Ny manager?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Ny manager?

Innlegg Torstein Norevik » 29 Sep 2016, 13:27

Svein Nilsen skrev:Det er inderlig å håpe at ikke Stoke City blir trukket ned i gjørma her! Gikk noen løse rykter om at TP kunne være en av de, det tviler jeg på, han virker alt for stødig og fornuftig til å ta slike sjanser. Hva så med MH? Tror ikke det heller, håper iallefall ikke. Da ville isåfall de som ønsker seg en ny manager få ønsket sitt oppfyllt!
Umiddelbart kan jeg tenke meg at Solskjær kanskje kunne være innblandet! Han og kjeltringen Jim Solbakken er jo et radarpar. Jeg har alltid stilt noen spørsmålstegn ved de norske spillerne som havnet i Cardiff under Solskjær regimet.

Enig, Svein, vi får inderlig håpe at vi ikke er involvert på noe vis.

Jeg har jo ved flere anledninger gitt utrrykk for at jeg ikke er TP's største fan når det kommer til fotballfilosofi og måten å spille fotball på, men når det gjelder personen TP derimot, så synest jeg at han virker som en meget hyggelig og sympatisk mann, med høyt sosialt engasjement og som en mann med meget høy moral og personlig integritet. De løse ryktene om at TP skulle være involvert - som du viser til - har jeg derfor veldig, veldig vanskelig for å tro. Han vil tvert imot komme langt nede - kanskje helt nederst - på min liste over "mistenkte" i så måte...

Uansett er dette en skikkelig stygg sak for både de involverte og for engelsk fotball generelt, og viser hvor mye uærlighet, egoisme og råttenskap som ulmer under overflaten når penger er involvert... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Ny manager?

Innlegg Morten T. » 29 Sep 2016, 16:33

Jeg blir også skuffet hvis Pulis har noe med dette å gjøre. Han holder jeg høyt både som manager og person. Hvor mye veldedighet han klarte å utføre i sin periode i Stoke( spesielt for barnesykehuset Donna Louise Trust ) var rett og slett fantastisk og står i ganske stor kontrast i forhold til både nåtidens regime i Stoke og managere i mange andre klubber.

På den annen side så var vel Pulis blandet inn i en slags tvilsom affære med( eller mot ) eier Paul Scully den gangen han var manager i Gillingham, men uten at jeg egentlig noensinne har klart å gripe fatt i hva essensen i den krangelen handlet om, bortsett fra at det var penger involvert. Man skal aldri si aldri og hva kommer til penger så er det mange både i og utenfor fotballen som er villig til å gå over lik for å skaffe seg det. Sånn går det når vi skaper et samfunn hvor rikdom på penger er en viktig verdi for skaffe seg status...

Det viktigste er at fotballen snart rydder opp i ganske mange forhold både på og utenfor banen. Vi er flere og flere som begynner å bli dyktig lei av alt tullet og for min egen del har jeg begynt å miste litt av interessen for fotballsporten og finner hele greia for usjarmerende og overflatisk. Det som skjer nå for tiden er langt unna det som fascinerte meg som ung da jeg ble supporter, ikke bare av Stoke og Skeid, men også av selve sporten. Det eneste som mangler nå er at fotballspillerne gjør som disse slimproduserende norske nasjonalheltene med planker på beina som, utrolig nok, blir sett opp til av det brede lag av befolkningen og derav innrømmer at også de som sparker ball har benyttet prestasjonsfremmende astmamedisin på 101% friske utøvere de siste 20-25 årene...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ny manager?

Innlegg mfkpotter » 06 Jan 2017, 23:11

Dette tema er det viktigste for klubben nå, tror Coates må bestemme seg for om Hughes skal få lov til å svi av flere hundre millioner og kjøre klubben i grøften, eller om en ny kurs skal komme inn. Jeg er soleklar på at Hughes må gå, nå er han inne i sin fjerde sesong og Stoke har aldri vært dårligere under hans ledelse. Han kjøper spillere over en lav sko, og ender opp med å sette alle de dyreste kjøpene på benken. At spillere som Whelan, Walters, Pieters i det hele tatt spiller er bare en skandale. Når man i tillegg ikke klarer å finne et system å spille i, så må du bare gi opp ditt prosjekt. Hughes virker til å famle i blinde, og jeg setter store spørsmålstegn til hva han og hans team gjør på treningsfeltet.
Det som er meget bekymringsverdig er at Stoke laget ikke henger sammen som et lag, defensivt så dette laget ekstremt dårlig. Når det heller ikke er noen relasjoner fremover, så gjør det meg bekymret. Han klarer ikke å sette en første 11er, og han klarer heller ikke å bestemme seg for hvilket system han skal bruke.

Nei det er duket for en ny kurs på Bet 365, håper at Coates dynastiet tenker i de samme baner.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Ny manager?

Innlegg Morten T. » 09 Jan 2017, 11:18

Jeg ser at Hughes setter seg mål om en 7. plass i PL etter megaflausen mot Wolves:
http://www.stokecityfc.com/news/article ... 08418.aspx

Hadde noen sagt at det hadde vært målet før sesongen startet, så ville jeg ha svart at det ligger pent innenfor det som er realistisk med dagens stall, dagens spillesystem og dagens manager( Alt mellom 7 og 12 er akseptabelt og forventet ).

Nå derimot, virker dette målet å være ganske så hårete, men det synes jeg er helt greit i den situasjonen laget har vært i en stund. Det spennende blir å se hva Hughes vil gjøre de neste månedene for å føre Stoke til en slik evt. plassering og om han, og laget hans, vil lykkes med (del)målsettingen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ny manager?

Innlegg Morten T. » 04 Mar 2017, 19:44

Ser at Ranieri kobles opp mot bl.a. Stoke:
http://www.dailystar.co.uk/sport/footba ... ews-gossip
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ny manager?

Innlegg Morten T. » 07 Apr 2017, 10:11

Mange interessante momenter, på generell basis, av den gamle stopperkjempen Denis Smith her:
http://www.stokesentinel.co.uk/hold-fir ... story.html

Puster man ut litt og ser ting over tid, som jeg mener Denis gjør her, så får man ofte et litt annet perspektiv enn de som bastant utaler seg bare sekunder etter at dommeren har blåst av matchen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ny manager?

Innlegg Torstein Norevik » 23 Mai 2017, 23:02

For egen del tror jeg ikke vi får noe manager-skifte denne sommeren. Det tror jeg for øvrig vi ikke hadde fått om vi hadde tapt mot Southampton heller.

For det første er ikke Coates den som sparker managere i tide og utide. Dernest er han ikke typen til å gå ut offisielt og stille seg bak sin manager, for deretter å sende han ut døra. Coates er forretningsmann, men han er også en mann av ære som holder ord, slik jeg har oppfattet det i alle fall.

Nå er jo Allardyce ledig, og mulig han kunne ha vært en manager etter Coates smak, men som sagt; jeg tror det er relativt uaktuelt. Moyes har også vært nevnt, om Hughes skulle ha fått sparken. Han gjorde en bra jobb i Everton, men har vel strengt tatt ikke hatt suksess i noen av klubbene han har vært etterpå, hverken i Man.U, Real Sociedad eller Sunderland, og hans stjerne har vel dalt tilsvarende i takt med dette.

Det blir nok Hughes neste sesong også, enten man liker det eller ikke. For egen del synest jeg det er greitt nok, selv om min tillit til Hughes nok har falt noen omdreininger sammenlignet med for et par år siden. Han har nok sikkert penger å bruke om den rette spilleren dukker opp. Men jeg håper han bruker disse med vett, og henter inn spillere som han vil bruke, og ikke lar pundsedlene flagre over spillere som i beste fall når benken, og knapt nok det, slik vi har sett tendenser til i sesongen som har vært.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Ny manager?

Innlegg celinaall » 30 Aug 2017, 04:18

Vi trenger ikke leder på hehe :D
celinaall
Newbie
 
Innlegg: 1
Registrert: 30 Aug 2017, 03:58

Re: Ny manager?

Innlegg onside » 30 Aug 2017, 06:07

celinaall skrev:Vi trenger ikke leder på hehe :D

Sparky har snart byttet ut "hele" laget med velsignelse fra eierne. Starten på sesongen har også vært over forventningene, og han har tydligvis en plan med alle disse utskiftningene. Han sitter mye tryggere i dag enn for en måned siden :shock:
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Ny manager?

Innlegg Torstein Norevik » 30 Aug 2017, 11:06

onside skrev:
celinaall skrev:Vi trenger ikke leder på hehe :D

Sparky har snart byttet ut "hele" laget med velsignelse fra eierne. Starten på sesongen har også vært over forventningene, og han har tydligvis en plan med alle disse utskiftningene. Han sitter mye tryggere i dag enn for en måned siden :shock:

Det er jeg helt enig i. Jeg synest vi har gjort et veldig bra overgangsvindu - selv om det gikk tregt i starten - og jeg mener vi har en langt sterkere tropp nå enn ved sesongslutt. Det er bra !

På den annen side synest jeg ennå vi har et par-tre mangler før bildet er komplett. Først og fremst mangler vi fortsatt spissen som kan "garantere" 15-20 scoringer i løpet av en sesong. Det Berahino har vist så langt bærer ikke bud om at han er den som vil prestere dette. Jese var veldig god mot Arsenal, men nokså usynlig mot WBA, og ser foreløpig ut til å være tiltenkt en rolle bak spissen.

Dernest - når Hughes nå er gått over til et system med tre stoppere og vingbacker - mener jeg at vingbackene ikke er gode nok, og er vår achilleshæl. Diouf vil mye, kjemper godt og skaper en del, men er litt for rufsete bakover og gjør av og til noen litt overilte taklinger i eget straffefelt som kan koste oss. Cameron har for svak innleggsfot til å være noen typisk vingback, og jeg har aldri skjønt hvorfor han (nesten) alltid skal slå innlegg med utsiden av foten. ;)

Pieters var svak i fjor, noe bedre nå i sesongstarten, men har også jevnt over for dårlige innlegg til å bli et skikkelig angrepsvåpen. Av og til noe rufsete bakover også han, der han fra tid til annen faller litt ut av posisjon og etterlater store rom. Jeg synest vel kanskje det vil være bedre å satse på unge Tymon i den posisjonen. Han er ung - javel - men har vist fine takter de gangene han har fått prøvd seg, og vil trolig bare bli bedre og bedre etter hvert som han vinner erfaring.

Men alt i alt en positiv sesongstart. Vi har spilt bra og vært veldig solide defensivt, men har noe å gå på når det gjelder det å skape sjanser og å sette de sjansene vi skaper. Intet nytt under solen der altså. Fire poeng etter tre vanskelige kamper er likevel mer enn godkjent og nok i overkant av det de fleste hadde trodd før sesongen ble sparket i gang. :)

Så Hughes sitter nok ganske trygt han... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

cron