Glenn Whelan

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Glenn Whelan

Innlegg Morten T. » 15 Mar 2016, 17:42

Mye interessant statistikk om arbeidsjernet Glenn Whelan her:
http://www.stokecityfc.com/news/article ... 08314.aspx

Det er sterkt gjort å nå 300 matcher på et så høyt nivå som Premier League og jeg liker veldig godt at han, som landsmannen Walters, alltid slår tilbake etter litt motgang. I løpet av perioden han har vært i Stoke så har han også etablert seg som et fast innslag på et relativt godt irsk landslag og står med hele 69 landskamper etter sin debut i mai 2008( bare tre uker etter at han hadde vært med på å rykke opp med Stoke ).
Det er også interessant å se den jevnheten han har hatt i antall opptredener i PL fra og med den første sesongen han spilte der i 08/09: 26, 33, 29, 30, 32, 32, 28, 30. Han spilte jo også i 2011 sist gang Stoke har vært i en finale på Wembley og spilte også hele 7 kamper sesongen etter i Europacupspill. Forøvrig siste gang Stoke har deltatt i Europaspill. Ja, faktisk har Stoke aldri kommet lenger i Europa enn den sesongen. Alt dette har Whelan vært med på - og vært en viktig del av.

Whelan er en meget god spiller, spesielt defensivt, og han dekker store rom og gjør massevis av grovarbeid i leddet foran de fire bak.
Jeg liker slike spillere. Det er "no fuzz", arbeidsmoral og det keltiske hjertet utafor skjorta som gjelder, og jeg tror også han kunne ha blitt en god manager når karrieren en gang vil være over, for han har mentaliteten til det.

Det er bare å bøye seg i støvet for Glenn Whelan.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Glenn Whelan

Innlegg Richard Prestegård » 16 Mar 2016, 09:40

Morten T. skrev:Mye interessant statistikk om arbeidsjernet Glenn Whelan her:
http://www.stokecityfc.com/news/article ... 08314.aspx

Det er sterkt gjort å nå 300 matcher på et så høyt nivå som Premier League og jeg liker veldig godt at han, som landsmannen Walters, alltid slår tilbake etter litt motgang. I løpet av perioden han har vært i Stoke så har han også etablert seg som et fast innslag på et relativt godt irsk landslag og står med hele 69 landskamper etter sin debut i mai 2008( bare tre uker etter at han hadde vært med på å rykke opp med Stoke ).
Det er også interessant å se den jevnheten han har hatt i antall opptredener i PL fra og med den første sesongen han spilte der i 08/09: 26, 33, 29, 30, 32, 32, 28, 30. Han spilte jo også i 2011 sist gang Stoke har vært i en finale på Wembley og spilte også hele 7 kamper sesongen etter i Europacupspill. Forøvrig siste gang Stoke har deltatt i Europaspill. Ja, faktisk har Stoke aldri kommet lenger i Europa enn den sesongen. Alt dette har Whelan vært med på - og vært en viktig del av.

Whelan er en meget god spiller, spesielt defensivt, og han dekker store rom og gjør massevis av grovarbeid i leddet foran de fire bak.
Jeg liker slike spillere. Det er "no fuzz", arbeidsmoral og det keltiske hjertet utafor skjorta som gjelder, og jeg tror også han kunne ha blitt en god manager når karrieren en gang vil være over, for han har mentaliteten til det.

Det er bare å bøye seg i støvet for Glenn Whelan.


Meget godt skrevet, Morten. Glenn Whelan er gjerne en spiller det er lett å kritisere, fordi når Stoke sliter, så er det fort gjort at det går utover ham på grunn av sin manglende offensive kraft. Når Stoke gjør det bra riktignok, så får Whelan altfor lite kredibilitet for den heroiske innsatsen han gjør defensivt i banen. Han fortjener mer ros og mer støtte fra supporterne. En fantastisk spiller, fantastisk fyr og en viktig brikke å bygge et LAG.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Glenn Whelan

Innlegg Torstein Norevik » 13 Jul 2016, 13:35

Glenn Whelan belønnes for godt spill forrige sesong, og har fått forlenget sin kontrakt med klubben med ett år. Whelan er nå bundet til klubben frem til sommeren 2018. :)

http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Glenn Whelan

Innlegg Morten T. » 25 Nov 2016, 11:03

Coates uttaler seg om Whelan og jeg synes han treffer meget godt her.:
http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html

Whelan er en av disse spillerne som er undervurdert, men som sett over tid har gjort en absolutt strålende jobb for klubben. En dønn ærlig spiller uten primadonnanykker, hipp hårsveis og generell fjas og dilldall. Skulle ønske at slike spillere ble mer populære igjen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Glenn Whelan

Innlegg Morten T. » 25 Jan 2017, 00:10

Folk kan si hva de vil om denne mannen. Personlig bøyer jeg meg i støvet.
Glenn Whelan har snart vært 10 år i Stoke, har på den tiden hatt 91 lagkamerater, og slått tilbake mot kritikerne - gang på gang.

Han er ikke verdens beste fotballspiller, men har gjort en meget god innsats for klubben helt siden vi rykket opp.

Jeg velger å kalle han for en "klubbspiller", og det er faktisk et hedersord, men like fullt et ord jeg ikke regnet med å skrive i 2017.

http://www.stokesentinel.co.uk/glenn-wh ... story.html
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Glenn Whelan

Innlegg vegar56 » 25 Jan 2017, 00:49

Morten T. skrev:Jeg velger å kalle han for en "klubbspiller", og det er faktisk et hedersord, men like fullt et ord jeg ikke regnet med å skrive i 2017.

Hvor mange spillere er ikke kjøpt inn for å erstatte Whelan ? Men fremdeles er han en av de første som blir satt opp på kamp-skjemaet. Ja, klubbspiller er et hedersord, og Glenn er helt klart en slik.
Veldig glad for å ha en slik spiller i stallen :)
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Glenn Whelan

Innlegg Morten T. » 25 Jan 2017, 20:30

vegar56 skrev:
Morten T. skrev:Jeg velger å kalle han for en "klubbspiller", og det er faktisk et hedersord, men like fullt et ord jeg ikke regnet med å skrive i 2017.

Hvor mange spillere er ikke kjøpt inn for å erstatte Whelan ? Men fremdeles er han en av de første som blir satt opp på kamp-skjemaet. Ja, klubbspiller er et hedersord, og Glenn er helt klart en slik.
Veldig glad for å ha en slik spiller i stallen :)

Det er jeg også.
På mange måter er fotball som sjakk - det er et strategisk spill hvor det å ha en plan for en offensiv er nødvendig, samtidig som man også må han en plan i forhold til hvordan motstanderen kan agere og derav kunne forsvare seg.
En annen likhet mellom sjakk og fotball er at der hvor man i sjakk har brikker med forskjellige egenskaper, der har man i fotball spillere med forskjellige egenskaper som gjør at man til slutt kan få et godt resultat.

Stiller man til kamp i fotball med elleve halte dølagamper så går det dårlig, det samme kan sies om å stille til kamp med elleve playboy-ballerinaer som har et speil som sin beste venn.
Balanse er viktig, og veldig vanskelig å få til, i fotball, men skal man klare det så må man løfte blikket litt opp fra gudedyrkelsen av en viss type spillere med en viss type egenskap, og forstå at fotball først og fremst er en lagsport.

Og der kommer Glenn Whelan inn. Han er et av tannhjulene i maskineriet kalt Stoke City Football Club, men tannhjulet han representerer( som er like viktig som de andre tannhjulene ) er gjemt bak noen store tannhjul som tar stor plass og får mye oppmerksomhet. Det synes jeg er synd, fordi den type spillere blir for meg som en slags "hverdagshelt". Og som vi alle vet, "hverdagshelter" får alt for lite kudos og oppmerksomhet...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Glenn Whelan

Innlegg Morten T. » 18 Okt 2019, 12:07

Hjælpes som vi hadde behøvd en spiller med denne mentaliteten nå:
https://www.sportsjoe.ie/football/18-se ... sey-207143

Han ble altså av Liam Brady kåret til Irland sin beste spiller mot Sveits, i en alder av 35(!).

Men Stoke( Hughes ) ville ikke ha han med mer, for hvilken spanjakk eller spillere som utfører spanjakkfotball ville ha gjort det som Whelan gjorde i matchen som det skrives om i linken over?
For å svare på spansk: Nada.

Denne mannen og legenden hadde altså ikke Stoke City Football Club brukt for lenger. Han ble en av flere ofre( eller "characters" som Peter Crouch kalte dem ) for "Den Nye Stilen". En stil som etterhvert, og helt forutsigbart, endte i et nedrykk og i sumpa.

Arrrrghhh! :x :x :x
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Glenn Whelan

Innlegg Morten T. » 22 Apr 2020, 10:57

Enig med Charlie Adam her. Jeg tror Stoke fortsatt kunne ha vært en PL-klubb hvis klubben hadde beholdt Whelan( og Walters ) en sesong eller to til. Det hadde ikke blitt Champions League-spill av det, men heller ikke nedrykk. Bare stabile og feiende flotte tabellplasseringer mellom 7 og 16 i verdens beste fotballiga...:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... an-4066362
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Glenn Whelan

Innlegg Svein Nilsen » 23 Apr 2020, 15:45

Morten T. skrev:Enig med Charlie Adam her. Jeg tror Stoke fortsatt kunne ha vært en PL-klubb hvis klubben hadde beholdt Whelan( og Walters ) en sesong eller to til. Det hadde ikke blitt Champions League-spill av det, men heller ikke nedrykk. Bare stabile og feiende flotte tabellplasseringer mellom 7 og 16 i verdens beste fotballiga...:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... an-4066362


Det er mulig, men jeg er helt overbevist om at det var salget av Marco Arnautovic som gjorde at vi rykket ned, enkelt og greit! West Ham hold plassen pga Arnie, vi rykket ned fordi vi manglet han. Og når vi så Stoke-West Ham (0-3) den sesongen så fikk vi se at dette nok stemte. Arnie var den store forskjellen i den kampen og han var strålende i mange kamper for West Ham!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron