Kampreferater

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Kampreferater

Innlegg lsveen » 24 Sep 2016, 21:36

Savner kampreferatene. For meg var det "halve moroa" med nettsiden her. Eller finnes de et eller annet sted som jeg ikke finner?
lsveen
Ivrig Stokie

Re: Kampreferater

Innlegg erodsa@broadpark.no » 25 Sep 2016, 01:22

Veldig enig med deg Isveen, føler vi ikke er et team lenger . Helt klart at ledelelsen i Supporterklubben gjør en kjempejobb ,men føler nå at de nå har meldt seg ut av alt. Vurderer faktisk å ikke fornye medlemskapet for neste sesong,slik det er nå er Supporterklubben i våre hjerter blitt et reisebyrå og en elendig markedsfører for pub-besøk for østlendinger . Vet ikke hvorfor redaksjonen gikk bort fra det vi alle likte, men virkeligheten er faktisk slik nå at om du ikke bor i Oslo og ikke reiser på fellesturer i regi av supporterklubben,kan du faktisk skaffe deg det du trenger av info om klubben ,supportermatriell mm, mye billigere på nettet enn det supporterklubben kan tilby.. ....Da blir medlemskapet for meg som vestlending unødvendig . Forstår tanken om å bare være et nettsted drevet av en maskin ,men da er det game over for meg ...sorry!
erodsa@broadpark.no
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 25 Sep 2016, 02:16

erodsa@broadpark.no skrev:Veldig enig med deg Isveen, føler vi ikke er et team lenger . Helt klart at ledelelsen i Supporterklubben gjør en kjempejobb ,men føler nå at de nå har meldt seg ut av alt. Vurderer faktisk å ikke fornye medlemskapet for neste sesong,slik det er nå er Supporterklubben i våre hjerter blitt et reisebyrå og en elendig markedsfører for pub-besøk for østlendinger . Vet ikke hvorfor redaksjonen gikk bort fra det vi alle likte, men virkeligheten er faktisk slik nå at om du ikke bor i Oslo og ikke reiser på fellesturer i regi av supporterklubben,kan du faktisk skaffe deg det du trenger av info om klubben ,supportermatriell mm, mye billigere på nettet enn det supporterklubben kan tilby.. ....Da blir medlemskapet for meg som vestlending unødvendig . Forstår tanken om å bare være et nettsted drevet av en maskin ,men da er det game over for meg ...sorry!

Hei
Vi er en svært liten gjeng som har forsøkt å drive supporterklubben etter beste evne og på idealistisk grunnlag i mange år. Mange av oss har lagt ned utallige timer i årenes løp - helt gratis, ja kanskje til og med i økonomisk minus periodevis, og med en god del forsakelser på mange områder, og etter mitt syn har vi gjort utrolig mye bra på mange fronter.

Richard - som i praksis har styrt nettsidene helt alene - og som har jobbet natt og dag på frivillig basis - fortjener bøttevis med honnør for det, men det han hadde fortjent aller mest hadde vært hjelpere og bidragsytere i den evigvarende dugnaden som supporterklubben tross alt er. Hvor vanskelig det enn må være å forstå så lever også vi som sysler med dette et liv utenom som dreier seg om jobb, skole, familie, venner etc. etc. og at vi derfor ikke alltid har tid til å rekke over alt og at også vår livssituasjon forandrer seg etter som årene går. Jobben hadde blitt mye enklere, og morsommere, hvis flere hadde sagt seg villig til bidra med praktiske gjøremål, men som i de fleste andre foreninger så sliter også vi med å få til det.

Nå sitter jeg jo selv i styre og stell, og det kan fort bli slik at man ikke ser skogen for bare trær, men etter mitt syn har alle i styret i SCSBN i en årrekke gjort, og gjør fortsatt, en helt fantastisk jobb. Langt over det man kan forvente av en liten gjeng som har brukt, og bruker, massevis av tid på frivillig arbeid. Vi har drevet med dette i mange år, først og fremst i kjærlighet til SCFC, men også med et brennende ønske om at flere skal ta del i og involvere seg i lidenskapen rundt The Mighty Potters.

Du er forøvrig hjertelig velkommen til å bidra. Det at du bor på Vestlandet, eller andre steder i Norge, er overhodet ingen hindring. Det er bare å ta initiativ og kontakt med en av oss i styret så skal vi hjelpe deg i gang med interessante oppgaver. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg lsveen » 25 Sep 2016, 10:44

For ordens skyld: Jeg er ikke enig i kritikken til erodsa. Jeg synes alle i adm. i supporterklubben gjør en kjempejobb. Men som sagt jeg savner kampreferatene. Det er jo på banen det egentlige skjer, og det å kunne bli bedre kjent med spillere, taktikk og kamputvikling synes jeg er veldig viktig. Kanskje bør en ikke legge så mye arbeid i det som det enkelte ganger har vært gjort (fordi det blir for tidkrevende). Men noe bør det være her.
lsveen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 25 Sep 2016, 11:40

lsveen skrev:Savner kampreferatene. For meg var det "halve moroa" med nettsiden her. Eller finnes de et eller annet sted som jeg ikke finner?

Takk for tilbakemelding, Isveen.
Realitetene er fortsatt slik at vi trenger flere folk som kan bidra på flere felt for å opprettholde og utvikle supporterklubben videre. All jobb som gjøres er basert på frivillighet og prioriteringer. Dessverre har "påfyllet" av folk i årenes løp som har hatt lyst til å bidra vært relativ skral og det har medført ganske stor arbeidsbelastning blant enkelte. Det å skrive bl.a. kampreferater og andre dagsaktuelle nyheter er tidkrevende og det er ikke alltid like lett å få til å passe inn i et skjema som for de få av oss som holder på, eller har holdt på med, slike sysler. For eksempel har Richard overprestert året rundt på dette feltet i mange år, uten spesielt mye hjelp fra andre, men som nevnt mange ganger i årenes løp så tror jeg mye kunne vært annerledes hvis flere hadde sagt seg villig til å bidra på regulær basis. Eller forresten, ikke bare sagt det( såkalte "papirhelter"), men faktisk også utført det som sies i praktisk handling. :)

Det hadde vært fint hvis det hadde vært flere som hadde sagt seg villig til å sette av tid, på regulær basis, til å bidra med smått og stort. Rett og slett fordi vi ikke er en bedrift med heltidsansatte (som supporterklubbene til ManU og Liverpool ), men gjør alt på vår egen fritid og mellom slagene som en vanlig dag tross alt er fylt med.

Stoke har mange supportere som i flg. seg selv har fulgt klubben i tykt og tynt i over 40 år. Bak et slikt statement så må det ligge mye lidenskap, genuin interesse og massevis av gode historier. Det hadde vært veldig fint hvis flere av disse kunne ha vært med å bidra basert på sin langvarige interesse og/eller at nye stemmer med nye vinklinger hadde kommet inn.

Når det er sagt, så gjøres det fortsatt en meget god innsats blant styret og flere av medlemmene i supporterklubben og vi har fortsatt en meget veldreven supporterklubb som satser på å gjøre alt vi kan for å gi medlemmene et best mulig tilbud - ut i fra de til enhver tid gjeldene forutsetningene vi har.

Vi hører gjerne fra deg/dere som måtte være interessert og ser frem i mot å hjelpe dere i gang med en type frivillig innsats som i første rekke er veldig givende og sabla morro. :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 25 Sep 2016, 15:01

erodsa@broadpark.no skrev:Veldig enig med deg Isveen, føler vi ikke er et team lenger . Helt klart at ledelelsen i Supporterklubben gjør en kjempejobb ,men føler nå at de nå har meldt seg ut av alt. Vurderer faktisk å ikke fornye medlemskapet for neste sesong,slik det er nå er Supporterklubben i våre hjerter blitt et reisebyrå og en elendig markedsfører for pub-besøk for østlendinger . Vet ikke hvorfor redaksjonen gikk bort fra det vi alle likte, men virkeligheten er faktisk slik nå at om du ikke bor i Oslo og ikke reiser på fellesturer i regi av supporterklubben,kan du faktisk skaffe deg det du trenger av info om klubben ,supportermatriell mm, mye billigere på nettet enn det supporterklubben kan tilby.. ....Da blir medlemskapet for meg som vestlending unødvendig . Forstår tanken om å bare være et nettsted drevet av en maskin ,men da er det game over for meg ...sorry!

Hei!

Svarer dere begge i samme tråd her selv om det er to forskjellige synspunkter som gjelder, men i bunn og grunn går det på endringene til den offisielle hjemmesida til SCSBN. Jeg har gjennom snart ti år lagt ned titusenvis av timer med hjemmesida og hadde jeg brukt all den tida på trening, så skulle jeg per definisjon ha vært en toppidrettsutøver. Vel, nå er jeg ikke lenger student og jobber 100% ved siden av andre forpliktelser i livet. Det gjør at jeg dessverre ikke har like mye tid som før til å skrive på hjemmesida. Som Morten er inne på her, så jobber alle i styret i SCSBN helt og holdent med å drifte denne supporterklubben på frivillig basis. Vi er ideologisk opptatt av å drifte SCSBN på en best mulig måte etter de forutsetningene vi har.

For å kunne drifte hjemmesida med kampreferater o.l., så trenger jeg som nettsjef hjelp. Jeg klarer dessverre ikke lenger å skrive kampreferat til 38 kamper gjennom en sesong. Det tar for mye tid. I tillegg har vi hatt flere prosjekter for puber som sender kamper o.l., men jeg har foreløpig til gode å få noe annet vår stampub, Tordenskiold. Stoke-Tom er flink til å sende meg informasjon om alt som trengs for at han viser kampen. Hadde din pub erodsa sendt meg den samme informasjonen, så hadde jeg selvsagt lagt det ut. Dette har foreløpig ikke skjedd. Så du kan gjerne ha det synspunktet du har, men når det ikke blir bidratt gjennom innsending, så føler jeg at det blir klaging for klagingens skyld og fordi Stoke nå sliter, så skal det gå utover oss i styret som har jobbet år etter år med å gjøre SCSBN til Norges beste supporterklubb. Den kritikken mener jeg er urettferdig. Vi har, mener jeg til tross for at jeg kanskje er noe inhabil som medlem av styret, spurt og etterspurt flere til styret også fra andre deler av landet. Man kan fint delta på møter via Skype eller telefon, men da trenger vi initiativ til at folk kan bidra og vil være med på laget. Vi skal ikke stå i veien.

Jeg håper innlegget til erodsa er skrevet i frustrasjonen over nok en gang å ha tapt to poeng, og at den knallharde kritikken mot oss i styret egentlig ikke er noe du står inne for. Er det tilfellet, så skal du selvfølgelig få mene det. Det aksepterer jeg. Men husk at det er vi i styret som har sørga for et godt billettsystem med sikra billetter til kampene til både hjemme- og bortekamper og mange har fått gleden av å møte spillere, trenere og få være med mye annet gøy. Om du ikke lenger ønsker det tilbudet, så skal du selvfølgelig få lov til å melde deg ut. Jeg håper det motsatte skjer. At du kanskje neste gang sender meg info på mail (richard@stoke.no) om tv-kamper eller annet du kan tenke deg å bidra med for at SCSBN skal bli enda bedre enn den er i dag.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 25 Sep 2016, 15:13

Dette er jeg veldig, veldig uenig i. Etter mitt syn gjør styret i supporterklubben fortsatt en kjempejobb, på frivillig basis på egen fritid. De nedlegger timevis av uselvisk arbeid til medlemmenes beste, og driver klubben med en profesjonalitet som er langt, langt i overkant av hva man kunne forvente av en klubb drevet på dugnad.

Vi har utrolig bra nettsider, selv om det ikke har vært egne kampreferater den siste tiden, et glimrende medlemsblad i Potter News, muligheter for å benytte oss av klubbens sesongkort, sosiale turer og arrangementer både til Stoke og ellers, og gjennom forumet en arena for å utveksle synspunkter om vår favorittklubb i England som vi er så glade i, bare for å nevne noe. Jeg er selv vestlending, men har likevel hatt stor glede av flere av supporterklubbens arrangementer, ikke minst den uforglemmelige samlingen på Ullevål for et par år siden, med SCOBA-gjengen. Gjennom supporterklubben har jeg fått gleden av å treffe og snakke med både disse legendene - og også noen av dagens stjerner - på arrangementer både her til lands og på arrangementer på Tollgate eller på stadion. Dette er en mulighet jeg aldri ville ha fått om det ikke var for at supporterklubben hadde tatt initiativ til slike arrangementer.

At det faste treffstedet (Tordenskiold) ligger i Oslo er vel ikke så unaturlig, i og med at en stor del av medlemsmassen er sentrert i dette området og dette derfor er relativt lett tilgjengelig for mange medlemmer. Når det er sagt så har supporterklubben også tatt initiativ til å få til slike treffsteder for medlemmer også andre steder i landet, gjennom oppfordringer om å melde inn samlingsplasser for Stoke-supportere rundt om i kongeriket. Da er det opp til oss medlemmer lokalt å følge dette opp for å skape miljøer også mer lokalt.

Supporterklubben har også opp gjennom årene utviklet et meget godt samarbeid med Stoke City, noe som åpner en del dører til miljøer som det ellers ville ha vært vanskelig å få innpass i. Det sier sitt når selveste "Chief Executive" Tony Scholes møter opp på Tollgate for å møte norske supportere. Det sier også sitt når vi er representert i klubbens Supporter Council, som også har et tett samarbeid med Stoke City.

