TV2....

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: TV2....

Innlegg vegar56 » 10 Aug 2016, 15:19

Kjell Ola skrev:Enda dårlegare tilbod på TV2, er nå ikkje TV2 si skuld, men prisauken blir likevel enda meir irriterande :( .

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 50692.html

Det betyr bare ennå mindre Stoke-kamper, og høyere pris. Det virker som de begrunner pris-øken med at man nå også får se Norsk Eliteserie, men den rettigheten forsvinner jo ved sesong-slutt. Er som tidligere nevnt ikke aktuelt for meg å betale for dette.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: TV2....

Innlegg Morten T. » 03 Okt 2016, 14:34

Ser at Discovery/Eurosport har kjøpt rettighetene til Championship og Ligacupen( eller "Mikke Mus-cupen" som det kalles med en gang ens egen klubb er slått ut ).:
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 68109.html

De kjører dette i det store og det hele på en åpen kanal, altså gratis, og det er bra.

Isolert sett så liker jeg Championship som liga meget godt. Det er mange gode og hardtsatsende klubber i ligaen og fotballen er kulere fordi det er et fint samrøre av flere stilarter og størrelser på klubbene( Type Barnsley og Rotherham på den ene siden og Newcastle og Aston Villa på den andre siden ). Championship er nærmere det jeg vil kalle for "genuin fotball" og stemningen på tribunene er ofte bedre enn i PL.
De gangene Stoke ikke spiller og skal streames fra en kanal hjemmehørende i en eller annen bananrepublikk, så vil disse kampene være et meget godt alternativ og i enkelte tilfeller nærmere den engelske fotballsjela som noen av oss ble bergtatt av da NRK satt med hegemoniet over sendingene og fovaltet kulturarven med navn "engelsk fotball" på forbilledlig måte.

TV2 synker stadig lenger ned i gjørma og skjønner forhåpentligvis snart at det ikke har vært så lurt å øke prisene betraktelig? La oss håpe at de får velfortjent pisk og forbedrer tilbudet sitt som følge av protestene de har møtt, og møter, fra noen av oss. 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: TV2....

Innlegg Richard Prestegård » 04 Okt 2016, 10:29

Morten T. skrev:Ser at Discovery/Eurosport har kjøpt rettighetene til Championship og Ligacupen( eller "Mikke Mus-cupen" som det kalles med en gang ens egen klubb er slått ut ).:
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 68109.html

De kjører dette i det store og det hele på en åpen kanal, altså gratis, og det er bra.

Isolert sett så liker jeg Championship som liga meget godt. Det er mange gode og hardtsatsende klubber i ligaen og fotballen er kulere fordi det er et fint samrøre av flere stilarter og størrelser på klubbene( Type Barnsley og Rotherham på den ene siden og Newcastle og Aston Villa på den andre siden ). Championship er nærmere det jeg vil kalle for "genuin fotball" og stemningen på tribunene er ofte bedre enn i PL.
De gangene Stoke ikke spiller og skal streames fra en kanal hjemmehørende i en eller annen bananrepublikk, så vil disse kampene være et meget godt alternativ og i enkelte tilfeller nærmere den engelske fotballsjela som noen av oss ble bergtatt av da NRK satt med hegemoniet over sendingene og fovaltet kulturarven med navn "engelsk fotball" på forbilledlig måte.

TV2 synker stadig lenger ned i gjørma og skjønner forhåpentligvis snart at det ikke har vært så lurt å øke prisene betraktelig? La oss håpe at de får velfortjent pisk og forbedrer tilbudet sitt som følge av protestene de har møtt, og møter, fra noen av oss. 8-)


Tapet av Championship er ikke gode nyheter for TV2. Der finnes klubber med stor størrelse supporterklubbmessig med Leeds United og QPR i føresetet med sterke klubber som Aston Villa og Newcastle like bak. Til og med Supporterunionens leder, Trond Fuhre, sitt lag (Birmingham) er i Championship, så det bør være nok en grunn til å spørre TV2 hva de holder på med når det kommer til prisøkningen. Championship er mye bedre underholdning enn norsk Tippeliga, så personlig er det nok en grunn til å holde seg langt unna TV2. Det toget har gått for lengst dessverre.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: TV2....

