Jack Butland

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Jack Butland

Innlegg vegar56 » 18 Mar 2016, 16:35

Jack har skrevet under på en ny kontrakt :)

http://www.stokecityfc.com/news/article ... 13929.aspx

5,5 gode år på Britannia ?
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Jack Butland

Innlegg vegar56 » 21 Mar 2016, 13:53

Og med Hart ute med skade, så vanker det vel et par landskamper på Jack også :D
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Jack Butland

Innlegg JonC » 26 Mar 2016, 22:13

Butland står mot Tyskland I kveld. Tipper Hodgson lar det bli med det og setter inn Forster i neste friendly mot Holland.
Sist endret av JonC den 26 Mar 2016, 23:05, endret 1 gang
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Jack Butland

Innlegg JonC » 26 Mar 2016, 22:48

Det ble bare EN omgang mot tyskerne. Gjorde den tabben mange gjør, spilte videre med skade. Gjør så en feil som gir Tyskland ledelsen, deretter ut på båre. Dobbel nedtur :( :(
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Jack Butland

Innlegg Torstein Norevik » 27 Mar 2016, 23:00

Jack Butland selv bekrefter i dag på Twitter at ankelen er brukket, og det forventes nå at han kan bli ute opp til tre måneder. :cry:

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Vanvittig trist, ikke minst for Butland selv, som da ikke bare mister resten av sesongen for Stoke men nok også mister EM-sluttspillet til sommeren. Utrolig trist også for Stoke, og et skikkelig skudd for baugen når det gjelder klubbens ambisjoner om å kjempe om en plass i Europe League neste sesong. Det hadde blitt tøft også med Butland på plass, men blir nok enda verre nå når Butland, som kanskje har vært vårt beste spiller sesongen sett under ett, er ute.

Tatt i betraktning at vi også har hatt Shawcross ute store deler av sesongen, og opp til 3-4 stoppere skadet samtidig, samtidig som en av våre mest sentrale offensive spillere, Shaqiri, også har vært skadeplaget, så er det egentlig en god prestasjon å ligge så høyt på tabellen som vi gjør. Det understreker at vi har en meget bred og sterk stall der andre kan komme inn å gjøre en jobb når de "vanlige" førstelagsspillerne må melde pass.

Men uansett, dette var veldig trist spesielt for Butland selv. Trøsten får være at han ennå er veldig ung, og at han forhåpentligvis får mange flere muligheter til å være med i de store mesterskapene ute i verden.

Spørsmålet for Stoke nå blir hvordan man skal løse det på keeperplassen. Det ligger vel i kortene at tredjekeeper Haugaard nå får spille noen kamper, så er jeg litt usikker på hvor langt unna Given er før han igjen kan være aktuell. Var det ikke slik at EM er i fare også for han ?

Da ligger det vel i kortene at Bachmann blir hentet hjem fra lån, som back-up for Haugaard. Bachmann er en lovende, men fremdeles urutinert, keeper som nok ennå har et stykke igjen til PL-nivå. Og hvor god er egentlig Haugaard ? Lovende han også, men holder han bra PL-standard per i dag ?

Er det lov med nødlån på dette stadium av sesongen ? Begovic ? Vel, neppe Begovic, jeg vet ikke en gang om det er anledning til det, men Chelsea ville nok uansett ikke låne bort en keeper til en klubb som de konkurrerer med om plass i Europe League. Nei, dette blir en floke for Stoke også som de gjerne skulle ha vært foruten... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Jack Butland

Innlegg Knut Ole » 28 Mar 2016, 09:19

Veldig trist !
Først og fremst for Butland.
For Stoke er jeg engstelig for at sesongavslutning blir annerledes uten Englands no.1 bak spakene. Butland har spilt samtlige minutter i PL og det på en fortreffelig måte. Jeg vil hevde sesongens beste spiller per 31 serierunder. Forsvarsleddet foran han har vekslet med spillere og innimellom også kvalitativt. Da har det vært trygt med stabile Butland bakerst. Nå venter urutinerte (i PL sammenheng ) Haugard. Inntil det motsatte er bevist er jeg en smule skeptisk både mht tekniske kvaliteter på strek og i felt, samt evnen til å dirigere gjengen og linja foran seg. Satser på at jeg tar feil!

Noen som vet om skadestatus for Given?
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Jack Butland

Innlegg Torstein Norevik » 28 Mar 2016, 14:13

Knut Ole skrev:Noen som vet om skadestatus for Given?

Jeg trodde Given ennå hadde et stykke igjen før han var skadefri, men denne artikkelen i The Sentinel kan tyde på det motsatte.

http://www.stokesentinel.co.uk/Lou-Maca ... story.html

Hvis han er skadefri blir jeg ikke overrasket om det er Given som starter mot Swansea, selv om han har vært lenge ute. Det som jeg tror kan bli utslagsgivende for "Sparky" er den store forskjellen i rutine hos Given og Haugaard, og at "Sparky" kan mene at Given er bedre rustet til å bli kastet ut i en meget spennende sesongavslutning, med mye i potten, enn det Haugaard - som står helt uten PL-erfaring - vil være.

Men hva vet jeg om hva Hughes tenker ? Uansett hvem han velger, så "hopper han etter Wirkola", for Butland i den formen han har vært, er jo nesten uerstattelig. :?
Sist endret av Torstein Norevik den 28 Mar 2016, 16:11, endret 1 gang
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Jack Butland

Innlegg Kjell Ola » 28 Mar 2016, 14:53

Dette er sjølvsagt berre trist for Butland, Stoke og det engelske landslaget. Men eg trur Butland kjem enda sterkare att for Stoke neste sesong. Med vonaleg god hjelp av støtteapparatet i Stoke, får han nok den beste oppfølginga og opptreninga. Butland sjølv verkar også å vera ein over gjennomsnittleg reflektert fotballspelar, og vil kanskje bruke skada slik td Aksel Lund Svindal brukar sine skader, som motivasjon for å koma enda sterkare attende.

Det står mykje på spel i sesongavslutninga ja, og eg såg ei engelsk avis som meinte at CL-plassen :shock: kunne Stoke nå gløyme. Den har eg vel aldri trudd på, men ein EL-plass kunne eg godt tenkt meg for Stoke nå. Eg meiner stallen nå både er god nok og stor nok til å takle den belastninga det er å vera med ute i Europa. Og eg trur ikkje stallen blir korkje mindre eller dårlegare i løpet av sommaren.

I alle fall når det gjeld fotball, er eg ikkje den fødde optimist, kanskje fordi eg har halde med Stoke i om lag 45 år(?). Men med Butland, Shawcross og andre ute, er eg berre kjempeglad for at vi ikkje kjempar for å unngå nedrykk.
Kjell Ola
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 638
Registrert: 12 Aug 2010, 19:30

Re: Jack Butland

Innlegg Lilledino » 16 Aug 2016, 14:47

Jack er muligens klar til helgen !!!!


BREAKING: Jack Butland could be fit for as soon as the Man City game. ‪#‎SCFC‬ ‪#‎TBPTV‬ (The Sentinel)
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Jack Butland

Innlegg -Tottal- » 16 Aug 2016, 20:28

Hvis han kommer på samme nivå som i fjor, blir dette en meget hyggelig sesong for SCFC :twisted:
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron