TV2....

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

TV2....

Innlegg Morten T. » 01 Mar 2016, 15:44

...begynner virkelig å bli en pain in the ass!:
http://www.dagbladet.no/2016/03/01/spor ... /43344608/

Skal vi som supportere, og supporterklubber for de forskjellige klubbene i Norge, virkelig sitte stille å se på dette særlig lenger?
Jeg mener at det nå må være slutt på all godsnakking og fjas med disse folka i dette Bergensbaserte mediekonsernet og at hårdhanskene nå må på.
Fra neste sesong bør de virkelig få anledning til å smake pisk( les: ekstremt frafall av abonnenter ) og jeg skulle ønske at alle supporterklubbene i Norge hadde dannet felles front og unnlatt å stille opp på hva det måtte være som TV2 ønsker. TV2 får på den måten helt gratis reklame og muligheten til å styrke sitt produkt, mens supporterklubbene( med et mulig unntak av de to-tre største ) får absolutt INGENTING igjen!

Dette er nok et eksempel på grådighet, ingen overraskelse for meg som har påpekt dette leeeeeeenge, men jeg vil bli forundret hvis det nok en gang bare vil bli godtatt av "det tause flertall".

Å blande norsk seriefotball inn i en pakke med verdens beste liga er dessuten et hån. Jeg vil ikke betale for å la være å se på norske lag som febrilsk forsøker å få til noe de ikke kan.

Jeg tipper TV2 framover vil kjøre en velkjent taktikk: Etter litt rabalder og opphetet stemning til å begynne med så vil kanalen sende ut et par dresskledde herrer som leser direkte fra et manus hvor det står at "vi ser oss nødt til å øke prisene på grunn av økte kostnader og en generell utvikling i markedet og blablabla -svada, svada, svada - blablabla" . Dernest vil det roe seg og de vil få akkurat nok abonnementer til å kjøre videre helt til en eller annen BI-fyr med nyfilede negler, slips og pomadert hår finner ut at det i grådighetens navn må enda en "prisjustering" til for å loppe godtroende supportere....
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: TV2....

Innlegg Lilledino » 01 Mar 2016, 16:56

Enig, og det er jo ikke verre enn å sende en mail til alle supporterkluber i Norge og virkelig fortelle de.

Tipper det er mange andre sure supportere i Norges land som reagerer....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: TV2....

Innlegg Richard Prestegård » 02 Mar 2016, 17:40

Morten T. skrev:...begynner virkelig å bli en pain in the ass!:
http://www.dagbladet.no/2016/03/01/spor ... /43344608/

Skal vi som supportere, og supporterklubber for de forskjellige klubbene i Norge, virkelig sitte stille å se på dette særlig lenger?
Jeg mener at det nå må være slutt på all godsnakking og fjas med disse folka i dette Bergensbaserte mediekonsernet og at hårdhanskene nå må på.
Fra neste sesong bør de virkelig få anledning til å smake pisk( les: ekstremt frafall av abonnenter ) og jeg skulle ønske at alle supporterklubbene i Norge hadde dannet felles front og unnlatt å stille opp på hva det måtte være som TV2 ønsker. TV2 får på den måten helt gratis reklame og muligheten til å styrke sitt produkt, mens supporterklubbene( med et mulig unntak av de to-tre største ) får absolutt INGENTING igjen!

Dette er nok et eksempel på grådighet, ingen overraskelse for meg som har påpekt dette leeeeeeenge, men jeg vil bli forundret hvis det nok en gang bare vil bli godtatt av "det tause flertall".

Å blande norsk seriefotball inn i en pakke med verdens beste liga er dessuten et hån. Jeg vil ikke betale for å la være å se på norske lag som febrilsk forsøker å få til noe de ikke kan.

Jeg tipper TV2 framover vil kjøre en velkjent taktikk: Etter litt rabalder og opphetet stemning til å begynne med så vil kanalen sende ut et par dresskledde herrer som leser direkte fra et manus hvor det står at "vi ser oss nødt til å øke prisene på grunn av økte kostnader og en generell utvikling i markedet og blablabla -svada, svada, svada - blablabla" . Dernest vil det roe seg og de vil få akkurat nok abonnementer til å kjøre videre helt til en eller annen BI-fyr med nyfilede negler, slips og pomadert hår finner ut at det i grådighetens navn må enda en "prisjustering" til for å loppe godtroende supportere....


Dette minner meg litt om den strategien mange klubber i Tippeligaen (og landslaget) bevisst også har sagt ved økning av billettpriser. Det er bedre at det kommer for eksempel 5 000 som betaler fullpris enn 7 0000 som betaler redusert pris. For om TV2 ikke mister så mange abonnomenter, så tjener de penger på dette. Og med tanke på at de har alt av rettigheter til Premier League, så må du nesten ha TV2 om du ønsker å se fotball hjemme. Dette må de være forsiktige med. Vi ser hva som skjer i England med protester på billettpriser o.l. Det er en uheldig utvikling at de som ønsker å se fotball blir skadelidende for dette. Ikke bra...
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: TV2....

Innlegg bejori » 02 Mar 2016, 19:57

Satt i ettermiddag og så på Nyheter fra Premier League på TV2 Sportskanalen der de gikk igjennom gårsdagens kamper. Greit nok, men så skulle de ha siste nytt om kveldens kamper, med rapporter, og den eneste som ikke fikk omtale i det hele tatt var Stoke-Newcastle, håpløst. :evil:
bejori
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 293
Registrert: 09 Aug 2010, 23:27

Re: TV2....

Innlegg Morten T. » 03 Mar 2016, 11:41

Jeg tror mest på en felles front her og da må man våge å se litt vekk fra fordelene eller ulempene dette kan skape for ens eget lag - på kort sikt.
ManU, Liverpool-"supportere" og kanskje et par til får jo allerede et produkt til en grei pris og er ganske sikkert ikke interessert i å forandre noe særlig. ManU og Liverpool sine supporterklubber drives jo som et firma og butikk som skal tjene cash, har flere heltidsansatte og er langt unna måten å drive på i forhold til de andre supporterklubbene i Norge. De aller fleste supporterklubbene i Norge drives som interesseorganisasjoner og holdes gående som følge av en fantastisk dugnadsinnsats fra et lite knippe med dedikerte personer. Det gjelder i vår egen klubb og i de aller fleste andre supporterklubber også.

Men hvis f.eks. supportere av Norwich, Leicester, Stoke, Everton, Aston Villa, Newcastle, Southampton, West Ham osv. blir sittende på hver sin tue å klage så vil motstanden bli for fragmentert og sporadisk til at TV2 kommer til å legge noe særlig vekt på det. Rett og slett fordi slike selskaper først og fremst bryr seg om hva en gruppering av en viss størrelse mener og ikke enkeltpersoner eller små grupperinger.
Det er først med en trussel om at flere i samlet tropp vil avstå fra produktet TV2 presenterer at det vil begynne å ringe i alarmklokkene hos økonomiavdelinga til selskapet og samtidig også hos markedsavdelingen som ikke vil like negativ blest rundt produktet de forsøker å blåse opp og selge.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: TV2....

Innlegg Kjell Ola » 24 Mar 2016, 20:53

Med litt tungt hjarte har eg nå gått til det steget å si opp TV Premium Sport-kanalane. Men fransk ligacup, Allsvenskan, skotsk premiership og for den del Tippeligaen og OBOS-ligaen er eg rett og slett ikkje interessert i å betale for å ha tilgang til. Prisauken frå sommaren er ikkje direkte formidabel, men eg har likevel valt å seia opp abonnementet.

I haust kan det godt hende at saknet etter PL blir så stort at eg må krype til korset og få tilgang på nytt, for eg kosar meg skikkeleg med fotball frå England og PL. Skulle saknet bli for stort, vil eg i alle fall spare litt pengar med ikkje å ha tilgang i sommar.

Fortsatt god påske!!
Kjell Ola
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 638
Registrert: 12 Aug 2010, 19:30

Re: TV2....

Innlegg Torstein Norevik » 24 Mar 2016, 22:14

Kjell Ola skrev:Med litt tungt hjarte har eg nå gått til det steget å si opp TV Premium Sport-kanalane. Men fransk ligacup, Allsvenskan, skotsk premiership og for den del Tippeligaen og OBOS-ligaen er eg rett og slett ikkje interessert i å betale for å ha tilgang til. Prisauken frå sommaren er ikkje direkte formidabel, men eg har likevel valt å seia opp abonnementet.

I haust kan det godt hende at saknet etter PL blir så stort at eg må krype til korset og få tilgang på nytt, for eg kosar meg skikkeleg med fotball frå England og PL. Skulle saknet bli for stort, vil eg i alle fall spare litt pengar med ikkje å ha tilgang i sommar.

Fortsatt god påske!!

Det gjorde også jeg for en tid tilbake, Kjell Ola. Men har fortsatt TV2 Sumo, og har til nå fått kampene på den plattformen fordi man der har kunnet se alle TV2-sine kanaler direkte. Men jeg er ikke sikker på om det fortsatt er mulig etter omleggingen. Dette har vært et billigere alternativ, samtidig som man likevel har hatt tilgang til alle TV-2 kanalene på den måten, også Premium-kanalene. Har du Smart-TV er det mulig å se TV2-sumo rett på TVén, uten å måtte gå via PC (i alle fall hvis du har såkalt Apple-TV). Billedkvaliteten er dog noe dårligere, i alle fall på mitt TV. Tidligere hadde jeg alle Premium-kanalane i tillegg, men disse har jeg altså sagt opp fordi jeg ikke var interessert i å betale kr 500,- i måneden når TV2 hele tiden favoriserer "de store" lagene, og nedprioriterer blant annet Stoke. I min oppsigelse begrunnet jeg også nettopp dette som årsaken til min oppsigelse slik at det blir gitt tilbakemelding til de som bestemmer. Ikke det at jeg tror at min tilbakemelding i seg selv betyr noe som helst, men dersom det kommer mange nok oppsigelser med same begrunnelse så gir det i alle fall et signal til TV2 om at det ikke er alle som er fornøyd med stadig vekk å se Liverpool, Man.U og de andre "store", men de såkalt "mindre" lagene bare en gang i ny og ne.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: TV2....

Innlegg Richard Prestegård » 25 Mar 2016, 09:50

Kjell Ola skrev:Med litt tungt hjarte har eg nå gått til det steget å si opp TV Premium Sport-kanalane. Men fransk ligacup, Allsvenskan, skotsk premiership og for den del Tippeligaen og OBOS-ligaen er eg rett og slett ikkje interessert i å betale for å ha tilgang til. Prisauken frå sommaren er ikkje direkte formidabel, men eg har likevel valt å seia opp abonnementet.

I haust kan det godt hende at saknet etter PL blir så stort at eg må krype til korset og få tilgang på nytt, for eg kosar meg skikkeleg med fotball frå England og PL. Skulle saknet bli for stort, vil eg i alle fall spare litt pengar med ikkje å ha tilgang i sommar.

Fortsatt god påske!!


Da er vi flere, Kjell Ola. Jeg har også gått sagt opp mitt TV2-abonnement på grunn av prisøkningen, og at jeg ikke synes man skal blande inn andre ligaer og lignende i et abonnement for engelsk fotball. Jeg gidder ikke betale mer penger for å ha tilgang til Tippeligaen og andre ligaer jeg ikke følger på et jevnlig basis. Da hadde jeg nok allerede kjøpt det. TV2 har gått over en grense hva gjelder innkreving av penger når de i tillegg har reklame i tide og utide i sendingene sine og samtidig viser Stoke i altfor få kamper. Derfor takker jeg for meg med TV2-abonnementet.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: TV2....

Innlegg vegar56 » 17 Jul 2016, 18:20

Nå har jeg fått beskjed om at mitt abonnement på Premier League ikke kommer til å eksistere fra 1/9. Da er det slutt for mitt vedkommende, Stokes kamper kommer heretter til å følges på puben.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: TV2....

Innlegg Kjell Ola » 10 Aug 2016, 15:15

Enda dårlegare tilbod på TV2, er nå ikkje TV2 si skuld, men prisauken blir likevel enda meir irriterande :( .

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 50692.html
Kjell Ola
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 638
Registrert: 12 Aug 2010, 19:30

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

cron