Innlegg gmel » 16 Des 2016, 19:11

Nå er det nok!
Onsdagens runde viste til fulle hva jeg har betalt for ! Stoke -Southampton gikk i opptak midt på natten, og da jeg drar ganske tidlig på jobb fikk avspillingen vente. For å få kvelden til å gå opp med skoleball og kjøring til dette, fikk 13-åringen beskjed om å se kampen med en gang han kom hjem fra skolen, og å være ferdig før far kom hjem. Samt å holde kjeften !
Han kunne da melde at det ikke var noen kamp på det opptaket, og at han hadde fått vite resultatet på skolen.....
Ny reprisetid var kl 22, og denne gangen var det riktig kamp. Klokka ble nærmere 24 , et døgn etter kampen , da jeg endelig kunne sjekke andre resultater samt kikke innom FB.
Dette er langt fra første gangen. En gang kjørte de tullebukkene resultatservice etter at opptaket skulle startet, og de siste 20 minuttene manglet i opptaket, samt at resultatet var røpet.
Men nå har jeg sagt opp hele skiten og håper TV 2 går ad undas!
Så får vi se om abstinensene blir for sterke :roll:
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: TV2....

Innlegg Morten T. » 16 Des 2016, 21:40

gmel skrev:Nå er det nok!
Onsdagens runde viste til fulle hva jeg har betalt for ! Stoke -Southampton gikk i opptak midt på natten, og da jeg drar ganske tidlig på jobb fikk avspillingen vente. For å få kvelden til å gå opp med skoleball og kjøring til dette, fikk 13-åringen beskjed om å se kampen med en gang han kom hjem fra skolen, og å være ferdig før far kom hjem. Samt å holde kjeften !
Han kunne da melde at det ikke var noen kamp på det opptaket, og at han hadde fått vite resultatet på skolen.....
Ny reprisetid var kl 22, og denne gangen var det riktig kamp. Klokka ble nærmere 24 , et døgn etter kampen , da jeg endelig kunne sjekke andre resultater samt kikke innom FB.
Dette er langt fra første gangen. En gang kjørte de tullebukkene resultatservice etter at opptaket skulle startet, og de siste 20 minuttene manglet i opptaket, samt at resultatet var røpet.
Men nå har jeg sagt opp hele skiten og håper TV 2 går ad undas!
Så får vi se om abstinensene blir for sterke :roll:

I have one word for you: Stream.

Det funker utmerket og man slipper også norsk kommentering og det komplett meningsløse studiopjattet før og etter match og i pausen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: TV2....

Innlegg gmel » 16 Des 2016, 23:01

Morten T. skrev:
gmel skrev:Nå er det nok!
Onsdagens runde viste til fulle hva jeg har betalt for ! Stoke -Southampton gikk i opptak midt på natten, og da jeg drar ganske tidlig på jobb fikk avspillingen vente. For å få kvelden til å gå opp med skoleball og kjøring til dette, fikk 13-åringen beskjed om å se kampen med en gang han kom hjem fra skolen, og å være ferdig før far kom hjem. Samt å holde kjeften !
Han kunne da melde at det ikke var noen kamp på det opptaket, og at han hadde fått vite resultatet på skolen.....
Ny reprisetid var kl 22, og denne gangen var det riktig kamp. Klokka ble nærmere 24 , et døgn etter kampen , da jeg endelig kunne sjekke andre resultater samt kikke innom FB.
Dette er langt fra første gangen. En gang kjørte de tullebukkene resultatservice etter at opptaket skulle startet, og de siste 20 minuttene manglet i opptaket, samt at resultatet var røpet.
Men nå har jeg sagt opp hele skiten og håper TV 2 går ad undas!
Så får vi se om abstinensene blir for sterke :roll:

I have one word for you: Stream.

Det funker utmerket og man slipper også norsk kommentering og det komplett meningsløse studiopjattet før og etter match og i pausen.


Sist jeg holdt på med dette var semien mot Bolton og senere finalen. Da klarte jeg nesten ikke se forskjell på laga. Som å se det gjennom en vaskemaskin . Håper det er bedre nå, men jeg forstår det er mye dritt og reklame :cry:
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: TV2....

Innlegg Morten T. » 16 Des 2016, 23:20

gmel skrev:
Morten T. skrev:
gmel skrev:Nå er det nok!
Onsdagens runde viste til fulle hva jeg har betalt for ! Stoke -Southampton gikk i opptak midt på natten, og da jeg drar ganske tidlig på jobb fikk avspillingen vente. For å få kvelden til å gå opp med skoleball og kjøring til dette, fikk 13-åringen beskjed om å se kampen med en gang han kom hjem fra skolen, og å være ferdig før far kom hjem. Samt å holde kjeften !
Han kunne da melde at det ikke var noen kamp på det opptaket, og at han hadde fått vite resultatet på skolen.....
Ny reprisetid var kl 22, og denne gangen var det riktig kamp. Klokka ble nærmere 24 , et døgn etter kampen , da jeg endelig kunne sjekke andre resultater samt kikke innom FB.
Dette er langt fra første gangen. En gang kjørte de tullebukkene resultatservice etter at opptaket skulle startet, og de siste 20 minuttene manglet i opptaket, samt at resultatet var røpet.
Men nå har jeg sagt opp hele skiten og håper TV 2 går ad undas!
Så får vi se om abstinensene blir for sterke :roll:

I have one word for you: Stream.

Det funker utmerket og man slipper også norsk kommentering og det komplett meningsløse studiopjattet før og etter match og i pausen.


Sist jeg holdt på med dette var semien mot Bolton og senere finalen. Da klarte jeg nesten ikke se forskjell på laga. Som å se det gjennom en vaskemaskin . Håper det er bedre nå, men jeg forstår det er mye dritt og reklame :cry:
Da har du feil stream og/eller for lav fart. Få en yngre person i husstanden eller en datanerd til å hjelpe deg med dette. De har som regel peil. Jeg har null problems og bildene er helt greie. Kan være litt hakking dann og vann, men det kunne ha skjedd uansett.

Det viktigste er å boikotte TV2 så de kan få en mulighet til å skjerpe seg, men hvis ikke mange nok er villig til å la de blø for ekstremt dårlig kundebehandling så vil de selvfølgelig bare fortsette i samme leia. Blir det derimot en forandring i forhold til pris, tilbud etc. så kan de som har valgt å boikotte eller si opp abonnementet se seg sjøl i speilet og gi seg selv et velfortjent klaps på skulderen
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: TV2....

Innlegg Morten T. » 05 Jan 2017, 18:03

Vet ikke om noen fortsatt subsidierer betalings-TVkanalen TV2 Premium ( som til alt overmål også har reklamepauser under sendingene ), men det er rimelig dyrt i forhold til for eksempel Sverige:
http://www.vg.no/sport/fotball/premier- ... /23888761/

Stream er gratis og funker bra( i hvertfall hvis man har fiberkabel... ). :twisted:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: TV2....

Innlegg Richard Prestegård » 05 Jan 2017, 18:21

Morten T. skrev:Vet ikke om noen fortsatt subsidierer betalings-TVkanalen TV2 Premium ( som til alt overmål også har reklamepauser under sendingene ), men det er rimelig dyrt i forhold til for eksempel Sverige:
http://www.vg.no/sport/fotball/premier- ... /23888761/

Stream er gratis og funker bra( i hvertfall hvis man har fiberkabel... ). :twisted:


...og det virker som om TV2 heller ikke klarer å skaffe seg rettighetene til FA-cupen. Det samme gjelder med Discovery. Fristen går ut på fredag. Utviklinga virker ikke å gå i positiv retning for denne turneringen heller med tanke på å se den på tv. Og hva skyldes det? Penger...

http://www.bt.no/100Sport/fotball/I-ar- ... 8207b.html
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: TV2....

Innlegg Morten T. » 05 Jan 2017, 18:38

Richard Prestegård skrev:
Morten T. skrev:Vet ikke om noen fortsatt subsidierer betalings-TVkanalen TV2 Premium ( som til alt overmål også har reklamepauser under sendingene ), men det er rimelig dyrt i forhold til for eksempel Sverige:
http://www.vg.no/sport/fotball/premier- ... /23888761/

Stream er gratis og funker bra( i hvertfall hvis man har fiberkabel... ). :twisted:


...og det virker som om TV2 heller ikke klarer å skaffe seg rettighetene til FA-cupen. Det samme gjelder med Discovery. Fristen går ut på fredag. Utviklinga virker ikke å gå i positiv retning for denne turneringen heller med tanke på å se den på tv. Og hva skyldes det? Penger...

http://www.bt.no/100Sport/fotball/I-ar- ... 8207b.html

Kjipt, men heller ikke uventet dessverre.
For min del er det bare fascinasjonen over selve spillet igjen( og det er da noe ). Alt annet rundt er bare kliss.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

cron