Sesongkort

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Sesongkort

Innlegg Morten T. » 13 Feb 2016, 14:37

Richard Prestegård skrev:I den pågående debatten om billettpriser som stiger til himmels og annen urespektabel oppførsel fra klubbene, har den nøytrale avisa "Independent" skrevet en objektiv artikkel med en hyllest til Stoke City, som har fryst billettprisene hvert år siden opprykket til Premier League i 2008. Interessant det som foregår nå. Liverpool-fansen kan ha startet en snøball av opprør mot de sinnsvake pengesummene innen fotballen. En snøball som fort kan bli vanskelig å stoppe.

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 71351.html
Stoke er nok den klubben som ligger tettest opp mot tankegangen til Bundesliga. Egentlig så har klubben mellom 10000 og 15000 lojale fans som ville ha dukket opp uansett. For å fylle stadionet må man dermed gjøre noen tiltak slik at den salgsfremmende, og prestasjonsfremmende, stemninga ikke blir borte.

Jeg liker jo også tankegangen om å gjøre det mulig for unge å gå på kamp. Det er smart tenkt og fremtidsrettet. Jeg pleier å kalle det for "McDonald's-metoden", hekt unga på et produkt fra de er små og du har en livslang kunde. Men forskjellen er jo at der McDonald's leverer et produkt som ikke smaker bra og som er usunt der leverer Stoke City Football Club høy kvalitet og livsglede... :)

Håper Stoke fortsetter slik og drar med seg andre klubber og ikke minst Premier League de nærmeste årene.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sesongkort

Innlegg Morten T. » 26 Feb 2016, 15:57

Nesten utrolig, men likevel sant. Stoke City Football Club fryser nok en gang prisene på sesongkort:
http://www.stokecityfc.com/news/article ... 73946.aspx

Meget, meget bra og tommelen opp! :D :D :D
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sesongkort

Innlegg Knut Ole » 27 Feb 2016, 00:39

Prisnivå på sesongkort er fast tema på Supporter Council møtene; en plass der supportere møtes (på Britannia ) sammen med klubbledelsen. SCSBN har en plass i rådet. Og Council sitt...råd til SCFC har vært å fryse prisene. Primært for at den økonomiske terskelen ikke skal være for høy for mannen i gata (i SOT) til å møte opp på lørdager og følge klubben i sitt hjerte. De siste 4-5 årene, etter at Council ble stiftet, har prisnivået vært drøftet, og klubbens ledelse har ved hver anledning LYTTET og TATT HENSYN TIL supporternes Røst. Tatt i betraktning inflasjon har billettinntektene sunket. Klubben har naturligvis andre store inntektskilder som kompenserer (TV inntekter) og ikke latt seg friste til øke sesongkortprisene. Kudos!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Sesongkort

Innlegg Richard Prestegård » 17 Feb 2017, 16:07

For tiende sesong på rad fryser Stoke City prisene på "Early Bird"-sesongkortene. En fin gest fra klubben nok en gang, og et meget nødvendig tiltak for å holde de lokale supporterne på kampene.

http://www.stokecityfc.com/news/article ... 79834.aspx
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Sesongkort

Innlegg Morten T. » 17 Feb 2017, 17:04

Richard Prestegård skrev:For tiende sesong på rad fryser Stoke City prisene på "Early Bird"-sesongkortene. En fin gest fra klubben nok en gang, og et meget nødvendig tiltak for å holde de lokale supporterne på kampene.

http://www.stokecityfc.com/news/article ... 79834.aspx

Dette er meget bra gjort av klubben.
På en side skulle det vel også bare mangle, all den tid klubben nå er blant de 30 rikeste i verden og derfor kan karakteriseres som styrtrike. På den annen side så kunne de fort ha falt for fristelsen å vise frem egenskapen som er en av de værste, ved siden av gjerrighet, å inneha: Pur, rein og uforfalskhet grådighet.

Jeg tror klubben tjener og har tjent på slike ting som dette, i tillegg til gratis busser etc., på sikt. Etter mitt syn er dette god merkevarebygging.

Så nok en gang: Klapp-Klapp og kudos til Stoke City Football Club! :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sesongkort

Innlegg Svein Nilsen » 17 Feb 2017, 20:52

Fantastisk, og en av grunnene til å elske vårt kjære Stoke City. En annen ting er som Morten nevner, gratis busstransport til ALLE bortekamper. Jeg synes forøvrig at klubben får alt for lite oppmerksomhet i media for disse tingene. TV2, dette må det vel være verdt å slå stort opp?
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Sesongkort

Innlegg Morten T. » 28 Feb 2020, 13:52

For 13. sesong på rad fryser Stoke City F.C. billettprisene(!):
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... es-3897037

Meget bra av klubben. Inflasjonen i GB har vært på rundt 2,6% i snitt pr. år etter at dette har blitt gjennomført. Enkelt fortalt må man gi ca. 140 pund i dag for det man betalte 100 pund for i 2007/2008.
Nå er jeg ikke i den ringeste tvil om at klubben har råd til dette( les.: 700 000 norske kroner i uka til Diouf, innkjøp av Wimmer, Imbula osv., Denise Coates som Storbritannias best lønnede person etc. ), MEN de kunne faktisk ha valgt å være grådige gribber her slik noen andre klubber opererer.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sesongkort

Innlegg Morten T. » 27 Apr 2021, 09:45

For fjortende(!) sesong på rad( siden 2008 ) fryser Stoke City Football Club prisene på sesongkort.
I min bok er det sterkt gjort og forteller meg at klubben ikke er like grådig som denne tolverbanden som forsøkte å skru sammen sin egen liga + en del andre klubber også.

I perioden fra 2008 og fram til i dag har inflasjonen i UK vært på ca. 29,5%. Jeg er ingen Niels Henrik Abel hva kommer til mattematikk, men det betyr vel at et sesongkort på Boothen End som koster £344 burde ha kostet rundt £450 hvis klubben hadde gjort noe så enkelt som å følge den generelle prisveksten eller inflasjonen?

Jeg synes slike ting som dette er meget bra gjort av SCFC. Gratis busser til bortekamper har de jo hatt en stund også. Det eneste som er synd er at samarbeidet med den tyske kultklubben St. Pauli røyk. Det samarbeidet burde heller ha vært utviklet videre - kanskje spesielt med tanke på supporternes framtidige ve og vel.

Men klubben og den tidvis utskjelte, og såkalte, "Coates-klanen" fortjener litt ros her. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sesongkort

Innlegg Morten T. » 29 Apr 2021, 20:46

Stoke City F.C. rapporterer om det nestbeste salget noensinne på en åpningsdag - hva kommer til sesongkort.:
https://www.stokecityfc.com/news/2021/a ... s-delight/

Flott! Alltid bra med supportere som ikke bakker ut eller trekker inn i skyggen når det går litt trått.
Ressssspekt, som man sier her på Oslo sin østkant. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester

cron