bet365 Stadium

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

bet365 Stadium

Innlegg Oddvin » 21 Apr 2016, 14:15

Så kommer navne skiftet eg har fryktet. Er klar over at Britannia som firma ikkje lenger eksisterer, men Britannia Stadium klinger så mykje bedre enn bet365 Stadium.
Positivt at det nå skal fylles igjen det eine hjørner av tribunen. Klubben får også økonomisk trygghet med den nye avtalen med bet365 http://communicatoremail.com/wQfxSHQaE1 ... bView.aspx
Oddvin
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1102
Registrert: 07 Aug 2010, 13:57
Bosted: Os

Re: bet365 Stadium

Innlegg Richard Prestegård » 21 Apr 2016, 14:37

Helt enig, Oddvin. Britannia var vel det romerne kalte Storbritannia hvis jeg ikke husker feil, så det klinger så mye bedre som det skriver. Trist at utviklingen går i denne retninga, nå også for Stoke City.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: bet365 Stadium

Innlegg Torstein Norevik » 21 Apr 2016, 15:29

Enig med dere begge. Men det har vel ligget i kortene. Stadionnavn er blitt en salgsvare og en promoteringskanal for ulike store forretningskonsern, og gir inntekter til klubbene. Og det som kan omsettes i penger, det omsettes i penger. Slik er fotballen blitt. Dessverre... :?

Så er det jo likevel slik at banen vår i realiteten har vært knyttet til et kommersielt selskap like fra den ble bygget, men har vel likevel ikke blitt oppfattet slik nettopp fordi navnet i vel så stor grad har vært assosiert med Storbritannia.

En æra er over, og jeg kjenner at jeg nærer en viss uvilje mot i fremtiden å skulle si at jeg skal av gårde for å se fotballkamp på Bet365 Stadium i stedet for Britannia Stadium... :(
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: bet365 Stadium

Innlegg Morten T. » 21 Apr 2016, 15:31

Meget trist dag for klubben.
Jeg nekter å kalle stadionet for dette navnet og kommer etter navnebyttet til konsekvent å skrive "Stoke City Stadium", "Stoke Stadium" , "Hjemmebanen til Stoke" eller kanskje til og med holde meg til "Britannia Stadium". Jeg vil ikke reklamere for et produkt uten at jeg får betalt for det... 8-)

"Britannia Stadium" var også et sponsenavn, men jeg lot det passere fordi det også kunne forveksles med et stedsnavn eller navnet på samveldet Storbritannia. Navn som Britannia og Albion er jo navn med historisk klang i forhold til navnet på Storbritannia( Alle har vel en eller gang i bedugga tilstand sunget på "Rule Britannia! Britannia rule the waves....? )

Enda et feil steg i den triste retninga som fotballen har tatt de siste 20-30 årene og som gjør at sporten fjerner seg lenger og lenger fra sine fascinerende røtter.

Før var fotballen et fristed fra det aller meste. Nå er den kjøpt opp, herja med og spytta ut som et rent kommersielt produkt. I Østerrike( og muligens andre steder også ) finnes det en toppklubb som har en såkalt styrkedrikk inkludert i klubbnavnet sitt. Det virker muligens absurd pr. dato, men jeg utelukker ikke at slike konstellasjoner vil bli mer gjengs i fotballen framover, og da kanskje også etterhvert i Stoke... :evil:

Det er synd at vi lever i en tid hvor så få reagerer på disse temaene, det viktigste er tre poeng i den neste matchen og krimskramset rundt, men for min del svinner virkelig sjarmen med fotballen når slike ting skjer.

Jeg tror ikke det var dette grekerne så for seg da de skjønte at betydningen av å utøve sport hjalp de å fungere mentalt eller det britene tenkte på da de første sparkene på en ball ble tatt på kostskolene på 1800-tallet.

Men verden går jo videre med facebook og twitter og coca-cola og hei og hå og man er selvfølgelig en forbanna gammaldags kjiping og surpomp hvis man ytrer motstand mot den såkalte "utviklingen"....
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: bet365 Stadium

Innlegg gmel » 21 Apr 2016, 15:45

Enten skulle de beholdt Britannia, eller så kunne de gått for " The New Victoria Ground"
Det nye navnet er dårlig, og om noen år skiftes det kanskje ut igjen med et enda verre.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: bet365 Stadium

Innlegg Morten T. » 21 Apr 2016, 19:14

Mine forslag:
"The Stanley Matthews Stadium"
"Stadium of Stoke-on-Trent"
"Stadium of The Potteries"
"1863 Stadium"

Kjør på med boards og reklameplakater inne på stadionet, men ikke i klubbnavn, stedsnavn, kulturminnesmerker, stadioner og aller helst også drakter.

Vi hadde neppe akseptert navn som "Høytrykkspyler'n AS - Frognerparken" , "Libresse Damebind - Fløibanen" eller "Frydenlund Lettøl - Nidarosdomen". Så hvorfor aksepterer vi da at kommersielle selskaper får sette sitt navn på helligdommer som fotballstadioner, fotballklubber og fotballdrakter?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: bet365 Stadium

Innlegg vegar56 » 22 Apr 2016, 07:06

Trist, men kanskje nødvendig for å få inn de pundene som kreves for å henge med.

Uansett positivt at et av hjørnene blir fylt igjen, men vinden skal nok fremdeles herje en del på Stokes hjemmebane :D
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: bet365 Stadium

Innlegg Morten T. » 22 Apr 2016, 10:20

vegar56 skrev:Trist, men kanskje nødvendig for å få inn de pundene som kreves for å henge med.

Ja, kanskje det. Men hva hvis man henger seg på noe som vil føre enn til et sted som etterhvert vil stå så fjernt fra de idealene sporten er tuftet på at man faktisk ikke kan kalle det for "fotball" lenger, men heller må begynne å kalle det for "business"?
Vil det avstedkomme samme type "passion" å i praksis være supportere av ett eller flere firmaer?
Kan man lenger ytre f.eks. "Stolt tradisjon" , "Flott historie", "Real og genuien fotballklubb" , "Flotte verdier" osv. uten at man får et ørlite snev av bitter smak i munnen? Og kan man ytre de samme ordene om, la oss si, 20 år fra nå når man skuer tilbake og ser at stadioner og klubber blir kalt opp etter kommersielle selskaper, at folk med vanlige inntekter ikke har råd til å gå på kamp, at en fyr på 20 år som knapt har lest en bok i sitt liv tjener en million i uka og at stemningen på tribunene svinner sakte men sikkert hen?

Ikke vet jeg, men jeg liker det ikke og håper at akkurat den utviklinga vil snu.

Suksess er et relativt begrep. Man har f.eks. to tyske klubber som f.eks. St. Pauli og Union Berlin. Disse klubbene har slunkne premieskap og ingen spesielt stor sportslig fremgang, men de kan se seg selv i speilet fordi de forstår at fotball er noe langt mer enn bare umiddelbar tilfredsstillelse. De har entusiastiske og trofaste supportere som er med på å styre verdisettet i klubbene. Faktisk så reiser mellom 2000 og 6000 briter over fra Balløya hver helg for å se en av disse to, eller andre tyske klubber. Det må være paradoksalt for en fotballnasjon som England å oppleve at et ganske stort antall mennesker reiser over til erkefienden Tyskland hver helg for å få et snev av den fotballkulturen som en gang var...

Jeg skjønner jo at ved å ha denne type syn så er man kanskje ikke helt tidsriktig, men det viktigste er å ha peace in mind og ha forsøkt så langt det lar seg gjøre å finne ut hva som er rett og feil før man en eller annen gang tar kvelden...

Jeg synes Stoke kunne ha hedret byens store sønn Stanley Matthews ved denne gyldne anledningen når det forventede navneskiftet kom. Stanley Matthews Way går jo strake veien til stadionet så det hadde passet perfekt. Men det var dessverre andre hensyn som ble tatt.

Ellers enig i at det er bra at det ene hjørnet fylles inn.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: bet365 Stadium

Innlegg -Tottal- » 23 Apr 2016, 05:14

Morten T. skrev:
vegar56 skrev:Trist, men kanskje nødvendig for å få inn de pundene som kreves for å henge med.

Ja, kanskje det. Men hva hvis man henger seg på noe som vil føre enn til et sted som etterhvert vil stå så fjernt fra de idealene sporten er tuftet på at man faktisk ikke kan kalle det for "fotball" lenger, men heller må begynne å kalle det for "business"?
Vil det avstedkomme samme type "passion" å i praksis være supportere av ett eller flere firmaer?
Kan man lenger ytre f.eks. "Stolt tradisjon" , "Flott historie", "Real og genuien fotballklubb" , "Flotte verdier" osv. uten at man får et ørlite snev av bitter smak i munnen? Og kan man ytre de samme ordene om, la oss si, 20 år fra nå når man skuer tilbake og ser at stadioner og klubber blir kalt opp etter kommersielle selskaper, at folk med vanlige inntekter ikke har råd til å gå på kamp, at en fyr på 20 år som knapt har lest en bok i sitt liv tjener en million i uka og at stemningen på tribunene svinner sakte men sikkert hen?

Ikke vet jeg, men jeg liker det ikke og håper at akkurat den utviklinga vil snu.

Suksess er et relativt begrep. Man har f.eks. to tyske klubber som f.eks. St. Pauli og Union Berlin. Disse klubbene har slunkne premieskap og ingen spesielt stor sportslig fremgang, men de kan se seg selv i speilet fordi de forstår at fotball er noe langt mer enn bare umiddelbar tilfredsstillelse. De har entusiastiske og trofaste supportere som er med på å styre verdisettet i klubbene. Faktisk så reiser mellom 2000 og 6000 briter over fra Balløya hver helg for å se en av disse to, eller andre tyske klubber. Det må være paradoksalt for en fotballnasjon som England å oppleve at et ganske stort antall mennesker reiser over til erkefienden Tyskland hver helg for å få et snev av den fotballkulturen som en gang var...

Jeg skjønner jo at ved å ha denne type syn så er man kanskje ikke helt tidsriktig, men det viktigste er å ha peace in mind og ha forsøkt så langt det lar seg gjøre å finne ut hva som er rett og feil før man en eller annen gang tar kvelden...

Jeg synes Stoke kunne ha hedret byens store sønn Stanley Matthews ved denne gyldne anledningen når det forventede navneskiftet kom. Stanley Matthews Way går jo strake veien til stadionet så det hadde passet perfekt. Men det var dessverre andre hensyn som ble tatt.

Ellers enig i at det er bra at det ene hjørnet fylles inn.



Bra innlegg. Er selv mettet av at penger i klubbene overkjører magien og det ekte i fotballen. Er litt frista inne mellom til å finne et lag fra lavere divisjon i det engelske ligasystemet (i tillegg til SCFC :twisted:).
Hvor lidenskap, vilje og ildsjeler er en selvfølge og grunnlaget for klubben.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: bet365 Stadium

Innlegg Svein Nilsen » 23 Apr 2016, 09:40

Mange gode innlegg og det er lett å være enige i bekymringer vedrørende penger, sponsornavn, eiere etc. Men,

- Uten Bet365 hadde Stoke City IKKE vært i Premier League. Da hadde vi spilt mot Bristol Rovers og Accrington Stanley. Hyggelig det, men PL er jo også helt ok!
- Britannia Stadium er et flott navn. Nå som firmaet, Britannia Building Society, ikke lenger eksisterer(?), er det naturlig med et nytt navn - dessverre. Bet365 Stadium er jo ikke noe fint navn i det hele tatt, men Bet365 er vår velgjører og distriktets største arbeidsplass. En 6-årig avtale gir klubben et godt grunnlag for fortsatt å tilby oss PL fotball. Britannia Stadium var et av de mest ikoniske stadion navnene på balløya, sammen med Pride Park, Stadium of Light osv. At navnet blir borte er jo bare trist, men det er nok bare å tørke tårene, løfte haka og se fremover - forhåpentligvis mot store sportslige prestasjoner i årene som kommer. Når vi møter Real Madrid i semifinalen i Champions League om 2-3 år så spiller det ikke så stor rolle hva stadion heter!
- Flere mener et "riktig" navn på vår storstue burde være Stanley Matthews Stadium. Husker jeg riktig så var vel også dette et tema i 1996-97, men Sir Stan satt selv ned foten, han ville IKKE ha en stadion oppkalt etter seg.....
- At Bet365 også har midler til å oppgradere stadion er heller ikke noen ulempe. Det er mye å ta tak i, og når det ene hjørnet er fyllt inn neste sommer begynner det å ligne noe.

Vi fotballsupportere har jo korttidsminne så det aller viktigste er 3 poeng på Ethiad Stadium i dag!!!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron