TV2....

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: TV2....

Innlegg Richard Prestegård » 05 Jan 2017, 20:37

Morten T. skrev:
Richard Prestegård skrev:
Morten T. skrev:Vet ikke om noen fortsatt subsidierer betalings-TVkanalen TV2 Premium ( som til alt overmål også har reklamepauser under sendingene ), men det er rimelig dyrt i forhold til for eksempel Sverige:
http://www.vg.no/sport/fotball/premier- ... /23888761/

Stream er gratis og funker bra( i hvertfall hvis man har fiberkabel... ). :twisted:


...og det virker som om TV2 heller ikke klarer å skaffe seg rettighetene til FA-cupen. Det samme gjelder med Discovery. Fristen går ut på fredag. Utviklinga virker ikke å gå i positiv retning for denne turneringen heller med tanke på å se den på tv. Og hva skyldes det? Penger...

http://www.bt.no/100Sport/fotball/I-ar- ... 8207b.html

Kjipt, men heller ikke uventet dessverre.
For min del er det bare fascinasjonen over selve spillet igjen( og det er da noe ). Alt annet rundt er bare kliss.


Nå har TV2 kjøpt rettighetene til FA-cupen for to år. Prisen er ukjent. Så får vi se om det har noen innvirkninger på prisene på abonnementet.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: TV2....

Innlegg Torstein Norevik » 05 Jan 2017, 22:16

Da betyr vel det at prisen går opp, for nå tilbyr de jo et større og bedre produkt, må vite...At de tidligere har redusert tilbudet, uten å sette ned prisen (da Tippeligaen og Championship ble fjernet) er nok glemt i så måte... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: TV2....

Innlegg Morten T. » 05 Jan 2017, 23:27

Torstein Norevik skrev:Da betyr vel det at prisen går opp, for nå tilbyr de jo et større og bedre produkt, må vite...At de tidligere har redusert tilbudet, uten å sette ned prisen (da Tippeligaen og Championship ble fjernet) er nok glemt i så måte... :?
Spot on.
TV2 skal ha for at de har brukt de fleste knepene som brukes kan fra markedsføringsboka( herunder gjengangeren med å "rettferdiggjøre" en prisøkning med regelrett svada ), men like fullt så har de over tid ikke levert og har fått fortjent pisk både på innhold og på (penge)pung en stund og, aller viktigst, fra stadig flere.

Forbrukermakt er viktigere enn mange tror og den kan benyttes til å få en produsent av en vare eller tjeneste til å endre atferd, pris og/eller produktinnhold. Det gjelder også i høyeste grad kommersielle TV-kanaler. Hvis mange nok sier i fra og stopper med å skjenke TV2 månedlige almisser, så vil forandringene også komme - etter hvert.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: TV2....

Innlegg -Tottal- » 06 Jan 2017, 10:59

Er til vurdering her....om å fortsette å betale nesten 500,- i måneden for tilgang til PL på TV skjærm.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: TV2....

Innlegg Torstein Norevik » 06 Jan 2017, 11:45

Jeg mener det ville ha vært mye bedre å hatt en ordning med "pay per view", eller i alle fall at dette var en mulighet. Da ville man betale bare for de kampene man selv ville se, og for de av oss som hovedsaklig er mest interessert i Stoke sine kamper ville dette ha vært en mye gunstigere ordning, fordi man da slipper å betale for en masse man ikke ser på.

Så kunne eventuelt de som ser så mye at det ville være gunstigere med et fast abonnement fortsette med denne løsningen.

De som spesielt taper på TV2 sin ordning er vi som holder med "mindre" klubber som vises sjelden på TV, og som da egentlig subsidierer de som holder med "store" klubber som vises ofte. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: TV2....

Innlegg vegar56 » 06 Jan 2017, 13:17

Torstein Norevik skrev:De som spesielt taper på TV2 sin ordning er vi som holder med "mindre" klubber som vises sjelden på TV, og som da egentlig subsidierer de som holder med "store" klubber som vises ofte. :?

Det er korrekt.
Men supporterne til "de store" klager allikevel. En Liverpool-supporter ville ikke fortsette abonnementet fordi han ikke fikk se ALLE Liverpool-kampene direkte. Bortskjemte idioter.
For meg blir det billigere å dra på puben og ta noen øl hver gang Stoke vises på skjermen fremfor å ha et abbonement :lol:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: TV2....

Innlegg Morten T. » 06 Jan 2017, 14:11

Torstein Norevik skrev:Jeg mener det ville ha vært mye bedre å hatt en ordning med "pay per view", eller i alle fall at dette var en mulighet. Da ville man betale bare for de kampene man selv ville se, og for de av oss som hovedsaklig er mest interessert i Stoke sine kamper ville dette ha vært en mye gunstigere ordning, fordi man da slipper å betale for en masse man ikke ser på.

Så kunne eventuelt de som ser så mye at det ville være gunstigere med et fast abonnement fortsette med denne løsningen.

De som spesielt taper på TV2 sin ordning er vi som holder med "mindre" klubber som vises sjelden på TV, og som da egentlig subsidierer de som holder med "store" klubber som vises ofte. :?

Helt enig.
Pay per wiew hadde vært den klart beste løsningen, men rettigheter hindrer jo dette.
Allikevel skuffer TV2 fordi de gangene kanalen selv har mulighet til å velge kamp, så velger de konsekvent Liverpool, ManU og kanskje et par til. Til og med forrige sesong da Leicester gjorde det så bra så valgte TV2 heller å vise ManU og/eller Liverpool de gangene de krasjet med hverandre.

TV2 har satset alt på en hest og den hesten kan vi kalle ManU/Liverpool-TV. Som noen av oss sa for lenge siden så spørs det om det er særlig smart på lang sikt - og jeg opplever vel at mye av opprøret og mishaget vi har sett i det siste egentlig handler om en neglisjering av supportere av såkalt "mindre" klubber, og denne neglisjeringen har pågått en stund også. Samtidig så vil TV2 gjerne at supportere fra de såkalt "mindre" klubbene skal stille velvillig opp på diverse stunts for dem slik at de kan fremstå som en "kanal som tar engelsk fotball på alvor". I ganske mange år nå så har jeg tatt til orde for at supportere av "mindre" klubber ikke bør stille opp for dem og gi de gratis( og høyst ufortjent ) reklame, men tvert i mot benytte muligheten til å fortelle dem at det de holder på med ikke er gangbar mynt og derav ( gjerne høflig ) avslå alle slike forespørsler.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: TV2....

Innlegg Morten T. » 06 Jan 2017, 17:25

Dette "smutthullet" som er nevnt her har jeg visst om en stund, men ikke forsøkt selv:
http://www.vg.no/sport/fotball/premier- ... /23889770/

Forhørte meg med noen EDB-nerder før sesongen startet og de sa at "VPN"( ikke spør meg hva det betyr :lol: ) fungerer fint.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: TV2....

Innlegg Lilledino » 06 Jan 2017, 18:03

Morten T. skrev:Dette "smutthullet" som er nevnt her har jeg visst om en stund, men ikke forsøkt selv:
http://www.vg.no/sport/fotball/premier- ... /23889770/

Forhørte meg med noen EDB-nerder før sesongen startet og de sa at "VPN"( ikke spør meg hva det betyr :lol: ) fungerer fint.


Asså, vpn er en "tunnel" inn til Sverige, slik at du får en adresse som tror du er i Sverige og kan bruke svenske internett tjenester, som er sperret i fra Norge.

Mange nordmenn som bor i spania bruker det samme for å få tilgang til NRK, eller engelskmenn i Norge bruker det for å få tilgang til BBC i uk..

Et stykke tårta å få til...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: TV2....

Innlegg ToGra » 14 Jan 2017, 19:10

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:Dette "smutthullet" som er nevnt her har jeg visst om en stund, men ikke forsøkt selv:
http://www.vg.no/sport/fotball/premier- ... /23889770/

Forhørte meg med noen EDB-nerder før sesongen startet og de sa at "VPN"( ikke spør meg hva det betyr :lol: ) fungerer fint.


Asså, vpn er en "tunnel" inn til Sverige, slik at du får en adresse som tror du er i Sverige og kan bruke svenske internett tjenester, som er sperret i fra Norge.

Mange nordmenn som bor i spania bruker det samme for å få tilgang til NRK, eller engelskmenn i Norge bruker det for å få tilgang til BBC i uk..

Et stykke tårta å få til...


Jeg har ikke forsøkt dette, men det skal jeg. Har VPN via jobben (jeg trodde det ga sikker forbindelse til jobbens server, men OK).
Ellers er jeg veldig fornøyd med å følge Stoke på Stoke City Player (lyd) og streaming via crickfree.sx. Det er jo ikke topp kvalitet, men bra nok til å få med seg kampene på en fin måte.
Brukerens avatar
ToGra
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1646
Registrert: 16 Aug 2011, 11:56

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron