Stoke er nok den klubben som ligger tettest opp mot tankegangen til Bundesliga. Egentlig så har klubben mellom 10000 og 15000 lojale fans som ville ha dukket opp uansett. For å fylle stadionet må man dermed gjøre noen tiltak slik at den salgsfremmende, og prestasjonsfremmende, stemninga ikke blir borte.Richard Prestegård skrev:I den pågående debatten om billettpriser som stiger til himmels og annen urespektabel oppførsel fra klubbene, har den nøytrale avisa "Independent" skrevet en objektiv artikkel med en hyllest til Stoke City, som har fryst billettprisene hvert år siden opprykket til Premier League i 2008. Interessant det som foregår nå. Liverpool-fansen kan ha startet en snøball av opprør mot de sinnsvake pengesummene innen fotballen. En snøball som fort kan bli vanskelig å stoppe.
http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 71351.html
Jeg liker jo også tankegangen om å gjøre det mulig for unge å gå på kamp. Det er smart tenkt og fremtidsrettet. Jeg pleier å kalle det for "McDonald's-metoden", hekt unga på et produkt fra de er små og du har en livslang kunde. Men forskjellen er jo at der McDonald's leverer et produkt som ikke smaker bra og som er usunt der leverer Stoke City Football Club høy kvalitet og livsglede...
Håper Stoke fortsetter slik og drar med seg andre klubber og ikke minst Premier League de nærmeste årene.