STATUS

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

STATUS

Innlegg Svein Nilsen » 03 Feb 2011, 00:43

Trist som faen! Det er status etter dagens kamp mot Liverpool. Tony Pulis har utført grov tjenesteforsømmelse ved å ikke å handle noe av det laget skriker etter; en back eller to og en ballspiller på midtbanen.
En oppsummering; Tuncay er solgt og det er helt ok! Jeg har ingen forståelse for alle dere som griner over dette salget. Han har nesten ikke fått sjanser og bare i glimt vist hva han kan. I dag hadde han ikke en gang fått plass på benken, så enkelt er det så lenge TP er sjef - og det er han! Lykkes Eidur i Fulham blir spørsmålstegnet rundt hans opphold i Stoke så stort at det ikke er plass på denne siden!
Nå begynner flere og flere av våre egne supportere å bli møkkalei den såkalte fotballen vi spiller; destruktivt, kjedelig, forutsigbart - ræva fotball. Og en manager som kjører nøyaktig samme taktikk som i Championsship. Han har dessverre ingen evner til å ta til seg kritikken og forsøke å utvikle spillestilen. Ok, han har fått tak i to kantspillere som begge har potensiale men de brukes aldri samtidig. I bortekamper spiller vi 4-5-0-0-0-1, som i dag, og det er alltid minst 40 meter fra Carew til neste spiller - slik blir det ikke målsjanser av!
Vi har to keepere av god PL klasse - heldigvis, og to gode midtstoppere i Shawx og Huth. I dag viste vel Higgi og Faye at de er "over the top", veldig skadeutsatt og vil ikke bringe oss videre! Med backer som Wilkinson og Collins er det bare natta stort sett! Som sagt har vi to gode kantspillere, men vi må tørre å bruke begge! Sentralt på midten er Whitehead en ok defensiv spiller, resten bare sorgen dessverre! Å starte med Diao i dag viser jo hvor elendig det står til. Han startet mot Wolves, var utrolig dårlig og ble byttet ut i pausen, så starter han i dag - herrejesus! Wilson har flere av dere ment er svaret på våre drømmer - det er han ikke! Uferdig, ustabil, treg og ikke på nivå enda. Men han kan bli brukbar! Delap orker jeg ikke å kommentere, han har vel nå kastet 1000 innkast uten at vi har vært i nærheten av å score. Whelan har kanskje størst potensiale av de alle, men han får jo ikke spilletid. I angrepet har vi jo etterhvert mange alternativer i Jones, Fuller, Carew og Walters. De to første er de beste men spiller minst - typisk TP strategi........ At vi fortsatt har spillere som Pugh, Soares, Sidibe, Tonge, Nash osv på lønningslista er heller ikke bra.
Skal klubben Stoke City komme til "next level" må enten TP bort eller han må få hodet opp av sanden og se viktigheten av å utvikle laget som et FOTBALL LAG.

Nå drar jeg over til Sunderland kampen og håper å se den første kampen i et nytt Stoke eventyr, hvor TP har innsett realitetene - starter i 4-4-2 med to kantspillere (Pennant og Ethers) og 2 rene spisser fritt valgt mellom Carew, Fuller og Jones.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: STATUS

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2011, 00:51

Svein Nilsen skrev:Trist som faen! Det er status etter dagens kamp mot Liverpool. Tony Pulis har utført grov tjenesteforsømmelse ved å ikke å handle noe av det laget skriker etter; en back eller to og en ballspiller på midtbanen.
En oppsummering; Tuncay er solgt og det er helt ok! Jeg har ingen forståelse for alle dere som griner over dette salget. Han har nesten ikke fått sjanser og bare i glimt vist hva han kan. I dag hadde han ikke en gang fått plass på benken, så enkelt er det så lenge TP er sjef - og det er han! Lykkes Eidur i Fulham blir spørsmålstegnet rundt hans opphold i Stoke så stort at det ikke er plass på denne siden!
Nå begynner flere og flere av våre egne supportere å bli møkkalei den såkalte fotballen vi spiller; destruktivt, kjedelig, forutsigbart - ræva fotball. Og en manager som kjører nøyaktig samme taktikk som i Championsship. Han har dessverre ingen evner til å ta til seg kritikken og forsøke å utvikle spillestilen. Ok, han har fått tak i to kantspillere som begge har potensiale men de brukes aldri samtidig. I bortekamper spiller vi 4-5-0-0-0-1, som i dag, og det er alltid minst 40 meter fra Carew til neste spiller - slik blir det ikke målsjanser av!
Vi har to keepere av god PL klasse - heldigvis, og to gode midtstoppere i Shawx og Huth. I dag viste vel Higgi og Faye at de er "over the top", veldig skadeutsatt og vil ikke bringe oss videre! Med backer som Wilkinson og Collins er det bare natta stort sett! Som sagt har vi to gode kantspillere, men vi må tørre å bruke begge! Sentralt på midten er Whitehead en ok defensiv spiller, resten bare sorgen dessverre! Å starte med Diao i dag viser jo hvor elendig det står til. Han startet mot Wolves, var utrolig dårlig og ble byttet ut i pausen, så starter han i dag - herrejesus! Wilson har flere av dere ment er svaret på våre drømmer - det er han ikke! Uferdig, ustabil, treg og ikke på nivå enda. Men han kan bli brukbar! Delap orker jeg ikke å kommentere, han har vel nå kastet 1000 innkast uten at vi har vært i nærheten av å score. Whelan har kanskje størst potensiale av de alle, men han får jo ikke spilletid. I angrepet har vi jo etterhvert mange alternativer i Jones, Fuller, Carew og Walters. De to første er de beste men spiller minst - typisk TP strategi........ At vi fortsatt har spillere som Pugh, Soares, Sidibe, Tonge, Nash osv på lønningslista er heller ikke bra.
Skal klubben Stoke City komme til "next level" må enten TP bort eller han må få hodet opp av sanden og se viktigheten av å utvikle laget som et FOTBALL LAG.

Nå drar jeg over til Sunderland kampen og håper å se den første kampen i et nytt Stoke eventyr, hvor TP har innsett realitetene - starter i 4-4-2 med to kantspillere (Pennant og Ethers) og 2 rene spisser fritt valgt mellom Carew, Fuller og Jones.

Visste ikke at menn hadde "time of the month" også? ;)

Men det er deilig å få det ut, eller hva Svein?

En bra statusbeskrivelse, spørru meg.
Lykke til mot Sunderland! Anbefaler å ta et par oppkvikkende før match. Det kan fort bli dagens lystige innslag. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: STATUS

Innlegg TrondG » 03 Feb 2011, 00:54

Jeg ønsker ikke Pulis' hode på et fat, men jeg blir mer og mer enig i kritikken mot han. Well written!
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: STATUS

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2011, 16:33

Fortsatt ikke helt kommet over den i går.
Det jeg tror gjelder nå er å få 3-4 seire fort som f..., slik at skuldre kan senkes, og det kan faktisk bli vanskelig nok.
Vi må nesten slå Sunderland på lørdag og jeg FORLANGER en annen mentalitet, innstilling, offensiv satsing, taktikk og lagoppstilling enn i går.

Vi må( for ørtende gang ) TØRRE å gå fremover. Skal vi gjøre det så må vi bruke spillere som EVNER å gjøre det. En klubb som Stoke har ikke råd til å putte spillere som Fuller og Etherington på benken og bruke folk som Diao og Walters istedenfor.
Jeg er, som nevnt før, ingen Pulis-hater, men nå MÅ vel snart de fleste begynne å forstå at han ikke er noen Gud? I går gjorde han massevis av feilvurderinger i laguttak og taktikk. Alt var så halvveis!
Hva er vitsen med å ha Carew sosende alene på topp når man ikke har spillere som evner å understøtte han? Hva pokker er meninga med å starte med Diao og Walters? Hva er vitsen med å bytte inn Collins og Delap når vi ligger under og liksom skal jage et mål?

Er man kritisk så blir man jo bedt om alt fra å trekke pusten, via "husk hvor vi var....", til og fortelles at kritikken kan være fattet på spinkelt og lite gjennomtenkt grunnlag, men det som ble vist i går kom egentlig ikke som noen overraskelse på meg. Jeg så det allerede mot Cardiff og Fulham: Prestasjonene var langt under pari. Mot Cardiff hadde vi tur. Mot Fulham fikk vi som fortjent og det gjorde vi i går også.
Og så venter jeg bare på motargumenter àla: "Ja, men Pulis ser jo spillerne på treningsfeltet hver dag og må derfor vite best og blablabla...)". Men hva så? Spillernes eksamen er KAMP, og eksamen kommer 1-3 ganger i uka. Det er DA de skal prestere og måles og ikke på en tredemølle eller five-a-side på trening. Og kampene SER vi jo alle og kan derav bedømme spillerne.
Jeg greier bare ikke å finne noe positivt etter i går, så her MÅ det forandres slik at kritikerne får rett! :x
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: STATUS

Innlegg Torleif » 03 Feb 2011, 17:10

Det kan ikke være så mange motargumenter på det du sier Morten. Kanskje kan det forsvares "litt" det med collins siden Faye måtte ut. Ellers så var det igjen så destruktiv fotball som det går an å spille. Så Carew vifte oppgitt med armene, når han stod alene på Liverpool sin 16 meter og nærmeste Stoke spiller var 40 m lengre bak.Er lei av å repetere meg selv. Men når man ser lag som Wolves og Blackpool tør å utfordre de såkalte store i deres egen lekestue, så må det for f... kunne gå an for oss også. Det som er det skumle nå, er at vi langt ifra er sikre på å berge oss. Og for å være helt ærlig, så virker det som mange av de som var på banen igår hører hjemme en div og to lengre nede i systemet.
Vet ikke hva som foregår i hodet på Pulis. men at han er en stapeis, det er ihvertfall sikkert. Men han bør nå begynne å gå i seg selv. Tror nemlig ikke det er så lenge til før mishagsytringene kommer mer å mer til syne på Brittania også.
Torleif
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 546
Registrert: 06 Aug 2010, 18:32
Bosted: Kopervik

Re: STATUS

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2011, 18:33

En annen ting også. Hvis noen har en sånn pause-knapp på TV`n tilgjengelig. Bruk den når Wilkinson, Collins eller Higginbotham har ballen. Da vil du sannsynligvis se at de faktisk har gode muligheter til å spille ballen til en sentralt plassert spiller eller en på vingen. Det de gjør er å ta med seg ballen oppover i banen 10-15 meter. Så ser de opp etter alternativer og har brukbart med tid til å finne en gunstig plassert spiller. Da velger de nesten alltid å dunke ballen opp i et slags bakrom fritt for Stoke-spillere. Det som skjer da er at Fuller, Etherington, Pennant, Jones, Carew & co. må jage en motstander og legge ut på kraftkrevende slanketurer. De får nesten aldri et presist pass.
Det virker nesten som om ballen VIL gis bort til motstanderen. Under slike arbeidsforhold så synes jeg det er smått fantastisk det f.eks. Fuller har fått til opp gjennom åra.

Fotball handler om valg. Noen ganger må det slås langt. Andre ganger kort. Men å velge å gjøre bare det ene eller andre gjør at forutsigbarheten, og derav sårbarheten, er stor. Derfor må vi etterhvert få inn folk som behersker mer enn det å aspirere til å være "kicker" på et amerikansk fotballag. Enten det, ellers så må de spillerne vi har gis anledning til å få lov til å tørre og prøve. Slik som f.eks. Blackpool gjør.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: STATUS

Innlegg bjørn123 » 03 Feb 2011, 20:40

Er stortsett enige med hva som skrives angående laget og hva som bør gjøres fremover. Men jeg må tilbake til den kjedelige "vi må ikke glemme hvor vi befinner oss, hvor vi kommer fra og hva fremtiden best kan vise oss" Å møte Liverpool borte akkurat nå er garantert noe av det vanskligste for øyeblikket. Griner ikke over tapet her. Det sombekyrer mer er jo spille som mange han kommentert. Er enig i kritikken av spillet, men tror desverre vi ikke har bedre spillere og da er nettopp den spillestilen Pullis bruker det mest fornuftige for øyeblikket. Må også være ærlig å si at jeg gir blake faen hvordan poengene kommer bare de kommer fremover. At det er noe videre utviklende for spillerene for så være. Klarer vi for tredje gang (mye kjemping, stygge taklinger og blod og svette må til) å berge oss i den gjeveste divisjonen i verden er jeg lykkelig og vil forbli det så lenge vi er der oppe.
Det kan være fristende og fasierende og drømme om europacup spill og kjempe blant de 5-8 beste, men jeg velger å være en kjedelig realist. Tar heller 20 år fremover i premie leage enn å kjempe blant de 10 beste i fem år for så å havne i lavere divisjoner og det helvete det innebærer.
Sist endret av bjørn123 den 03 Feb 2011, 20:55, endret 1 gang
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: STATUS

Innlegg Ovis » 03 Feb 2011, 20:46

Dette laget stilte Stoke med da dem kjørte over Liverpool hjemme. Eg mener og tror at hadde Tony Pulis våget å satse på 2 spisser så hadde vi hatt en meget god sjangs til å tatt med oss poeng hjem til Stoke i går. Men det får vi jo desverre aldri svar på. Det er jo helt utrolig at Pulis satser på en mann som Diao fra start. Etherington skulle spilt fra start samt Fuller eller Jones
Stoke City 2-0 Liverpool
Ricardo Fuller 56
Kenwyne Jones 90+1

1 Asmir Begovic Pepe Reina 25
4 Robert Huth Jamie Carragher 23
17 Ryan Shawcross Sotirios Kyrgiakos 16
5 Danny Collins Martin Skrtel 37
28 Andy Wilkinson Paul Konchesky 3
16 Jermaine Pennant Raul Meireles (65) 4
24 Rory Delap Lucas 21
18 Dean Whitehead Steven Gerrard 8
26 Matthew Etherington (90) Maxi Rodriguez (72) 17
10 Ricardo Fuller (86) Fernando Torres 9
9 Kenwyne Jones Dirk Kuyt 18
Substitutes Substitutes
29 Thomas Sorensen Brad Jones 1
3 Danny Higginbotham Milan Jovanovic 14
6 Glenn Whelan Ryan Babel (72) 19
7 Eidur Gudjohnsen David N'Gog (65) 24
12 Marc Wilson (90) Christian Poulsen 28
19 Jon Walters (86) Jonjo Shelvey 33
20 Tuncay Sanli Mark Kelly
Come on Stoke City
Ovis
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 442
Registrert: 22 Aug 2010, 13:08
Bosted: Vestre Jakobselv Finnmark

Re: STATUS

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2011, 21:47

bjørn123 skrev: Men jeg må tilbake til den kjedelige "vi må ikke glemme hvor vi befinner oss, hvor vi kommer fra og hva fremtiden best kan vise oss"
Det er ikke "kjedelig", men mye vann har har runnet i elva siden Stoke var i Championship. Mye penger er brukt og klubben har stødig økonomi, Spillerne har mer erfaring nå og vi har såvisst spillere som har godt med erfaring fra PL som har kommet inn i laget etterhvert. Derfor holder det ikke lenger, etter mitt syn, å gjemme seg bak at økonomien er skral og at vi fortsatt er ferske i gamet. Jeg snakker ikke om Europa, og heller ikke nedrykk, men at klubben skal bygge et fundament som kan stå seg i mange år. Det gjøres IKKE ved å bruke Diao og Sidibe, eller å la Wilkinson og Collins få lov til å fortsette å dælje læret pokker i vold.

Å møte Liverpool borte akkurat nå er garantert noe av det vanskligste for øyeblikket.
Hvorfor det? De hadde en ganske så svak startoppstilling i går( sesongens svakeste? ) og et ganske dårlig forsvar som vi kunne ha satt under press - hvis vi hadde turt.

Er enig i kritikken av spillet, men tror desverre vi ikke har bedre spillere og da er nettopp den spillestilen Pullis bruker det mest fornuftige for øyeblikket.

Holloway i Blackpool har langt dårligere spillerstall å rutte med, men har funnet en stil som funker godt. Dette er en bevisst innkjøpspolitikk av Pulis over flere år. Fordi han følger sin filosofi slavisk. Han følger kartet sitt, uansett om terrenget har forandra seg. Jeg er i tvil om det er riktig, men jeg er i tvil om det er helt feil også.

At det er noe videre utviklende for spillerene for så være.

Hvorfor det? Hvis det gavner klubben på sikt at hver enkelt spiller forbedrer ferdighetene sine, så hvorfor la være å tenke slik?
Det første Ole Gunnar Solskjær gjorde når han kom tilbake til Norge var å bli sjokkert over pasningskvaliteten her på berget. Det tolker jeg slik at mannen, som har hatt fast jobb i en av verdens beste klubber i en årrekke, vektlegger individuell utvikling - for at LAGET skal bli bedre. En slik tankegang mener jeg også burde ha befunnet seg i Stoke.

Det kan være fristende og fasierende og drømme om europacup spill og kjempe blant de 5-8 beste, men jeg velger å være en kjedelig realist. Tar heller 20 år fremover i premie leage enn å kjempe blant de 10 beste i fem år for så å havne i lavere divisjoner og det helvete det innebærer.
Er det egentlig spesielt realistisk å tenke seg Premier League-fotball i 20 sammenhengende år, med gårsdagens kamp friskt i minnet?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: STATUS

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2011, 21:55

Ovis skrev:Dette laget stilte Stoke med da dem kjørte over Liverpool hjemme. Eg mener og tror at hadde Tony Pulis våget å satse på 2 spisser så hadde vi hatt en meget god sjangs til å tatt med oss poeng hjem til Stoke i går. Men det får vi jo desverre aldri svar på. Det er jo helt utrolig at Pulis satser på en mann som Diao fra start. Etherington skulle spilt fra start samt Fuller eller Jones
Stoke City 2-0 Liverpool
Ricardo Fuller 56
Kenwyne Jones 90+1

1 Asmir Begovic Pepe Reina 25
4 Robert Huth Jamie Carragher 23
17 Ryan Shawcross Sotirios Kyrgiakos 16
5 Danny Collins Martin Skrtel 37
28 Andy Wilkinson Paul Konchesky 3
16 Jermaine Pennant Raul Meireles (65) 4
24 Rory Delap Lucas 21
18 Dean Whitehead Steven Gerrard 8
26 Matthew Etherington (90) Maxi Rodriguez (72) 17
10 Ricardo Fuller (86) Fernando Torres 9
9 Kenwyne Jones Dirk Kuyt 18
Substitutes Substitutes
29 Thomas Sorensen Brad Jones 1
3 Danny Higginbotham Milan Jovanovic 14
6 Glenn Whelan Ryan Babel (72) 19
7 Eidur Gudjohnsen David N'Gog (65) 24
12 Marc Wilson (90) Christian Poulsen 28
19 Jon Walters (86) Jonjo Shelvey 33
20 Tuncay Sanli Mark Kelly


Det er den beste kampen jeg har sett av Stoke i årets sesong. Da spilte vi med trøkk, vilje til å gå fremover, guts, fine kombinasjoner og variasjon. Hadde vi spilt på den måten oftere, både hjemme og borte, så hadde vi vært Topp 6 nå.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester