Glenn Whelan

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Glenn Whelan

Innlegg Morten T. » 23 Apr 2020, 16:48

Svein Nilsen skrev:
Morten T. skrev:Enig med Charlie Adam her. Jeg tror Stoke fortsatt kunne ha vært en PL-klubb hvis klubben hadde beholdt Whelan( og Walters ) en sesong eller to til. Det hadde ikke blitt Champions League-spill av det, men heller ikke nedrykk. Bare stabile og feiende flotte tabellplasseringer mellom 7 og 16 i verdens beste fotballiga...:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... an-4066362


Det er mulig, men jeg er helt overbevist om at det var salget av Marco Arnautovic som gjorde at vi rykket ned, enkelt og greit! West Ham hold plassen pga Arnie, vi rykket ned fordi vi manglet han. Og når vi så Stoke-West Ham (0-3) den sesongen så fikk vi se at dette nok stemte. Arnie var den store forskjellen i den kampen og han var strålende i mange kamper for West Ham!
Arnautovic var god. Kanskje den beste signeringen Hughes gjorde.
Arnautovic er profilert og det er høy sigarføring - på godt og vondt. Whelan og Walters er vel omtrent det stikk motsatte og stjeler sjelden overskriftene i tabloidene. Jeg mener, på generelt grunnlag og helt uavhengig av hvilken klubb det dreier seg om, at viktigheten av å ha slike spillere i et lag underkommuniseres. Ganske kraftig også. Men trenere( selv om de måtte ha forskjellige oppfattelser av det taktiske ) velger likevel svært ofte spillere som Whelan og Walters. Jeg mener det er fordi de ser ar disse spillertypene er viktig for helheten, og for å skape gode resultater - over tid.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Glenn Whelan

Innlegg Svein Nilsen » 24 Apr 2020, 11:08

Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev:
Morten T. skrev:Enig med Charlie Adam her. Jeg tror Stoke fortsatt kunne ha vært en PL-klubb hvis klubben hadde beholdt Whelan( og Walters ) en sesong eller to til. Det hadde ikke blitt Champions League-spill av det, men heller ikke nedrykk. Bare stabile og feiende flotte tabellplasseringer mellom 7 og 16 i verdens beste fotballiga...:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... an-4066362


Det er mulig, men jeg er helt overbevist om at det var salget av Marco Arnautovic som gjorde at vi rykket ned, enkelt og greit! West Ham hold plassen pga Arnie, vi rykket ned fordi vi manglet han. Og når vi så Stoke-West Ham (0-3) den sesongen så fikk vi se at dette nok stemte. Arnie var den store forskjellen i den kampen og han var strålende i mange kamper for West Ham!
Arnautovic var god. Kanskje den beste signeringen Hughes gjorde.
Arnautovic er profilert og det er høy sigarføring - på godt og vondt. Whelan og Walters er vel omtrent det stikk motsatte og stjeler sjelden overskriftene i tabloidene. Jeg mener, på generelt grunnlag og helt uavhengig av hvilken klubb det dreier seg om, at viktigheten av å ha slike spillere i et lag underkommuniseres. Ganske kraftig også. Men trenere( selv om de måtte ha forskjellige oppfattelser av det taktiske ) velger likevel svært ofte spillere som Whelan og Walters. Jeg mener det er fordi de ser ar disse spillertypene er viktig for helheten, og for å skape gode resultater - over tid.


Et lag skal bestå av forskjellige spillertyper som gir laget riktig dynamikk, avhengig av taktikk, formasjoner etc. Walters og Whelan var svært viktige for Stoke i mange år, men alt har sin ende og jeg tror de var "over the top" når de forlot Stoke. Utfordringen var heller at vi ikke klarte å erstatte de med riktig type spillere. Charlie Adam sier for øvrig også at Arnautovic var den beste medspilleren han hadde i Stoke, og han er også med på hans Top-11 av spillere han har spilt sammen med.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Glenn Whelan

Innlegg Morten T. » 24 Apr 2020, 14:14

Svein Nilsen skrev:Utfordringen var heller at vi ikke klarte å erstatte de med riktig type spillere.
Enig. Det triste var at dette ble gjort med vidåpne øyne av Stoke City Football Club.
Kanskje de som syslet med den slags( og flere til ) den gangen ikke helt forsto viktigheten av å erstatte Whelan, Walters o.l. med noe tilsvarende for å stabilisere klubben ytterligere i den, sportslig sett, beste ligaen i verden? Eller at de levde etter munnhellet mye vil ha mere og f... vil ha flere, som det jo heter.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Glenn Whelan

Innlegg Morten T. » 28 Jul 2020, 09:36

Unsung Hero Glenn Whelan( 36! ) går på nok en sesong for Fleetwood:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ty-4369104
Barton er kjempefornøyd med Whelan så det er tydeligvis fortsatt bensin igjen på tanken hos en av de aller viktigste spillerne Stoke har hatt i sin tropp det siste tiåret og vel så det.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

cron