt i spekulasjonene - hverken av bookmakerne eller i media - så langt jeg har fått med meg.

Ut fra responsen på sosiale medier vil en eventuell ansettelse av Lambert ikke falle i spesielt god jord hos Stoke-fansen. Han virker litt "gjemt og glemt" etter at han forlot Wolverhampton i mai ifjor, angivelig etter fotballmessige uenigheter om veien videre etter at klubben ble overtatt av nye eiere.

Lambert huskes vel best for å ha tatt Norwich rett fra League One til PL med to strake opprykk i 2010 og 2011, og ble da også kåret til årets manager i henholdsvis League One (2009/10) og Championship (2010/11) etter disse to opprykkene. Han var da også en av de virkelig "hotte" managerne på den tiden, med utsikter til en karriere i langt større klubber.

Senere har det vel likevel bare gått sånn passe med klubbene han har vært sjef for, og han fikk da også sparken i Aston Villa i februar 2015, da Aston Villa lå utsatt til, tredje sist i PL. De endte til slutt opp fjerde sist og berget så vidt plassen, etter at Lambert var borte.

Jeg tar vel ikke helt bølgen for denne. Skal vi ha en "caretaker" ville jeg langt foretrekke Martin O`Neill, kanskje også på permanent basis hvis typer som Rowett, Rodgers og Dyche ikke er interesserte. Jeg føler meg langt fra trygg på at Lambert ville være den rette personen til å snu skuta i den situasjonen vi nå befinner oss.

Leste nettopp nå - etter at jeg skrev innlegget over - denne artikkelen i The Sentinel (som The Bear Pit TV trolig baserer sin Facebook-melding på). Her fremgår det vel nokså klart at Stoke ikke har gjort noen henvendelse til Lambert, men at Lambert derimot signaliserer (og muligens har gjort dette også overfor klubben ?) at han er ledig og interessert om Stoke skulle ønske hans tjenester... :?

http://www.stokesentinel.co.uk/sport/fo ... ic-1026480
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Ny manager?

Innlegg onside » 08 Jan 2018, 20:37

Ser at oddsene på Slaven Bilic synker betraktelig i dag hos de fleste bookmakerne, er det noen som har hørt noe som jeg ikke hatt fått med meg?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Ny manager?

Innlegg gmel » 09 Jan 2018, 00:20

onside skrev:Ser at oddsene på Slaven Bilic synker betraktelig i dag hos de fleste bookmakerne, er det noen som har hørt noe som jeg ikke hatt fått med meg?


Ikke min favoritt, selv om bookmakerne har han på topp.
Kanskje de har hørt noe, Derby tar iallfall sine forholdsregler for å beholde sin mann :D
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

cron