For egen del retter jeg derfor en uforbeholden og stor takk til supporterklubbens styre, og øvrige medhjelpere, for at de er villige til å bruke timevis av egen fritid til beste for oss medlemmer. Jeg for min del er i alle fall utrolig takknemlig for den formidable jobben disse ildsjelene gjør og mener at vi har en supporterklubb som vi kan være veldig, veldig stolte av, og som mer enn matcher klubbene som drives med egne ansatte. Det står det kjemperespekt av ! :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 25 Sep 2016, 16:57

Torstein Norevik skrev:

Dette er jeg veldig, veldig uenig i. Etter mitt syn gjør styret i supporterklubben fortsatt en kjempejobb, på frivillig basis på egen fritid. De nedlegger timevis av uselvisk arbeid til medlemmenes beste, og driver klubben med en profesjonalitet som er langt, langt i overkant av hva man kunne forvente av en klubb drevet på dugnad.

Vi har utrolig bra nettsider, selv om det ikke har vært egne kampreferater den siste tiden, et glimrende medlemsblad i Potter News, muligheter for å benytte oss av klubbens sesongkort, sosiale turer og arrangementer både til Stoke og ellers, og gjennom forumet en arena for å utveksle synspunkter om vår favorittklubb i England som vi er så glade i, bare for å nevne noe. Jeg er selv vestlending, men har likevel hatt stor glede av flere av supporterklubbens arrangementer, ikke minst den uforglemmelige samlingen på Ullevål for et par år siden, med SCOBA-gjengen. Gjennom supporterklubben har jeg fått gleden av å treffe og snakke med både disse legendene - og også noen av dagens stjerner - på arrangementer både her til lands og på arrangementer på Tollgate eller på stadion. Dette er en mulighet jeg aldri ville ha fått om det ikke var for at supporterklubben hadde tatt initiativ til slike arrangementer.

At det faste treffstedet (Tordenskiold) ligger i Oslo er vel ikke så unaturlig, i og med at en stor del av medlemsmassen er sentrert i dette området og dette derfor er relativt lett tilgjengelig for mange medlemmer. Når det er sagt så har supporterklubben også tatt initiativ til å få til slike treffsteder for medlemmer også andre steder i landet, gjennom oppfordringer om å melde inn samlingsplasser for Stoke-supportere rundt om i kongeriket. Da er det opp til oss medlemmer lokalt å følge dette opp for å skape miljøer også mer lokalt.

Supporterklubben har også opp gjennom årene utviklet et meget godt samarbeid med Stoke City, noe som åpner en del dører til miljøer som det ellers ville ha vært vanskelig å få innpass i. Det sier sitt når selveste "Chief Executive" Tony Scholes møter opp på Tollgate for å møte norske supportere. Det sier også sitt når vi er representert i klubbens Supporter Council, som også har et tett samarbeid med Stoke City.

For egen del retter jeg derfor en uforbeholden og stor takk til supporterklubbens styre, og øvrige medhjelpere, for at de er villige til å bruke timevis av egen fritid til beste for oss medlemmer. Jeg for min del er i alle fall utrolig takknemlig for den formidable jobben disse ildsjelene gjør og mener at vi har en supporterklubb som vi kan være veldig, veldig stolte av, og som mer enn matcher klubbene som drives med egne ansatte. Det står det kjemperespekt av ! :D

Enig !
Takk for den jobben som er gjort. Dere har min respekt for dette!
Jeg vil legge til følgende: Hvis vi skal klare dette må vi alle bidra. De som ikke vil bidra bør dempe seg.
Jeg synes ikke det er greit når medlemmer har fått det for seg at det at det er et overskuddsforetak de er medlemmer av, de må stikke fingen i jorda og muligens et sted til ! Meld dere gjerne inn i Manure! Selv hiver jeg inn et innlegg av og til, greit å diskutere litt, samt dele noen nyheter. Men det er et stykke fra det til å skrive kampreferater. Da stilles helt andre krav, og jeg forstår godt at folk må priore anderledes .
Nå får vi håpe at vi snart vinner kamper igjen, så stiger stemningen i Bergen også.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 25 Sep 2016, 18:50

Torstein Norevik skrev:

Vi er ikke alltid enig om løst og fast og kreti og pleti, Torstein, noe som selvfølgelig er helt greit, men her har jeg ingenting å verken trekke fra eller å legge til. ;) Topp skrevet og spot on!

Torstein er selv et levende eksempel på at man ikke nødvendigvis er nødt for å bo midt i Oslo-gryta( som meg selv ) for å være med å bidra, men at det faktisk går an å bo i for eksempel Voss for å skrive artikler eller bidra med organisering rundt fotballskoler osv. osv. Slik verden er organisert i dag så kan man strengt tatt ha tilholdssted på Jan Mayen, Galdhøpiggen, Dronning Mauds Land, Færder Fyr eller i en sparsommelig innredet kjellerleilighet i Bergen og allikevel være med å bidra. Simple as that! :) 8-)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest