Peter Coates

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Peter Coates

Innlegg Torstein Norevik » 18 Des 2017, 02:34

Ser igjen at Hughes fredes...inntil videre. Han får vel et lite pusterom om vi skulle slå WBA på lørdag, men hvis ikke bør han ligge veldig tynt an. Noe han burde gjøre allerede, selv om Coates bedyrer det motsatte.

Samtidig er det vel et dilemma for styret at vi nå går inn i en veldig travel periode, med mange kamper på kort tid, og å stå uten manager i den perioden vil vel av mange bli sett på som ikke særlig heldig. Og vi har vel ingen assistent som kan steppe inn som "caretaker" om Hughes skulle forsvinne, for da forsvinner vel Bowen også.

Om Hughes nå likevel skulle bli sparket så ser jeg det ikke som usannsynlig at TP kommer til å bli ansatt som "caretaker" ut sesongen, med èn eneste oppgave; å stabilisere skuta og holde den flytende slik at plassen i PL beholdes.

En retur for TP vil, i mange supporterkretser, ikke være særlig populært og er heller ikke noe valg jeg ville applaudere. Samtidig ville Coates kunne forsvare et slikt valg, fordi TP har vist at han er veldig flink med lag som er i en slik situasjon som vi nå befinner oss. Og ved å presisere at dette bare skal vare ut sesongen vil han kanskje kunne stagge de argeste motstanderne av en TP-retur. Samtidig ville dette kunne være en grei ordning for TP, fordi han da ville få litt ekstra tid til å vurdere andre mer langsiktige tilbud fra andre klubber. Og så skal vi huske at Coates og TP tilsynelatende fortsatt er gode venner, til tross for sistnevntes exit fra Stoke, og at dette kan fremstå som en pragmatisk løsning og en vinn-vinn situasjon for både Stoke og TP.

For egen del mener jeg at et managerskifte nå er riktig, fordi det ser ut til at Hughes ikke aner hvordan han skal snu skuta. Og selv om jeg kan forstå skepsisen mot et managerskifte midt i sesongen - og i utgangspunktet selv heller ikke liker det - så er det et tankekors at både Crystal Palace, Everton og West Ham nå har fått skikkelig vind i seilene etter å ha skiftet manager. Dette viser at et managerskifte i en del tilfeller kan slå heldig ut, også om dette skulle bli foretatt midt i en sesong. Og kanskje spesielt for klubber som underpresterer ? Og er det ikke det Stoke har gjort i snart to år ?

Hvem som eventuelt skulle ha erstattet Hughes er en annen sak, men jeg tror Koeman kunne ha gjort en god jobb. Selv om han ikke lyktes denne sesongen med Everton, så har han tidligere vist at han er en bra manager, og gjorde en god jobb både i Southampton og den første sesongen i Everton. Og han fikk vel kanskje litt liten tid til "å spille sammen" alle nyinnkjøpene fra i sommer før han fikk sparken ? Ett av disse nyinnkjøpene, Rooney, skinner jo nå mer enn på flere år, selv om han ikke var så god i starten av sesongen.

Nei, Koeman er nok en bra manager selv om han fikk fyken hos "The Toffees", og kunne ha vært et bra valg for Stoke.
Sist endret av Torstein Norevik den 18 Des 2017, 14:47, endret 1 gang
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Peter Coates

Innlegg RedFalcon » 18 Des 2017, 14:16

Enig i at Koeman kan bli en god manager i Stoke. Men så er jo en del av bakgrunnen for at han ble sparket i Everton at sommerens overgangsvindu var dårlig. Enten så var spillerne ikke gode nok, eller så var de alt for dyre. Men så vil jeg påstå at Koeman sammenlagt har prestert bedre i overgangsvinduer de siste årene enn det Hughes har gjort. Tror også at Koeman er mye bedre når det gjelder taktikk og spillestil enn Hughes.

Dersom Coates sparker Hughes så håper jeg at han henter inn en manager som er god i overgangsvinduet. Problemet med Hughes er at en del dyre signeringer ikke har klart å prestere på akseptabelt Premier League-nivå fra første sekund. Dette gjelder for eks. Berahino, Sobhi, Imbula og Wimmer.
Brukerens avatar
RedFalcon
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 334
Registrert: 03 Nov 2013, 12:48

Re: Peter Coates

Innlegg Svein Nilsen » 18 Des 2017, 15:04

Noe av det jeg er mest redd ved at gamle Coates ikke reagerer er det faktum at vi er på vei mot stupet, vi står og vipper på kanten, og snart kommer det et overgangsvindu. Dette er noen av utfordringene vi står overfor;
1: Hvilken nye spillere vil MH kunne få tak i til et lag som er i fritt fall, Championsship er fryktelig nærme?
2: Vil Shaqiri og Butland, for å nevne våre to beste, bli i en klubb hvor formkurven i 22 måneder har pekt rett ned? Og hvor manageren ikke duger, spillet sitter ikke, supporterne har fått nok, eieren er patetisk etc.
3: Peter Coates gir Mark Hughes en kamp til, så en kamp til, så en kamp til. Før eller siden vil vi vinne en kamp (tror jeg...) vil han da plutselig få 2-3 kamper til? Og slik fortsetter det gjennom hele ligasystemet?

Vi må se fakta i øynene, også de som fortsatt tror at Mark Hughes er rett mann for å lose oss videre; vi har vært ræva i 22 måneder, vi er Premier Leagues desidert dårligste lag. Det er ikke sikkert at en ny manager kan redde oss fra elendigheten, men en ny manager MÅ få sjansen. Vi kan ikke ha Mark Hughes tuslende rundt i designer dress lenger. VI MÅ HA EN MANAGER MED TÆL, KARISMA OG EVNER til å få 11 spillere til å jobbe for laget, klubben og oss supportere!

Mange nevner Koeman, gjerne det. I følge Andre Bergdølmo som hadde han i Ajax; den desidert beste treneren han hadde vært borti!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Peter Coates

Innlegg mfkpotter » 18 Des 2017, 17:53

Det er jeg helt enig med deg i Svein, dette tullet med å gi en trener en kamp til er helt høl i hue. Elendigheten har pågått et par år, og at en så suksessrik forretningsmann som Coates ikke har adressert det, er for si det mildt en amatørmessig avgjørelse.

Pr i dag så er Stoke som du sier mest sannsynlig det dårligste laget i PL, og tro at Mark Hughes skal få skikk på dette laget nå, er som å tro på julenissen.

Nei, nå har jeg blitt likegyldig til det meste som skjer, og jeg er ikke alene om det.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Peter Coates

Innlegg Lilledino » 18 Des 2017, 20:34

Nå har det vært så mange dårlige prestasjoner over tid, ikke bare i denne sesongen, men også de siste kampene i forrige sesongen.

MH har fått til nada, ikke klart å dra oss videre dit vi ønsket og må være så large med å erkjenne det, og takke for seg.

Jeg tror også Koeman kunne vært et godt alternativ.
Når det skrives, virker det som om P Coates er i tåka, og tror på mirakler, og ikke vil hjelpe MH ut av sumpa..

Derfor vil MH dra oss ned til Wankership ..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Peter Coates

Innlegg onside » 19 Des 2017, 12:11

Etter nærmest å ha fredet Mark Hughes i lengre tid, tross elendige resultater, sier nå Mr. Coates at vi må slå WBA til lørdag. Veldig merkelig å komme på banen nå med et nesten-utlimatum da WBA egentlig ikke bør være noen målestokk for oss på hjemmebane, men slik har det nå faktisk utviklet seg til å bli. Jeg så store deler av WBA-ManU i denne runden, og WBA virket veldig dårlige, så til tross for 1-2 var de egentlig aldri i nærheten. Så det at Mr. Coates nå stiller "ultimatum" gjør vel ikke saker og ting bedre, fordi vinner vi blir vi glade for resultatet, men "We are still stuck with Mr. Hughes".....
http://www.stokesentinel.co.uk/sport/fo ... ion-943519
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron